home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23293
  0 Brugere, 586 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: cokicool
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Artikel: "Tilbage til skriveriet"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Artikel: "Tilbage til skriveriet"  (Læst 37971 gange)
Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« : 03 Dec 2007, 00:07 »

Efter at have læst Mifez' artikel om CM/FM scenen, som jeg synes er en af de bedste artikler nogensinde omkring FM scenen, så synes jeg at jeg ville komme med mit syn på sagen også.

Det er nemlig ret sjovt hvordan FMscenen har udviklet sig igennem årene, er blot 6-7 år siden jeg kom ind på scenen via CMagazine.dk, her var det faktisk mifez der fik mig ind på Mirc på #Cmagazine som det hed dengang, senere kom jeg også på #fodbold.

Det er sjovt at sidde i dag og tænke på hvor meget gang der var i den dengang, og samtidig tænke på hvor folk blev af, hvis jeg havde taget skærmprint af mit Mirc vindue fra #fodbold og #Cmagazine for 5 år siden og samlignet med #fmfreaks og #fodbold i dag, så vil jeg godt love det er 2 meget forskellige billeder. Nogen er nok vokset fra os drengerøve, andre blev måske træt af den til tider barnlige og hårde tone, som der uden tvivl var.

Som mifez korrekt siger så var der en grænse mellem hvad vi kaldte børnehaven og så de ældre brugere, jeg selv kom nok ind på de ældre brugeres område. Det gik i alt sin enhelthed ud på at vi havde chattere i alderen 11-14 år, som nogle gange kunne pisse folk af noget som grusomt og det endte derfor ofte i at de blev sparket ud og fik "karantæne". Jeg husker især folk som Sortko og C^Ronaldo, som virkeligt kunne bringe folks pis i kog med totalt hjernedøde kommentarer. Hvor mange gange de to er blevet sparket ud fra diverse kanaler, det kan selv ikke Chuck Norris tælle til.

Dette medførte dog små udbrudsforsøg på scenen, der blev lavet små nye kanaler og desperate forsøg på at lave hjemmesider der kunne matche CMagazine og senere hen FMfreaks og FMdanmark. Jeg var vist selv med i et par stykker med bl.a. en hr. Sandberg, siden blev hurtigt lukket igen og kanalen gik i sig selv, lige så vel som alle de andre små sider, det kan vel samlignes med Tour de France, hvor der ofte kommer små udbrud, som altid bliver slugt op af de store.

Men når alt nu kommer til alt, så savner man sku lidt de gamle dage, man vidste hvor man havde folk, man vidste hvad den enkelte stod for, positivt eller negativt, alle var en del af FM netværket omkring mirc, jeg vil vove så meget som at påstå at alle de gode folk der har været på CM/FM scenen har fået deres "opdragelse" på mirc. Der var liv og glade dage på mirc, man kunne sidde flere nætter i træk og spille CM netværk, husker stadig mig og Totti spillede i næsten 3 døgn uden stop i Tyskland hvor vi levede på Kaffe, Cola og fastfood, legendariske tider.

Dette bringer mig frem til i dag hvor jeg på ingen måde har det på samme måde, CM/FM interessen er blevet mangedoblet de sidste 4-5 år og FMfreaks og FMdanmark har helt uvirkeligt mange brugere, dengang var det mere personligt på diverse forums, det var sådan lidt "alle kendte alle", i dag er det jo umuligt, hvilket gør at der ofte kommer nogle misforståede indlæg og andre udbrud på siddernes forum, jeg personligt kender næsten ingen af dem der nu sidder som crew på diverse sites, dette kan ærge mig lidt, de gode gamle dage var nu de bedste.

Det er nok også dette der har fået Mifez frem til konklusionen at scenen er død. Nu om dage sidder der omkring 20 på #fodbold når der er flest, 25 på #fmfreaks. For bare 3-4 år siden da vi havde de gode tider, sad der op mod 40-50 på begge kanaler. Tonen er nok blevet hård, os garvede folk har ikke haft meget til overs for de nye, hvilket som sådan ikke er så positivt, dette har de kunnet mærke i Norge f.eks. hvor jeg sad på #CMnorge, der var en ret stor kanal for norske CM spillere, men også her blev tonen hård og nye brugere fik ikke en fod til jorden, resultatet blev at kanalen er død i dag, hvilket kan irritere mig, da jeg kendte et par flinke mennesker fra kanalen, som jeg nu har mistet kontakten med.

Om det går sådan for de 2 danske kanaler er ikke til at sige, umiddelbart frygter jeg ikke for #fmfreaks, der sidder en hård kerne som holder fanen højt og det ville ikke overraske mig om nogle af os sad der om 10 år også. #fodbold har jeg min tvivl med, der sker absolut intet og mange har valgt at forlade kanalen pga. de noget kontroversielle regler. Hvilket har ført til hvad man godt kan kalde kold krig mellem NiFo og og flere brugere på FMfreaks.

På #fmfreaks er tonen ofte hård også os brugere imellem, den er meget usaglig til tider, men også hyggelig. Modsat for 5 år siden hvor snakken primært gik på CM/FM, så går den i dag meget mere på alt muligt andet. Der ryger mange svinere gennem luften til folk, jeg selv må indrømme at der decideret er fodboldhold jeg hader pga. der sidder folk på #fmfreaks der holder med dem, ved at andre har det lige sådan, det er bare en del af spillet, det er en naturlig udvikling, som nok kommer af al den tid vi har siddet på Mirc igennem tiden, hvis nogle af jer her tror i har brugt meget tid på CM/FM igennem tiden, så vil jeg vædde på at det er ingenting i forhold til hvad vi har brugt på mirc.

Det sjove er så at selv om vi nu kan sidde og svine hinanden på den ene og anden måde, så har vi allesammen haft æren af at møde hinanden indbyrdes, altså alle har ikke mødt alle, men mange af os har mødte 1 eller flere fra kanalen, og så er tonen lige pludselig ændret, mødte f.eks. Hawkinz for nogle år siden til fest, og vi hyggede os fint og blev fulde osv.

Senest har jeg så mødt Saviola og MoobaS til julefrokost med den danske Newcastle fanklub og jeg vil ikke just beskrive os som uvenner da vi tog hjem, tværtimod var det en superfed dag, på trods af at jeg har haft mine diskussioner med både MoobaS og Saviola igennem tiden.

Men ja scenen er "død" for os hardcore CM/FM gamere, den bliver aldrig den samme igen, vi var en del af noget dengang, det er slut nu og tilbage sidder vi gamle bitre mænd.

Der må gerne kommenteres Smiley

Link til Mifez' artikel kan findes her

http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=articles;group_id=1
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #1: 03 Dec 2007, 00:41 »

Nu kan jeg ikke tage stilling til artiklens kerne indhold, da jeg ikke har været på FM-scenen særlig lang tid - men kunne snildt forestille mig det. Men det er lidt ligesom den rigtige verden. Det udvikler sig hele tiden - nøjagtigt som FM-scenen.
Jeg kan kun se det positive i den store udvikling, da flere har fået øjnene op for de dejlige aktive sider.
Men det er også klart (irrieterende), at der er visse folk der ikke kan finde ud i at deltage ordenligt i en debat, uden at blive ophidsede og barnlige i deres sprog. På den måde, har scenen taget en lidt negativ retning.

Men når alt kommer til alt, kan man ikke rigtig gøre noget for at gøre alle til aktive og seriøse debattører på FM-fronten.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #2: 03 Dec 2007, 00:42 »

Rigtig fin "artikel" - dog ser jeg den mere som et nostalgisk tilbageblik. Men jeg giver dig helt ret i at jer gamle må have gennemgået nogle uhyrlige forandringer. Jeg kom selv først på scenen for små 4 år siden, og allerede her har JEG mærket forandringer. Men jeg tror det hænger meget sammen med at CM (og senere FM) er blevet noget mere udbredt, og tiltrækker flere og flere folk. Tonen på fx. CMdanmark (nu FMdanmark) var i starten meget hård, og det var de ældre der trynede de små. Nu er det mere de unge folk der dominerer scenen (også her på FMfreaks), og vi ældre er kommet lidt i undertal (hvis man kan sige det sådan).

Jeg har aldrig selv deltaget i nogle af de helt store crewfights, hverken da jeg var crew på FMdanmark, FMground, eller nu her på FMfreaks. Det er den side af FM-scenen som jeg simpelthen ikke kan fordrage. Den er pinlig! Intet mindre. Hvordan voksne (eller hvad vi nu er Smiley ) kan sidde og skabe og te sig som små fornærmede drenge er, for mig, helt uforståeligt.

Men det der holder mig, er de seriøse, sjove debatter. De debatter, som man som uenige kan sidde og smile, og faktisk blive klogere. Uden at tabe større ansigt, når man "taber" en debat pga. bedre argumenter. Disse debatter er der bare desværre blevet alt for få af. Da vi var på FMground, havde vi et - hvad folk vi kalde - et simpelt og måske grimt design. Og det holdte mange yngre brugere væk, og vi havde en masse fremragende debatter, hvor folk virkelig forstod at tale pænt til hinanden. Vi uddelte på lidt over 1 år, kun ca. 3-4 bans, og det er vel hvad FMd og FMF uddeler på ugebasis (jeg kender ikke de eksakte tal dog, men kalder det en kvalificeret gæt).
Logged


Rossonero
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #3: 03 Dec 2007, 00:55 »

Lige endnu et indlæg, for at få mine frustrationer ud.
Nu skal jeg som Spezialized nævner, ikke sidde og tryne "de små", men det er da helt klart møntet på dem i dette tilfælde. Ser utallige brugere der jagter indlæg som gale, og tit sker der sådan, at man laver indlæg der kun indeholder en smiley, eller meget få ord - hvilket virkelig kan gå mig kraftigt på nerverne. Generalt er debatniveauet meget lavt lige pt, selvom der er nogle brugere herinde jeg kan tage seriøst, og som kan finde ud af at holde en debat på et vis acceptabelt niveau.

Dette vil jeg se som en opfordring til brugere, der ved hvad jeg taler om. Selvfølgelig kan man ikke forvente de helt store debatter, men istedet for prøve at gør noget ud af sine indlæg, istedet for det bliver noget værre juks.

Håber det var iorden, med en smule Off-topic.

Btw, godt skrevet Newcastle. Smiley
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #4: 03 Dec 2007, 01:08 »

Lige endnu et indlæg, for at få mine frustrationer ud.
Nu skal jeg som Spezialized nævner, ikke sidde og tryne "de små", men det er da helt klart møntet på dem i dette tilfælde. Ser utallige brugere der jagter indlæg som gale, og tit sker der sådan, at man laver indlæg der kun indeholder en smiley, eller meget få ord - hvilket virkelig kan gå mig kraftigt på nerverne. Generalt er debatniveauet meget lavt lige pt, selvom der er nogle brugere herinde jeg kan tage seriøst, og som kan finde ud af at holde en debat på et vis acceptabelt niveau.

Dette vil jeg se som en opfordring til brugere, der ved hvad jeg taler om. Selvfølgelig kan man ikke forvente de helt store debatter, men istedet for prøve at gør noget ud af sine indlæg, istedet for det bliver noget værre juks.

Håber det var iorden, med en smule Off-topic.

Btw, godt skrevet Newcastle. Smiley
Først og fremmest Newcastle rigtig godt skrevet, og meget spændene læsning. Jeg har ikke selv haft min gang på FM "scenen" så har ikke rigtig noget forhold til det du skriver, men da interessant at høre om.

 Så er jeg nød til lige at gribe lidt fat i dig Rosso. Din kritik af folk der kæmper en hårdnakket for bare at få skrabet en hel masse indlæg til sig, du har fuldstændig ret. Der er en masse bruger der kommer med rigtig meget ligegyldigt fis, og skriver en hel del bare for at skrive det. Brugere der sågar trækker debatten ned på et niveau, hvor det bliver komplet uinteressant at følge med. Du har HELT ret.

  Det pudsige er så bare at afsenderen af kritikken er dig. Da du er en af de aller flittigste til at kommentere på alverdens emner, som du ofte ikke har det fjerneste begreb om.

Så før du nu himler op over alle de forfærdelig brugere, der indædt jagter så mange ligegyldige indlæg som muligt. Ja så synes jeg lige du skulle ta´ at kigge lidt på dig selv..
« Seneste Redigering: 03 Dec 2007, 01:43 af Red love » Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #5: 03 Dec 2007, 01:26 »

Først og fremmest Newcastle rigtig godt skrevet, og meget spændene læsning. Jeg har ikke selv haft ming gang på FM "scenen" så har ikke rigtig noget forhold til det du skriver, men da interessant at høre om.

 Så er jeg nød til lige at gribe lidt fat i dig Rosso. Din kritik af folk der kæmper en hårdnakket for bare at få skrabet en hel masse indlæg til sig, du har fuldstændig ret. Der er en masse bruger der kommer med rigtig meget ligegyldigt fis, og skriver en hel del bare for at skrive det. Brugere der sågar trækker debatten ned på et niveau, hvor det bliver komplet uinteressant at følge med. Du har HELT ret.

  Det pudsige er så bare at afsenderen af kritikken er dig. Da du er en af de aller flittigste til at kommentere på alverdens emner, som du ofte ikke har det fjerneste begreb om.

Så før du nu himler op over alle de forfærdelig brugere, der indædt jagter så mange ligegyldige indlæg som muligt. Ja så synes jeg lige du skulle ta´ at kigge lidt på dig selv..

Som jeg ser det, kan man sagtens komme med sit synspunkt på et topic, som man ikke har den store viden om. Det kan sagtens gøres på en seriøs måde. Jeg deltager da til tider i et par debatter, som jeg ikke aner det store om, i håb, om at lære noget. Det er bringer mit pis i kog er dem der skriver et par enkelte ord, som ikke har betydning for debatten what so ever. Nogle har den frækhed (ja det er!) bare at skrive "Ok" eller "Lækkert" og videre i den dur. Og så de folk som absolut skal kommentere det og derved bringe debatten på endnu større sidespor. Det er ikke fair over for trådstarter, som til tider har et konkret problem, emne der skal diskuteres, eller andet.

Og så de folk der efter 1-2 indlæg skriver ala;
"Jeg ved godt det er off-topic, men hvor smider jeg de kits jeg har downloaded" i en tråd som intet har med kits at gøre!

At vi snakker om useriøse brugere nu, er på sin vis ikke helt off-topic da det jo har en del med scenens udvikling at gøre.

Med hensyn til Rossonero, synes jeg nu ikke kan er slem. Et af de bedre aktiver her på FMfreaks, selv jeg godt ved at du (Red Love) og ham har haft jeres konflikter.
Logged


freakstar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #6: 03 Dec 2007, 02:35 »

Puha.. Der er sku ramt et ømt punkt med Mifez artikel og dette indlæg..

Som en af de gamle på scenen/på mirc især, synes jeg det er synd at scenen er udviklet, i den retning den er.

Personligt ved jeg dog ikke rigtig, hvad man skal gøre ved det. Jeg har ikke umiddelbart nogle revolutionære ideer, som jeg kan smide på banen.

Men der hvor jeg vil kommentere lidt på, er mht. irc, hvor det er korrekt som Mifez og Newcastle skriver, at kanalerne dør ud og det kun er det gamle slæng der hænger der. Det er synd der ikke kommer nye til, og at de få nye der kommer til ikke hænger der fast (tænker her på folk som chelidze og josepguardiola, selvom de vel næppe kan kaldes nye mere)

Og ja tonen er sku hård på #FmFreaks, men det tror jeg er pga. den måde #FmFreaks altid har været kørt på. Det er en fri kanal hvor der ikke sidder en person med magten til at kunne censurere og smide folk ud for et godt ord.

Hvis man kigger på #fodbold, så hører jeg at kanalen stortset er død, og der mener jeg dog stadig at der sker noget på #FmFreaks dagligt, men ja vi gentager en masse diskussioner en helvedes masse gange, det kører sku lidt for meget i selvsving tit og ofte. Indeed. Opstemt
Jeg tror dog det vil være meget svært at lokke nye folk til, da jeg generelt ser irc dø ud stille og roligt. Jeg kan huske for nogle år siden, hvor der gerne kiggede ca. 10 nye om måneden forbi, hvoraf nogle blev hængende og nogle ikke gjorde. Nu er vi heldige, hvis der kigger 3 ind om måneden, altså udover folk der kommer, stiller et spørgsmål og smutter igen.

Jeg synes dog vi skal prøve at få sidens yngere og mere seriøse brugere til at kigge ind, og se om de finder det interessant. Grunden til jeg synes det, er at man kan finde en masse gode venner, og det ikke bare er Football manager snak. I de mange år jeg har hængt ud på irc har jeg fået nogle rigtige gode venner, og de er uden tvivl grunden til jeg stadig hænger ud derinde. Men jeg hygger mig sku også ved at chatte om alt muligt halløj, hvor jeg tror mange bruger af siden her bruger forummet istedet.

Men! Se nu at kig ind.. Jeg håber at se nogle af jer Smiley Hvis i ikke kan finde ud af at komme på irc, så send mig gerne en PM og jeg skal guide jer! Smiley

(Wow det blev vist lidt forvirrende det her, men kl. er 2.40 på en søndag og jeg er ved at være småtræt.. Smiley
Logged

Hej alle mine venner

Niko
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #7: 03 Dec 2007, 07:06 »

Jeg har ”kun” været på siden i små 3 år. Og allerede dér kan jeg mærke en forskel. Jeg er dog meget mere aktiv nu, end jeg var for 2 år siden, den gang kom jeg vel med min mening 1 gang om ugen. Og det var hovedsageligt, noget hvor folk skulle bedømme mit mandskab. I dag har mange brugere udviklet sig. Jeg var der ikke i de gamle dage, så jeg kan ikke sige om den er blevet mindre useriøs. Men det gør jeg nu alligevel. Jeg tror at der er kommet alt for mange debatter om andet, end FM. Det er mange gange sørgeligt at se, hvor mange gange ”Baren” kommer op. Det er selvfølgelig fint med en side, hvor man også kan diskutere andet en fodbold. Men synes ikke rigtigt at det passer til en fodboldside.

Men som i andre pænt påpeger, er det de unge som ’styrer’ siden. Ikke ment i den forstand at der er crewet, men os brugere. Jeg kan huske for de 3 år siden, der var det Bademesteren og Hawk som styrede showet, om du vil. I dag, vil jeg kalde Rosso, Zone, Gosser og jeg. Jeg synes måske det er lidt ærgerligt. Da Hawk holdte sig mest til de fodboldrelaterede emner, det gør jeg også. Men en gang imellem falder der da et indlæg i en ligegyldig tråd. Det samme vil jeg sige om alle os (red. Rosso, Zone, Gosser og jeg).

Det er rart er der er mange brugere på siden, da det gør den mere spændende at være på. Men tror at siden var mere hyggelig for de mange år siden, jeg fx ikke var der. Dengang var det ældre mennesker, som var gode til at udtrykke sig og forklare sig. I dag kan nogle have lidt svært ved det. Mange af sidens brugere opretter kun ét enkelt indlæg, fx i ”Baren” fordi at de vil sælge noget, måske. Som Newcastle siger, kendte folk hinanden dengang, men aktiviteten var nok mindre. Så alt i alt, er det vel en fin revolution. Selvom den nok kunne have været bedre.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #8: 03 Dec 2007, 10:29 »

@Spez: 3-4 bans om ugen??? Det er WAY off... I min tid som moderator har jeg kun banned én person. Og at tro at vi banner i samme grad som FMD er også helt ved siden af.

Men med det sagt, så må jeg også sige at jeg må tilslutte mig koret af folk, der trods kort tid på scenen har set udvikling. Jeg var selv ikke verdens mest seriøse i starten (dog heller ikke den mest useriøse). Jeg har dog altid været lige klog og velformuleret. Jeg gør nu mit bedste for at holde styr på forummet, men jeg  må erkende at der er mere arbejde end tidligere.

Jeg tror, meget af udviklingen kommer af FMs udvikling. Det er ikke det samme "Nørdede" spil, det tidligere var. Nu er der mere grafik og mindre tekst. Dette afspejler sig også i scenen, hvor grafik er blevet noget mere populært end artikler/guides.

JEg kan kun opfordre folk til at gøre noget ved det og aktivt gøre FmFreaks.dk et mere seriøst sted at være. Selvfølgelig skal der være plads til pjat, men hold det til børnehaven og lad dette være det nye niveau for "baren".
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #9: 03 Dec 2007, 13:26 »

Som knm siger er det helt hen i skoven, med 3-4 ban om ugen. vi uddeler måske 15 ban om året af den ene eller anden art.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #10: 03 Dec 2007, 14:34 »

Og flere af dem er spambots.

Edit: indlæg 2222
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #11: 03 Dec 2007, 15:39 »

Har vel efterhånden været på scenen i 4-5 år efterhånden og kan sagtens følge de fleste af disse indlæg...

Startede selv på CMd hvor jeg efter et stykke tid blev en del af crewet, og der var virkelig gang i den, der var trusler der var ballede og der var stort set det der ikke var...uden at jeg er 100% sikker tror jeg en smule af alt dette skyldets alderforskellen, vi i crewet var i den "gamle" ende af dem der var på siden, mens mange af dem der var problemmer med var i den yngre ende og dermed så vi helt forskelligt på tingene og dermed kom gnidningerne...

Senere endte jeg så på Fmg og der fulgte jeg mig virkelig hjemme, som Spez skriver havde vi nogen kanon diskutioner derinde og stort set alt mellem himmel og jord og det skyldes vel at det var de lidt ældre der var derinde, plus det gik i et tempo hvor alle kunne følge med...

Siden lukkede så desværre og så endte jeg her, der var jo ikke så mange muligheder mere, det var enten her eller Fmd, og med alt respekt for deres side synes jeg denne er lidt mere seriøs eller jeg var blevet for gammel til siden Wink ...

Krigen mellem de forskellige sider har jeg været en lille smule med i, men som Spez siger så kan det ikke være rigtig at voksne mennesker ikke kan tale sammen...

Jeg har som sagt været en del af scenen de seneste år og jeg kan virkelig set at der er sket en del, desværre synes jeg mange ting har været til det værer og det står jeg 100% ved, men selvfølgelig har der også vætret mange gode ting...

Ang spam og one-liners, så er jeg næsten helt sikker på at det ville hjælpe en del at man ikke kan se hvor mange indlæg man har skrevet og hvilken status man nu har, man vil lige have indlæg nr 100-200-500-1000 osv med og det ender tit med et eller andet underligt indlæg... jeg har altid været modstander af dette og hvis man kigger på FMg så havde man ikke den status og der var alle lige, om de havde skrevt 1 indlæg eller 6700 indlæg...
Logged

freakstar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #12: 03 Dec 2007, 16:57 »

Ang spam og one-liners, så er jeg næsten helt sikker på at det ville hjælpe en del at man ikke kan se hvor mange indlæg man har skrevet og hvilken status man nu har, man vil lige have indlæg nr 100-200-500-1000 osv med og det ender tit med et eller andet underligt indlæg... jeg har altid været modstander af dette og hvis man kigger på FMg så havde man ikke den status og der var alle lige, om de havde skrevt 1 indlæg eller 6700 indlæg...

Det der er jeg meget enig i, jeg forstår ikke hvorfor man har et behov for at have denne hvor-mange-indlæg folk har lavet kamp. Jeg tror personligt ikke det gavner noget. Man kan selvfølgelig se hvem der er de aktive i debatten og hvem der er nye osv. Men generelt er jeg modstander af disse "spamcounters" som jeg kalder dem, og mener de bør fjernes Smiley
Logged

Hej alle mine venner

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #13: 03 Dec 2007, 17:15 »

Jeg har ”kun” været på siden i små 3 år. Og allerede dér kan jeg mærke en forskel. Jeg er dog meget mere aktiv nu, end jeg var for 2 år siden, den gang kom jeg vel med min mening 1 gang om ugen. Og det var hovedsageligt, noget hvor folk skulle bedømme mit mandskab. I dag har mange brugere udviklet sig. Jeg var der ikke i de gamle dage, så jeg kan ikke sige om den er blevet mindre useriøs. Men det gør jeg nu alligevel. Jeg tror at der er kommet alt for mange debatter om andet, end FM. Det er mange gange sørgeligt at se, hvor mange gange ”Baren” kommer op. Det er selvfølgelig fint med en side, hvor man også kan diskutere andet en fodbold. Men synes ikke rigtigt at det passer til en fodboldside.

Men som i andre pænt påpeger, er det de unge som ’styrer’ siden. Ikke ment i den forstand at der er crewet, men os brugere. Jeg kan huske for de 3 år siden, der var det Bademesteren og Hawk som styrede showet, om du vil. I dag, vil jeg kalde Rosso, Zone, Gosser og jeg. Jeg synes måske det er lidt ærgerligt. Da Hawk holdte sig mest til de fodboldrelaterede emner, det gør jeg også. Men en gang imellem falder der da et indlæg i en ligegyldig tråd. Det samme vil jeg sige om alle os (red. Rosso, Zone, Gosser og jeg).

Det er rart er der er mange brugere på siden, da det gør den mere spændende at være på. Men tror at siden var mere hyggelig for de mange år siden, jeg fx ikke var der. Dengang var det ældre mennesker, som var gode til at udtrykke sig og forklare sig. I dag kan nogle have lidt svært ved det. Mange af sidens brugere opretter kun ét enkelt indlæg, fx i ”Baren” fordi at de vil sælge noget, måske. Som Newcastle siger, kendte folk hinanden dengang, men aktiviteten var nok mindre. Så alt i alt, er det vel en fin revolution. Selvom den nok kunne have været bedre.

Efter mine beregning er det knap 2 år du har været her.

Edit: Faktisk kun 1 3/4 år. Det var lige i overkanten så Wink
« Seneste Redigering: 03 Dec 2007, 17:16 af GHERTESTEAS » Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #14: 03 Dec 2007, 17:19 »

Først og fremmest Newcastle rigtig godt skrevet, og meget spændene læsning. Jeg har ikke selv haft min gang på FM "scenen" så har ikke rigtig noget forhold til det du skriver, men da interessant at høre om.

 Så er jeg nød til lige at gribe lidt fat i dig Rosso. Din kritik af folk der kæmper en hårdnakket for bare at få skrabet en hel masse indlæg til sig, du har fuldstændig ret. Der er en masse bruger der kommer med rigtig meget ligegyldigt fis, og skriver en hel del bare for at skrive det. Brugere der sågar trækker debatten ned på et niveau, hvor det bliver komplet uinteressant at følge med. Du har HELT ret.

  Det pudsige er så bare at afsenderen af kritikken er dig. Da du er en af de aller flittigste til at kommentere på alverdens emner, som du ofte ikke har det fjerneste begreb om.

Så før du nu himler op over alle de forfærdelig brugere, der indædt jagter så mange ligegyldige indlæg som muligt. Ja så synes jeg lige du skulle ta´ at kigge lidt på dig selv..

Hvis du nu tager dig tid til at læse mit indlæg ordenligt igennem, ville denne diskussion ikke opstå.
Uvidenhed har intet med spam at gøre, og jeg kan ikke huske at jeg er kommet med ekstra korte indlæg, som er det jeg beskriver i mit frustrations indlæg.
Og bare fordi man ikke er enig i de ting du siger, så betegner du det åbenbart som om den anden person intet ved, og det er kun dig der ved hvad der foregår i verden.

Og så synes jeg at du skal til lære forskellen på spam og at være aktiv. Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010