home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 368 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Hellas Verona - En kæmpe i forfald
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Hellas Verona - En kæmpe i forfald  (Læst 19372 gange)
DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« : 07 Feb 2008, 20:13 »

Hellas Verona
- En kæmpe i forfald


Introduktion:
Den tidligere så stolte klub, Hellas Verona, er for tiden ude i sin største sportslige krise i nyere tid, ja, vel nærmest i hele klubbens 105 årige historie. Efter at klubben i 2002 rykkede ud af Serie A, har den overlevet som den bløde mellemvare i Serie B, indtil det sidste sæson gik helt galt, og klubben måtte rykke videre ned i Serie C1, og for det ikke skal være løgn, så ser det ud til at opholdet i den række kun skal vare et år, da klubben pt ligger håbløst sidst i tabellen, og efter al sandsynlighed må rykke videre ned i Serie C2.

En ærgerlig udvikling for den tidligere Danskerklub, der i 84/85 sæsonen vandt Scudettoen, med en vis Preben Elkjær blandt holdets bærende kræfter.

I nyere tid har prominente navne som Marco Di Vaio, Filippo Inzaghi, Adrian Mutu, Mauro Camoranesi, Alberto Gilardino, Massimo Oddo, Marco Cassetti, Sebastien Frey og vores egen Martin Laursen også optrådt for klubben.

I den Italienske Pokalturnering er Verona tre gange nået hele vejen til finalen, men modstanderne, Napoli, Juventus og Roma, har dog hver gang vist sig for stærke, så Pokalen har altså endnu ikke været vej af Veronas pokalskab.

I Europæisk sammenhæng er det bedste resultat hidtil en UEFA Cup kvartfinaleplads i 86, hvor Elkjær & Co dog måtte se sig slået af Tyske Werder Bremen.

Absolut en Historie, der gør klubben værd at redde, og ikke mindst vil hjælpe mig til at holde interessen ved lige, for et længere spil med klubben. Klubben skal ikke bare reddes, den skal føres til endnu større resultater end det lykkedes for Elkjær & Co i midtfirserne. Min ambitionen er at blive interviewet af Luna Christofi, som optakt til en Champions League finale med Verona som det ene og gerne vindende hold  Thumbs Up

Men på den kortere bane, så må målet for første sæson være at få vendt udviklingen i klubben, og få reddet den oprykning, som bestyrelse, fans og medier alle forventer

Guldholdet fra 84/85
« Seneste Redigering: 04 Jun 2008, 22:46 af DNE » Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #1: 07 Feb 2008, 20:14 »

Er det bare mig eller er det Elkjær til vestre helt oppe ?

God start ...
Logged

Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #2: 07 Feb 2008, 20:16 »

Dejlig læsning ! Smiley
Specielt slutningen fanger en .
- Dog er der enkelte små fejl i teksten ..
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #3: 07 Feb 2008, 20:19 »

Er det bare mig eller er det Elkjær til vestre helt oppe ?

God start ...

DNE skriver også, at han var med i 84/85, så det er naturligvis ham.

Så er du tilbage, DNE - klasse! Glæder mig til at følge din færd i det italienske.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #4: 08 Feb 2008, 16:31 »

Hellas Verona
- En kæmpe i forfald


Vurdering af truppen:
Ved første gennemgang ligner det en fornuftig trup, der absolut hører til blandt de bedste i rækken, og som også nok skulle kunne sikre en oprykning, to ting falder mig dog i øjnene.

Svageste led er uden tvivl målmandsposten, nyligt indkøbte Rafael har slet ikke den rutine og den klasse der skal til, for at kunne blive en af de bærende kræfter i flere sæsoner fremover. Han er muligvis ok til Serie C1, men i Serie B vil han uden tvivl falde igennem, og det er bestemt ikke noget vi har brug for, vi skal hurtigst muligt op i Serie B igen, og så skal vi etableres der, inden vi så tager turen videre op i Serie A. Så første punkt på dagsordenen bliver at få hentet en bedre og meget gerne rutineret keeper til klubben, og jeg har da også allerede øje på et par stykker, der står uden klub i øjeblikket.

Andet punkt der går mig lidt på er angrebet, det er ret tyndt besat, og i øvrigt har jeg svært ved at se, at nogen af de angribere jeg råder over, har den klasse der skal til, for rigtig at være farlig foran mål. Så også her mangler jeg en, der ikke bare kan føre os tilbage i Serie B, men som også kan hjælpe med at etablere os deroppe.

Forsvaret er rimeligt besat, og behøver ikke nogen forstærkninger nu og her, men efter en eventuel oprykning skal der også lidt nyt blod til her. På den centrale midtbane savner jeg en rigtig opryder type, en der kan tage det tunge defensive slæb, så de offensive kræfter kan koncentrere sig om at score mål, så sådan en må jeg også på udkig efter. Det er dog ikke så kritisk, som med målmandsposten og angrebet. Så i første omgang vil jeg lige forsøge at finde en lejesvend til opgaven, selvom den løsning ikke er optimal, da den jo er af ret midlertidig karakter, men trods alt billigere end at skulle ud og investere - pengene skal spares til de to kritiske pladser.

Kanterne er rimeligt dækket ind, godt nok til Serie C1, og også brugbart i Serie B, så her har jeg heller ikke de store bekymringer.

Talentmassen er desværre ret beskeden, men med lidt held kan et par af talenterne udvikles til noget der er brugbart i Serie B, men jeg bliver nok nødt til at sætte min lid til at akademiet kan levere lidt mere kvalitet fremover, hvis nogen af de bærende kræfter når vi kommer længere op i systemet, skal være af egen avl.



Taktiktanker:
Grundet det tyndt besatte angreb, bliver der nok kun plads til én angriber i den taktik jeg skal have bygget op, og da mine kantspillere er af ret offensiv karakter, tror jeg, at jeg vil lægge ud med at bygge noget op omkring en 4-2-3-1 formation. Eftersom vi hører til blandt de stærkeste hold i rækken, vil jeg tro, at jeg med fordel kan bygge taktikken op omkring noget teknisk og forholdsvis offensivt fodbold, med det forbehold, at jeg kan få fat i en angriber, der kan score mål, ellers kan det blive nødvendigt, at sætte to af de middelmådige angribere jeg har i truppen allerforrest, og så spille tonserfoldbold, og satse på at to middelmådige er lige så godt som en god.

Andre indledende overvejelser:
Jeg er ikke helt tilfreds med det indledende venskabskampprogram som klubben har arrangeret, så det vil jeg forsøge at få lavet lidt om på, sidste kamp skal i hvert fald være mod en overskuelig modstander, så jeg kan få hældt noget selvtillid på drengene inden det går løs med de betydende kampe, og det tvivler jeg på vi opnår ved at møde et hold fra den Hollandske Æresdivision...
De øvrige kampe må godt være lidt svære, og også gerne mod lidt højt profilerede hold, så vi dels kan få testet forsvaret og den (forhåbentligt) nye målmand, og dels kan få lidt kroner i kassen fra billetindtægterne.
« Seneste Redigering: 09 Feb 2008, 15:53 af DNE » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #5: 08 Feb 2008, 17:09 »

Det er ikke ord at sætte på dette værk! Fantastisk.

Meget underholdne læsning, jeg sidder klistret til skærmen. Smiley
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #6: 08 Feb 2008, 17:20 »

Jeg må tilskrive mig rosen af din blog, da det jo tydeligvis er én af bedre på siden. Måske ikke layoutmæssigt, men her tænker jeg på det skriftlige. Holdvalget er helt fantastisk, da jeg jo elsker Italien, selvom visse hader spillestilen m.m.

Dejligt med info, og samtidigt dejligt at høre om dine taktik tanker og overvejelser. Spået en førsteplads, må jeg vedlægge noget pres på dig, da holdet du er i besiddelse af, er langt fra ringe, taget ligaen i betragtning. Så glæder jeg mig forresten til at høre om dine stjernespillere, Munari og Morante, da jeg selv har haft øje på dem, i et spil med Lecce.

Jeg ser frem til de fremtidige opdateringer.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #7: 08 Feb 2008, 21:08 »

Tak for de pæne ord, nu vil jeg da håbe, jeg kan leve op til dem  Smiley

Med hensyn til forventet slutplacering, så går jeg da også helt klart efter at blive nummer 1, men ville ikke love bestyrelsen for meget, et par uheldige skader kan jo hurtigt spolere en hel masse, så de blev kun lovet den oprykning som de forventer. Jeg må jo også lige tage med i betragtningerne, at det her er mit første rigtige spil i FM08, har godt nok haft gang i et par andre også, men der var ikke historie nok over de klubber jeg havde valgt, så de blev droppet efter ganske få kampe, så min manglende erfarring med FM08, kan også hurtigt få lidt indflydelse på, i hvert fald de første kampe.

Layoutet håber jeg da bliver bedre, erterhånden som jeg lige lærer alle koderne her på siden at kende  Thumbs Up
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #8: 08 Feb 2008, 21:24 »

DNE are back...   Thumbs Up Og jeg glæder mig vildt...  Djævel

Hvis du kan holde standarden som du feks gjorde med Genua på FMG så har vi virkelig noget og se frem til...  Thumbs Up

Edit: Nu spiller jeg jo med Roma, og de har da Verona som rugeklub, kunne du ikke hente et par spillere/talenter eller 3 fra dem evt??
« Seneste Redigering: 08 Feb 2008, 21:27 af JKJ » Logged

Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #9: 09 Feb 2008, 15:03 »

Rigtig flot update . Smiley
Jeg er hooked . :b
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #10: 09 Feb 2008, 15:25 »

På den centrale midtbane savner jeg en rigtig opryder type, en der kan tage det tunge defensive slæb, så de offensive kræfter kan koncentrere sig om at score mål, så sådan en må jeg også på udkig efter, det er dog ikke så kritisk, som med målmandsposten og angrebet, så i første omgang vil jeg lige forsøge at finde en lejesvend til opgaven, selvom den løsning ikke er optimal, da den jo er af ret midlertidig karakter, men trods alt billigere end at skulle ud og investere, pengene skal spares til de to kritiske pladser.

Puha, det var en lang sætning. Smiley

Det ser stadig nydeligt ud, og du fortsætter bare.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #11: 09 Feb 2008, 15:50 »

Puha, det var en lang sætning. Smiley

Det ser stadig nydeligt ud, og du fortsætter bare.

Ja, jeg har fået mig en dårlig vane, med at skille sætningerne med kommaer i stedet for punktum  Rullende Øjne Skal prøve at arbejde lidt med det...

Næste update kommer nok først imorgen engang, er kommet hjemmefra uden mit spil  Græder

Edit: nu blev det vist lidt bedre.
« Seneste Redigering: 09 Feb 2008, 15:54 af DNE » Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #12: 10 Feb 2008, 13:30 »

Hellas Verona
- En kæmpe i forfald

Juli 2007:
Indkøb:
17.7.2007
Daniele Paponi
Alder: 19 år
Kontrakttype: Leje
Transfersum: Dkr 0
Fra: Parma
Kontraktudløb: 23.6.2008
iLøn: Dkr. 13.000
Position: ST

18.7.2007
Celestino Marini
Alder: 19 år
Kontrakttype: Leje
Transfersum: Dkr 0
Fra: Roma
Kontraktudløb: 23.6.2008
Løn: Dkr. 0
Position: D RL

18.7.2007
Gianluca Pagliuca
Alder: 40 år
Kontrakttype: Fuldtids
Transfersum: Dkr 0
Fra: Transferfri
Kontraktudløb: 30.6.2008
Løn: Dkr. 12.000
Position: GK

Transferaktivitet:
Så er jeg så småt kommet igang i klubben, har spillet et par venskabskampe, og er ved så småt at have fået et indtryk af spillerne. Som sagt var kvaliteten på målmandsposten mere end diskutabel, så efter at have haft et par rutinerede målmænd på prøvetræning, faldt valget til sidst på bedagede Gianluca Pagliuca, der har tæt på 600 Serie A kampe og 39 landskampe for Italien under bæltet. Så selvom han har rundet de 40, er han en klar forstærkning på målmandsposten. Samtidig har jeg valgt at sætte mit fjerdevalg, Francesco Franzese på porten, for at skabe lidt luft i lønbudgettet. Han havde slet ikke evnerne, til at berettige den astronomiske løn på 15.000 kroner om ugen, så da jeg ikke havde held til at få ham skippet af til andre klubber, valgte jeg at give ham et gyldent los i røven. Det kostede godt og vel 1,5 mio at slippe af med ham, men da lønbudgettet var presset, og jeg ikke havde noget at bruge ham til, så jeg ingen anden udvej. Samme vej som Franzese røg i øvrigt en håndfuld af de ungdomsspillere, som jeg ikke mente havde det nødvendige udviklingspotential e, og Gianluca Di Giulio ryger samme vej en af de nærmeste dage, da jeg heller ikke har været i stand til at slippe omkostningsfrit af med ham endnu.

Ind er også kommet unge Daniele Paponi fra Parma, på en lejeaftale. Jeg ville som sagt helst have købt en ny mand til pladsen, men det kneb lidt med at lokke nogen med reel kvalitet til klubben, Serie C1 er ikke specielt attraktivt, uanset om klubben hedder Verona. Paponi er igen en klar forstærkning i angrebet, hvor han allede i sine to første venskabskampe har vist målnæse, han ligner den bomber jeg var på udkig efter, og med Morante som backup er jeg pludselig dækket ganske fornuftigt ind længst fremme.

Sidste nye tilføjelse til truppen er Celestino Marino fra Roma, der ligesom Paponi er hentet på en lejeaftale, han er udelukkende hentet, for at have en backup til venstreback pladsen, og skal ikke regne med meget spilletid.

Jeg har desværre ikke fået fat i den opryder til midtbanen, som jeg efterlyste tidligere, har haft et par bud ude, specielt i moderklubben Roma, og de er da også blevet accepteret af klubben, men spillerne har ikke været interesseret i at skifte.

Træningen:
Jeg har valgt hovedsageligt at køre positionsbaseret træning, dog kører jeg på midtbanen og i angrebet også lidt evne/rollebaseret træning. Således trænes der til midtbanen både spillere til den defensive opryderrolle, den defensive spilfordeler rolle, den offensive playmakerrolle og sidst men ikke mindst hurtigløbende driblere til kanterne. I angrebet vil jeg gerne kunne variere mellem den hurtige tekniker og den stærke targetman, så disse to roller træner jeg også individuelt.

Venskabskampene:
Jeg lagde hårdt ud, med en venskabskamp allerede på min første arbejdsdag, den ville jeg gerne have aflyst, så jeg kunne nå at få sat spillerne ind i min fodboldfilosofi, men det kunne altså ikke lade sig gøre, så det kom ikke synderligt bag på mig, at det endte med en syngende 0-7 lussing, til et ellers upåagtet Schweizisk La Chaux-de-Fonds mandskab. Men da taktikken var ny, og spillerne endnu ikke havde fundet ind i deres roller, var det ikke et resultat der skulle lægges så meget i.

Næste kamp var det heller ikke lykkedes mig at få ændret, så der måtte vi igen afsted til en udebanekamp, denne gang mod Franske Valence. Nu var spillerne så småt begyndt at finde ind i deres roller, og efter en kamp som vi spillemæssigt dominerede, kunne vi tage hjem til Verona med en 3-2 sejr. Ikke imponerende modstanderen taget i betragtning, men spillemæssigt var det bestemt opløftende, jeg var på rette spor med taktikken.

Til tredje kamp var det endelig lykkedes mig at få lidt indflydelse på modstanderen, så der tog vi på hjemmebane mod ingen ringere end Barcelonas talentfulde reservehold, der blandt andet havde Bojan i startopstillingen. Var jeg ikke overbevist om at jeg var på rette spor med taktikken, efter Valence kampen, så blev jeg det i løbet af Barcelona kampen, 5-1 sluttede opgøret, der i øvrigt havde Paponi som dobbelt målscorer, men Bojan stod for Barcas enlige mål.

Nu har vi et par confidence boosterkampe mod Fiorenzuola og Tivoli tilbage, før det går løs i Serie C cuppen, men jeg tror bestemt på at vi er klar til den kommende sæson, den oprykning ser absolut overkommelig ud.

Truppen:
Målmænd:
Gianluca Pagliuca
Rafael

Forsvar:
Jarkko Hurme
Celestino Marini
Luigi Martinelli
Alberto Comazzi (C)
Giovanni Orfei
Emanuele Politti
Lorenzo Sibliano
Giovanni Morabito

Midtbane:
Marco Mancinelli
Salif Dianda
Ondrej Herzan
Marco Iovine
Leandro Greco
Nicola Corrent
Claudio Ferrarese
Alessandro Marconi
Ilyas Zeytulaev
Andrea Cossu
Da Silva

Angreb:
Karamoko Cissé
Daniele Morante
Daniele Paponi

Idealopstillingen:
1. Pagliuca
2. Hurme
3. Morabito
4. Sibliano
5. Comazzi (C)
6. Ivine
7. Greco
8. Ferrarese
9. Zeytulaev
10. Cossu
11. Paponi

Som det kan ses på min lille taktiktavle, har jeg lagt mig fast på førnævnte 4-2-3-1. Jeg mangler som nævnt stadig lidt slagkraft i maskinrummet, men det jeg har er trods alt udmærket til Serie C1 niveau, så det er ikke noget jeg går ud og laver panikkøb for at få ordnet.
« Seneste Redigering: 10 Feb 2008, 21:19 af DNE » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #13: 10 Feb 2008, 13:35 »

Paponi har jeg haft i et tidligere spil i Roma, og selvom han kun var back-up gjorde han det ganske fremragende og scorede en del mål når han fik chancen... Så ham tror jeg godt du kan få en del ud af...

Ellers også lidt af et cup på målmandsposten...

Alt ialt ser det særdeles spændene ud  Thumbs Up
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #14: 10 Feb 2008, 13:39 »

Fremragende opdatering, DNE! Hvad jeg ikke kan undgå at spotte er, at du har lånt Daniele Paponi. Jeg har, i mit Viareggio-spil, gjort det samme, og han skal nok udgøre mirakler for dig. Han scorede 37 mål i 35 kampe, og han har i den nye sæson hidtil scoret 9 i 12 kampe. Så jeg glæder mig til at se, om han kan gøre det samme i Serie B.

God vind fremover!
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010