home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 16:24:33 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23294
  0 Brugere, 565 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: Sofiachloe
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  VfB Stuttgart - Troen skal tilbage
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 20 Udprint
Forfatter Emne: VfB Stuttgart - Troen skal tilbage  (Læst 63636 gange)
trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
VfB Stuttgart - Troen skal tilbage
« : 01 Apr 2008, 20:39 »

Futebol Clube Pampilhosa

Klubben
Futebol Clube Pompilhosa, stiftet 1930,  er klubben der de sidste par dage er kommet i vælten. Ny træner og forhåbninger om bedre tider er blevet dagsordenen for den semi-professionelle klub fra Coimbra provinsen i det centrale Portugal. De seneste mange sæsoner har klubben levet en meget anonym tilværelse i den portugisiske 2. division.
Campo Germano Godinho

Stadion: Campo Germano Godinho med plads til 1000 tilskuer (alle siddepladser)
Træningsfaciliteter: Average facilities
Ungdomsfaciliteter: Minimal facilities

Træneren
Den portugisisk/spanske 45-årige José Manuel Gonzálvez er den nye mand i sædet. Hans aktive karriere tog ham forbi klubber som Mafra, Casa Pia og Sporting Gijón, men et definitivt gennembrud som spiller fik han aldrig.
Den fuldstændig uprøvede træner forsøger nu igennem en aktiv trænerkarriere at blive kendt, noget som ikke lykkedes for ham som spiller.

Målsætning for bloggen
José Manuel vil være en verdensklasse træner og vinde masser af titler. Han vil gerne gå hele vejen med Futebol Clube Pampilhosa, men anser lige nu klubben og den 2-årige kontrakt som et springbræt til en større og mere anset klub. Hvis muligheden byder sig er han også villig til at forlade Portugal, da alle veje som jo bekendt fører til storklubberne.

Transferregler
Jeg kører i spillet meget strenge og stramme regler omkring måden at erhverve nye spillere på. Jeg kommer stort set kun til at basere mine spillerkøb på spillere som mine scouts rapporterer tilbage på. Jeg kan altså ikke selv gå ud og finde spillere som mine scouts derefter kan scoute. Eneste undtagelse er spillere på hold som jeg har spillet imod, her kan jeg godt bede mine scouts om at indhente en rapport. Drejer det sig om klubber i udlandet skal de dog først acceptere et prøveophold i klubben, før det er muligt at erhverve spilleren. I den forbindelse skal det nævnes at det ikke er tilladt for mig at arrangere træningskampe, det sørger assistenttræneren for.
Player Search knappen er i min verden bandlyst.....dog kan den bruges til at finde spillere der er transferlistede eller til leje, da jeg anser disse spillere for at være på landets fodboldforbunds officielle transferliste. Der skal dog stadig indhentes en scout-rapport på spilleren før han kan tiltræde klubben.



Jeg håber folk vil tage godt imod bloggen og komme med ris/ros så jeg ved hvad der skal forbedres. Jeg regner med at køre bloggen "live" så der hvor jeg er nået til i bloggen også er der hvor jeg er nået til i spillet. Jeg kan ikke love opdateringer hver dag, men jeg vil gøre det så ofte som muligt når man nu har 2 børn og 1 kone.
Da det er min debut som blogskriver på FMfreaks.dk undskylder jeg på forhånd for fejl, mangler og kedelig/dårligt layout og opstilling.
Skulle Futebol Clube Pampilhosa rykke ned vil José Manuel Gonzálvez overtage roret i en af de nyoprykkede klubber, hvorefter vilkårerne for succes vil blive endnu sværere.
Det bliver svært, meget svært så at sige....men ikke mindre end noget af en udfordring.

« Seneste Redigering: 15 Okt 2008, 23:23 af trippen » Logged

The Captain
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #1: 01 Apr 2008, 20:42 »

Spændene start.. Hvis du bliver ved sådan.. læser jeg med Smiley
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #2: 01 Apr 2008, 21:19 »

Futebol Clube Pampilhosa

Opstartsfasen

Træningskampe
Pampilhosa-Uniâo de Lamas
Pampilhosa-Sporting Lamego
Pampilhosa-Fátima
Pampilhosa-Uniâo Tomar
Pampilhosa-Pontassolense
Pampilhosa-Académica Coimbra

José Manuels første par dage i klubben er vel overstået og der er nogle ting at tage fat i. Han vil gerne udvide trænerstaben en smule og har pointeret at det er yderst vigtigt, om ikke det vigtigste, at få anskaffet sig nogle scouts og helst 2 eller 3 stykker.

Klubbens stab tæller i øjeblikket:
  • Assistant Manager Bruno Fernandes (Skal primært træne det defensive og ungdomsholdet)
  • Coach Rogério Alves (Udelukkende offensiv træner)
  • Physio Luís Faria


En meget lille stab som sagtens kan og skal forbedres hvis man vil gøre sig forhåbninger om succes. Med den trup man har nu bruger man omkring £300 under lønbudgetet og det er meningen at disse penge skal bruges på lønninger til nye trænerer og scouts.

Man har i klubben arrangeret 6 træningskampe, alle hjemmekampe, mod hold fra divisionerne over og under Pampilhosa. Her vil José Manuel forsøge at føre sine taktiske ideer ud i livet ved at få spillerne til at forstå deres individuelle roller i en 4-4-2 eller en 4-5-1. José Manuel Gonzálvez vil kort inden sæsonstart komme nærmere ind på det taktiske og truppen.

Klubpræsident Carlos Duarte

Klubbens mål er klare, da man denne sæson vil bide sig reelt fast i divisionen for så næste år at kæmpe med om oprykning. José Manuel er enig og ser denne første sæson som en opbygningsfase til næste sæson. Der er pt. ingen transferpenge at gøre godt med, men man regner med at sælge nogle af de spillere andre klubber har interesse i for at opbygge noget kapital.

Truppen:
Der er i øjeblikket ingen intentioner om at forstærke truppen, men alt efter resultaterne og spillet i træningskampene vil man evt. forsøge at leje nogle spillere i samarbejdsklubben Académica Coimbra fra den bedste række.

Ligaen:
José Manuel Gonzálvez har ved formiddagens møde med Carlos Duarte udlagt en midterplacering som målet i sæsonen. Man regner stærkt ikke med en oprykning, men har sat sig det mål minimum at kunne kæmpe med om oprykning til der resterer 6 kampe af sæsonen. Skulle det ende med en oprykning tager man da det med.

Prioritering i opstartsfasen:
Udvidelse af trænerstab og scouting netværk
4-4-2 eller 4-5-1 ?
Anskaffelse af en målmand og/eller en angriber
Salg af spillere

Logged

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #3: 01 Apr 2008, 21:25 »

Kanon update! Wink
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #4: 01 Apr 2008, 23:04 »

Futebol Clube Pampilhosa

Sæsonstarten nærmer sig

Transfers ud
Carlos Miguel
Alder: 22 år
Transfersum: Fri
Til: Torreense
Position: Offensiv midtbane

Marco Brás
Alder: 26 år
Transfersum: £1000
Til: Avanca
Position: Central forsvar


Transfers ind
Paulo Grilo
Alder: 38 år
Kontrakttype: Halvtid
Transfersum: Fri
Fra: Atlético CP
Kontraktudløb: 30.06.2008
Position: Målmand

Zito
Alder: 36 år
Kontrakttype: Halvtid
Transfersum: Fri
Fra: Canedo
Kontraktudløb: 30.06.2009
Position: Venstre offensiv midt

Nuno Pintassilgo
Alder: 30 år
Kontrakttype: Halvtid
Transfersum: Fri
Fra: Beira-Mar MG
Kontraktudløb: 30.06.2010
Position: Central midtbane

Træningsbanen Municipal Carlos Duarte
Så er de første boldberøringer og mål hamret i kassen på Campo Germano Godinho. Både 4-4-2 og 4-5-1 har været benyttet og der vises lovende takter i Futebol Clube Pampilhosa. Man har været godt med i kampene i 4-4-2 og der er genereret masser af chancer, dog også til modstanderen, mens man i 4-5-1 har været istand til at lukke kampen ned, så der har været et minimum af chancer og igen noget der gør sig gældende i begge ender af banen. 4-5-1 skal stå sin ultimative prøve når samarbejdsklubben Académica Coimbra gæster Campo Germano Godinho. Man forventer et nederlag, men kan det holdes nede på 2 mål er man mere end tilfredse i klubben og trænerstaben.

En trænerstab der iøvrigt er blevet stærkt udvidet her i de sidste par uger med intet mindre end 3 scouts og 2 ekstra trænerer. José Manuel Gonzálvez mener nu at stabben er ved at være på plads og der trænes hårdt på træningsbanen.

Der er desuden sagt farvel til 2 løntunge spillere og de nyankomne er alle folk der kan gå ind i startopstillingen. Især målmand Grilo og venstre midt Zito har vist lovende takter til træning og bærer på en masse rutine og erfaring.

Træningskampe
FC Pampilhosa-Uniâo Lamas 1-3
0-1 Káká 2´
0-2 André Oliveira 15´
0-3 Edu 42´
1-3 Félix 84´

FC Pampilhosa-Sporting Lamego 2-0
1-0 Chano 57´
2-0 Chano 77´

FC Pampilhosa-Fátima 1-4
1-0 Zito 16´
1-1 Falardo 38´
1-2 Márcio Carioca 53´
1-3 Russico 70´
1-4 Saleiro 76´

FC Pampilhosa-Uniâo Tomar 1-0
1-0 Ricardo Moleiro 45´

FC Pampilhosa-Pontassolense 2-1
1-0 Félix 14´
2-0 Félix 32´
2-1 Mário Rondon 35´

Resultaterne i træningskampene må siges at være en pose blandet bolscher, men dog er det meste positivt. Første kamp mod Uniâo Lamas er man helt på hælene i første halvleg, men en finjustering af taktikken i pausen gør at man fuldstændig nedspiller Lamas i 2. halvleg, dog uden at det bliver til andre scoringer end den sene af Félix.

Sporting Lamego får ikke et ben til jorden og klubbens nok bedste spiller Chano, som ikke var med i første kamp, får afgjort den til Futebol Clube Pampilhosa's fordel.

Så var det tid til at afprøve 4-5-1 taktikken når nu Fátima fra Liga Vitalis, divisionen over FC Pampilhosas, var på besøg. Nyindkøbte Zito viser god frisparksteknik og bringer holdet i front, men Joca i målet viser sig ikke fra sin gode side i sin første kamp denne sæson, da han mister bolden i et forsøg på at drible uden om en angriber ved stillingen 1-1 og derefter ser "passiv" ud ved 2 skud fra 25-30 meters afstand.

4-5-1 bliver atter brugt mod Uniâo Tomar og holdet der spiller uden for divisionerne kommer kun frem til 2 skud på mål og så kan den defensive midt Ricardo Moleiro afgøre kampen med hovedet efter hjørnespark.

Tilbage i 4-4-2 og endnu en sejr i en medrivende og helt lige kamp. Desværre bliver Portassolenses mål scoret efter endnu en kæmpe forsvarsfejl da venstreback lægger en tilbagelægning forbi egen målmand og ind til en fri angriber der kan trille den i et tomt net. Fejl der skal elimineres inden sæsonen starter.

Prioritering i opstartsfasen:
Udvidelse af trænerstab og scouting netværk
4-4-2 eller 4-5-1 ?
Anskaffelse af en målmand og/eller en angriber
Salg af spillere

Logged

Bave
Gæst
 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #5: 01 Apr 2008, 23:11 »

God Update Thumbs Up
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #6: 01 Apr 2008, 23:13 »

Fed blog Opstemt du styre
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #7: 01 Apr 2008, 23:24 »

Mange tak til folk for den positive respons....

Håber at kunne fortsætte med at skrive en læseværdig blog
Logged

Bave
Gæst
 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #8: 01 Apr 2008, 23:26 »

Mange tak til folk for den positive respons....

Håber at kunne fortsætte med at skrive en læseværdig blog

Det Lyder Godt
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #9: 02 Apr 2008, 00:13 »

Lovende blog. Glæder mig til at se mere  Thumbs Up
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #10: 02 Apr 2008, 02:06 »

I forhold til at det er din første blog synes jeg det er virkelig godt!  Peace

Det er rigtig god læsning...jeg kigger med! og mht. børnene er det vel aldrig for sent at starte med FM  Wink Hævet Øjenbryn
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #11: 02 Apr 2008, 08:05 »

Spændende med de regler du har sat op, og en lovende start.

Dejligt med en blog om et lille hold i Portugal. Man får jo selv helt lyst til at starte et spil der...  Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #12: 02 Apr 2008, 13:05 »

Har lige fået læst updatesne og er meget overrasket Opstemt

Synes du skriver fantastisk og på en måde der virkelig fanger en Smiley

Så fortsæt det gode arbejde Peace
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #13: 02 Apr 2008, 19:29 »

Lovende blog. Glæder mig til at se mere  Thumbs Up

Tak for ordene...Dejligt med endnu en læser

I forhold til at det er din første blog synes jeg det er virkelig godt!  Peace

Det er rigtig god læsning...jeg kigger med! og mht. børnene er det vel aldrig for sent at starte med FM  Wink Hævet Øjenbryn

Endnu engang mange tak og du skulle bare vide hvor mange gange den 2-årige søn har trykket på reboot-knappen inden man havde fået gemt... Græder

Spændende med de regler du har sat op, og en lovende start.

Dejligt med en blog om et lille hold i Portugal. Man får jo selv helt lyst til at starte et spil der...  Smiley

Har altid været fan af LLM og afhængighed af et godt scouting netværk. Jeg håber bare det holder så jeg ikke bliver fyret inden for de første par sæsoner...

Har lige fået læst updatesne og er meget overrasket Opstemt

Synes du skriver fantastisk og på en måde der virkelig fanger en Smiley

Så fortsæt det gode arbejde Peace

Tak og jeg vil ihvertfald forsøge......
Håber på en update senere i aften
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Futebol Clube Pampilhosa - De første skridt
« Svar #14: 02 Apr 2008, 21:19 »

Futebol
Clube Pampilhosa

Truppen på plads

Træningskamp
FC Pampilhosa-Académica Coimbra 0-2
0-1 João Vilela 16´
0-2 Joeano 32´

Var 4-5-1 en succes i kampen mod Académica ?? Man begrænsede det til et to måls nederlag som målet var inden kampen, men kan det være en succes når man taber ?
Det har ihvertfald overbevist José Manuel om at holdet skal starte i en 4-5-1 i den svære udekamp mod Torreense som er den nye sæsons første vigtige opgave.




Transfers ind
Nuno Neves
Alder: 29 år
Kontrakttype: Halvtid
Transfersum: Fri
Fra: Caranguejeira
Kontraktudløb: 30.06.2009
Position: Angriber

Blot en time før lukningen af transfervinduet får Futebol Clube Pampilhosa forstærket deres trup med en angriber. Nuno Neves er ikke en direkte forstærkning, men et godt supplement og gør konkurrencen og bredden i angrebet større. Indtil videre bliver han betragtet som 3. valg i angrebet efter Chano og Félix, men han er ikke langt fra en startplads hvis nogen skulle skuffe.
Det var ellers forventet at David Koulengani fra den Demokratiske Repuplik Congo var manden der skulle forstærke angrebet, men efter et 4 ugers træningsophold i klubben, hvor han ikke gjorde meget væsen af sig i træningskampene, valgte man istedet portugisiske Nuno Neves.


30 mand kan registreres til kampe for førsteholdet og indtil videre har José Manuel Gonzálvez udpeget 26 spillere:

Målmænd
Joca
Paulo Grilo

Forsvar:
Rui Daniel
Concalo
Silvestre
Alex
Fernando
Luis Miguel
Estanquiro
Daniel
Sérgio Sérgio (U19-holdet)
Luís Goncalves (U19-holdet)

Midtbane:
Ricardo Moleiro (c)
Pedro Penela
Rui Almeida
Jonatan
Nuno Pintassilgo
Bebé
Pedro Jorge
Zito
Paulo Rogério (U19-holdet)


Angreb:
Chano
André Costa
Félix
Nuno Neves
David Henriques (U19-holdet)


Spillerne i gult er dem som José Manuel har valgt til startopstillingen i første kamp ude mod Torreense.

José Manuel Gonzálvez har følgende vurdering af truppen:

Målmand: *****
Paulo Grilo er det umiddelbare førstevalg i målet, men det er meningen at Joca skal have kampene i den portugisiske cup og imponerer han her samtidig med dårlige præstationer fra Grilos side er det muligt at han kan få chancen som førstevalg. To stabile målmænd, men de er ikke klassemålmand der kan redde point til holdet efter José Manuels mening.

Forsvar: *****
Forsvarsmæssigt er Pampilhosa også dækket godt ind. Der er mulighed for rokeringer i tilfælde af skader eller dårlige præstationer. Der hvor man er dårligst dækket ind er på de to backpladser, dog mest i højre side hvor det reelt kun er Concalo der kan spille. Der havde været 4 stjerner her hvis man ikke havde været så tyndt besat på backpladserne, men uden tvivl et kompetent forsvar.

Midtbane: *****
Midtbanen er FC Pampilhosas bedste kæde efter tilgangen af Zito og Pintassilgo. Det er dog også af rimelig vigtighed når man nu har valgt at spille med en massiv 5-mands midtbane. Forhåbentligt kan klubben blive forskånet for skader på midtbanen for bredden er ikke prangende. Midtbanen kan være den der skal vinde overtaget i kampene og den vej lægge tryk på modstandererne. José Manuel vil ikke blive overrasket hvis en enkelt eller to fra FC Pampilhosa midtbanen vil blive profiler i ligaen og eventuelt solgt videre.

Angreb: *****
I angrebet er det stort set kun Félix og Chano der er førsteholdsmaterial e. Nuno Neves kan måske overraske, mens André Costa og Henriques skal udvikle sig en del før der kan blive tale om en fast plads på holdet. Uden Nuno Neves var det kun blevet til 2 stjerner, men han gør at der lige akkurat bliver nok bredde til 3 stjerner. Nok en kæde Futebol Clube Pampilhosa forstærker når transfervinduet åbner igen.

Omkring midtvejs i sæsonen vil der komme endnu en gennemgang af truppen med SS


Prioritering i opstartsfasen:
Udvidelse af trænerstab og scouting netværk
4-4-2 eller 4-5-1 ?
Anskaffelse af en målmand og/eller en angriber
Salg af spillere
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 20 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010