home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 889 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 82433 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #90: 13 Maj 2008, 13:35 »

Super flotte updates Smiley

Jeg tænkte på om du eventuelt kunne lave noget med de 10 bud?

e.v.t. hvordan damen bryder dem, eller noget helt andet. Peace

Som altdi får du også lige et stort KIU med på vejen Smiley

Mange tak Smiley

Det er en fed idé, men så skal titlen jo ændres radikalt Wink

Jeg har også hørt, at der er nogen, der har sammenlignet FM med de 10 bud. Ikke at det skal afholde mig, men som det ser ud nu, så forbliver det ved dødssynderne. De er også mere interessante.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #91: 13 Maj 2008, 15:58 »

GULA



Faktisk må Damen være ret tilfreds med hende selv. Ret tilfreds er dog sikkert ikke nok i hendes bog, for selvom hun har fået mange af sine ønske opfyldt, har hun brugt mange ressourcer på det. Året forinden var hun mere afholden, men de klosterlige tendenser blev i den grad afløst af sporadisk henkastning af midler. Der må være en grund til hendes pludselige trang til at vise sig og bruge de midler. Stakkels fandt hun hende selv sidste år, og det er måske det, der skal rettes op på nu. Erhververiet tog overhånd her til sommer, det må hun da selv kunne se? Radmagert afviser hun dog de beskyldninger fra hendes allestedsnærværende fjender i form journalisterne. I hvert fald fik hun sådan lukket munden på dem for en stund, men der må stikke noget dybere under for mesterkvinden.

For hvad er hendes bekymringer i virkeligheden? Proklamerende som en anden statsleder fortalte hun ophidset og forhastet i sommer, hvordan hun ville forbedre hende og hendes folk over sommeren – men for hvilken grund? De har jo bevist, de er de bedste?

Det tangerer til det bizarre, når der spenderes de enorme summer på tilgangsfolk til de i forvejen bedste. Det tangerer til det ideforladte og blot hævntørstige. Hvad med lidt tiltro? Hvad med lidt normal afholdenhed uden de ekstreme klosterrelationer? Hvad med at gøre noget med måde? Det er nok ikke Din stærke side?

Hun gør det bare for at flotte sig, det er hvad hun gør. Som en kleptoman, der rager til sig for blot at gøre det. De maniske træk klæder hende ikke. Nej, det sidder helt forkert på hende, hun får faktisk en grim bagdel i det.
Hun må lægge det fra sig, hvis hun vil blive kunne respekteret i klassen igen. Ikke det der sløseri med penge konstant for blot at vise sig.
Hun må med andre ord lægge det fra sig, for det klæder hende slet ikke at være sådan. Tag Dem nu sammen Dame, tro på dig selv og dem du har, og blot fordi du kan fylde en kuffert med knaster, betyder det ikke, at du er bedre end før.

 

Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #92: 14 Maj 2008, 12:22 »

Mange tak!

Jeg har skrevet om de 7 nu, men jeg tror, jeg fortsætter med dem. Selvfølgelig i en anden rækkefølge og omhandlende det der sker pt.

Desuden kan det være, der kommer en anden vinkel på, men jeg ved det ikke rigtig.

Hvad synes læserne?

Jeg kan fortælle, at der er den første "Fokus på" artikel på vej.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #93: 14 Maj 2008, 12:58 »


FOKUS PÅ: TAKTIKKEN

I denne omgang af ”Fokus på…” skal vi se på mine taktiske overvejelser i Juventus. Nu er vi netop gået ind i sæson nr. 2, men som udgangspunkt vil der ikke blive ændret videre meget på det taktiske koncept. I denne artikel vil jeg komme ind på formationen, specifikke opgaver for kæderne, dødbolde og fokuspunkter for taktikken.
Jeg har valgt taktikken ud fra, hvad truppen bød mig for godt et år siden. Økonomien var ikke til at hente en stor angriber til, så derfor måtte der kun blive spillet med 1 spiller på toppen. Det har jeg været rigtig tilfreds med, og det er noget, jeg pt. beholder. Jeg plejer at benytte to på toppen, men det har været en fin succes at afvige fra det koncept. Derfor har jeg sådan lagt et par rutiner bag mig, og har prøvet få nye ting, og det er der, trods alt, kommet et mesterskab ud af indtil videre.


FORMATIONENEN

Som beskrevet for godt et år siden, så spiller jeg noget, man kan kalde 4-2-3-1. De fire bagerste står som udgangspunkt fladt, men mine backs har store kvaliteter frem ad banen, og det vil jeg gerne udnytte. De skal komme i overlaps og smide en del indlæg ind. Specielt fordi mine 5 midtbanespillere ikke som udgangspunkt spiller på kanten, men derimod så kan søge ind i boksen, når der kommer en back flyvende. Specielt i venstre side har dette fungeret godt i første sæson. Jeg søger derfor en lidt mere gennembrudsstærk højre back, men jeg har endnu ingen realistiske i søgelyset. Det centrale forsvar skal skubbe forholdsvist meget op og samtidig spille på offside. På udebane er jeg ikke altid ligeså kæk og sørger for at stå dybere.
Jeg vil fortsat benytte mig af en spilfordeler. Hvis ikke jeg gør det, er jeg bange for, at spillet bliver for rodet med de 3 kreative folk på offensiv midtbane. Derfor har jeg udpeget Nocerino som spilfordeler nummer 1, og han gør det også fint. Ved siden af spilfordeleren vælger jeg at give mere defensive instrukser og sender ham lidt længere tilbage på banen for at dække af. Det skal spilfordeleren også, når vi spiller imod gode hold og på udebane.
De 3 kreative har ikke frie roller, men de to yderste skal spille bredt, mens den centrale skal komme hurtigt ind i boksen. De to yderste skal deltage i mere defensivt end den midterste og på udebane trækker jeg dem ofte ud på kanten eller helt ned ved siden af de to centrale spillere. Jeg begrænser også deres løb med bolden, når vi skal modstå et pres eller forsvare en føring, for de har før kostet os dyrt.
Derfor kan udebanetaktikken ofte komme til at lyde noget a lá 4-4-1-1.
Min eneste angriber skal som udgangspunkt blive i boksen og ikke deltage så meget defensivt. Han vil blive stukket rimelig ofte i dybden, og vi har haft held til at få fyldt feltet op med midtbanespillere, der kommer til og scorer.


DØDBOLDE
Det må og skal ikke være nogen hemmelighed, at vi har været gode på særligt hjørnespark i år. Modstanderne lurede desværre nok vores taktik i slutningen af sæsonen, men helt dæmme op, har de ikke kunnet. Jeg sender konsekvent de to stærkeste headere til forreste stolpe, for enten at snitte den videre, til vores to andre stærke headere, der står ved bagerste stolpe, eller også skal de heade direkte på mål.
Det har virket fint på hjørnespark, men knebet lidt på frispark. Derfor har vi mest af forsøgt skud udefra, og har da også fået omkring en håndfuld mål på den konto. Defensivt har vi ikke lukket meget ind, men der dækker vi også som udgangspunkt zone, men med to mand på deres farligste.


FOKUSPUNKTER
Vi har generelt forsøgt at være boldbesiddende det meste af vores kampe. Dertil har jeg teknisk begavede spillere, der dog har frihed under ansvar. Derfor skal der ikke fifles med for meget kreativitet, der kun må være moderat, men tvært imod skal de være hurtige i handling, for vi spiller med kontraangreb. Det gør, at vores hurtige spillere kommer til deres ret, og modstanderne ikke kan nå at lukke sig helt ned. Vigtigt af alt forsøger vi ikke at stresse os selv med for højt tempo. Det skal modereres under vejs i kampen, og skrues helt vejret, hvis vi ikke har det ønskede resultat.
Derudover er jeg ikke for fin til at pakke holdet ned, hvis vi fører. En offensiv midtbanespiller bliver til tider taget ud og erstattet af en forsvarer, så vi de sidste 10 minutter spiller 5-4-1. Det plejer at fungere ganske godt, og indtil videre har modstanderne ikke fået stort udbytte i slutminutterne imod os.

Dermed nåede vi det meste igennem taktisk. Som sagt er jeg ganske tilfreds med taktikken, der er sat op. Jeg vil gerne med tiden spille hurtigere og lidt mere risikabelt, men jeg føler ikke, at holdet er klar til det næste skridt endnu. Der skal dels bedre spillere til, der skal være gode teknisk og taktisk, men vi skal også have opbygget ryet som storhold igen, inden vi kan spille så satset.

Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #94: 14 Maj 2008, 13:58 »

Hvad siger folk til det nye koncept, der afløser Danskerens dispositioner?

Jeg er selv godt tilfreds Smiley
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #95: 14 Maj 2008, 14:01 »

Har selv haft samme koncept i flere af mine blogs, hvorfor jeg synes godt om dit også. Lækkert at få et indblik i din taktik, og du formår virkelig at komme rundt omkring, hvilket skyldes din skriftlige evner.

Som sagt, det er super. Keep on moving! Smiley
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #96: 14 Maj 2008, 14:09 »

Lækkert update med "Fokus på..." - Dødssynderne er også fede at læse! KIU.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #97: 14 Maj 2008, 14:19 »

Har selv haft samme koncept i flere af mine blogs, hvorfor jeg synes godt om dit også. Lækkert at få et indblik i din taktik, og du formår virkelig at komme rundt omkring, hvilket skyldes din skriftlige evner.

Som sagt, det er super. Keep on moving! Smiley

Super tak for rosen! Jeg vil gerne se dine udgaver af dem, det kan være, jeg kan lære noget af dem.

Lækkert update med "Fokus på..." - Dødssynderne er også fede at læse! KIU.

Mange tak til dig også Smiley

Forresten til alle, er det bedst med hel hvid tekst, eller skal der være blå keywords?
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #98: 14 Maj 2008, 14:27 »

Hold dig til hel hvid tekst.

Mht. mine udgaver af "Fokus på..." er dit koncept anderledes i og med jeg kun har lagt fokus på spillere. En spiller, der har gjort det bedst for holdet. Ham hiver jeg så fat i, og studerer hans baggrund (klubskifter m.m.), som i sidste ende helst skal udforme sig til en opdatering! Opstemt

Mener jeg har noget i bloggen "Le Aquile". Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #99: 14 Maj 2008, 14:37 »

Det vil jeg gøre så Smiley

Ja, jeg tager en kigger der så!

Desuden kan I godt vente jer en update i dag.

Den indeholder det yderste spændende og nervepirrende efterår!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #100: 14 Maj 2008, 18:04 »

Autunno 2008
settembre, ottobre, novembre


Så er vi kommet i gang med sæsonen – det skal jeg da love for! Vi har været hårdt spændt for indtil videre, men truppen har reageret ganske godt. Flere har haft mange kampe, men de bærende kræfter er bestemt ikke faldet igennem. Desværre har vi været ufattelig hårdt ramt af skader.
Nocerino og Camoranesi er begge ude med brækkede ben, mens Iaquinta har brækket anklen. Læg dertil slemme muskelskader hos Palladino og Del Piero, og du har en meget skadesplaget trup.
Ikke desto mindre er jeg overordnet tilfreds. I Serie A ligger vi dog kun nr. 4. ikke en placering jeg selv er helt tilfreds med – dog i modsætning til bestyrelsen, der synes, jeg gør et godt stykke arbejde. Vi har selvfølgelig kun 4 point op til Inter på førstepladsen, men nr. 2 og 3 i form af Fiorentina og AC Milan ser desværre også meget stærke ud. Førstnævnte lukkede deres hidtil eneste mål ind i 13. spillerunde, og har indtil videre været umulige at score på.
Hvis vi skal vende blikket mod os selv, så har vi kun tabt én enkelt kamp. Det var i oktober måned ude mod Napoli, hvor vi ufortjent måtte se os slået med 1-0. Derudover har smidt point i 4 uafgjorte kampe, hvor jeg synes, at vi var berettiget til at vinde alle fire faktisk. På den baggrund er det lidt uheldigt, men ingen katastrofe at spille uafgjort med stærke hold som Roma og Palermo på deres bane, mens det er mindre favorabelt at spille 1-1 med Livorno og ikke kunne score hjemme imod Udinese.

Det efterlader os altså på en 4. plads i en liga, hvor vi endnu ikke har mødt nr. 1 og 2. AC Milan har vi haft fornøjelsen af – og jeg mener fornøjelsen. For vi smækkede dem med 3-1 på deres græs i en fremragende præstation.
Generelt set har vi præsteret fint i ligaen og profilerne for os har igen været Fernandez og Trezeguet. Inden Iaquinta blev skadet havde han faktisk overtaget hvervet som førsteangriber med mange pragtmål, men man må sige, at Trezeguet fint har taget over, mens Crespo slet ikke har slået til og endnu har sit første ligamål til gode.
Derudover skal Bodmer nævnes som en bærende styrke for os. Han har, som forventet, overtaget dirigentrollen og styrer vores spil fremragende. Krydret med vævre folk som Giovinco og Mata, der begge gør fine indhop, har vores nyindkøb præsteret fint.

I europæisk sammenhæng er alt åbent stadig. Vi fik en svær pulje, og den er lige så tæt som først antaget. Vi har tabt to gange til Arsenal, der har samme taktik som os, men bare har været en tand bedre. Vi fik 1-1 imod Bayern i Tyskland, men alle 3 point tilspillede vi os med en sikker 3-0-sejr. Hjemme mod Celtic fik vi en sen 1-0-sejr på mål af Bodmer og det giver os 7 point – ligesom de 3 andre hold i gruppen. Med én kamp resterende for os og en 2. plads, vil en uafgjort i Skotland være nok til videre avancement, og det er selvfølgelig det, vi går efter. Vi må bare ikke tabe den kamp!

I Coppa Italia, hvor en finaleplads er ventet, stiller jeg igen i år med periferi-spillerne, og de får igen i år fornøjelsen af et Milano-hold. Denne gang AC Milan, der er trukket og det må siges at være en hård mundfuld.
For et år siden påbegyndte vi i vintermånederne en ordentlig sejrsmarch, så jeg håber, at det kan gentages – for jeg vil væk fra den 4. plads.

|| Serie A ||    || Champions League ||


« Seneste Redigering: 14 Maj 2008, 18:07 af Hafiz » Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #101: 14 Maj 2008, 19:47 »

Så fik jeg læst det hele igennem. Perfekt, Perfekt, Perfekt  Thumbs Up
Rigtig godt fundet på med dødsynderne, politikens artikel serie osv.

Jeg kunne dog godt tænke mig lidt større billeder i dine updates, for jeg syntes ikke billederne og skriften passer sammen i størrelse Smiley

Jeg håber at du vil forsætte bloggen efter konkurrencen, hvis du får tid Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #102: 14 Maj 2008, 20:00 »

Mange tak for rosen. Desuden er det altid dejligt at få en ny(og tilfreds) læser - lad det endelig kunne ses ved månedens udløb Wink

Jeg vil overveje det med billederne - helt klart!

Jeg overvejer da også stærkt at fortsætte bloggen, jeg får jo ikke andet end tid, når jeg er blevet student !
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #103: 15 Maj 2008, 13:46 »

Jeg kan fortælle, at vi i dag tager hul på en lidt anderledes udgave af dødssynderne, da alle 7 har været igennem omhandlende Damen herself.

Jeg har lige været op til skriftlig spansk eksamen og skal til skriftlig engelsk i morgen, hvilket gør dagsprogrammet lidt presset. Jeg lover dog en dødssynd til jer.

Forresten, har alle fået set den MEGAUHYGGELIGE stilling i ChL? Tjek den hvert fald ud her:

« Seneste Redigering: 15 Maj 2008, 13:48 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #104: 15 Maj 2008, 15:15 »

ACCIDIA




Det var alligevel utroligt. Om han selv kan se sig i øjnene, er ikke til at sige. Ved hans fødder kan græsset nemlig stå flot, grønt som indgød det håb, for han rør sig ikke ud af flækken. Enten er det en mental pension, der er blevet overført til de fysiske præstationer, eller også, er der noget helt andet i vejen. Noget, der må irritere folk omkring ham, for han er ikke en, der kan tiltrække mange venner.
Skulderlangt hår, er det eneste, der kan give tro på, at han har noget styrke tilbage… Kun hvis man tror på historien om Samson selvfølgelig! Anerledes trist ser realiteten ud for ham, for han er ved at gå på hæld. Bare han kun få sig selv op af dynget, så han igen med rette kunne åbne øjnene og se sig selv med rette i spejlet.

Det argentinske pas ligger i mellem det andet rod og minder meget om hans egen tilstand nu. Skønt hans præstationer, der ikke berettiger ham til meget andet end netop at rydde op og gøre rent, så har han faktisk brug for passet – om han orker at tage det frem fra gemmerne, kan vi dog aldrig vide os sikre på – for han skal ud at rejse.

Ud at rejse og forsøge at bevise én gang for alle, én sidste gang, bevise over for én og alle, at en slagen kriger, der dog ikke er faldet i kamp, men nærmere har lagt sig til at sove i noget halvvådt cement, sagtens kan rejse sig igen.
For rejser han sig ikke, bliver han nok til den permanente statue, hvilket også stemmer godt overens med hans hidtidige fysiske indsats, der også – ligesom på statuer – kan medføre mosgroende tendenser.

Vil han af med mosset, så må den firskårede, antik-lignende, angriber, i den grad tage sig sammen og tage sig selv i krøllerne, og komme i sving. For tvivlen var stor, da han i sit efterår orkede at rykke pælene op og drage til Torino. Men med den fornærmede tilgang til tilværelsen, kan han ligeså godt blive liggende. Blive liggende i det størknende cement, mens han måske kan orke at vifte mosset væk. For med det der, kommer han ingen steder.
 

Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010