home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  1 Bruger, 650 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 82468 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #105: 15 Maj 2008, 16:33 »

Hvad siger folket til den nye vinkel?
Personligt bryder jeg mig selvfølgelig om den.

Ydermere kan jeg fortælle, at jubilæet er nået i form af 25 updates Smiley

Tillykke til læserne Wink
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #106: 16 Maj 2008, 12:41 »

Synes den er SUPER fed Peace

Du besidder en kreativitet som få andre og hold da kæft, hvor er det godt Smiley

Fortsæt det suveræne arbejde!
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #107: 16 Maj 2008, 14:06 »

Mange tak!

Jeg regner med at fortsætte den stil.

Dagens update kommer til at bestå af en ny omgang af Fokus på... Denne gang min indkøbsstrategi der står for tur.

Har netop overstået engelsk skriftlig, så er lidt træt af at kigge bogstaver, men snydes for en update, bliver i ikke.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #108: 16 Maj 2008, 15:15 »

Det ser jeg frem til, og det tror jeg bestemt ikke jeg er ene om!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #109: 16 Maj 2008, 16:05 »


FOKUS PÅ: TRANSFERPOLITIKKEN

”Fokus på…” debuterede sidst med at lægge fokus på taktikken. I dag skal jeg tage jer med til et indblik i min transferpolitik og min gøren og laden på markedet. Jeg har været igennem 3 transfervinduer, og alle 3 har budt mig nye spillere. Derfor er det interessant at kigge nærmere på tendenser i indkøbene, men så sandelig også at fokusere på de spillere, der har forladt min skude.
Overordnet set har jeg i mine indkøb lagt stor vægt på at finde spillere, der kan tilføre holdet noget ekstra, eller spillere, der lukker akutte huller i truppen. Jeg lagde som bekendt min taktik klar fra starten og på den baggrund må jeg sige, at jeg køber spillere efter min taktik og ikke omvendt. Totalt set har vi hentet 6 spillere på køb og en enkelt på lejekontrakt i min tid som træner. Der vil uden tvivl komme flere til, men det er nu tid til at gøre status.
Derfor skal vi i denne artikel se nærmere på punkter som alderskriterier, økonomien, nationaliteten og sidst men ikke mindst fokuspunkter.


ALDERSKRITERIER
Først og fremmest er det interessant at se på, hvordan handlerne er foretaget i henhold til alder. I første sæson tiltrådte som bekendt kun 2 spillere, nemlig Fernandez og Barazite(lejeophold). De er to unge spillere, og interessant er det at se, at gennemsnitsalderen på indkøbene i første sæson er blot 19 år. Ud gik ingen førsteholdsspillere, men i sommerens transfervindue op til anden sæson, så salgene helt anderledes ud. 4 spillere forlod min førsteholdstrup. De spillere var alle oppe i årene og dermed kom gennemsnitsalderen for salgene i anden sæson – og faktisk for hele min tid i klubben – op på hele 31 år. Ind i anden sæsons vindue kom hele 5 spillere. To ældre spillere på dels 31 og 34 år blev alderspræsidenter, mens de øvrige indkøb var af yngre karakter. Samlet set gav det en gennemsnitsalder på 26 år. Samlet set giver det mig altså en gennemsnitsalder på samtlige indkøb på 22½ år. Det stemmer godt overens med mine mål om at skabe et langtidsholdbart hold, der dog ikke går hen og bliver en talentfabrik. Kombinationen skal gerne være der, og derfor vil jeg også i fremtiden prøve at blive bedre til at hente spillere på 25 år og deromkring.

GENNEMSNITSALDER FOR KØB: 22½ år||GENNEMSNITSALDER FOR SALG: 31 år


ØKONOMIEN
Politikken, der altså har medført en del flere køb end salg, har selvfølgelig også kostet mig på pengepungen. Derfor er det meget interessant at se, hvordan forholdet mellem køb og salg er, og om der er grobund for brugen af pengene. I første sæson købte jeg i realiteten kun 1 spiller, og derfor vil jeg ikke medregne Barazite i denne afdeling som værende et køb. Med en pris på 102 mio. kr. blev Fernandez sæsonens eneste pengeflytning for mit vedkommende. Mere gang i bankoverførslerne kom der jo som I er klar over sæsonen efter, hvor Piqué blandt andet blev hentet for 195 mio. kr., og samtidig måtte jeg også slippe gode penge for både Bodmer og Mata. Derimod kom Crespo og Mellberg på fri transfer, men det går nogenlunde lige op med kontraktophævelsen med Nedved. Det dyreste salg var Almiron, der smuttede for 49 mio. kr. Totalt set har jeg altså hentet spillere for 550 mio. kr., mens jeg kun har solgt for 100 mio. kr.

GENNEMSNITSPRIS FOR KØB: 90 mio. kr.||GENNEMSNITSPRIS FOR SALG: 25 mio. kr.


NATIONALITETEN
Yderligere vil jeg se på, om der er noget generelt at sige om spillernes pas. Ud er gået én østeuropæer i Nedved fra Tjekkiet, mens der også er forsvundet en sydamerikaner i Almiron fra Argentina. Slutteligt må man sige, at halvdelen af salgene er af italienere. Zanetti og Legrottaglie er begge afskibet og det har givet mig færre italienere i truppen. For ind er der faktisk slet ingen kommet. Hele halvdelen af spillerne, der er kommet til er faktisk spansktalende. De to spaniere og Fernandez, der kommer fra Chile. Det tætteste man kommer en italiener, er derimod endnu en sydamerikaner i Crespo. Slutteligt kan vi sige, at det ikke kun er helt sydlandske folk, der er kommet til, da en skandinav og en franskmand har fundet vej til klubben.

FOKUSPUNKTER
Det stemmer også godt overens med min fodboldfilosofi og dertilhørende taktik. Jeg har altid været en stor beundrer af teknisk fodbold og deraf er passionen for sydamerikanske teknikere nok også opstået. Jeg har altså som udgangspunkt bygget mine indkøb om unge folk, der kan udvikles, men også unge folk, der har teknikken og boldbegavelsen i orden. Jeg har sagt farvel til et par folk, der ikke passede så godt ind i de tanker, og derfor er jeg også glad for det præg, jeg har fået sat på holdet allerede.
Fremover vil jeg fortsat fokusere på det tekniske element, men samtidig vil jeg også søge at få mere dannede spillere i midten af 20’erne. Ellers er jeg bange for, at der går en smule inflation i talenterne, og jeg skal være ærlig at sige, at Juventus ikke skal være nogen talentfabrik.
Vi skal have allerede lidt udviklede talenter, der kan og vil indgå på et højt niveau.
Sådan fik vi altså en ordentlig omgang handelstaktik og jeg håber, I har kunnet bruge indblikket til noget.

Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #110: 16 Maj 2008, 16:40 »

Stilet.  Cool
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #111: 16 Maj 2008, 16:56 »

Det ser jeg frem til, og det tror jeg bestemt ikke jeg er ene om!
Hehe tak, og det håber jeg da heller ikke!
Regner med at det var værd at vente på...

Stilet. Cool

Tak tak... Det begynder at ligne noget nu Wink
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #112: 16 Maj 2008, 17:00 »

Di prima classe, Hafiz!

Endnu en nydelig opdatering, med styr på layoutet og det skriftlige som sædvanligt.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #113: 16 Maj 2008, 17:55 »

Mange mange tak for rosen!

Der kommer ikke flere opdateringer i dag. Er nemlig ikke hjemme, men i morgen kan jeg godt love, at I får nyt at se!

Der skal vi se på vintermånederne... Glæd jer
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #114: 16 Maj 2008, 22:16 »

Suværen update Hafiz  Thumbs Up

Tror faktist du står til at få min stemme, og er den bedstre blog pt.  Thumbs Up
Logged

19-18!

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #115: 17 Maj 2008, 09:28 »

Mange tak Smiley

Er glad for at der da er én, der vil stemme på mig!

Jeg kvitterer med en update lige om lidt...
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #116: 17 Maj 2008, 09:37 »

Inverno 08/09
dicembre, gennaio, febbraio


”Åh nej,” er min første tanke, når jeg tænker tilbage på d. 10. december. For det var nemlig den dag, vi spillede os selv ud af det fornemmeste selskab. Vi skulle blot bruge uafgjort ude mod Celtic for at spille os videre qua den meget lige stilling.
Alt tegnede da også til det, indtil der manglede 10 minutter. For der lignede det et overtag til os, da en skotte blev præsenteret for det røde kort.
Jeg valgte dog ikke at satse yderligere, men alligevel, med en mand i overtal, formåede vi at lukke et mål ind på en dødbold. Meget ærgerligt, og selvom vi satsede alt, var slaget tabt.
En forfærdelig dag, den mest forfærdelige kamp i min tid som Juventus-træner. Det miserable resultat gav os trods alt en plads i UEFA Cuppen. Her trak vi igen vores skrækmodstander. Atletico Madrid var de klart stærkeste i vores bowle, og derfor var jeg igen rasende over vores konstante uheld. Ikke desto mindre var vi klar fra start af i Madrid. Vi vandt en god kamp med 4-3, ærgerligt nok faktisk, fordi vi førte med 4-1. Trezeguet var holdets store stjerne i den kamp med et vaskeægte hattrick.
Til returkampen valgte jeg at spare et par af holdets profiler i vores tætpakkede program. Det skulle jeg ikke have gjort, for i anden halvleg kom gæsterne på 1-0, og så kunne det godt være, at vores tilskuere var ved at få pastaen galt i halsen. Men heldigvis reddede vi os videre på reglen om udebanemål.
Efter snøvleriet i vores returkamp, må vi være mere opsatte i 1/8-delsfinalen. Her venter Galatasaray nemlig, og de har vist stor styrke indtil videre i turneringen.

Herhjemme i Italien går det bedre i Serie A. Vi er nu kravlet op på andenpladsen i ligaen, og der tegner sig et parløb mellem os og Inter. For Fiorentina er gået helt i stå. Det gjorde de en januar eftermiddag, da vi sænkede dem med hele 3-0. Siden da er de dumpet gevaldigt ned af tabellen, ligesom AC Milan også er gået lidt i stå. Vi har kun sat point til i 2 opgør og er ubesejret igennem hele vinteren! Sampdoria og Inter er de eneste, der har formået at afværge os sejren, da vi på udebane fik henholdsvis 1-1 og 2-2. Det sidste tophold fra AC Milan har også været i kamp imod os, og dem slog vi ganske eftertrykkeligt med 3-0. en meget stærk sejr, som kom oven på vores to kampe imod netop dem i Coppa Italia.

I første opgør på udebane tabte vi med 2-1 til et velspillende hjemmehold, og det var alt i alt et okay resultat, vi fik med os. Det brugte vi ganske godt i returen, hvor vi spillede 11 mod 10 i store dele af kampen. Det gav et naturligt overtag i spillet og på måltavlen. 2-0 blev cifrene, og kvartfinalen mod Cagliari var næste skridt på vejen. De blev intet problem og med to gange 1-0 var det en rutinesag at komme frem til semifinalen. Her venter Lazio, der før har voldt os problemer.
Dermed går vi et intenst forår i møde, hvor vi er helt fremme i 3 turneringer – til det forår har jeg forstærket os med endnu en central midtbanespiller i Marek Hamsik, der skal løfte niveauet. Ud er gået Grygera, men ikke noget nævneværdigt tab for os i vores kamp for at nå vores mål. Mit mål nr. 1 er at indhente Inter og genvinde mesterskabet. Derudover vil jeg gerne i finalen i de to cups, fordi jeg regner os for at være det stærkeste hold, der er tilbage i de turneringer.

|| Serie A || 



Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #117: 17 Maj 2008, 10:53 »

Ja, det er jo helt eminent. Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #118: 17 Maj 2008, 11:10 »

Mange tak Smiley

Er bare helt nede over nederlaget til Celtic. Det kan gøre mig så sur!

Men så må jeg bare vinde uefaen Wink
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #119: 17 Maj 2008, 11:17 »

Vanvittigt ærgerligt mod Celtic, og jeg kan da godt forstå, at du ærger dig, da en sejr burde være hentet i det opgør. I Uefa Cuppen burde du kunne nå finalen, hvis ikke vinde hele mulivitten.

En lækker opdatering forresten.
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010