home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 747 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 82451 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #120: 17 Maj 2008, 11:23 »

Ja, Atletico var måske det stærkeste hold tilbage. Jeg håber på at vinde, men det er godt nok skidt at tabe deroppe.

Mange tak!

Jeg regner med 1-2 updates mere i dag til ære for den stigende interesse for bloggen - eller også bare fordi det er lørdag Wink
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #121: 17 Maj 2008, 12:07 »

Super Hafiz bliver interessant at følge mesterskabskampen yderligere. Nå, men det skriftlige er virkelig i høj klasse, og billederne er i og for sig også fine - men kvaliteten er desværre ikke særlig god, ærgerligt - det giver, imo, rigtig meget med høj kvalitet fra billederne.
Desuden synes jeg, at du skal droppe den der sort/hvid-dims der er på dine billeder. Ved ikke hvorfor, men det behager mig ikke..

Keep it up. Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #122: 17 Maj 2008, 12:12 »

Jeg synes nu kvaliteten er tilpas.
Jeg tager nogle billeder, der er okay, fordi jeg orker ikke at bruge timer til at lede efter billeder.

Jeg lægger fokus på teksten og bruger timer på den i stedet Wink

Mht. dimsen, så kan jeg prøve at udelade den fremover eller finde på noget andet.

Det er bare begrænset, hvad jeg kan finde på i paint Smiley

Hvilket format skal man gemme billedet i for at få den bedste kvalitet?

Tak for kommentaren Zulue !
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #123: 17 Maj 2008, 12:44 »

Puha, nu troede jeg så ikke at du brugte Paint, så kan jeg godt se, at det er lidt svært at finde på noget. Høj høj Paint-kvalitet, det må jeg gi' dig. Wink
Jeg tror du gemmer i rigtig kvalitet, men det er bare kvaliteten af de billeder du finder, der er lidt skidte - det er ikke noget stort problem, bare rolig. Wink

Selvtak da. Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #124: 17 Maj 2008, 20:59 »

Hehe jeg har ikke photoshop og ej heller evnerne.(er dog glad for, at det ikke er noget stort problem Smiley )
Vil bare klare mig selv uden at det ser hæsligt ud for så at fokusere på det skriftlige.

Apropos det, så håber jeg på at poste en update i aften, men nu får vi at se Wink

Er lige kommet hjem nemlig fra en laaaang fødselsdag
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #125: 17 Maj 2008, 21:28 »

Dejlig update  Thumbs Up Det var synd med CHL, men det ser da ganske fornuftigt ud i ligaen Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #126: 17 Maj 2008, 21:34 »

SUPERBIA




Han er lige kommet. Og alligevel taler han om, hvor langt han skal nå. Ved han ikke, at man måske skal slå det der kolde vand i blodet? Måske ikke, for de tidligere tider for hans vedkommende har bestemt ikke vist os andet. Om end  han er ung, må han alligevel være fattet. Det kan godt være, at hans nye fans savler, som var han mamas spagetti, men overfor omverdenen må han præstere først.

Den lille mand, der før har været i støvlelandet, hos de rivaliserende Napoli, er tydeligvis lige så optaget af tilhørsforhold, som hans klub bryder sig om Inter, for nu udtaler han sig om sin nye klub og de der fremskridt. Men indtil videre har han det hele i munden. Som om han var en maskot eller fodboldfluffer, bruger han dagevis på at tale om ambitioner og mål.
Bevares, det er måske en positiv side at tro på sig selv, men hvordan var det nu lige det gik i hans hos hans tidligere arbejdsgivere.
Med ankomsten til ubåden regnede man med, at han skulle have sømandstøjet på, og springe ud i det. Det gjorde han os, men faldt i den grad i med begge ben og med maven først. Da han blev halet ind af det gule monstrum, var han imidlertid så afgørende en faktor, at den valgte at synke. Dvs. væk fra den synkende skude, over til en gummibåd, der har hentet ham – endda ganske frivilligt. Hvad så med, når nu han står der med redningskransen forsikrende plantet rundt om livet, at tage det roligt og præstere før hovere?
 

Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #127: 17 Maj 2008, 21:39 »

Fremragende  Thumbs Up
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #128: 17 Maj 2008, 21:40 »

Dejlig update  Thumbs Up Det var synd med CHL, men det ser da ganske fornuftigt ud i ligaen Smiley

Tak x 2 for dine kommentarer! Altid skønt Smiley

Ja, nederlaget ærgrer mig stadig noget så grusomt.

Det var alt for i dag. Jeg regner med, at vi måske hører sæsonen færdig i morgen og så skal I overveje, hvilken type sæson I vil have ?
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #129: 18 Maj 2008, 09:55 »

godmorgen derude.

en ny dag med opdateringer står for døren.

jeg regner med 2 stk. i dag hvilket vil afsløre slutningen på sæsonen Smiley

Jeg har oprettet en afstemning. Giv jeres mening til kende der, tak. Det er ikke sikkert, at jeg vil følge resultatet i næste sæson, men personligt er det rart at have med i overvejelserne. Begrund gerne i tråden- det tager jo ikke så lang tid.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #130: 18 Maj 2008, 19:13 »


FOKUS PÅ: FINANSERNE

3. afdeling af artikelserien tager jer med ind i min økonomiske verden. Ingen må betvivle, at dette er en vital del af det at være manager, og derfor også den del, jeg går mest op i som manager for Juventus. Vi skal zoome ind på flere centrale punkter i økonomien omhandlende balancen, lønningerne og fokuspunkter. Som sagt, så finder jeg det meget vigtigt at have styr på økonomien for at kunne sætte et godt præg på holdet.
Derfor har jeg også søgt at have orden i papirerne hele vejen igennem, for ellers ville hele fundamentet ryge.


BALANCEN
Vigtigst af alt er balancen jo. Her startede jeg ud med godt 250 mio. kr., men for mig at se, var det ikke nok. Derfor brugte jeg ikke alle mine transferpenge, fordi jeg var nervøs for, at økonomien ville krakelere. Henover første sæson gjorde jeg meget for at opretholde den ved blandt andet at afskibe flere unødvendige b-trups spillere og afholde venskabskampe i kamppauserne for at få lidt indtjening på den front. Alligevel gik det en smule nedad indtil sommerpausen, hvor jeg fik et tv-penge-boost. Det forøgede balancen med hele 700 mio. kr. Mange af disse blev dog brugt på spillere for at forsvare mesterskabet, men ved månedens udgang lå den alligevel på godt 400 mio. kr. selvom jeg fik nogle tv-indtægter og præmiepenge i løbet af efteråret for min europæiske deltagelse, så dalede den stadig, og ligger nu på 250 mio. kr.
Fremtidsudsigterne er, at jeg på kort sigt glæder mig til sommerens penge, men at jeg ikke fortryder, hvad jeg gjorde i sommer, og jeg er overbevist om, at mange af de penge, jeg får ind, vil blive brugt på spillere. Holdet skal hele tiden udvikle sig som punkt 1.

|| BALANCEN ||



LØNNINGERNE
Mine totale lønninger har udviklet sig meget igennem tiden i klubben. For med til- og afgang af løntunge folk, har beløbet aldrig fået ro. Det første år i klubben lå det dog meget roligt på omkring 40-50 mio. kr. om året, men med sommerens tilgang af spillere kunne man også spore resultaterne på denne konto. Med flere store tilgange kom beløbet op på over 80 mio. kr. Skønt det kort efter faldt igen, så man samme tendens umiddelbart efter, inden endnu et fald blev det sidste enorme udsving. Mine strategi på dette punkt handler om ikke at give spillerne for ulige lønninger, for jeg vil gerne holde harmonien i truppen. Et eksempel er, at jeg er blevet nødsaget til at forlænge med unge Chiellini og Criscito, der var utilfredse med deres løn i forhold til de andre defensive folks udbetalinger.
Jeg vil dog heller ikke gå på kompromis med indkøbene for at beholde lønbudgettet, fordi hovedmålet som sagt altid vil være at udvikle truppen.


FOKUSPUNKTER
Overordnet set, så vil jeg altså gerne have en sund ballast via min økonomi. Den skal gerne kunne give mig frihed til at hente store spillere til – allerede til sommer formodentligt – men samtidig skal jeg ikke komme i uføre. Jeg vil gerne have lidt snor i budgettet, sådan at jeg ikke konstant bruger lige til grænsen, men altid har lidt i baghånden, specielt til hvis der kommer mulighed for at hente en spiller til. Jeg har af bestyrelsen hidtil haft stor frihed i min gøren, hvilket også indebærer en rotation mellem lønningsbudgettet og transferpengene. Med den baggrund, vil jeg godt love, at jeg vil foretage hidtil uset store spillerindkøb til sommer. For vi skal hele tiden udvikle os. Hele tiden!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #131: 19 Maj 2008, 10:55 »

Nu gør vi klar til 2. sæsons afslutning, og i løbet af i dag vil den blive beskrevet.

Jeg er stadig med i 3 turneringer; titelkapløbet i serie a, pokalsemien imod lazio og uefaen imod galatasaray
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #132: 19 Maj 2008, 13:35 »

Primavera 2009
Marzo, aprile, maggio


Foråret er afløst af den smukke sommer, ligesom vores sæson er afløst af en ny, og forhåbentlig endnu smukkere. For denne sluttede ikke ligefrem efter planerne. Vi havde det svært i foråret med 3 turneringer, der skulle dækkes ind og klares, men jeg kan roligt afklare, at det ikke var i denne sæson, vi vandt The Treble.

I Serie A var vi i fuld sving med et kapløb med Inter, da foråret indtraf. Dog kan jeg ikke sætte en finger på holdets indsats i marts måned. Her var der lutter sejre at få i ligaen, med stærke sejre ude over både Udinese og Lazio, mens Palermo med cifrene 4-1 blev lagt ned. Derfor var vi fyldte med selvtillid, da vi gik ind i april måned. For stillingen fortalte os, at vi havde sølle 1 point op til Inter, men med en kamp i hånden!

Den kamp skulle dog vise sig lidt ligegyldig, da vi lagde ud med at spille 1-1 med Genoa. Den endelige afgørelse skulle derfor findes i hjemmekampen mod Inter. Der var en så intens stemning, at selv de tyrkiske stadions lignede 4. divisionsarenaer, og spillerne var topmotiverede. Desværre havde Inter en ligeså topmotiveret svensker i Zlatan, der legende let gled igennem vores forsvar, og sparkede titlen et godt stykke til Milano.
I anden halvleg satsede vi yderligere, men med endnu et mål – denne gang med hovedet – gjorde Zlatan sig selv til Man of the match. Dermed var vi hægtet af og et reducerende mål af Iaquinta gjorde intet for at modbevise Inter som det klart stærkeste hold. Efterfølgende gik vi dog ikke helt ned, da der teoretisk stadig var en chance for en titel her. 4 ud af 5 kampe blev vundet, men det var ikke nok til at true suveræne Inter, der vandt mesterskabet.

I den anden hjemlige turnering, Coppa Italia, havde vi dog stadig mulighed for at skaffe os en titel. Målsætningen i ligaen var nået, men for at den skulle blive indfriet her, skulle vi i finalen. Dumpet på vejen her var Lazio, der så ofte har voldt os ubehageligt mange problemer. Vi startede på udebane og med et snævert nederlag på 1-0, slap vi levende fra dét opgør.
Returen skaffede kun ca. 25.000 tilskuere til stadion, men dette var en klar fejl af de italienske fodboldinteressered e. For det blev en fremragende kamp – set med vores øjne hvert fald. Vi åbnede med at dommer Messina hjalp os til et straffespark efter 3 minutters spil. Læg dertil et tyndt rødt kort for den tvivlsomme forseelse, og du har en flok gale romere. Vi bragte os dog foran på sparket, og Giovinco og Hamsik fulgte hurtigt op. 3-0 efter et kvarters spil, og vi fløj derudaf og kunne let havde ydmyget Lazio endnu mere. Trezeguet lukkede ballet i anden halvleg, og vi legede os i finalen mod Fiorentina.
Finalen blev ikke på samme måde en fodboldforestilling, men derimod nærmere en thriller. Vi nulstillede hinanden igennem store perioder af kampen, men kort før pausen dukkede Trezeguets pande op og snød Fiorentina, der ellers havde klare første halvleg bedst. I anden halvleg trak vi os i vanlig stil tilbage på banen, og skønt modstanderne pressede os gevaldigt, vandt vi kampen og dermed sæsonens anden titel!

Den sidste turnering vi deltog i, var Uefa Cuppen. Vi mødte Galatasaray i 1/8-delsfinalen og udraderede dem på hjemmebane med 3-0. At vi så tabte med 2-0 i Tyrkiet gjorde mindre, for vi spillede os klar til kvartfinalen imod Ajax. Hjemmebaneopgøret skaffede os en minimal sejr på 1-0, der burde have været større. Bodmers langskud sendte hollænderne hjem med en susen om ørerne, for det var om muligt årets mål.
Det omvendte opgør var en meget lige affære. Jeg havde egentlig regnet med, at vi kunne score et afgørende, udebanemål, men sådan gik det ikke. Suarez dukkede op 10 minutter før tid og tvang kampen ud i forlænget spilletid. Mine spillere var tydeligt mærkede af at spille en intens kamp på udebane og de var samtidigt trætte efter det pressede program.
Vi begik et dumt straffespark som selv samme Suarez let vekslede til mål. Dermed røg vi ud af turneringen i utide. Skuffende europæisk indsats for os i år, men det er virkelig noget, der må laves om på til den kommende.
Jeg glæder mig som et lille barn til sommeren. Truppen skal have en kærlig hånd, og der skal tilføjes titel-spillere.





« Seneste Redigering: 20 Maj 2008, 14:10 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #133: 19 Maj 2008, 16:48 »

Mange tak Smiley

Det var også ret med en titel igen, ja tak.

Næste update kommer i morgen, og jeg afslutter nok anden sæson fuldstændigt i morgen.

Derefter tager vi hul på 3. sæson, hvor der som altid skal ske lidt nyt, så I ikke keder jer Smiley

Er forresten glad for, at du måske vil stemme på mig - det er meget rart at høre Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #134: 19 Maj 2008, 19:33 »

Jeg er sgu helt vild med din blog.. godt skrevet og go' grafik.. Jeg glæder mig meget til næste update..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010