home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 876 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 82421 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #135: 19 Maj 2008, 19:57 »

Har ikke fået kommenteret, men bare rolig har læst Peace

Og hvilken præstation du fortsat leverer skriftligt. Ærgerligt med UEFA og Serie A, men tillykke med Cuppen.

KIU
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #136: 20 Maj 2008, 12:31 »

Jeg er sgu helt vild med din blog.. godt skrevet og go' grafik.. Jeg glæder mig meget til næste update..


Mange tak Smiley Det er altid rart at få afvide.

Næste update skal du heller ikke vente så meget på mere Wink

Har ikke fået kommenteret, men bare rolig har læst Peace

Og hvilken præstation du fortsat leverer skriftligt. Ærgerligt med UEFA og Serie A, men tillykke med Cuppen.

KIU

Tak, nok en gang Smiley

Ja, jeg var lidt uheldig synes jeg selv, men altid noget med en mindre pokal Smiley
Logged

naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #137: 20 Maj 2008, 12:46 »

Lækker blog, helt sikkert! Kunne det ikke tænkes, at du kunne komme med noget mere "fakta"-præget. I form af SS af startopstillingen og truppen?

Og så undrede jeg mig over, at du skrev "kun skaffede ca. 25.000" - jamen der er jo ikke plads til mere på det midlertidige stadion Olimpico.
« Seneste Redigering: 20 Maj 2008, 13:31 af naRf » Logged

Rossonero
Gæst
 
Feedback
« Svar #138: 20 Maj 2008, 13:58 »

Magnifico, magnifico.

På det sidste har du virkelig formået at fange mig som læser, specielt opdateringerne med konceptet "Fokus på...". Der er ikke noget, jeg umiddelbart kan sætte finger på, selvom jeg til tider synes du skal bruge skriftstørrelse 9 i stedet for 10.

Fortsæt det geniale arbejde med bloggen!

Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #139: 20 Maj 2008, 14:06 »

Lækker blog, helt sikkert! Kunne det ikke tænkes, at du kunne komme med noget mere "fakta"-præget. I form af SS af startopstillingen og truppen?

Og så undrede jeg mig over, at du skrev "kun skaffede ca. 25.000" - jamen der er jo ikke plads til mere på det midlertidige stadion Olimpico.


Mange tak for kommentaren Smiley

Mht. fakta, så jo, det skal jeg nok gøre mere muligt fremover.
Problemet er opstået af, at jeg blogger bagud i tiden ift. hvor jeg er i spillet og faktisk kun gemmer stillingerne til jer.

Men det skal jeg nok være mere opmærksom på, for nu har bloggen indhentet gamet. Tak for det oplysningen, kan godt se, at det halter det. Det bliver integreret på en god måde frem over Smiley

Hehe 25.000 - jeg ved faktisk ikke, om stadionet er færdigt på det tidspunkt eller ej, så jeg synes bare, at det lå meget lavt, men det kan godt være, der ikke var plads til flere faktisk. Det må jeg tjekke op på.

Magnifico, magnifico.

På det sidste har du virkelig formået at fange mig som læser, specielt opdateringerne med konceptet "Fokus på...". Der er ikke noget, jeg umiddelbart kan sætte finger på, selvom jeg til tider synes du skal bruge skriftstørrelse 9 i stedet for 10.

Fortsæt det geniale arbejde med bloggen!

Smiley

Mange tak Smiley

Jeg overvejer, om Fokus på skal have lov at fortsætte en sæson mere - noget kunne jo tyde på det.

skriftstørrelse 9 bruger jeg i fokus på, mens jeg bruger skriftstørrelse 10 i kvartalsopdateringe rne. Er det dem, du hentyder til?

Desuden er dødssynden om en midtbanegeneral på vej herind Wink
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #140: 20 Maj 2008, 14:22 »

Det er nemlig kvartalsopdateringe rne, jeg hentyder til. Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #141: 20 Maj 2008, 14:48 »

Okay, jeg overvejer, om jeg skal gøre skriften mindre. Synes dog ikke som udgangspunkt, det ser fantastisk ud, men tak for inputtet.

Nu må jeg vist hellere poste den opdatering, hva?
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #142: 20 Maj 2008, 14:52 »

Luxuria




Ubegribeligt at han tør. Tør agere sådan der. Ubesrkiveligt er det næsten, sådan som han i ly af fokus på andre ting, lusker hen til modstanderen. Ganske vist er han i sin gode ret til det, rent principielt.Troværdigt? – Næppe!

Den kronragede, italiener, der ellers så ofte går forrest for sin klub, minder i disse tider mest af alt om Vedbæk-pigerne, der ynder at gå efter de mest fyldte lommer. For utilfreds er unge Antonio. Ikke fordi pigerne ikke er kommet til ham nej, men fordi arbejdsgiveren ikke vil give ham væk. De blodtørstige sortblå folk har ellers været omkring som gribbe om et ådsel.
Ådsel er han dog ikke, for der bliver trukket i ham for at han kan blive, hvor han er.
Han skal dog lære et par ting, det unge, kommende ådsel – for det bliver han, hvis han fortsætter disse tendenser. Tilbage til lærdommen. Almen og gammel klogskab fortæller en, at man ikke skal stikke næsen for langt frem. Slet ikke helt ind i modstanderens arena, hvor man ellers lader det sidde, fordi man bedre kan li’ lugten af deres grønne græs.
Det grønne græs kan altså blive hans nye grund for fremtid.
Men hvorfor så meget bare ønske nyt græs, blot for græssets skyld?
Gribben må stikke næbbet ind, tage det ud af arenaen, skønt duften sikkert er god.
For gid den gamle floskel ikke passede, altså det der med at græsset altid grønnere på den anden side.

Hvis han har lyst til at slå græsset og fedte for de andres plæner, så lad ham da det. Men jeg vil alligevel begræde det, hvis han ikke længere er hos mig - en god gartner, er altid en skam at miste.

« Seneste Redigering: 20 Maj 2008, 14:54 af Hafiz » Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #143: 20 Maj 2008, 22:59 »

Har lige fået læst de seneste par sider, må sige at jeg er ganske imponeret. Du fanger mig virkelig som læser, super fedt det der med "FOKUS PÅ"
Bestemt en blog der skal følges, fra nu af Thumbs Up
Logged

naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #144: 20 Maj 2008, 23:31 »

Hehe 25.000 - jeg ved faktisk ikke, om stadionet er færdigt på det tidspunkt eller ej, så jeg synes bare, at det lå meget lavt, men det kan godt være, der ikke var plads til flere faktisk. Det må jeg tjekke op på.

Juventus spiller de første to år på samme stadion som Torino (et nyt stadion fra 2005 - som Torino snart køber (plads til 25.378)) - men når tredje sæson starter kommer de tilbage til deres sædvanlige Delle Alpi med plads til 69.041.

Men det er faktisk en fejl - for Juventus er i gang med at bygge et nyt stadion som de flytter ind på "Juventus Arena" med plads til 40.600 og forventes klar i 2010 (all-seater).
« Seneste Redigering: 21 Maj 2008, 11:26 af naRf » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #145: 21 Maj 2008, 10:20 »

Har lige fået læst de seneste par sider, må sige at jeg er ganske imponeret. Du fanger mig virkelig som læser, super fedt det der med "FOKUS PÅ"
Bestemt en blog der skal følges, fra nu af Thumbs Up

Mange tak Smiley

Godt at jeg fanger dig - bedre sent end aldrig  Tunge

Juventus spiller de første to år på samme stadion som Torino (et nyt stadion fra 2005 - som Torino snart køber (plads til 25.378) - men når tredje sæson starter kommer de tilbage til deres sædvanlige Delle Alpi med plads til 69.041.

Men det er faktisk en fejl - for Juventus er i gang med at bygge et nyt stadion som de flytter ind på "Juventus Arena" med plads til 40.600 og forventes klar i 2010 (all-seater).

Okay, tak for ekspertkommentaren - godt at nogen her i bloggen har styr på sine facts Thumbs Up
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #146: 21 Maj 2008, 13:49 »

Så er den afgørende og afsluttende opdatering klar til 2. sæson.

Den omhandler fokus på rotationen og beskriver truppens sammensætning, mål, skuffelser mv. fra denne sæson.

Stay tuned!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #147: 21 Maj 2008, 14:22 »


FOKUS PÅ: ROTATIONEN

I sæsonens sidste udgave af fokus på, skal vi se nøje på mit valg af spillere til kampene. Helt nøjagtigt på den rotation, der i større eller mindre grad hersker i truppen. Jeg har igennem to sæsoner nu satset hårdnakket på at få mange spillere til klubben, som jeg har vidst, havde niveauet til italiensk topfodbold. Det synes jeg, er lykkedes, og på den baggrund kan jeg altså rotere mere nu, end jeg har gjort i første sæson. Det er klart, at der vil være nogle favoritter blandt spillerne, men som udgangspunkt, er 9 ud af 10 spillere yderst værdifulde for holdet til at skabe den helhed, jeg mener skal til for at vinde et italiensk mesterskab.
Det glippede i år, og set i bakspejlet, skal jeg måske fokusere på i fremtiden at hente større profiler til. De skal i så fald løfte niveauet i træning og kamp, for lige nu, står truppen lidt stille. Med det in mente vil jeg til sommer forsøge at kombinere store indkøb med breddespillere i højere grad, end jeg hidtil har gjort.
Nu skal vi imidlertid se på dette års rotation i opdelt i forskellige kategorier efter spilleres betydning og sidst sluttes der selvfølgelig af med de obligatoriske fokuspunkter.



GRUNDSTENENE
Spillerne i denne kategori er immune overfor rotationsprincippet . De er de bærende kræfter på holdet og det er sådanne typer, jeg gerne ser lidt flere af. Til at starte med, så har Buffon fået fuld tid i alle mine kampe. Han har stået samtlige minutter med stor sikkerhed. Fremover skal han nok bare have en pause eller to, men det kræver en bedre reserve. Derudover har jeg i forsvaret haft to stærke spillere, jeg har regnet med hver gang. Chiellini og Andrade har været sikre kort hver gang, men sidstnævnte har været afløst et par gange – dog kun ved korte formdyk. Chiellini er kun holdt ude af skader, der har afholdt ham fra 10 kampe på sæsonen.
Tiago er navnet på det sikreste kort på midtbanen. Med over 40 kampe fra start har han været den klart mest spillende centrale figur på holdet og har oftest udfyldt rollen som spilstyrer. Han har dog ikke spillet fremragende og er nu også blevet skadet. Lidt mere offensivt er der mere rotation men især to spillere er faldet i øjnene. Fernandez har med 48 optrædener spillet fra start hver gang han har været spilleklar, mens Giovinco har fået flere kampe grundet færre skader hos den hjemvendte. Med 54 kampe – hvoraf kun en enkelt er startet fra bænken – er han den mest benyttede midtbanespiller overhovedet og han har virkelig fået chancen hos mig.


GIANLUIGI BUFFON
GIORGIO CHIELLINI
|| JORGE ANDRADE
TIAGO MENDES
|| MATÍAS FERNÁNDEZ || SEBASTIAN GIOVINCO


DE NÆSTEN SIKRE
I denne afdeling finder vi spillere, som er førstevalg blandt de roterede folk. Dvs. folk, der har fået chancen flest gange i startopstillingen, men ikke er spillere, der er blandt de mest bærende folk på holdet. I forsvaret finder vi de to sidste folk i Piqué og Zebina. Førstnævnte har som udgangspunkt overtaget Stendardos plads i forsvaret, men er spillet ind på holdet i svære perioder og har ikke altid gjort det lige godt. Derfor har han flere gange set til fra bænken, mens andre spillere har fået hans plads. Det samme gør sig gældende for den etablerede Zebina, der ganske vist har været fast mand i mange år på højre back, men nu åndes i nakken af flere folk. Han bliver ikke yngre og roteres nu flittigere med end nogensinde før. Zebina er dog den eneste naturlige højre back og er derfor stadig vigtig for mig. På midtbanen er der faktisk kun to, der lige kniber sig ind i denne kategori.
Nyindkøbet Bodmer har fået lang snor – til tider selvfølgelig berettiget – fordi han har kostet mange penge. Jeg vil gerne satse helt på ham, men skader har holdt ham fra et afgørende gennembrud. Alligevel er det blevet til 32 kampe fra start og en ny sæson med ham er uundgåeligt. Den anden mand er Nocerino, der godt nok godt har fået 24 kampe. Det skyldes et brækket ben hos ham, men jeg forventer mig meget af ham, og jeg regner med, at han lige så stille overtager Tiagos rolle. Helt fremme er Trezeguet næsten sikker, men med en godt spillende afløser, er han ikke længere en spiller, jeg bygger holdet op omkring. Han er 31 år gammel, og bentøjet kan efterhånden ikke klare 58 kampe på en sæson.


GERARD PIQUÉ || JONATHAN ZEBINA
MATHIEU BODMER
|| ANTONIO NOCERINO
DAVID TREZEGUET


ROTATIONSSPILLERNE
Denne kategori byder på spillere, jeg kan regne med. Det er spillere, der ikke som udgangspunkt er at finde blandt de første 11, men samtidig spillere, jeg har tillid til, kan udfylde de andres rolle, når de selv får chancen. De her spillere er ikke langt fra det topniveau der kræves, og jeg tror, at flere af dem fremover kan blive bærende folk for holdet. Criscito i forsvaret er kommet til og har ageret i det centrale og højre forsvar i samlet 26 kampe i denne sæson. Han bliver kun bedre og jeg forventer meget af ham. En anden, jeg forventer meget af, er nyindkøbet Hamsik. Han er meget ung og har i det første halve år gjort gode indhop. Alligevel vil han fremover ikke gå direkte ind i start-11’eren, fordi han skal modnes helt til italiensk topfodbold. Det samme kan siges om unge Mata, der lidt længere fremme har startet i 15 kampe og kommet ind fra bænken i lige så mange. Han har stadig meget at lære, men han er en god x-faktor at kunne sætte ind og jeg tror fuldt ud på ham. Det samme tror jeg om den dannede Iaquinta. Trods en slem skade, har han gjort det fremragende med 13 mål i 17 kampe fra start og en hel del indskiftninger. Han kan meget vel overgå Trezeguet fremover, så jeg er ikke nervøs for italienerens niveau.

DOMENICO CRISCITO
MAREK HAMSIK
|| JUAN MANUEL MATA
VINCENZO IAQUINTA


DE MÅSKE-EGNEDE
Her har vi folk, som jeg ikke er helt sikre på, kan holde niveauet til at spille for os. Det er spillere, jeg stadig har tillid til, men de skal selv sørge for at spille sig helt ind i varmen. De har af flere faktorer ikke befundet sig i de øvre grupper, men det er stadig fine folk at have i truppen. De er spillere, der har fået fint med spilletid, men ikke rigtig grebet chancen. Spillere, som jeg dog stadig regner med at have i truppen efter sommerpausen. I forsvaret er unge Molinaro en af dem. Den unge back er henvist til en sekundær rolle, men med held i sprøjten og hårdt arbejde, kan han blive ekstremt god. Han er meget talentfuld, men mangler at bevise det overfor mig. Det samme kan siges om Sissoko, der trods 25 optrædener ikke rigtig har vist sig stærk nok til en plads blandt de første 11 hos mig.
Han har dog stadig nogle unikke kvaliteter, der gør, jeg ikke lige smider ham på porten. Gamle Camoranesi skal heller ikke sendes væk. Han bliver dog svagere og svagere med alderen trykkende, og jeg tvivler på, han kan genfinde sit gamle niveau. Jeg regner med han bliver næste sæson og dermed kontrakten ud.


CRISTIAN MOLINARO
MOHAMED SISSOKO
|| MAURO CAMORANESI


RESERVERNE
I denne store grupper tæller resten af spillerne. Fælles for dem er, at de ikke har slået til og næsten ingen kampe har fået. Såfremt jeg kan slippe af med dem, vil jeg gøre det. Det er ikke spillere, jeg finder nogen særlig fremtid i, og derfor nogle, jeg ønsker det bedste held og lykke – bare ikke hos mig. De fleste af dem har gjort sporadiske indhop uden nogen succes og derfor må der luges lidt ud i dem for at få en mere konkurrencedygtig trup. De rendyrkede reserver er:

ANTONIO MIRANTE
OLOF MELLBERG
CLAUDIO MARCHISIO
|| MARCO MARCHIONNI || RAFFAELE PALLADINO
HERNAN CRESPO


FOKUSPUNKTER
Jeg vil altså gerne tynde ud i truppens del, der hedder ”reserver”. Nogle vil selvfølgelig altid være det, og derfor vil jeg heller ikke gennemføre en revolution, men bare rense fredeligt ud. Samtidig vil jeg til sommer gerne tilføre et par spillere, der tager det tunge slæb for holdet og hæver niveauet markant. Derudover vil jeg gerne investere i udviklingsspillere til rotationsafdelingen, sådan at de måske kan slå igennem hos mig. Jeg føler, at truppen har en okay sammensætning, men der er i denne sæson gået flere ting op for mig:
Der er flere, der ikke har det niveau, jeg kræver af mine spillere. Flere har blot kørt med på frihjul og det må stoppes. Dem, der ikke kan tilføre holdet noget specifikt, må som udgangspunkt ud. Der skal stadig være plads til talenter, men ikke nogen, der ikke kan gøre en fuldbyrdet indsats for mig. Derfor glæder jeg mig til sommer, hvor der skal handles – handles stort!
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #148: 21 Maj 2008, 14:26 »

Så fandt jeg ud af, hvor min stemme skal placeres.

Strålende arbejde, Hafiz.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #149: 21 Maj 2008, 14:39 »

Mange tak. Store ord må jeg sige  Shockeret

Men en stor tak, hvis du har tænkt dig at stemme på bloggen Smiley
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010