home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 820 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 82419 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #150: 21 Maj 2008, 15:14 »

Så blev 2. sæson færdig. Samlet set bringer det mig op på 32 opdateringer fordelt på mine to første år i Juventus.

Se oversigt her:


Desuden vil jeg nu løfte sløret for, at der ikke kommer de store ændringer til 3. sæson som udgangspunkt. Jeg fornemmer, at der er stor tiltro til 2. sæsons koncept, og derfor fortsætter jeg både med kvartalsopdateringe r og med "fokus på" - selvom planen var at de skulle udskiftes. Jeg fortsætter naturligvis med dødssynderne.

Men tro ikke, at det bare bliver det samme. Der vil komme nye tiltag i løbet af året, så fat mod - 3. sæson skal nok blive god.

Jeg overvejer at kickstarte sæsonen i dag med den første kvartalsopdatering
Logged

naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #151: 21 Maj 2008, 16:06 »

Rigtig god update. Glæder mig allerede til mere.

Noget andet er dog, at jeg er lidt skeptisk overfor dine dispositioner med dine spillere. Eksempelvis MAURO CAMORANESI, DOMENICO CRISCITO, VINCENZO IAQUINTA og ANTONIO NOCERINO ville efter min mening være en del af grundstammen eller i hvert fald tæt på.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #152: 21 Maj 2008, 16:59 »

Godt med lidt debat om spillerne Smiley

Mauro er gammel og har i denne sæson spillet ret ringe. Han falder hurtigt i stats, og han har ikke lavet nogen point rigtigt.

Criscito vil jeg også meget gerne gøre til stammen på holdet, når nu Andrade falder af på den. Men pt. gør han det bare bedre.

Iaquinta er okay, men jeg har måske ikke været god nok til at give ham chancen permanent. Jeg er lidt i tvivl om hans niveau.

Nocerino er en stjerne men har haft brækket benet i denne sæson. Jeg giver ham dog chancen på ny i den kommende - det skal blive interessant at se, om han griber den.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #153: 21 Maj 2008, 19:23 »


Estate 2009
giugno, luglio, agosto


Endnu en sommer iført mit meget varme jakkesæt er gået. Det er en sommer, der i den grad er påvirket af forårets tab af tronen som Italiens bedste. Derfor har jeg op til denne 3. sæson som træner i Juventus fået renset ud i truppen og fået skabt en konkurrencedygtig trup, der skal blive mestre igen, og komme langt i Champions League. Bestyrelsen forventer, at vi igen i år skal blande os i titelkampen, mens vi skal nå blandt de sidste 4 i den europæiske turnering. Foruden det, forventer de skam også, at vi kommer i finalen igen i år i Coppa Italia.
De høje forventninger kombineret med det lige så høje beløb til indkøb af spillere har fået mig til at være ret så aktiv på transfermarkedet. Først til det mindre interessante. Jeg skilte mig nemlig af med flere prominente navne denne sommer. Reserverne Crespo, der ikke fik sin kontrakt forlænget og Marchionni, der blev købt af Blackburn, forlod hurtigt klubben. Umiddelbart efter – til selv samme klub faktisk – smuttede min reservekeeper Mirante. Samlet set var Blackburn på rov hos mig for 120 mio. kr. derudover smuttede Palladino som ventet og det var Palermo, der med et bud på 60 mio. kr. løb af med ham.



INDKØB
OSCARUSTARI
DANIELALVES
ASAMOAHGYAN
CHARLESN'ZOGBIA
AMAURI
Ind er der straks flere spændende navne at fortælle om. Målmandsposten blev forstærket gevaldigt, da et af de største talenter kom til klubben. En frikøbsklausul på kun 45 mio. kr. skaffede mig Ustari i Getafe, og endelig har jeg fundet en fuldgod erstatning for Buffon til fremtiden. Et meget højere beløb – ja faktisk det højeste denne sommer og nogensinde for mig – blev brugt til at styrke højre back. Daniel Alves er navnet på vores nye superstjerne. Jeg måtte betale hele 380 mio. kr. for spilleren, men jeg må sige, at pengene er godt givet ud. Hvis man vil noget nu om dage, må man ikke være for nærig med at hente store spillere til, og det var med til at overbevise mig om at hente netop denne spiller. Længere fremme hentede jeg to udviklingsspillere, hvoraf jeg længe har haft et godt øje til den ene. Asamoah Gyan er hentet for godt 125 mio. kr. i Udinese og har længe været højt på min ønskeliste. Han dækker mange pladser, og jeg forventer mig meget af ham. Det samme gør jeg af den anden offensive forstærkning, som mine scouts så varmt anbefalede. N’Zogbia blev købt i Newcastle for godt 150 mio. kr. og indtager samme rolle som Gyan.

Helt fremme har jeg længe ønsket mig en ny topangriber, da Trezeguet ikke bliver yngre, og Iaquinta ikke har vist niveau nok til at blive satset på som angriber nr. 1. Med afskeden med Crespo kom vi ned på 2 angribere og jeg måtte finde en stærk erstatning. Det synes, jeg har fået i Palermo-angriberen Amauri.
Han opfylder alle mine behov. En topangriber med internationalt snit i sin bedste alder, han har kvaliteterne til at være ene angriber og han er allerede godt integreret i Italien. For 315 mio. kr. tror jeg, at jeg har fået en ny stjerne oppe foran.
Dermed er truppen komplet, selvom jeg også forhandlede med flere centrale midtbanefolk, så er jeg godt tilfreds. Blandt andet Arsenal er svære at forhandle med, da jeg både prøvede at tilknytte Denilson og Fabregas.

Slutteligt kan jeg fortælle, hvordan vi er kommet i gang. Vi tabte Super Cuppen 2-0 til Inter. Yderst skuffende debut for mange af vores spillere, men vi rettede op på det, da Lazio gæstede os i åbningen af ligaen. 4-0 lød sejrscifrene på, og mine ligadebutanter gjorde det fremragende. Amauri scorede 2 mål og Alves lagde op til det ene. Vi kom derfor med meget selvtillid, da Fiorentina tog imod os i en kamp, der blev en fuser. 0-0 og sådan sluttede vi kedeligt sommeren af. Det taber vi nok ikke mesterskabet af, men ærgerligt er det da at miste point allerede. Vi starter også Champions League snart, hvor jeg er tilfreds med puljen; Arsenal, Dinamo Kiev og Rapid.
En gruppe vi SKAL videre fra. Med andre ord har jeg høje forventninger til sæsonen – rigtig høje…


« Seneste Redigering: 21 Maj 2008, 20:11 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #154: 21 Maj 2008, 22:17 »

Mange tak. Jeg er også svært tilfreds med dem, jeg har fået hentet.

Nu begynder det at ligne noget!

Igen, tak for rosen - den bliver man aldrig træt af.
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #155: 22 Maj 2008, 08:47 »

Fantastisk skrivearbejde.. Med stor sandsynlighed det bedste i konkurrencen.

Fortsæt for det er virkelig lækkert.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #156: 22 Maj 2008, 15:48 »

tak for de pæne ord Smiley

Det varmer på en i forvejen varm dag.

Har netop overstået 6 timers samfundsfagseksamen så nu har jeg 14 dage inden næste eksamen så fra i morgen af vil der nok være masser af updates til folket Smiley
Edit: Ved ikke om jeg når at skrive en update i dag. Indiana Jones kalder med damen efter løbetræning, men om ikke andet dukker der noget op i morgen
« Seneste Redigering: 22 Maj 2008, 17:36 af Hafiz » Logged

naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #157: 22 Maj 2008, 19:48 »

Har netop overstået 6 timers samfundsfagseksamen så nu har jeg 14 dage inden næste eksamen så fra i morgen af vil der nok være masser af updates til folket Smiley

Ja, det var sgu en hård omgang. Valgte selvfølgelig delopgave b - det er så røv nemt.

Men mht. spillet så vil jeg lige spørge - er det mening at Piqué spiller i venstre midterforsvar og Criscito i højre midterforsvar? For i min bog burde de helt sikkert skifte plads.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #158: 23 Maj 2008, 15:28 »

Valgte a'eren.. orkede ikke int. pol. og er fin til identitet og sociologi.

Pique er farligst på hjjørne og det er mest den venstre der sparkes efter.

Derudover arbejder jeg på at gøre flere spillere mere alsidige, deriblandt criscito Smiley
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #159: 23 Maj 2008, 15:36 »

Det er sgu nogle gode mænd, du har hentet til truppen. Jeg glæder mig specielt til at høre mere om Amauri og Ustari, som jeg ser, som de bedste køb i dette transfervindue. Flere italienske indkøb ville dog ikke skade.

En pragtfuld opdatering forresten.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #160: 23 Maj 2008, 17:28 »

Tak tak Smiley

Jeg ved godt, jeg er ringe til at hente italienere, det er en skam, fordi det er min favoritnation i FM. De er bare sygeligt dyre ift. niveau, men jeg satser stærkt på, at der kommer nogle ind den vej Smiley

I dag satser jeg på 1-2 updates blandt andet omhandlende en meget grisk spiller!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #161: 23 Maj 2008, 20:06 »

AVARITIA


Græker-tendenserne er klar. Råcremen synes ikke at blive indtaget set ud fra den tynde krop, men derimod placeret i de glinsende lokker. Åndende legende let kommer han altså svævende forbi med det lige så let glinsende hår. Det i sig selv er ingen skam, men det er mere måden, han opfører sig på. I skuldrene fornemmer man psykiske puder, der kun er affødt af én simpel ting: Gemene penge. Han må om nogen tage det til sig, når man snakker om ydmyghed. Eller blot i det mindste lytte, fordi det ligner mest af alt, at den hårcreme har forplantet sig til øregangene, sådan som han lukker af. De tendenser er ikke godt, slet ikke gode – men hvad handler det egentlig om?


Igen må svaret være penge – ikke et svar på den tvivlende måde, nej et svar på den naturfaglige videnskabsbaserede måde. For det er udelukkende det, det handler om. Hvad vil han ellers her, ud over at nyde vores gode mad? Han kom ganske vist helt nede syd fra, men der har han vel alligevel sin egen region fyldt med marker og folk i jakkesæt til at fortælle ham, hvad han skal gøre og ikke skal.
Og alligevel kommer han herop – hvad bilder han sig ind?
Det kan godt være, at hans sambarytmer har forvildet ham herop, men det er ikke en holdbar grund.
Det kan kun være for de fesne sedler. De sedler, der åbenbart kan få ham til at skifte en Panteren ud med Zebraen.
Her er han altså, en del af den flok, der nu plejer zebraen, som var det deres kæreste eje. Det ved vi jo bare, det ikke er – det er hans pung jo.
Men hvad skal der til, for at han ændre sig?
Jo, ser De, der skal meget til. Måske endnu flere! Men vi lader det stå hen i det uvisse, ligesom han lader det stå hen i det uvisse hvordan Panteren græsser nede på de tørre marker, der ellers er badet og madet af fin korruption og hvad der dertil følger.
Det kan være, at det er det, der har lokket ham til. Alle de leflende folk, der som en anden hofnar, gør alt, hvad den beder om. For på den måde ligner Panterens egn og Zebraen selv hinanden.
Det kan jo være det, der tiltaler den lange, cremebefængte sambadanser for så kan han da få en bid af kagen.
Kagen, der ellers havde hævet sig så dejlig stor og indbydende, men med hans lange fingre fik han altså skåret sig et stykke så stort – med flødeskum og hele molevitten på – at der ikke var nok til alle. Det der med beherskelse er svært er mestre, men med tiden, skal han nok lære det, både hvad angår brug af de råcremen og i livets andre henseender.

Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #162: 24 Maj 2008, 14:56 »


FOKUS PÅ: KONKURRENTERNE

I sæsons første omgang af fokus på skal vi vende blikket udad og se på de hårdeste modstandere, der venter mig og mit hold i denne sæson. Det er klart, at selvom bestyrelsen forventer, at vi blander os i topstriden, så vil jeg meget gerne have mesterskabet tilbage, efter at jeg i maj måned måtte give afkald på titlen. De to første sæsoner har vist, at der er 3 andre hold, der kæmper med om titlen. Ingen Rom-hold er i blandt dem og det ærgrer mange. Desværre for dem har hverken Roma eller Lazio haft niveauet over 38 kampe og kun Roma bliver set som outsidere. Derfor drejer det sig primært om mestrene Inter, deres rivaler Milan og så overraskelsen Fiorentina. Vi vil fokusere på deres taktik, trupstatus og nyindkøb op til denne sæson.


INTER
De har i mine to år fulgt mig tæt i ligaen og vores parløb har altså givet os et mesterskab hver. Inter må derfor også være favoritter til titlen og med god grund: De har en rigtig stærk trup, der dog ikke er lavet meget om på. Hovedmanden er anfører Ibrahimovic, der virkelig har været en afgørende spiller for dem. Han danner angreb med Adriano, og det gør de utrolig stærkt. Derfor er det også der, at de fleste modstandere frygter holdet, men mestrene har også andre styrker. De har nemlig forstærket midtbanen igennem min tid som manager. Med indkøb som Quaresma, De Guzman og Zapater har de for alvor vist deres tyrke på markedet, specielt fordi de på den del af banen ikke rigtig har solgt ud. Det har de generelt ikke gjort det store i og med styrkelsen af Fred i angrebet op til denne sæson, gør dem bare endnu stærkere. Sammen med Armand Traoré er Fred sommerens store indkøb og det tegner godt for Inter, der nu ikke rigtig har nogle huller. Deres vante 4-4-2 taktik lader til at fungere godt, men måske kan man spore en vis usikkerhed i truppen pga. den øgede konkurrence. Blandt andet har et andet indkøb, Marcelo, utrykt utilfredshed med Traorés tilgang. Det kan være vores held. Ellers ligner det desværre et meget stærkt hold, der er storfavorit til at gentage titlen.
MARCELO || JOAQUIN
MIGUEL
|| RICARDOQUARESMA || ALBERTOZAPATER || JONATHANDEGUZMAN
ARMANDTRAORÉ
|| FRED


MILAN
Den anden Milano-klub har vi et væsentligt bedre forhold til. Under min tid har vi virkelig haft styr på dem, men alligevel har de begge år blandet sig i toppen. Det gør, at man ikke kan komme uden om dem som titelkandidater, skønt Ancelotti kun har fået to 3. pladser i ligaen. Deres store stjerne hedder stadig Kaká, der om nogen har holdt niveau i begge sæsoner. Han er blandt ligaens stærkeste og vitterlig en, man gerne så på ens eget holdkort. Han har været medvirkende til en finaleplads i Coppa Italia som den eneste finale de seneste to år. Med den aldrende trup har Ancelotti også stået overfor et generationskifte og i første sæson styrkede de også forsvaret med både Garay og Zambrotta. Den efterfølgende sæson stod den mere offensive del for tur, da midtbanefolkene Montolivo og Rosina kom til ligesom angrebet blev styrket markant med Agüero og Palacio. Leandro Rinaudo blev også købt ind som en yderligere styrkelse af forsvaret. Op til denne sæson er det dog ikke de største spillere, der er kommet til, men derimod solide talenter som Adrian og Gareth Bale. En ny målmand i spanske Reina kom også til.
Alt dette giver et verdensklassehold, der nok er en tand bedre end vores. Alligevel har vi et godt tag i dem – selvom de ikke har solgt så meget ud. Alligevel må vi regne dem som værende førsteudfordrer til Inter.

EZIQUIELGARAY || GIANLUCAZAMBROTTA
LEANDRORINAUDO
|| RICARDOMONTOLIVO || ALLESSANDROROSINA || SERGIOAGÜERO || RODRIGOPALACIO
PEPEREINA
|| GARETHBALE || ADRIAN



FIORENTINA
Den næstsidste klub, der bejler til mesterskabet er en stor overraskelse i denne henseende. Med på 5. pladser kommer de nærmere og nærmere toppen, men om det sidste skridt bliver taget i år er tvivlsomt. De har solgt meget ud med blandt andet med afgangen af Kuzmanovic og Mutu. Derudover har man også sagt farvel til spillere som Gamberini og Montolivo(Sobis, Huntelaar og Palombo er købt men solgt igen), men alligevel synes Fiorentina at være den skarpeste af de 2 outsidere. Det synes de fordi de har skabt sig et godt kollektiv med mange tilføjelser til det velfungerende hold. Flamini og Taiwo har været stærke folk at få til og har for alvor slået igennem ligesom man forventer sig meget af Rosicky, der deler skæbne med Villaluz, Obodo, Chrétien og Coda, der alle er kommet til Fiorentina op til denne sæson. De bliver yderst interessante at følge.
ANGELOPALOMBO || KLAAS-JANHUNTELAAR || RAFAELSOBIS
TAYETAIWO
|| PAPEDIAKHATÉ || MATHIEUFLAMINI
ANDREACODA
|| MICKAËLCHRÉTIEN || CHRISTIANOBODO || CÉSARVILLALUZ || TOMASROSICKY


ROMA
Hovedstadsklubben er det sidste hold, der regnes for at kunne vinde titlen. De har generelt underpræsteret men med en 4. plads i den seneste sæson, har de Champions League at tænke på også. De har dog i begge sæsoner hvor jeg har været i Italien rodet rundt langt nede i tabellen men i hvert forår har de arbejdet sig op. De har ikke sagt farvel til særligt store spillere, men derimod er der kommet dyre herrer til. Jeg har forgæves forsøgt at hente flere af deres folk, men man må sige at Spaletti gør alt for at holde på folkene.
KLEBER || RAFAELVANDERVAART
GAELGIVET
|| FLORENTMALOUDA ||FABIOQUAGLIARELLA || GIUSEPPEROSSI
FELIPE


Dermed er mine konkurrenter vist. Jeg regner med, at ovenstående liste bliver pladserne 2-5. Jeg regner med, at dette år bliver vores år. Jeg glæder mig meget, men jeg er også klar over, at det bliver svært.

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #163: 24 Maj 2008, 22:12 »

En superflot update.. Er der nogen speciel grund til rækkefølgen af profilerne? Men virkelig en lækker update & blog.. Du er blandt en af dem jeg overvejer at stemme på..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #164: 25 Maj 2008, 00:21 »

Hvor jeg i starten brokkede mig lidt over opsætningen, synes jeg efterhånden ikke der er noget der taler imod, at denne blog ikke skulle gå hen og vinde. Du skal nok få lidt konkurrence fra et par af de andre, da de bestemt ej heller er ringe - Men umiddelbart tror jeg på Juventus gentager triumfen i blogkonkurrencen, du har min stemme.

Derudover bakker jeg op om Rosso's ønske om lidt flere italienere. Dit hold ligner jo praktisk talt Inters, med alle de udenlændinge..
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010