home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 900 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 82423 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #165: 25 Maj 2008, 12:25 »

En superflot update.. Er der nogen speciel grund til rækkefølgen af profilerne? Men virkelig en lækker update & blog.. Du er blandt en af dem jeg overvejer at stemme på..

Tak Smiley

Profilerne?

hvis du mener de spillere, der er skrevet under hvert hold, så ja. Det drejer sig om hvem, der er hentet til klubben. 1. linie er 1. sæson, 2. linie er 2. sæson osv. Smiley

Hvis du mener klubberne som "profiler", så er klubberne listet efter favoritværdighed!

Lækkert at du desuden overvejer at placere stemmen på mig Wink
Hvor jeg i starten brokkede mig lidt over opsætningen, synes jeg efterhånden ikke der er noget der taler imod, at denne blog ikke skulle gå hen og vinde. Du skal nok få lidt konkurrence fra et par af de andre, da de bestemt ej heller er ringe - Men umiddelbart tror jeg på Juventus gentager triumfen i blogkonkurrencen, du har min stemme.

Derudover bakker jeg op om Rosso's ønske om lidt flere italienere. Dit hold ligner jo praktisk talt Inters, med alle de udenlændinge..

Uha, hård udmelding Smiley

Er jeg bestemt glad for - også det at mesteren sætter sin stemme her.

Jeg vil meget meget gerne hente flere italienere, men det er simpelthen meget svært. Jeg har i næste "fokus på" et afsnit om netop dette problem.

I dag regner jeg med 1-2 updates omhandlende efteråret. Så hæng på, det bliver nemlig helt vildt interessant!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #166: 25 Maj 2008, 14:35 »


Autunno 2009
settembre, ottobre, novembre


Vi har nu fået taget et godt stykke af den nye sæson. Vores trup, der er stærkere end nogensinde, har gjort det fremragende. Jeg er hvert fald selv svært tilfreds. Hvis vi først vender os imod Serie A, så er status, at vi ligger nr. 1 foran Fiorentina. Dejligt at se er det, at Inter allerede har tabt, ligesom Milan også allerede er et pænt stykke efter. Der er dog kun spillet 14 kampe og med et snævert forspring på blot 2 point har vi altså ikke engang kunne se skyggen af guld endnu.
Optimismen er dog svær at gemme helt væk, fordi vi har vundet 11 kampe og blot spillede 3 uafgjorte. De uafgjorte er faldet imod topholdene Fiorentina(0-0 ude) og Inter, hvor vi styrede kampen totalt, men de viste endnu engang, at de har styr på os og skaffede sig 1-1 på vores bane.
Slutteligt har vi spillet 1-1 ude mod Roma, men ellers må vi bare glæde os over hele 11 sejre. Vi har nemlig formået at slå ét af de tophold, vi kæmper om titlen med. Vi slår jo altid Milan, og det gjorde vi igen med 2-1 på hjemmebane i en fremragende sejr, hvor Amauri og Giovinco kom på tavlen. Som vores målscorer desværre antyder, har vi ikke set mange mål gå ind i ligaen fra vores fødder desværre, og det er noget, jeg må arbejde på. For vi har spillerne til at gøre det, selvom jeg nu godt kunne tænke mig lidt ekstra kvalitet på den offensive midtbane.
Modsat må vi også bare glæde os over, at Buffon kun har lukket 6 mål ind i ligaen og det giver os altså status som ubesejrede.
Det kan måske tilskrives nogle af vores nye spillere. Ustari har fået debut i Champions League, men i ligaen har han endnu ikke stået. Midtbanefolkene N’Zogbia og Gyan har ikke fået slået sig helt igennem men med okay indhop er der bestemt en lys fremtid for dem.

De største indkøb, Alves og Amauri, er kommet godt i gang også. Alves har desværre pådraget sig en del gule kort, men har været en ekstrem vigtig faktor offensivt med flere assists. Målmæssigt er Amauri kommet lidt magert i gang i ligaen, men i Champions League har han scoret sit første hattrick. Det gjorde han i første gruppekamp imod Rapid. Her slog vi alle rekorder imod de stakkels modstandere. Med en fremragende præstation vandt vi intet mindre end 12-0 over et modløst hold. Foruden hattricket, så stod Criscito for 2 mål og Andrade og Fernandez gjorde ham kunsten efter, ligesom Alves, Hamsik og Giovinco alle fik lov at score i målfesten.
Vi kom dog ned på jorden igen, da vi i Kiev kun fik 0-0 og i London imod Arsenal måtte lide sæsonens første nederlag. Meget tydede ellers på endnu en nulløsning, men Adabayor ville det anderledes og scorede 2 hurtige mål, hvilket resulterede i en engelsk 3-1 sejr. Derfor ville vi gerne have revanche imod dem, men tegnede på en nulløsning fortsatte og blev en realitet i det omvendte opgør. At vi så slog Rapid med 2-0 gjorde dog blot, at vi stadig hænger på placeret på en 2. plads, men manglende en altafgørende kamp imod Kiev, der med en sejr sender os ud af Champions League.



Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #167: 25 Maj 2008, 15:24 »

IRA


Ved anlægget står han og sitrer. Rigtignok ikke helt tilfreds slentrer han ind imod gitterindgangen. Entrerer den lallende og mest af alt fløjtende ligeglad med de ventende børn, der optimistisk har stillet sig op. De får ikke et smil. Ej heller ikke nik med på vejen, for det er noget, der nager ham.

Han er udtaget som angriber til det nationale landshold, men alligevel vil træneren ikke bruge ham. Hvorfor mon? Hvordan kan en skandinav komme herned til hans land og bare sætte ham i glemmebogen?
Det er ham ubegribeligt. Kedlerne koger, gør han rosa i kinderne, gør han irritabel. Det er derfor, han står her og spejder efter sin chef igennem de nypudsede vinduer. Det hele burde være lige så transparent og gennemskueligt her i klubben, tænker han henførende på de dispositioner, som de ledende folk tager, der er omgivet af meget tvivl til tider.
Hvert fald ifølge hans hoved.
Endelig fornemmer han aktivitet inde bag glasruden og tager nu den bitre facaden i solbrillerne op i spagetti-håret, og vralter sløvt ind ad døren med en mimik, der minder om væggenes, der omringer ham idet han træder ind.
Han trykker bossens hånd, lidt klamt håndtryk, giver et ligeså klamt indtryk. Nu bobler det nærmest inde i ham. For det han får af vide, mens han sidder i den ellers så dejlige stol, er, at han skal være det, han om noget ikke er:
Tålmodig.
Hvorfor i alverden det? han HAR jo kvaliteterne og har vist det internationalt – alle ved det, alle kan se det, men hvorfor er det så lige, at den lettere farvede(ikke på huden – danskeren er jo blev) træner, ikke ønsker at bruge ham.

Med den besked lader han dog efterfølgende sin træner vide, at han ikke gider være vidende til dette mere. Han vil væk, væk fra de ildelugtende lokaler, væk fra solen, væk fra byen, væk fra ham og væk fra klubben.
Han vil ikke stoppe med at koge, som solen skinner på ham. Han er arrig, ganske enkelt. Ikke på grund af solen skinner på ham – for den skinner jo altid på en vinder. En skam er det bare, at bossen ikke kan se solen lyser sin angriber i hovedet – måske er han bare blændet.

Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #168: 25 Maj 2008, 15:44 »

Atter to veludarbejdede opdateringer, der øger din favoritværdi hos mig.

Fortsæt endeligt...
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #169: 25 Maj 2008, 16:52 »

Min stemme går hvert fald til dig - det er fuld fortjent hvis du løber med sejren!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #170: 25 Maj 2008, 17:11 »


FOKUS PÅ: ØNSKELISTEN

Ønskelisten er hvad, vi skal beskæftige os med i denne omgang. Mange er sikkert yderst interesserede i at vide, hvilke spillere jeg går efter. Derfor vil jeg i denne artikel løfte sløret for de folk, jeg har i mit søgelys. Dermed ikke sagt, at det er spillere, jeg kan få til klubben, fordi når Juventus melder sig på banen, så stiger priserne automatisk. Jeg har forgæves prøvet at hente italienere til klubben, fordi dem der har niveauet, er alt alt for dyre. Alligevel vil jeg i denne artikel have et afsnit om de italienere, der ønskes til min klub. Derudover skal der fokuseres på grupper kaldet ”verdensstjerner” og ”Spillere i Italien”.
Min indkøbspolitik er gennemgået, men jeg søger altså fortrinsvis en blanding af etablerede spillere og unge talenter. Jeg vil gerne have folk, der har let ved at integrere sig i landet, sådan at de hurtigt kan præstere. Lad os se på sagerne:



VERDENSSTJERNER
I denne gruppe er der kun fire mulige emner. Jeg søger folk, der vitterligt løfter niveauet markant. Til sommer fik jeg en fra listen i Daniel Alves, men længere fremme på banen savner jeg lidt højere niveau. På den centrale midtbane er mit ønske nr. 1 Cesc Fabregas fra Arsenal. Vi har været i forhandlinger med Arsenal, der desværre kræver 1,5 mia. kr. for ham. Det har afskrækket os, men jeg håber stadig en dag at kunne se ham på holdet. Det samme gør sig gældende for de to endnu mere offensive folk i Kaká og Ronaldo. Begge koster lige i underkanten af 1 mia. kr. og kunne være ideelle at få til den offensive midtbane. Spørgsmålet er blot om dels Milan og Manchester United er villige til at afgive deres bedste spillere. Den sidste verdensstjerne, der står på min ønskeseddel er argentineren Carlos Tevez. Han vil kunne tilføre holdet nogle unikke kvaliteter enten helt på toppen eller lige bagved. Jeg håber meget på, at disse emner snart bliver mulige at skrive med, men noget tyder på, at de er ekstremt svære at få fat på. Nu har jeg jo snart forsøgt i 2½ år!

CESCFABREGAS || CRISTIANORONALDO || KAKÁ
CARLOSTEVEZ
||



ITALIENERE
Denne gruppe er klart den største. Jeg har i hvert et transfervindue forlandet med minimum to spillere af italiensk afstamning, men de er meget svære at lokke til for den rette pris. Defensivt har jeg gerne ville tilknytte de centrale forsvarsspillere Barzagli og Stendardo. Førstnævnte er i Lyon og koster omkring 400 mio. kr. mens den tidligere lejede Stendardo nu er i Valencia og ikke ønsker at skifte pt. Lidt længere fremme har jeg forsøgt mig med Angelo Palombo, der ligeledes er i Valencia, og to Roma-folk. Aquilani og de Rossi vil jeg meget gerne have til klubben, men de koster begge to omkring en halv milliard. Prisen bliver jo sat voldsomt i vejret når jeg som konkurrent kommer efter dem. Det samme gør sig gældende for Andrea Pirlo, jeg længe har haft et godt øje til. En pris på 300 mio. kr. synes jeg er i overkanten for en, trods alt, aldrende spiller.
Helt på toppen søger jeg flere folk. Roma snuppede Guiseppe Rossi lige for næsen af mig i sin tid, men jeg har siden da forhandlet med Roma om et køb, der dog pt. ikke har givet resultater. Han er simpelthen for dyr. En anden og mere realistisk er Pazzini fra Fiorentina, der godt nok er min konkurrent, men ikke kræver lige så høj en pris for deres frontløber. Han er dog ikke lige så god som Rossi men kan være en spiller, jeg må stille mig tilfreds med. Det samme gælder for unge Balotelli i Inter, som jeg til sommer kan hente gratis. Pt. forsøger Inter dog at forlænge og vil under ingen omstændigheder sælge ham.

ANDREABARZAGLI || GUGLIELMOSTENDARDO
ANGELOPALOMBO
|| ALBERTOAQUILANI || DANIELEDEROSSI || ANDREAPIRLO
GUISEPPEROSSI
|| GIAMPAOLOPAZZINI || MARIOBALOTELLI ||



SPILLERE I ITALIEN
Denne kategori går på spillere, der allerede er at finde i Italien. Det betyder noget for mig, at de allerede har vænnet sig til landet og gør det fornuftigt i Serie A. I forsvaret har jeg snakket med Udinese om Cristian Zapata, der gør det fremragende i midterforsvaret. Han jagtes dog også af flere topklubber fra Europa, så der bliver ekstrem hård kamp om han. En fra hans klub, Tomas Sivok, har længe stået på min favoritliste. Han præsterer rigtig fornuftigt, og kunne være en formidabel breddespiller at få til klubben. Han koster ikke så meget og det er bestemt et varmt emne. En anden midtbaneprofil er Fiorentinas franskmand Flamini. Han har gjort det godt i efteråret og jeg vil meget gerne hente ham til klubben. Pt. ønsker han dog ikke at skifte klub. Helt fremme er der to emner på listen. Lazio-angriberen Pandev har ytret ønske om at komme væk, og 200 mio. kr. kan skaffe mig en skarp angriber i ham. Derudover har jeg også kig på rumæneren Marica fra rivalerne Torino. Han scorer mål på samlebånd og kan være en fin rotationsspiller for mig.

CRISTIANZAPATA
TOMASSIVOK || MATHIEUFLAMINI
GORANPANDEV
|| CIPRIANMARICA ||


Nu har I nu fået et indblik i, hvilke spillere jeg satser på. Vi går snart ind i januar måned, hvor jeg har omkring 400 mio. kr. at gøre godt med. Det skaber et vist rum for nyindkøb, jeg regner også med, at der skal nye spillere til. Så bliv her og følg med i, hvem der kommer til.
« Seneste Redigering: 25 Maj 2008, 17:14 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #171: 25 Maj 2008, 17:53 »

Atter to veludarbejdede opdateringer, der øger din favoritværdi hos mig.

Fortsæt endeligt...
Min stemme går hvert fald til dig - det er fuld fortjent hvis du løber med sejren!

Mange tak til jer begge Smiley

Husk at stemme som i skriver! Wink


Desuden kan jeg fortælle at dagens 3 updates er dem, der kommer i dag.

Først i morgen får i flere, og jeg regner igen med 1-2 stk.

Derudover vil jeg i morgen løfte sløret for sæsonens nye tiltag, der viser en 4. skrivemåde.

Glæd jer - det bliver spændende!
« Seneste Redigering: 25 Maj 2008, 18:03 af Hafiz » Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #172: 25 Maj 2008, 19:42 »

Nu vil jeg lige give den kritik/respons jeg fik tidligere på måneden, og noget som jeg ikke kunne være mere enig i - prøv at varriér lidt mere i dine lay-outs, så det hele bliver lidt mere nyt og sjovt at "se på". Smiley Skriftligt er det så højt at jeg sjældent har set noget blog-lignende, men der er nogle underlige udfald nogle gange; ikke noget, der forstyrrer, men det var blot for at nævne det.
Du har måske min stemme, men måneden er heldigvis ikke færdig endnu, så jeg kan stadig tage god tid om mit valg. Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #173: 25 Maj 2008, 20:09 »

Elsker alt ved din blog. Det er uhyggeligt velskrevet og du blander det hele perfekt sammen. Jeg nyder i sær at læse Fokus på: som alle gange har været meget interessant. Fortsæt fortsæt også efter konkurrencens ende! Thumbs Up
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #174: 25 Maj 2008, 20:40 »

Din blog er jo fuldkommen perfekt. Resultaterne er gode, spændende nyindkøb, flot grafik, og uhyre spændende updates. Dine fokus på updates er en sand nydelse at læse, og det holder mig virkelig fanget. Som LFC siger, så har absolut alle været intresante. Du er god til at finde  spændnde evner til de updates, og så er dine resultat, og trivia osv updates også en nydelse. Du er min absolute favorit til at tage min stemme, fordi i øjeblikket overgår intet denne blog. Min stemme er 99% hos dig. Endnu en engang: Fantastiskt arbejde, og jeg håber du fortsætter læne endnu!  Thumbs Up
Logged

19-18!

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #175: 26 Maj 2008, 09:36 »

Nu vil jeg lige give den kritik/respons jeg fik tidligere på måneden, og noget som jeg ikke kunne være mere enig i - prøv at varriér lidt mere i dine lay-outs, så det hele bliver lidt mere nyt og sjovt at "se på". Smiley Skriftligt er det så højt at jeg sjældent har set noget blog-lignende, men der er nogle underlige udfald nogle gange; ikke noget, der forstyrrer, men det var blot for at nævne det.
Du har måske min stemme, men måneden er heldigvis ikke færdig endnu, så jeg kan stadig tage god tid om mit valg. Smiley

Interessant respons Smiley

Jeg er nu halvvejs igennem 3. sæson og har godt en uge tilbage af konkurrencen, så jeg ved ikke, om jeg ændrer på noget nu.
Jeg synes, jeg har fundet et okay fundament, der fungerer, så det skriftlige kommer til sin ret Smiley

Men jeg ved det ikke, jeg tager det op til undersøgelse, når denne sæson er skrevet færdigt.(men husk nu, at der i dag kommer en 4. vinkel Smiley )

Men tak for kommentaren, det er bestemt noget, man kan bruge til noget!

Elsker alt ved din blog. Det er uhyggeligt velskrevet og du blander det hele perfekt sammen. Jeg nyder i sær at læse Fokus på: som alle gange har været meget interessant. Fortsæt fortsæt også efter konkurrencens ende! Thumbs Up
Din blog er jo fuldkommen perfekt. Resultaterne er gode, spændende nyindkøb, flot grafik, og uhyre spændende updates. Dine fokus på updates er en sand nydelse at læse, og det holder mig virkelig fanget. Som LFC siger, så har absolut alle været intresante. Du er god til at finde  spændnde evner til de updates, og så er dine resultat, og trivia osv updates også en nydelse. Du er min absolute favorit til at tage min stemme, fordi i øjeblikket overgår intet denne blog. Min stemme er 99% hos dig. Endnu en engang: Fantastiskt arbejde, og jeg håber du fortsætter læne endnu! Thumbs Up

Mange mange tak til jer to.

Det varmer altid at komme hjem til så glade læsere. Jeg skal nok holde niveauet resten af konkurrencen, og måske fortsætter jeg efter konkurrencen.

Det er godt, at der overvejes i at smide et par stemmer denne vej  Wink

I dag kommer der en kvartalsopdatering med nyindkøb og en ny type update!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #176: 26 Maj 2008, 10:34 »


Inverno ’09/’10
dicembre, gennaio, febbraio


”Man skal ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt,” fortæller en gammel floskel mig. Alligevel må jeg altså gnide mine øjne og igen kigge på stillingen, for det er helt eminent. Vi har sagt farvel til alle modstandere og lagt os tungt og solidt i spidsen efter 26 kampe.
12 kampe er altså spillet siden og det har givet os 9 sejre og 3 uafgjorte. Dermed er vi de eneste ubesejrede i Serie A, hvor Fiorentina er hårdeste modstander med 10 points forskel.
Netop Fiorentina fik fornøjelsen af os i januar måned og den kamp trak vi os sejrsfuldt ud af med en sikker 2-0 sejr. Her stod gamle Trezeguet og den yngre Criscito for målene. Netop det runde nul ud for modstanderholdene har været kendetegnende for os, for vi har absolut holdt modstanderne fra fadet i denne sæson. 9 gange er Buffon passeret i 26 kampe og kun 3 gange i disse 3 vintermåneder. Når der endelig er gået mål ind, har det ikke altid kun betydet pointtab, for det skete kun i et tilfælde, da vi ude imod Inter spillede 1-1.
Det var deres brasilianske stjerne, Adriano, der bragte dem fornemt foran, men vi turde spille spillet og Bodmer udlignede sent i kampen. Udinese og Catania er de to eneste hold, der har formået at fravige os at score og skaffede sig dermed begge 1 point imod os. Af svære kampe mangler vi nu Roma hjemme og AC Milan på udebane, mens vi i de andre 10 kampe er storfavoritter.
Det er vi måske pga. én spiller. For jeg har nemlig brugt 600 mio. kr. på en af verdens bedste spillere. Kaká er skiftet til os for det store beløb og 40% skal samtidig gå til Milan af et salg af Kaká – men hvorfor skulle jeg dog sælge ham?
Fra dag 1 har han i den grad sat sit aftryk på holdet og han skulle sågar kun være i trøjen i 10 minutter, inden han bragede et langskud ind og blev noteret for sit første mål.
Jeg er meget glad for at have hentet ham, selvom det indebar farvel til de to breddespillere, Marchisio og Sissoko, der smuttede til henholdsvis Man City og Palermo for 180 og 70 mio. kr.
Vi har desuden tilknyttet den 31-årige Mutu på en lejekontrakt fra Arsenal. Han skal sikre at vi ikke løber tør for målscorere i foråret, selvom han – lige som Kaká - ikke kan bidrage internationalt, så regner jeg med, at han skal tage sin tørn i Serie A.

Netop de store kampe er vi nemlig klar til i Champions League efter sejr over Dinamo Kiev4-2. En kamp vi ikke måtte tabe, men selvfølgelig fik vi gummiben og kom bagud. Vi klarede skærene og blev nr. 2. Lodtrækningsheld er den absolutte modsætning af os og vi trak derfor skrækscenariet Barcelona. Inden vi nåede frem til første opgør der, ekspederede vi dog os selv ud af Coppa Italia med et samlet nederlag til Torino – mine reserver var simpelthen ikke gode nok.
Det var mine bedste 11 desværre heller ikke i første kamp imod Barcelona på hjemmebane. Vi styrede spillet fuldstændigt men kom ikke frem til de største chancer. Da Bojan i midten af anden halvleg slap væk fra forsvarskæden, vidste vi godt, hvad klokken havde slået og Barcelona havde slået os.
Vi har altså et 1-0-nederlag at hævne, når vi i starten af marts måned besøger Cataloniens hovedstad. Jeg må indrømme, at det bliver mere end svært, men jeg gider bare ikke ryge tidligt ud igen i år!




Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #177: 26 Maj 2008, 11:09 »

Du er klart en af favoritter, om at få min stemme. Det er super lækkert der her.
Vildt at du har købt Kaka, men det er mange penge, men du har ret i det der med 40% af næste salg. Hvorfor skal man dog også sælge en så god spiller?
Forrygende sæson du er igang med, det ligner du hiver titler hjem. Ellers skal det gå grueligt galt, men det gør det heller ikke.
Ærgerligt med nederlaget til Barca, men du tager "bare" en 2-0 sejr på Camp Nou.


« Seneste Redigering: 26 Maj 2008, 11:18 af -Benja- » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #178: 26 Maj 2008, 11:23 »

Mange mange tak Smiley
Ja, det er et helt vildt indkøb, men noget skal der til for at slå afgørende igennem!

Jeg håber også meget på titlen, men det er som om, det ikke helt er nok, hvis jeg ikke slår igennem i ChL.
Det er rigtig bittert at tabe til Barcelona, men hey, jeg går selvfølgelig efter 2-0 Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #179: 26 Maj 2008, 13:59 »




Champions League 1. knockoutrunde – returkamp
FC Barcelona vs. Juventus


Optakt
Vi kommer til kampen bagud med 1-0. Vi skal altså faktisk score 2 gange samlet set for at have en mulighed for at gå videre. Det smitter dog ikke af på min ikke alt for offensive opstilling. Jeg har nemlig givet genvalg til de samme 11, der skal hævne den første kamp. Barcelona stiller også nogenlunde lige sådan op. Ronaldinho er ganske vist bænket, men heldigvis har de også skarpe Bojan siddende på bænken. Jeg håber på et hurtigt mål, så kampen for alvor åbnes. Scorer de først, ser det meget svært ud.




Kampen
Vi starter kampen godt. Styrer spillet i de første fire minutter og holder bolden flot i kæderne. Nocerino har taget kritikken til sig og svinger om sig med lækre afleveringer. Barcelona formår ikke at komme frem til det helt store. Vi får bygget spillet op i højre side, og efter 7 minutter giver det en god mulighed. Alves bryder igennem og snyder Abidal. Indlægget slås til perfektion og Amauris velplacerede hovedstød går næsten ind. Valdes redder mirakuløst og der går et gys igennem det fyldte stadion.

Det efterfølgende hjørnespark giver intet desværre og Barcelona bygger op med mange boldberøringer. Vi er helt væk i disse minutter.

Eto’o bryder stærkt igennem efter en fræk aflevering fra Vela og styrer direkte imod Buffon. Et hårdt afrikansk spark reddes fantastisk og efter 12 minutter står det altså 1-1 i chancer. Efter denne friløber forskrækkes vi til at slå op i banen og tage tempoet lidt ud. Vi har desværre for mange offensive folk, der er startet anonymt. Fernandez er en af dem, men den venstrebenede chilener får endelig lidt medvind, da han går ned i banen og samler bolden op. Stadionuret viser 20 minutter. Han driver bolden med sig i fremdrift og Toure Yaya bakker nervøst. Ud af øjenkrogen ser han en åbning i målet og sparker resolut ude fra 25 meters afstand. Valdes spræller forgæves, og han kan se chileneres bold suse ind i målhjørnet. En helt eminent scoring, som var, hvad vi havde drømt om!


0-1: Fernandez(20’)


Målet giver os enorm selvtillid. Vi spiller Barcelona længere baglæns, der skønt de stadig har en forlænget spilletid med nuværende resultat, hænger voldsomt med hovedet.
Ti minutter efter målet forsøger vi for alvor igen. Giovinco, der ellers har gemt sig helt, tager bolden flot ned fra en ellers håbløs aflevering, og løber ned forbi Diogo. Ind i straffesparksfeltet sammen med bolden og idet han kigger op, så ser han en fremadstormende Alves i modsatte ende af feltet. Den skrå tilbageaflevering ligger perfekt, og brasilianeren rammer bolden smukt. Alligevel stryger bolden tæt over mål, mens en slagen Valdes blot står og kigger på skuddet uden at kunne gøre noget.
Der var vi virkelig tæt på et vitalt 2-0 mål.

Vi er kun 5 minutter fra en velfortjent pause, der lige forsinkes af at Eto’o tages ud med en lårskade. Ind kommer Bojan, som jeg frygter efter første kamp. Tilskuerne hjælper ham til en god start og resten af Barcelonaholdet får tanket selvtillid med indskiftningen. 47 sekunder før tillægstiden udløber får de endnu mere at gyse over, da Bojan trækker ud i venstre og afdribler Alves. Han kommer let ind i feltet og lægger bolden under Buffon, der var sagesløs i denne situation. En meget ærgerlig scoring at gå til pause på.


1-1: Bojan(45’)


Pausen bruges til at opmuntre de lidt slukørede spillere. Jeg foretager ingen ændringer på holdet, men fortæller Giovinco, at han skal forbedre sig, hvis ikke han vil afløses af en reserve. Derudover sender jeg Gyan og Trezeguet til opvarmning ved 2. halvlegs start.
Barcelona har fået masser af selvtillid af deres lykketræf. De spiller hurtigt, men vi står imod. Det første kvarter bølger spillet frem og tilbage uden de store chancer til nogle af holdene. Konsekvensen tager jeg med 25 minutter igen. Giovinco pilles ud og ind kommer Iaquinta – nu spiller vi med to deciderede angribere.


Til at starte med forholder Barcelona sig ikke til vores taktiske ændring, men 5 minutter senere ligner det, at de trækker fløjene længere tilbage og samtidig tager de en usynlig Messi ud. Ind kommer Ronaldinho, der med det samme tørrer Chiellini. Det tegner ikke godt.
De mere defensive Barcelona står godt imod og Iaquinta har ikke været i nærheden af noget. Vi sætter Gyan ind på fløjen til de sidste 15 minutter. Han får sat sig bedre igennem end Bodmer, og kommer til et indlæg, som Iaquinta er meget tæt på at nå frem til. Barcelona rystes, men rejser sig og holder godt i bolden. Jeg foretager med 5 minutter igen en sidste indskiftning. Andrade tages ud og ind kommer Trezeguet. Vi spiller nu 3-2-2-3. Alle mand frem. Det første udslag er en chance til Barcelona. Ronaldinho dribler sig igennem i højre side og spiller bolden ind til Bojan. Han sparker dog lige på Buffon, der hurtigt sparker bolden fremad. Trezeguet arbejder godt, men får ikke noget konstruktivt ud af det.


Det andet af de 3 tillægsminutter er nu gået. Vi spiller nu med 4 oppe foran og to i bagerste kæde. En lang bold hældes op i angrebet. Trezeguet header den ud på kanten til Alves, der dribler i stedet for at sende den ind i feltet første gang. Abidal får lukket ham ned, men må give hjørnespark. Alt kastes frem. Fernandez iler ud for at tage sparket. Den kommer til første stolpe. Pique snitter den videre ind i det lille felt, hvor den rammer Trezeguet på knæet. Vela, der dækker den bagerste stolpe, når ikke at reagere. Målet er der!!! Jeg løber ned til de jublende spillere omkring hjørneflaget og omfavner dem. Jeg bliver bedt om at tage plads igen og omrokerer det bedste, jeg har lært. Nocerino spiller i midterforsvaret resten af kampen. Der går dog kun 20 sekunder og en lang bold fra Pique afgør sagerne. Vi er videre – kampen er fløjtet af!


1-2: Trezeguet(90’+3)


Efter kampen - kvartfinalelodtrækn ing
Vi er klar til kvartfinalerne efter en kamp, der sjældent er set mere intens. Spillerne, lederne, ja hele klubben er ellevilde. Jeg drager til Schweiz for at overvære lodtrækningen. De resterende 8 hold er følgende: AC Milan, Ajax, Bayern, Chelsea, Inter, Juventus, Manchester United og Valencia. Vi vil helst undgå de to engelske hold og Inter, som vi altid har så svært ved. Lodtrækningen giver os dette resultat:


    Ajax vs. Bayern
    Inter vs. Juventus
    AC. Milan vs. Manchester United
    Chelsea vs. Valencia

Dermed forfølger vores lodtrækningsuheld os stadig. Heldigvis starter vi ude og det ser jeg som en fordel. Hvis vi slår Inter ud, så venter vinderen af den første kvartfinale og igen starter vi ude. Så overvindes Inter, så ser det rigtig godt ud.
« Seneste Redigering: 27 Maj 2008, 13:36 af Hafiz » Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010