home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  0 Brugere, 655 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 82467 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #195: 28 Maj 2008, 15:48 »

Mange tak Smiley

Jeg håber på at ku' holde løftet om semfinalerne i dag, men nu får vi at se. Pt. må i nyde fokus på, som var sæsonens sidste.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #196: 28 Maj 2008, 18:42 »




Champions League semifinalen
1. kamp: Bayern vs. Juventus
2. kamp: Juventus vs. Bayern


Optakt
Vi er blandt de sidste 4. Nu må det ikke glippe. Holdet er helt klar uden skader. Jeg er svært tilfreds med at starte i Tyskland for at kunne få et par udebanemål med til returen vil lune gevaldigt på finalechancerne. Jeg har foretaget et par ændringer til denne kamp i forhold til kvartfinalerne. N’Zogbia og Criscito har gjort det fremragende i ligaen og det belønnes nu. N’Zogbia har også gode minder fra kvartfinalerne, hvor han mere eller mindre smed os i semifinalen. Deres største profil er Kuzmanovic, der er hentet i Fiorentina. Vi har heldigvis et indgående kendskab til ham, så han kan ikke overraske os. Vi stiller sådan op:




Kampen
Tyskerne starter fornemt. De trykker os langt tilbage på banen, men vi står imod de første minutter. Pludselig formår deres serbiske midtbanespiller at drible sig forbi Nocerino og lægger bolden ud på kanten. Et indlæg slås hurtigt imod Toni, der kommer først på bolden og får panden stærkt på indlægget. Hovedstødet kan bokses over målet af Buffon, der stiller sig tilfreds med at give det første hjørnespark væk. Uret står på 24 minutter, da det sendes ind over, og i det lille felt opstår der klumpspil. Bolden reddes hektisk på stregen og Criscito får den endelig sparket væk. Det var tæt på!
Vi har de næste ti minutter store problemer med at finde os selv på banen. Vi er der fysisk, men ikke mentalt. Vi bliver kørt rundt med. der kommer ikke de store chancer ud af det, før der resterer 5 minutter.

Sobis trækker ud i venstre side og udfordrer Alves, der har spillet svagt. Han kommer forbi sin landsmand og trækker ind i banen. På kanten af feltet kigger han op og skyder: en bold Buffon igen kun får fingrene på, hvilket gør, at den rammer undersiden af overliggeren. Bolden ligger omkring stregen. Chiellini når den først og sparker bolden ud. Buffon skælder ud. Vi holder til pause, og der er meget, der skal rettes. Jeg fortæller dem, de skal stramme sig an, for ellers kan de godt glemme alt om finalen.Bodmer skiftes ind på den centrale midtbane ved siden af Nocerino.

Anden halvleg fløjtes op med det samme stormløb fra tyskernes side. Vi står dog bedre imod det første kvarter. For der kommer tyskernes Sobis igen til en chance. Han kommer ind i feltet med bolden, inden han bliver afværget bolden af en satset tackling fra Piqué.
Borowski, der ellers har gjort det godt for dem, mister bolden til Bodmer. Der mangler et kvarter.
Bodmer tager bolden med sig i høj fart. Han sparker fladt ude fra og den regnvåde bane gør skuddet svært. Rensing i målet kan ikke nå ned til skuddet, der sejler i mål. Stærkt ufortjent er vi kommet foran!

0-1: Bodmer(76’)

En fremragende præstation af den indskiftede franskmand. Bayern er ærgerlige. De skælder ud på hinanden og vi får lidt smil på læberne og stor selvtillid. Jeg skifter ud igen. Nu må den forsvares hjem. Amauri har spillet svagt og udskiftes.
Bayern forsøger at presse os, men vi står godt imod med defensiven og Bodmers mål bliver det eneste. Vi vinder 1-0!


Returkampen
I returkampen har jeg valgt at spare de spillere, der er i karantænefare. Det betyder en bænkeplads til både Piqué og Nocerino. De er ekstremt vigtige folk og jeg vil nødig undvære dem i en finale. Jeg håber ikke, at deres fravær kommer til at skinne igennem i kampen. Jeg må sige, at jeg vil være noget så ærgerlig, hvis vi skulle ryge ud. Hvis det sker, tager jeg selvfølgelig det fulde ansvar. Jeg tror dog, at vi kan klare os uden de to, da afløserne er ganske kompentente. Det afslærer vores opstilling også. Derfor ser opstillingen således ud:



Vi starter ganske godt. En sikker boldomgang gør, at tyskerne ikke rigtig har nogle chancer. Vi kører den fremragende rundt og den første chance kommer efter et kvarter. Amauris afslutning i feltet kan kun blokeres af Rensing og Bodmer kommer til. Han afslutter dog over mål.
Vi ser dog endnu flere chancer de næste ti minutter og efter en halv times spil kommer vi foran! Bodmer header os i front efter et hjørnespark. Vi er i ekstase. En fremragende føring, der kan give os endnu mere ro i spillet. Vi skal dog ikke gå i stå selvom Bayern skal score 2 gange for at gå videre.


1-0: Bodmer(32’)


Vi kommer ud fra pausen med høj selvtillid. Bayern har ikke haft en chance i hele kampen. Det er helt anderledes end det første opgør imod tyskerne. Vi har chancer til både 2- og 3-0, men vi formår ikke at lukke kampen. I stedet for kommer Van Buyten højest på et indlæg og udligner noget så ufortjent. Jeg ryger op af stolen og sparker til en vanddunk. Jeg kan ikke skjule min hidsighed. For det begynder at ligne et exit. Hvis de blot får endnu et mål, så er vi ude. Skal vi gå efter sejren eller forsøge at holde 1-1? Jeg er i tvivl.

1-1: Van Buyten(70’)


De sidste tyve minutter går ufattelig langsomt. Vi lader os presse. Stærkt urutinerede folk går helt ned efter udligningen. Bayern tror på deres chance nu og satser alt. Klose sættes ind og med 5 minutter igen kommer han ekstremt tæt på det afgørende mål. Han header i det lille felt lige på Buffon, der med en refleksredning får bolden væk. De presser os endnu mere. Vi er nødsaget til at trække tiden og skifte yderligere ud. Det hjælper ikke rigtig noget for tyskerne kommer tættere på. Med Toni Kroos’ skud i dommerens overtid, der rettes af, får Bayern et sidste hjørnespark. Det sparkes højt ind over og Lucio kommer højest. Han header den tæt på bagerste stolpe hvor indskiftede Klose venter på at heade den ind. Ingen dækker ham op. Vores mand ved bagerste stolpe, N’Zogbia kommer dog frem fra stregen og header den væk i sidste sekund og da bolden sparkes yderligere væk, fløjtes kampen af. Vi er i finalen!


Modstanderen bliver Chelsea. De vandt med 2-0 på hjemmebane imod United og tvang dem ud i en nervepirrende straffesparkskonkur rence. Her var Chelsea stærkest og er dermed klar til at møde os i maj måned.

Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #197: 29 Maj 2008, 12:17 »


Primavera 2010
Marzo, aprile, maggio


Endnu et forår er gået. Endnu et mesterskab er placeret. Endnu en åndeløs afslutning er nået. Vi førte ved vintertid med stor margen til Fiorentina, mens Milano-mandskaberne var yderligere hægtet af.
Den første forårsmåned skulle vise sig at blive evident for resten af sæsonen.
Efter den fremragende sejr i Barcelona spillede vi desværre 0-0 mod Cagliari, men derefter kommer vi for alvor i gang med foråret. Stærke hold bliver lagt ned og de resterende 4 kampe i marts måned vindes sublimt sikkert med samlet 8-0 med 2-0-sejren over Roma som den vigtigste. Mit hold fungerer i denne periode tilfredsstillende og tilgangen af Kaká betyder ekstremt meget.
Også lejesvenden Mutu er kommet godt i gang. Med 2 scoringer i denne måned har han vist sit værd og jeg overvejer at tilknytte ham permanent.
April starter lige så fremragende for os. For Sampdoria slagtes med 4-0 på hjemmebane. Den efterfølgende og 33. runde kan vi vinde mesterskabet. Vi gæster AC Milan, der ligger nr. 2. Får vi en sejr kan vi hjemtage trofæet på rekordtid. Med en scoring af Amauri kommer vi ekstremt tæt på titlen, men AC Milan formår i det 6. minuts overtid at udligne og udskyde festen. Derfor måtte vi vente endnu en runde. Her blev Treviso sikkert slået med 2-0 – begge mål sat ind af Kaká! Vi er mestre 5 runder før tid! Formidabelt.

Selvom vi allerede er mestre, så gør jeg meget ud af at holde mit mandskab ubesejret. Vi holder stilen med 4 sejre ud af 5 mulige og lukker kun ét mål ind. Napoli skaffer sig en nulløsning imod os, men de kan ikke lave om på vores perfekte sæson der tæller 29 sejre og 9 uafgjorte. Ingen nederlag og kun 11 gange er Buffon blevet passeret.
En helt fantastisk præstation, der i den grad også afspejles i kåringerne, der følger i kølvandet på sæsons afslutning:
Førnævnte Buffon udnævnes til Årets Målmand fuldt fortjent. Lidt mere overraskende er det, at Andrade får kåringen som bedste forsvarer. Derudover får jeg titlen som årets manager, men flere titler bliver det ikke til. Det er særligt Palermos D’Agostino, der løber med meget hæder.


Men hvad gør det, når vi har hjemtaget titlen. Bestyrelsen er svært tilfreds, og det samme må jeg sige, at jeg er.
Vi har gjort det fremragende og vinder med en margin på 17 point ned til nærmeste konkurrent. Det lover godt for den kommende sæson. Her går jeg efter at fortsætte stimen og genvinde mesterskabet og vinde de to andre turneringer, jeg også deltager i.

I år har vi deltaget i Champions League. Hvordan den finale går, kan i læse mere om senere. Chelsea er modstanderen og den kamp lukker en fremragende 3. sæson af, der altså bød på 38 kampe i Serie A, hvoraf ikke en eneste blev tabt!



Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #198: 29 Maj 2008, 13:58 »

Fremragende blog Hafiz. Jeg syntes skriftligt er du klasser over de andre deltagende i blogkonkurrence  Thumbs Up

Layoutet mangler lige en tand mere Smiley Syntes stadig mange af dine billeder er for små og slet ikke passer til teksten Smiley

Men du er dog klart min favorit i konkurrencen  Thumbs Up





Kan jeg få et SS' af dit hold?
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #199: 29 Maj 2008, 14:24 »

Mange mange tak Smiley

Det med layoutet er jeg selv blevet mere eller mindre tilfreds med nu. Der resterer 3 dage af konkurrencen, så jeg vil ikke ændre noget radikalt. Det kan godt være, at billederne i kvartalsopdateringe rne bliver lidt større.

Er glad for at være din favorit - så må du jo hjertens gerne også stemme på mig, dem og de 7 andre Wink

SS af holdet bliver dette: http://img132.imageshack.us/img132/779/trupssonfn5.jpg

Det er fra før sæsonen gik i gang.

Sissoko og Marchisio er solgt.
Mutu er lånt men smutter igen.
Kaka mangler på det.

Jeg kan ikke give dig et nuværende, da jeg har spillet lidt forud Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 29 Maj 2008, 14:25 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #200: 29 Maj 2008, 14:33 »

OBS: Jeg har lige lavet en LYNAFSTEMNING.

Hvem vinder Champions Leaguefinalen?

Juventus eller Chelsea?

Afgørelsen falder I DAG! Smiley
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #201: 29 Maj 2008, 15:03 »

Stemte Se´følig Juventus  Thumbs Up
Logged

19-18!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #202: 29 Maj 2008, 15:24 »

Guld til den gamle dame  Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #203: 29 Maj 2008, 15:51 »

Guld til den gamle dame  Wink

Ja jeg kan ikke være mere enig.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #204: 29 Maj 2008, 16:00 »

Stemte Se´følig Juventus  Thumbs Up
Ja jeg kan ikke være mere enig.. Thumbs Up
Guld til den gamle dame Wink

Puha, der er stort pres på nu!

Jeg er glad for, at I tror på Juve ligesom 4 andre gør.

Kun én har stemt på Chelsea indtil videre.

Opdateringen er i trykken Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #205: 29 Maj 2008, 16:13 »

Forza Bianconeri. Du skal vinde ellers går min verden under...eller noget. Tunge Wink
Tillykke med mesterskabet. Smiley
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #206: 29 Maj 2008, 16:13 »

Juve vinder selvf!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #207: 29 Maj 2008, 16:18 »

Forza Bianconeri. Du skal vinde ellers går min verden under...eller noget. Tunge Wink
Tillykke med mesterskabet. Smiley

Hehe håber jeg ikke den gør for det er jo tvivlsomt Wink
Tak - Du er den, der har læst den foregående update Peace
Juve vinder selvf!
Juve vinder da!

Og fortsætter denne blog efter konkurrencen? Det må være ret aktuelt nu med tre dage tilbage Smiley.

Godt I har tiltro drenge!

Jeg ved endnu ikke, om den fortsætter. Ikke at det afhænger af resultatet, men nok fordi denne skrivestil er SÅ omfattende.
Jeg har forlængst rundet de 60 sider i word, og det tror jeg ikke, jeg orker at gentage.
Jeg vil dog gerne fortsætte bloggen om spillet, men jeg overvejer stadig!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #208: 29 Maj 2008, 17:37 »



CHAMPIONS LEAGUE FINALEN
Juventus vs. Chelsea
 








Juventus’ opstilling:
GBUFFON
DALVES
GCHIELLINI
JANDRADE
GPIQUÉ
ANOCERINO
MHAMSIK
MBODMER
MFERNANDEZ
SGIOVINCO
AMAURI

OUSTARI
DCRISCITO
CN’ZOGBIA
AGYAN
TIAGO
JMATA
DTREZEGUET
Chelseas opstilling:
PCECH
BIVANOVIC
ACOLE
JTERRY
VKOMPANY
MDIARRA
JMIKEL
FLAMPARD
LMODRIC
NANELKA
SSINCLAIR

RTAYLOR
DDROGBA
MRODRIGUEZ
WBRIDGE
SKALOU
JCOLE
ALEX

Optakt

Så siger kalenderen endelig d. 19. maj. Det er onsdag, der er lovet omkring 25 grader og få skyer i Madrid. Vi er klar til finalen imod engelske Chelsea, der aldrig har prøvet dette før. Stadionet Vicente Calderon er udsolgt, men der er ikke helt fyldt op med folk. Vi har alle spillere klar, af dem som altså er registrerede. Jeg har været i tvivl om min opstilling, men har holdt fast i stammen fra de tidligere runder. N’Zogbia er røget på bænken til fordel for den mere rutinerede Bodmer. Der har også været tvivl om Piqués makker, men her er valget igen faldet på den mest rutinerede: Andrade får pladsen frem for Criscito. Chelsea har kun en skade. Det er Essien, der gik i stykker i deres tabte FA Cup finale til Tottenham. De har endnu ingen titler vundet, da de kun blev nr. 3 i ligaen.
Deres opstilling er ikke uden overraskelser. Gamle Drogba har været blandt deres bedste i denne sæson, men han er bænket. I stedet får unge Sinclair chancen.





Kampen

Vores 4-2-3-1 overfor deres engelske 4-4-2 ser til at starte med ud til at briste. For Anelka er to gange rigtig tæt på at komme frem til en stor chance, men i begge omgange kommer Andrade til lige på det afgørende tidspunkt. Chelsea fortsætter deres stærke start og kommer til to hjørnespark. Alligevel afværger vi dem uden videre problemer og godt spil af Nocerino skaber os mere overtag.
Der er nu gået 10 minutter og vi kommer i mere kontrol. Det udmønter sig i flere standardsituationer . Et frispark sendes ind over og Chiellini kommer kraftfuldt til og sender den videre bagerst i feltet.
Amauri når lige nøjagtigt ikke frem til bolden, og vi misser en sikker scoring!
Efter meget stilstand i kampen kommer bomben. Lampard tørrer Hamsik fuldstændig og kommer til kanten af feltet. Piqué går op på ham, men han ser, at der nu kommer et hul og stikker bolden dybt til Sinclair. Den unge englænder afslutter fladt og scorer til stor ærgrelse for vores tilhængere og spillere. Den engelske lejr eksploderer!

0-1: Sinclair(31’)

Chelsea har uden tvivl godt af målet. De fortsætter presset efter målet og vi bakker unødigt meget. Alligevel kommer de ikke frem til de helt store chancer de næste 10 minutter. Vi er så småt på vej til pause. Vi har ikke fået det til at hænge sammen og slet ikke efter deres føringsmål. Kort før pausen fløjtes i gang, smutter Alves ned af højresiden. Han afdribler let Cole og kommer til et indlæg. Landsmanden Amauri venter i feltet. Han skubber Terry væk og tæmmer bolden. Et vristspark placeres uden for Cechs rækkevidde og vi udligner. Fremragende sammenspil mellem mine brasilianere. Dette mål går vi til pausen med og det er noget, der luner!

1-1: Amauri(45’)

Pausen forløber i nervøsitet og højt humør. Vi kommer ud med rank ryg og er mere konsekvente i tacklingerne. Man kunne håbe, at Chelsea ville gå ned pga. det sene mål, men det er ikke tilfældet. De spiller stærkt, og holdenes taktik låser kampen.
Den første chance kommer med tyve minutter igen. Kampens første målscorer er igen tæt på, da han løber bag vores forsvar, men denne afslutning havner lige på Buffon.
Chancen gør mig selvfølgelig nervøs. Der er folk, der ikke rigtig har grebet chancen til at gøre det godt i dag og den største skuffelse er Hamsik, som jeg tager ud.
Bodmer rykkes ned på hans plads, mens en frisk N’Zogbia kommer ind og skal true det trætte forsvar.
Det lykkes på ingen måde og i stedet for løber tiden ud. Dommeren fløjter en rædselsfuld kedelig anden halvleg af og vi skal i forlænget spilletid. Chelsea har sat Maxi ind i stedet for Anelka, og jeg kan se, at Drogba og Alex nu også skiftes ind. Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal ændre på holdet. Jeg beslutter mig dog for, at holdet får endnu chance.

Den konstante stilstand fortsætter i den forlængede spilletid. Vi får vores første chance i lang tid, da N’Zogbia bryder igennem. Han laver en tunnel på Alex, der er kommet langt frem på banen og skyder udefra! Cech er ikke i nærheden, men bolden rammer ydersiden af stolpen og går ud til målspark. Desværre intet drømmemål i denne omgang. Jeg tager Nocerino ud, og putter unge Mata ind. Han er skarp til at sparke straffe, og jeg tror på ham. Han kommer ikke frem til meget, og derfor forsøger jeg til sidst ved at sætte Trezeguet ind. Han er ligeledes god fra 11-meteren. Chelsea vil ikke rigtig noget i den forlængede spilletid. De ser trætte ud og venter på at kampen fløjtes af. De får deres vilje og vi finalen skal afgøres på straffe. Den forløber sådan:


Chelsea sparker: 1-2! Asley Cole sparker den sikkert til højre for Buffon.
Juventus sparker: 2-2! Fernandez kopierer Cole. Cech er tæt på den.
Chelsea sparker: 2-3! Lampard hamrer den op i nettaget. Sikker scoring.
Juventus sparker: 2-3! ÅH NEJ! Giovincos svage spark reddes. Vi er på vej mod afgrunden.
Chelsea sparker: 2-4! Nu går det helt galt. Maxi er kølig.
Juventus sparker: 3-4! Bodmer gør jobbet sikkert. Vi lever stadig.
Chelsea sparker: 3-4! JAAA! Modric kan ikke stå for presset og skyder forbi.
Juventus sparker: 4-4! Vi udligner og er med igen!!! Flot af Mata.
Chelsea sparker: 4-5! Puha… Diarra scorer desværre sikkert. Nu er det op til Trezeguet.
Juventus sparker: 4-5! NEEJ!!! Han brænder. Vi har tabt. Svagt spark. Fyrreseddel på vej!


Sådan slutter finalen så bittert for os. Vi var trods alt bedst i åben kamp og Chelsea er forfærdelige at tabe til så tæt. Jeg er meget skuffet og går lige forbi de spørgende journalister. En god lang sommer må få dette til at gå i glemmebogen!
« Seneste Redigering: 29 Maj 2008, 19:54 af Hafiz » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #209: 29 Maj 2008, 17:42 »

Trezeguet er åbenbart ikke særligt glad for straffesparkskonkur rencer. Merté for at sige det på fransk. Skuffet
Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010