home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 734 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De stribede fra Fyn
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: De stribede fra Fyn  (Læst 5513 gange)
HutchinsoN
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
De stribede fra Fyn
« : 18 Maj 2008, 22:17 »

Lars Olsen er fortid




Jeg sidder derhjemme da telefonen pludselig ringer. Jeg tager telefonen, selvom jeg inderst inde ikke vil forstyrres fra min kryds & tværs.
Men efter samtalen var færdig glemte jeg alt om min kryds og tværs, men i stedet stod jeg bare, i min lille stue i min næsten endnu mindre lejlighed, og måbede.
Det var OB-formand Kim Brink jeg lige havde haft i røret, men hvordan han kunne finde på at hooke en så uerfaren manager som mig op på det ledige job på Fionia Park vidste jeg virkelig ikke,
men sådan en chance ville jeg selvfølgelig ikke glippe. Så jeg tonsede derfor ud af døren, og nåede derfor også kun lige at huske jakken inden jeg proppede mig ind i min lille Nissan Micra.
Jeg kørte så hurtigt jeg kunne, og det var da også tydeligt at høre at bilen selv havde svært ved at følge med.
   Bilen klarede dog at køre hele vejen gennem byen, forbi de mange bolig komplekser, de smalle gader og de mange villa huse. En virkelig hyggelig tur, men ikke noget jeg desværre bed mærke i lige denne gang.
Jeg ankom til Kim Brink's kontor, og ser de mange billeder af nuværende og gamle spillere som prydede væggene på de bare gange hen til kontoret. På kontoret sidder Kim Brink tilbagelænet og selvsikker og venter på mig.
Man var slet ikke i tvivl om hvem der var bossen i Odense Boldklub. Selvom jeg nu selv inderst inde egentlig ikke kunne forstå hvordan en så velformuleret mand, kan få øje på en så knoldet ung mand som mig og mener at jeg er den helt rigtige erstatning for Lars Olsen.
Men det var da med et smil på læben, at jeg kunne sætte min første underskrift, til min første klub inden en, forhåbentlig, lang og succesfuld karriere.

Næste dag var overskriften på forsiden:

"Ulrik Højme, ny manager for de blå og hvide."
« Seneste Redigering: 18 Maj 2008, 22:22 af HutchinsoN » Logged



Min første blog: De stribede fra Fyn

BenMusalho
Gæst
 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #1: 18 Maj 2008, 22:27 »

God start Thumbs Up Kan god lide når det er "jeg-fortællinger" Opstemt Thumbs Up  Synes dog det skiftede lidt mellem nutid og datid, og det må gerne lige rettes da man bliver lidt forvirret Smiley

KUTGW Thumbs Up
Logged

HutchinsoN
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #2: 18 Maj 2008, 22:31 »

God start Thumbs Up Kan god lide når det er "jeg-fortællinger" Opstemt Thumbs Up  Synes dog det skiftede lidt mellem nutid og datid, og det må gerne lige rettes da man bliver lidt forvirret Smiley

KUTGW Thumbs Up

tak for rådene. Og jeg har skam heller ikke glemt det lækre banner Wink ...det kommer med fra næste update Peace
Logged



Min første blog: De stribede fra Fyn

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #3: 18 Maj 2008, 22:48 »

God start Hutchinson.

Jeg følger med glæde med  Wink

KUTGW  Peace
« Seneste Redigering: 18 Maj 2008, 22:52 af jakob91 » Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

HutchinsoN
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #4: 18 Maj 2008, 23:57 »



Fall er klar til kamp


Venskabskampe


Efter jeg er kommet til klubben har jeg spillet tre venskabskampe med det hold som jeg tidligere så op til, men nu skal til at styre med fast hånd. Venskabskampene er spillet færdig og modstanderne var hhv. Birkerød, Avarta og Hillerød. De bedst tænkelige modstandere at starte op med hvis man ser det fra min synsvinkel.
Men selvom det var venskabskampe krævede de opmødte OB-fans dog underholdning, og det fik vi skam også givet dem. Vi vandt 5-0, 3-0 og 3-0. Og når Fall og Radonjic scorer et hattrick i en kamp hver, så mener jeg at det tegner godt.
 I første kamp mod Birkerød var det Fall som lagde ud efter 20 minutters spil, og derefter var det Esben Hansens tur, han scorede til både 2-0 og 3-0 og til slut satte Bolaños og Christensen kronen på værket med hver deres scoring.
 Anden kamp mod Avarta var et one-man show. Djiby Fall valgte at sætte modstanderen på plads ved ene og alene at sikre 3-0 sejren med et formidabelt hattrick. Tredje og sidste venskabskamp var mod Hillerød og denne gang var det også et one-man show, men det var Srdjan Radonjic som valgte at tage over for Fall. Radonjic scorede alle tre mål selv og sikrede både et hattrick og en 3-0 sejr.
For mig personligt synes jeg det var nogen gode resultater eftersom det er mine første tre kampe, og at jeg først lige er kommet til klub og derfor stadig er igang med at finde ud af hvem der skal være med i startopstillingen. Men når vores hold har en keeper som Onyszko på kassen, som ikke har lukket et eneste mål ind endnu, så kan det vel ikke gå helt galt for os.
Derudover har Djiby Fall også sikret sig pladsen i front og det bliver spændende at se hvem der præsterer godt nok til at blive hans følgesvend.
Det kan heller ikke helt undgås at jeg måske kigger mig om for at finde nogen nye spillere jeg kan hente til klubben, og indtil videre vil jeg indrømme at det jeg umidelbart leder efter, er en erstatning for Thomas Helveg på højre back pladsen. Hans mangel på hurtighed og hans fremskredne alder er nogen af grundene til han måske er på vej ud i kulden.
Et andet sted jeg leder efter assistance er i angrebet, da jeg mangler en hurtig angriber til at hjælpe farlige Fall oppe i front, men det vil der være meget mere om i næste update sammen med Super Cup Finalen.
Logged



Min første blog: De stribede fra Fyn

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #5: 19 Maj 2008, 00:01 »

Fin update, og nogle gode resultater.
Logged

naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #6: 19 Maj 2008, 13:51 »

God start Opstemt Jeg følger med Grin
Logged

Wonderboy
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #7: 19 Maj 2008, 13:58 »

ganske fin start jeg følger
Logged

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

HutchinsoN
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #8: 19 Maj 2008, 17:54 »

Tak til BenMusalho for topbanner
   

Super Cup Finale


Jeg kom tøffende i min lille bil. Min destination var Fionia Park. Jeg var på vej mod min første og største udfordring i min karriere, og håbede bare at spillerne var mere klar til kampen end jeg selv var. Der var nemlig Super Cup Finale mod FCK. De var også klart favoritter til opgøret, men mine spillere og jeg havde besluttet os for at de ikke skulle have lov at slippe så let.
Christián Bolaños, matchvinder


Med lidt ændringer i startopstillingen gik vi ind til en kamp som vi ville kæmpe, undskyld mit sprog, røven ud af bukserne for at vinde. Og det håbede jeg inderligt også at mine drenge sørgede for at vi gjorde, for jeg vidste at hvis vi tabte ville pressen være efter mig lige efter Tonny K. Poulsen havde fløjtet kampen af.
Men kampen startede, og hele 1. halveg fløj bolden frem og tilbage over banen uden nogen af holdene rigtig dominerede. Det var først i 2. halveg at der skete noget. Og jeg skal love få at det var noget der fik mig op af stolen og juble af glæde. Et indkast fra højre side endte med at dumpe ned ved bagerste stolpe, og med det samme var Jonas Borring på pletten og gjorde det til 1-0. Nu var der gang i stadion.
Desværre var det ikke et resultat Grønkjær kunne lide og efter en solo tur langs kanten og ind i feltet, hamrede han bolden op i hjørnet til 1-1.
Heldigvis for OB har vi en ung mand ved navn Christián Bolaños. Søren Jensen tager hjørnespark, bolden bliver headet væk, men havner desværre for FCK's spillere ude hos Costa Ricaneren som hamrer den på indersiden af stolpen 20 meter ude fra, og så stod det 2-1 til Odense Boldklub.
Efter at have bidt negle de sidste 15 minutter kom slutfløjtet endelig. Og med det samme løb jeg over banen for at kramme alle spillerne. Det skulle jeg måske ikke have gjort for det endte med at spillerne valgte at give mig buksevand, men hva' fa'en. Det er jo ikke hver dag man vinder Super Cup Finalen.






« Seneste Redigering: 19 Maj 2008, 18:26 af HutchinsoN » Logged



Min første blog: De stribede fra Fyn

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #9: 19 Maj 2008, 17:59 »

Rigtig god update, du har fået lavet dig der.

KUTGW  Peace
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

HutchinsoN
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #10: 19 Maj 2008, 22:44 »

Tak til BenMusalho for topbanner


Juli måned forbi

Matti Nielsen på 1.holdet


Den første måned er gået, og jeg sidder med en lidt blandet fornemmelse og tænker tilbage på den. Vi startede perfekt med 3 sejre i venskabskampene og en sejr i Super Cuppen, men siden da må jeg sige vi løb ind i problemer. Det startede i kampen mod St. Pat's Athletic som var de første modstandere i UEFA cuppen. Vi fik hevet en nem 3-0 sejr hjem på hjemmebane og det var nu heller ikke det som var det slemme. Det slemme var at det havde lykkes St. Pat's at skade 5 af mine førsteholdsspillere, hvilket jo næsten er halvdelen af holdet. De spillere jeg måtte sige farvel til et stykke tid var: Christián Bolaños, Jonas Borring, Bechara, David Nielsen og Johan Absalonsen. Heldigvis blev Borring og Absalonsen klar forholdsvis hurtigt, men at miste Bolaños et halvt år pga et brækket ben var et stort tab, specielt fordi han havde vist så gode takter i de første kampe.
Med de mange spillere skadede måtte jeg jo blive nød til at lave om på opstillingen, og nu kan jeg også se hvilke pladser der mangler bemanding. Men med de 11 mio. jeg har at købe for er det begrænset hvilke forstærkninger jeg kan få fingrene i, selvom jeg vil gøre mit bedste, men det vil der komme mere om senere.
___________________ ___________________ ___________________ __


Spillerne og jeg gik til første Superliga kamp mod Viborg i kamp med et svækket hold og det er endt med at Matti Lund Nielsen er røget direkte ind i startopstillingen på den højre fløj. Et andet talent som også er blevet taget op på førsteholdet er angriberen Anders Jakobsen på grund af skadede David Nielsen og Srdjan Radonjic, men han sidder dog på bænken og jeg regner ikke med at holde ham oppe da en anden spiller på samme plads er på vej til klubben. Jeg ved ikke helt om det er godt eller skidt, at kampen mod Viborg endte 1-1 med det hold vi har til rådighed, men jeg ved at vi havde tabt hvis det ikke havde været for Djiby Fall's mål allerede i det 1. minut.
2. kamp mod AGF skulle vise sig at blive målrig, og det var specielt med hjælp fra de to skadesfri angribere Fall og Absalonsen at det lykkedes at hive en kneben 5-4 sejr hjem over AGF, takket være 2 mål fra dem hver. Så kom næste kamp mod Lyngby som jeg personligt mener, at vi skulle have vundet. Trods Fall og Absalonsen's mål var det desværre ikke nok til at sejre over Lyngby, og det skyldes måske også at Mads Timm skød på den forkerte side af overliggeren i 94. minut. Kampen endte derfor 2-2.
___________________ ___________________ ___________________ ___________________ __________________


Så var der retur opgør i UEFA Cuppen igen mod St. Pat's. Denne gang fik jeg heldigvis ikke skadet nogen spillere, men til gengæld spillede de blå og hvid stribede heller ikke godt. Det var kun på grund af at vi fik tilkendt 2 straffespark at Atle Roar Håland fik os med ind i kampen. Fall kunne selvfølgelig heller ikke lade hver med at score og derfor tabte vi "kun" 5-3, men er dog stadig samlet videre 6-5.
En måned jeg kan sidde og tygge længe på, men jeg skal have os videre op i tabellen og vil derfor ikke tænke tilbage, men fremad og frem mod de kommende spillerkøb.
« Seneste Redigering: 19 Maj 2008, 22:49 af HutchinsoN » Logged



Min første blog: De stribede fra Fyn

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #11: 19 Maj 2008, 22:52 »

Godt nok ærgeligt med de 5 spiller du fik skadet, men du kom videre  Wink

KUTGW
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #12: 19 Maj 2008, 22:58 »

Lækker start, ærgeligt med Bolanos.
Glæder mig til at høre om transfers.
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #13: 30 Jun 2008, 20:41 »

Denne blog er vel død?
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De stribede fra Fyn
« Svar #14: 30 Jun 2008, 20:45 »

det tror jeg da, personen rejser til USA i 1 år ... (han er min ven)
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010