home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  0 Brugere, 710 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #R.I.P.# Los Culés (tidl. Arsenal & Heerenveen)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 40 Udprint
Forfatter Emne: #R.I.P.# Los Culés (tidl. Arsenal & Heerenveen)  (Læst 185515 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
27 # The Gunners – CL Finalen 08/09
« Svar #240: 13 Jul 2008, 19:31 »


27 # The Gunners – CL Finalen 08/09

Stort tak til -Benja- for banner & grafik Thumbs Up




Rom eller nærmere bestemt Olimpico onsdag aften den 20. maj 2009 i 21 graders varme og tørvejr. Roms gader er fyldt med forventningsfulde fans fra både England og Portugal, mens italierne gør klar til en fodboldfest af de helt store. Det er Champions League finalen – det er Arsenal mod Porto. Det er største indenfor europæisk klubfodbold og det er 2 yderst interessante hold, der står overfor hinanden i aften. Arsenal er det unge talentfulde hold, som på sigt kan blive verdens bedste, mens Porto er ”underdog-holdet”, som endnu engang kæmper for at nå den europæiske top. Arsenal kommer med en sølvmedalje i Premier League og som vinder af både FA Cuppen og Carling Cuppen, mens Porto for 4. år på stribe har sikret sig det portugisiske mesterskab. Holdet var faretruende tæt på ”The Double”, men de evige rivaler fra Benfica trak det længste strå i pokalfinalen og sikrede sig en flot 2-1 sejr i meget tæt og medrivende kamp. I Italien er man efterhånden kommet sig over nederlaget i semifinalen til Spanien ved EM, mens medierne stadig sviner Inter og Milan for begge at ryge ud i Kvartfinalen. Fiorentina måtte se sig besejret i 1/8-finalen og har sammen med Juventus været meget kritiseret i ugen op til finalen eftersom, at Juventus ”kun” formåede at blive 3’er i deres gruppe

Gaderne er proppet med fodboldfans som alle forventer et brag af en kamp og selvom om Rom har været invaderet af både englændere og portugisere har de opført sig pænt. Italiensk politi har ellers mødt talstærkt frem for at forhindre eventuelle uroligheder, men politiet har ikke haft meget at lave. De engelske fans har ellers ry for at opføre sig slemt i udlandet, men denne gang er måske en undtagelse? Politiet styrer legene udenfor stadion, mens spanske Arturo Daudén Ibáñez er manden i sort, som skal styre slagets gang inde på Olimpico. 81.192 pladser ud af 81.193 pladser er fyldte og sortbørshajerne har forgæves forsøgt at sælge Thomas Johnson en falsk billet. Thomas har dog afslået alle tilbud, da han under sin Fábregas-trøje har gemt sin billet og han glæder sig som et lille barn. Det er hans 3. finale i år og alle de 2 forrige gange har han været alene. Derfor er han sikker på at det bringer held at være alene og ikke være sammen med hans familie, men de kunne alligevel ikke komme med da hans storesøster for få dage siden blev mor for anden gang. Vi skal selvfølgelig følge finalen fra Thomas’ synspunkt og se den igennem hans øjne; Enjoy!!


00.01: Adebayor spiller bolden til Agüero, som spiller den tilbage til Touré. Touré og Clichy spiller bolden lidt frem og tilbage. Clichy sender Silva afsted ned af kanten og efter et smart træk finder han Agüero. Agüero afdribler sin mand og finder en umarkeret Silva. Han mister den dog og bolden cleares, men her erobrer Diaby bolden og sammen med Denílson får de spillet bolden frem til Adebayor. Adebayor afslutter på kanten af feltet, men Bordon kommer i vejen og bolden ender hos Agüero, som med en førstegangsafslutni ng sætter bolden helt ude ved venstre stolpe uden chance for målmand Hélton. Jeg flyver op fra mit sæde med armene i vejret sammen med resten af Olimpico, som går helt amok og under fejringen af Agüeros mål. Fyren ved siden af krammer mig og vender sig som om og kigger op på en stor gruppe fans, mens han begynder at synge ”Arsenal till I die, I'm Arsenal till I die, I know I am, I'm sure I am, I'm Arsenal till i die...” Sammen med resten af gruppen skråler vi højt, mens vores helte løber tilbage til egen banehalvdel.

01.44: Porto giver bolden op og efter et vanvittig hurtigt opspil ender bolden hos Cavani. Cavani presses af Richards og sender bolden videre til en fremstormende López. López kommer uden problemer forbi Clichy og med et hårdt skud sender han bolden forbi en fremstormende Lloris. Skuddet sniger sig forbi fjerneste stolpe og Lloris løfter hånden for at markere at bolden er hans. Jeg ånder lettet op sammen med resten af Arsenal fansene og jeg priser mig lykkelig over at skuddet går forbi.

06.39: Porto har indkast og et langt indkast fra Fucile ender hos Assuncão. Han sender bolden videre til Lima, som med en veltimet aflevering finder Cavani i boksen. Han kommer frem til en god afslutning og Lloris kommer godt ud. Han har dog ingen problemer med at blokere skuddet ud til hjørnespark. Det efterfølgende hjørnespark cleares af bolden af Kolo Touré, som stiger højest og header bolden langt væk. Quaresma jagter bolden, men Di Natale holder ham tilbage og laver et professionelt frispark. Vi buher af Di Natale og råber gult kort efter dommeren. Han hører dog ingen ting og lader Di Natale slippe med en lille henstilling.


10.52: Richards sparker frispark i midtercirkelen og han løfter bolden frem mod Adebayor, som taber duellen til Bordon. Denílson er hurtigt over bolden og han sender et hård, flad aflevering ud til Silva. Han udfordrer sin direkte modstander og med en kig-væk-finte triller han bolden tilbage til Clichy, som sender bolden videre til Agüero. Agüero sender et kraftigt hovedstød afsted mod mål og Hélton når ikke derud. Dommer Ibáñez annullerer målet for offside og Adebayor er hurtigt over ham for at overfuse dommeren. Ibáñez er helt kold og han er ligeglad med Arenal-spillernes protester, hvorefter han fløjter for frispark. NEJ NEJ NEJ!! Der var ikke skyggen af offside og det var tydeligt at en Porto-spiller gjorde at Agüero var onside.

19.35: Silva erobrer bolden og stormer ned af kanten. Han sender et godt indlæg ind til Agüero, men Bruno Alves når højere og får headet bolden ud af boksen. Diaby samler op og spiller bolden ud til Silva, som igen sender et indlæg ind i boksen og igen kom Alves foran Aguero og losser den op på Arsenals banehalvdel.

20.26: Touré fører bolden op af banen uden at han bliver presset. Han spiller bolden videre til Denílson, som efter et par driblinger spiller 1-2 med Diaby. Han får hurtigt bolden tilbage og halvanden meter uden for feltet sender han et fantastisk skud afsted og Hélton får lige akkurat fingrene på. Silva følger op og banker hårdt presset af Fucile bolden i sidenettet. Hold da helt ferie for en chance!!! Fantomredning af ham målmanden efter en klasseafslutning fra Denílson og ærgerligt at Silva ikke får mere ud af den.

24.07: Clichy tager indkast ca. ud for 11. meterpletten og han kaster den kort til Silva, som triller bolden videre til Agüero. Agüero spiller bolden tilbage til Clichy, som sender bolden ind i feltet, hvor Adebayor header den over i det modsatte hjørne uden chance for Hélton. JAHHHH!!!! Hold kæft hvor er det klasse af Ade. Det er jo et fantastisk hovedstød og hvor er det frækt at lobbe den helt over i det modsatte hjørne. Vi hopper, skriger, synger og jubler videre, mens spillerne næsten gør det samme på banen. DET ER FANTASTISK!!!

34.51: Richards stopper en Porto kontra og sender Quaresma afsted på kanten. Han støttes af Sagna, som overlapper og han sender et godt indlæg ind i boksen. Her tager Adebayor bolden ned, men Hélton kommer godt ud og får dækket bolden til. Adebayor skulle have afsluttet første gang i stedet for at begynde at lege. Jeg ryster skuffet på hovedet og det samme gør Adebayor.

36.24: Quaresma dribler på højrekanten, men Kléber tackler bolden ud til indkast. Sagna tager sig af indkastet og Adebayor kommer ud for at tage imod bolden. Han tager den ned upresset og spiller bolden tilbage til Denílson. Denílson tager et godt træk ind mod mål og han banker igen et godt skud af sted mod mål. Hélton redder dog flot og holder fast i bolden.

38.18: Ibson har tilkæmpet sig et frispark på kanten af feltet, som Bordon skal sparke. Quaresma kaster sig imod skuddet og bolden går ud til hjørnespark. Der er masser af tumult i feltet og Bruno Alves skubber bl.a. Richards i brystkassen, hvilket også giver et fortjent gult kort. Di Natale sparker bolden indover og Richards vinder duellen med Kazmierczak inden Touré triller bolden til Quaresma. Han sparker den op imod Adebayor, som ikke kan holde fast i bolden og mister den til Kléber. Han fører den frem igen og efter et par hurtige afleveringer ender bolden hos Di Natale. Italieneren vender om og sender et godt skud afsted mod mål, men Lloris redder sikkert. Jeg elsker Lloris - han er verdensklasse.

Resten af halvlegen kommer hverken Arsenal eller Porto frem til noget og Arsenal går til pausen foran 2-0. I pausen pilles Micah Ricards, Silva og Adebayor ud. Gallas, Schweinsteiger og Bendtner kommer ind i stedet.

- Richards tages ud fordi han har et gult kort og det hæmmer hans spil.
- Silva er småskadet.
- Adebayor har ikke fået meget plads efter sin scoring og Bendter plejer at være en god joker.

47.41: Kléber fører bolden op ad banen og med en lang flad aflevering finder han Cavani, som presses af Gallas. Han tvinges til at spille bolden tilbage til Kazmierczak, som hårdt presset sender bolden frem til Lima, som er helt fri. Gallas slipper markeringen af Cavani for at presse Lima, som spiller bolden frem af banen og så er Cavani altså alene med Lloris. Efter et par små træk og en skudfinte banker han bolden ind helt ude venstre stolpe uden og Lloris får smidt sig for sent. For helvede da. Ud af ingen ting er Porto tilbage i kampen og der vel ikke andet at sige end ØV!!!

 57.36: Sagna kaster bolden til Denílson, som spiller bolden uden om López og tilbage til Sagna. Sagna løfter bolden ind mod Bendtner, men Bordon slider sig foran og Kléber clearer bolden. López spiller bolden ind på midten, hvor Lima modtager bolden. Han sender bolden ned mellem Touré og Gallas, hvor Cavani pludselig er helt alene. Han spurter mod mål hvor Lloris kommer godt ud og få blokeret inden Gallas når tilbage. Han får selv fat i riposten, men her fløjtes der for offside. Cavani slår ud med armene, men Ibáñez er ligeglad og dommer frispark. Vi rejser og klapper af dommeren. He he!!

61.51: Di Natale spiller uden problemer bolden uden om Sagna og så er Cavani næsten alene igen. Richards får dog presset ham i skudøjeblikket og gode nerver fra Lloris får Cavani til at skyde lige på ham i stedet for at forsøge det åbenlyse lob. Cavani har begge hænder på hovedet og det er der god grund til. Han havde alle tiders store chancer for at udligne, men jeg priser mig endnu engang lykkelig for at vi har Lloris. Han er sgu fantastisk!!!

66.10: Quaresma tilkæmper sig et hjørnespark, som han selv tager sig af. Han sparker bolden ind mod Touré, men Bruno Alves slider sig foran og bolden ender igen hos Quaresma. Han sparker bolden over mod fjerneste stolpe, hvor Bendtner kommer godt op og header lige på Hélton, som ikke kan holde bolden. Efter lidt virvar ender bolden hos Schweinsteiger, som sender bolden ind i boksen igen, men denne gang får Bordon clearet bolden. Det er da utroligt at hvordan Bendtner kan brænde sådan en chance. Men hvor er det alligevel godt spillet af drengene. Vi vinder sgu det lort!!

71.37: Agüero afdribler et par Porto-forsvarer, hvorefter han uselvisk spiller bolden videre til Bendter, som på det skammeligste sender bolden på stolpen og forbi mål. Bendtner virker selv lidt i chok og sammen med resten af stadion er han dybt forundret over hvorfor den bold ikke gik ind. På sidelinjen græmmer José Soler sig, men han råber spillerne op og fortæller at de bare skal fortsætte. Jeg elsker Solers ro på banen om han så er foran eller bagud er han helt rolig. Han kan også selvfølgelig også skælde ud, men hans rolige Aura overskygger alt og breder sig altid til spillerne. Soler ftw!!

78.28: Hurtigt indkast fra Kléber ender hos Assuncão, som vender rundt og triller bolden videre til Cavani. Cavani modtager bolden i offside position og dommeren giver rigtig nok Arsenal frispark for forseelsen. Jeg ville godt nok være træt af dommeren, hvis jeg hed Edison Cavani. Alt hvad han gør bliver der fløjtet for, selvom dommeren har haft ret i hans kendelser mod Cavani.

81.00: Hélder Barbosa erstatter Di Natale, Paulo Marchado erstatter Kazmierczak og Hélder Postiga erstatter Lima.

90+: Agüero stjæler bolden fra Bruno Alves, men der fløjtes for frispark.

90+: Fløjten lyder og ARSENAL ER CHAMPIONS OF EUROPE!!


Arsenal - Porto 2-1
1-0 Agüero '1
2-0 Adebayor '25
2-1 Cavani '48

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 27 # The Gunners – CL Finalen 08/09
« Svar #241: 14 Jul 2008, 14:59 »

Jeg håber på at have en transferupdate klar til i aften.. men nu får vi se.. Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 27 # The Gunners – CL Finalen 08/09
« Svar #242: 14 Jul 2008, 15:01 »

Mærkeligt, jeg troede jeg havde lagt en kommentar til den seneste update, men stort tillyke med CL titlen Smiley

Og de transfers har bare at komme i aften Wink
Logged

19-18!

Pepe
Gæst
 
Sv: 27 # The Gunners – CL Finalen 08/09
« Svar #243: 14 Jul 2008, 15:10 »

Den blev godt nok lang din CL update! Men  nu har jeg læst den igennem, og du holder niveauet gennem hele updaten, hvilket er rigtig flot. Tillykke med titlen Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 27 # The Gunners – CL Finalen 08/09
« Svar #244: 14 Jul 2008, 15:32 »

Mærkeligt, jeg troede jeg havde lagt en kommentar til den seneste update, men stort tillyke med CL titlen Smiley

Og de transfers har bare at komme i aften Wink

He he.. det er bare i orden.. tak for det.. Wink

Vi får se.. Wink

Den blev godt nok lang din CL update! Men nu har jeg læst den igennem, og du holder niveauet gennem hele updaten, hvilket er rigtig flot. Tillykke med titlen Wink

Tja.. det var derfor jeg delte Champions League i 2.. Oki.. Det er jeg rigtig glad for - tak.. og tak igen.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
28# The Gunners – Transfers
« Svar #245: 14 Jul 2008, 19:09 »


28# The Gunners – Transfers

Stort tak til -Benja- for banner & grafik Thumbs Up



18.07.09

Andrés Iniesta, Sergio Ramos og Steven Gerrard er bare et par af de store navne, som har været rygtet til Arsenal. Ramos har sågar forhandlet kontrakt med de engelske vicemestre, men har i første omgang afvist det engelske tilbud. José Soler har dog ikke mistet interessen i den stærke spanier og han har udtalt, at han vil strække sig langt for at sikre sig landsholdsspilleren . Arsenal fik også mulighed for at forhandle med de 2 midtbanespillere, hvis de var villige til at betale i omegnen af 1 milliard danske kroner per styk. Det ønskede Arsenal ikke og man droppede tanken om de 2 kæmpestjerner. Arsenal har forsøgt at holde Solers engelsk-spanske stil og der er kun en spiller, som ødelægger billedet en smule. Det drejer sig om den 20-årige mexicaner Giovani dos Santos, som er hentet på en fri transfer i den spanske storklub FC Barcelona. dos Santos har dog spansk pas og derfor holder Soler stilen. I den forbindelse har Arsenal sagt farvel til en anden mexicaner, idet at Chelsea har hentet den 20-årige angriber Carlos Vela for svimlende 330.000.000 kroner. Soler ønskede ikke at sælge, men med tilbud fra storklubber som AC Milan, Real Madrid og Chelsea blev Vela utilfreds med, at Soler ville holde på ham. Soler var dog ligeglad og han ville holde på ham kontrakten ud, men da Chelsea kom med kæmpetilbuddet gik bestyrelsesformand Peter Hill-Wood ind og overtog forhandlingerne.

Derudover har Arsenal solgt den 19-årige højreback Paul Rodgers til Charlton for omkring 9.000.000 kroner samt den 24-årige reservemålmand Lukasz Fabianski til Sunderland for 80.000.000 kroner. Ingen af spillerne havde en fremtid i klubben ifølge Soler, som er yderst tilfreds med de 2 handler. Soler har dog omsat de mange penge til hele 8 spillere i alderen 18 til 23 år og her i blandt må det største navn være Raúl García, som er hentet i Atlético Madrid for små 175.000.000 kroner. De øvrige spillere er talenter fra Spanien og England, som Soler skal bruge opstartsfasen til at vurdere om de spille for førsteholdet eller reserverne. Soler har i øvrigt udtalt at han overvejer at rykke flere at klubbens egne talenter op i førsteholdstruppen for bruge egen avl i stedet for at købe ind. De 8 spillere har i alt kostet Arsenal 445.000.000 kroner.

Wenger har gjort et godt stykke arbejde og mit hold besidder flere af de største talenter i Europa. Jeg mener at ungdommen er vejen frem for Arsenal og derfor er jeg pt. i gang med en evalueringsrunde, hvor alle unge spillere bliver vurderet om de klar til at træde op på Premier League-niveau allerede i denne sæson. Jeg kunne forstille mig, at flere af spillere ikke er klar endnu og derfor vil de blive lejet ud til andre klubber i enten The Championship eller Liga BBVA”. José Soler




EDIT: I er velkommen til at spørge efter SS.
« Seneste Redigering: 14 Jul 2008, 19:19 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #246: 14 Jul 2008, 19:23 »

Håber du får ramos... Den vildeste bomber i fm hvis du bruger hjørnesparkstaktik. Smiley
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #247: 14 Jul 2008, 19:32 »

Håber du får ramos... Den vildeste bomber i fm hvis du bruger hjørnesparkstaktik. Smiley

Jeg arbejder på sagen.. Micah Richards, Kolo Touré og Willam Gallas scorer da en del kasser takket være hjørnesparkstaktikk en.. Tak for kommentaren Opstemt
Logged

- Veni, vidi, vici -

Pepe
Gæst
 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #248: 14 Jul 2008, 19:37 »

Du bliver ved med at holde den flotte stil Smiley
Dejligt at du prøver at hente topspillere som Ramos og Gerrard Wink
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #249: 14 Jul 2008, 20:13 »

Dejligt at du satser så mget på ungdommen, og er parat til at bruge formuer for talenter. Hvad ligger din gennemsnitsalder nu på? ganske lavt kan jeg forestille mig Smiley

Keep Up The Good Work Jimmy, dette er den bedste blog på FMF  Thumbs Up
Logged

19-18!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #250: 14 Jul 2008, 20:24 »

Du bliver ved med at holde den flotte stil Smiley
Dejligt at du prøver at hente topspillere som Ramos og Gerrard Wink

Mange tak Thumbs Up

Jeg prøver - men det er sgu svært.. Sur

Dejligt at du satser så mget på ungdommen, og er parat til at bruge formuer for talenter. Hvad ligger din gennemsnitsalder nu på? ganske lavt kan jeg forestille mig Smiley

Keep Up The Good Work Jimmy, dette er den bedste blog på FMF Thumbs Up

Tjaa.. De bliver forhåebtligt de mange penge værd.. I sidste sæson lå den på 22 og i den sæson ligger den på 23.. tror den kommer ned på 22 igen når jeg rykker de unge spillere op.. Wink

Mange mange tak.. Det er jeg glad at du synes Thumbs Up



Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #251: 14 Jul 2008, 22:14 »

Skal i have lov til at se truppen anno 2009/2010??
Logged

- Veni, vidi, vici -

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #252: 14 Jul 2008, 22:16 »

Jeg arbejder på sagen.. Micah Richards, Kolo Touré og Willam Gallas scorer da en del kasser takket være hjørnesparkstaktikk en.. Tak for kommentaren Opstemt

Hehe ja okay Opstemt

Skal i have lov til at se truppen anno 2009/2010??

KOM MED DEEEEN ! Opstemt
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #253: 14 Jul 2008, 22:20 »

Hehe ja okay Opstemt

KOM MED DEEEEN ! Opstemt


Er der kun én der synes det kunne være spændende?? Skuffet


EDIT: Du får den Schytte.. crazy
Logged

- Veni, vidi, vici -

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 28# The Gunners – Transfers
« Svar #254: 14 Jul 2008, 22:24 »

Er der kun én der synes det kunne være spændende?? Skuffet


EDIT: Du får den Schytte.. crazy

De kan ikke skrive fordi de sidder helt klistrede til skærmen af spænding Wink
Logged


Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 40 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010