home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  0 Brugere, 729 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #R.I.P.# Los Culés (tidl. Arsenal & Heerenveen)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 40 Udprint
Forfatter Emne: #R.I.P.# Los Culés (tidl. Arsenal & Heerenveen)  (Læst 185510 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 42# Heerenveen – På indkøb (tidl. The Gunners)
« Svar #360: 03 Aug 2008, 14:23 »

Har du fået en kærlighed for Hearts? Wink

Men rigtig god blog og godt indkøb af Eggert. Jeg har selv overvejet at starte en blog med Heerenveen, men det bliver nok Depor eller Panathinaikos i stedet.

Nah.. Eggert er også hentet i FCK.. he he.. Uhh.. Den var svær.. Pana er et ukendt hold for mange, men det kunne også være spændende at genrejse Depor og de har da en del spændende spillere, som f.eks. Adrían, Guardado og Coloccini.. Det bliver spændende at se hvem du starter med.. Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
43# Heerenveen – Preseason + Trupgennemgang (tidl. The Gunners)
« Svar #361: 03 Aug 2008, 14:44 »


43# Heerenveen – Preseason + Trupgennemgang

Stort tak til -Benja- for banner Thumbs Up



Heerenveen - Schalke 1-2
0-1 Larsen '1
1-1 Henrique '17
1-2 Dzudzsák '30

Heerenveen - Sevilla 1-4
0-1 Sosa '28
0-2 Kanouté '66
0-3 Kanouté '76
1-3 García García '79
1-4 Fabiano '83

Cultural Leonesa - Heerenveen 1-1
0-0 García García sent off '16
1-0 Calle '31
1-1 Hanssen '86

Verona - Heerenveen 0-2
0-1 Roorda '29
0-2 Sulejmani '36

ADO Den Haag - Heerenveen 1-1
1-0 el Kadi '17
1-1 Jonsson '34

José Soler har vendt skuden rent økonomisk i Heerenveen, men spilmæssigt er klubben stadig i krise. Heerenveen vandt således kun én ud af fem venskabskampe, mens to blev tabt og en endte uafgjort. Det hele startede på Abe Lenstra Stadion, hvor danskerklubben Schalke 04 kom på besøg. Tyskerne var særdeles effektive og allerede 54 sekunder kunne Søren Larsen heade dem i front. Asamoah brillerede på højrekanten og en umarkeret Larsen steg højest og headede ubesværet bolden ind bag lejesvenden Pau. 16 minutter senere så man glimt af Solers stil med hurtig boldomgang og flotte kombinationer, hvilket resulterede i at Sulejmani spillede Henrique helt blank foran mål. Her svigtede den 21-årige brasilianer ikke og bragte balance i kampen. Efter en halv times spil tryllede Asamoah igen og han fandt venstrekanten Dzudzsák, som ubesværet headede bolden i nettet til slutresultatet 2-1 til tyskerne.
 
Derefter kom Sevilla på besøg og de belejrede det hollandske mål i gennem 90 minutter. Heerenveen stod langt tilbage på banen og de havde store problemer med at forhindre spanierne i at komme frem til masser af chancer. Spanierne scorede ca. på hver tredje chance, mens Heerenveen scorede på det eneste skud, som de havde inden for rammen. Heerenveen rejste så til Spanien for at møde Cultural og igen blev Solers nerver sat på en hård prøve. Angriberen García-García blev smidt ud efter en slem forseelse og han kunne senere se Calle bringe hans holdkammerater bagud.

Norske Andre Hanssen fightede dog videre og han testede keeperen ved flere lejligheder. Med fire minutter igen bragede han et langskud i kassen til 1-1 i en kamp, som Heerenveen havde fortjent at vinde. Så gik turen til Italien, hvor den faldende storklub Hellas Verona inviterede til fodbold på Bentegodi. Hjemmeholdet virkede dog tamme og uoplagte, mens gæsterne kunne gøre hvad der passede dem. Det blev til mål fra Geert Arend Roorda og Miralem Sulejmani, men hvorfor Heerenveen ”kun” vandt med to mål er mig en gåde. Verona stod på egen banehalvdel igennem 90 minutter og ti ud af elleve spillere agerede kegler i udvidet træningspas for hollænderne. Det var faktisk kun den tidligere Juventus-målmand Jess Kedwell van Strattan, som kunne være sin indsats bekendt.

Den sidste test blev mod oprykkerne fra ADO Den Haag på udebane og Haag-holdet spillede faktisk en god kamp. Hjemmeholdets Mimoun el Kadi bankede et fabelagtigt skud i kassen til 1-0 efter små sytten minutter og til trods for at Vandenbussche kunne følge bolden hele vejen havde han ikke en jordisk chance for at stoppe skuddet. Efter 34 minutter splittede Grindheim og Jonsson Haag-forsvaret således at Jonsson havde frit løb mod mål, men den stærke islænding valgte at sende et hårdt flad skud afsted et par meter udenfor feltet. Han skød i højre siden af banen og bolden strøg ind ved venstre stolpe uden nogen chance for målmand Pasveer.



Heerenveen truppen 2010/2011


Doelman: ****** (3 ud af 6 stjerner)
1. Harmen Zeinstra
12. Pau
76. Brian Vandenbussche

Verdediger: ****** (3,6 ud af 6 stjerner)
2. Gianni Zuiverloon
3. Nathan Sturgis
4. Pichu Atienza
5. Michael Dingsdag
13. Jeroen Drost
16. Calvin Jing-A-Pin
22. Henrico Drost
24. Håvard Nordtveit

Middenveld: ****** (4 ud af 6 stjerner)
. Carles Planas
6. Eggert Jonsson
7. Geert Arend Roorda

10. Nacer Barezite
11. Aquino
15. Fernando Arce
17. Christian Grindheim
20. Jaime Castrillón
23. Danijel Pranjic
27. Ouyzhan Türk

Vooruit: ****** (4 ud af 6 stjerner)
8. Gonzalo García García
9. Aílton Almeida
14. Paulo Henrique
18. Reza Ghoochannejhad
19. Miralem Sulejmani

Jeg er stor set tilfreds med truppen, der til trods for de mange salg alligevel har fået en god bredde. Holdet ser stærkt ud på både midtbanen og i angrebet, mens det halter efter i forsvaret og på målmandsposten. Brian Vandenbussche er uden tvivl førstevalget, men om Pau har kvaliteterne til at presse Vandenbussche er jeg ikke sikker på. Alternativet er at forfremme den blot 21-årige Harmen Zeinstra, men jeg er igen i tvivl om han er god nok. Mit sidste alternativ er selvfølgelig at købe eller leje en ekstra målmand, hvilket sker hvis jeg finder den rette.

Forsvaret kunne selvfølgelig være stærkere, men jeg er ikke i tvivl om at Jong-A-Pin, anfører Dingsdag, Droest og Zuiverloon kan stoppe de fleste angribere i Eredivisie. Det svage led er uden tvivl venstrebacken Jong-A-Pin, men også arbejdes der på at finde en backup, som kan presse ham til at yde sit bedste. Jeroen Drost kan også overtage pladsen, men jeg vil helst have en naturlig venstreback. Jeg har både en hollænder og en dansker i kikkerten, men reservemålmanden er pt. vigtigere. De to unge lejesvende fra Arsenal skal nok få masser kampe i benene og jeg håber da på at mindst den ene af dem skifter permanent til Heerenveen.

Midtbanen er utrolig stærk og specielt centralt bliver det noget af et puslespil at vælge den rette duo. Jeg tror på at Jonsson og Roorda bliver en god kombination, men ellers venter Arce og Grindheim i kulissen. Midtbanens eneste rigtige minus er at der mangler en ordentlig gardering for både Pranjic og Castrillón, men jeg har dog flere alternativer i truppen så her kommer der ikke flere forstærkninger. Aquino og Türk er begge backups til de to kanter og begge kan se frem til en god mængde spilletid.

Fem gode angribere til to pladser bliver også et svært puslespil, men for nu hedder førstevalgene Sulejmani og Henrique. Derefter følger Aílton, García-García og den unge joker Ghoochannejhad i den nævnte rækkefølge. Jeg forventer at der bliver scoret mange mål af vores fem angribere, men på nuværende tidspunkt er det svært at udpege en topscorer. Angribere skal først og fremmest score på deres mange chancer før jeg vil udtale om en mulig topscorer. Der kommer uden tvivl ikke flere angribere til klubben det næste halvår. Den beslutning vil jeg så igen tage op til overvejelse, når vi står i januars transfervindue.

Stjernen
Den spiller, som jeg forventer mig mest af er holdets ubestridte stjerne, Paulo Henrique. Han har i sine 86 ligakampe scoret 35 gange, hvoraf han havde sin bedste sæson sidste år. Han scorede i hver anden kamp, hvilket gav en sluttotal på 30 kampe og 15 mål. Jeg forventer at han scorer mindst 15 mål i den kommende sæson og at han fortsætter sin flotte udvikling. Han kan ende i en af de helt store klubber, hvis han lever op til sit potentiale, men for nu er han den største stjerne i Heerenveen.


Rising Star
Den blot 20-årige Nacer Barazite står øverst på José Solers ønskeseddel, men Heerenveens nye 10’er skifter tidligst i 2011. Barazite udtalte selv i forbindelse med lejeopholdet at han håbede på at det kunne blive til en permanent kontrakt. Midtbanespilleren har et kæmpe talent og han kan udvikle sig til at blive en af verdens bedste på sin position samt at hans endelige gennembrud måske kommer i den hjemlige liga for Heerenveen. Det ville være en god mulighed for både ham og Heerenveen at de to parter får papir på hinanden. Han er i mine øjne det talent i truppen, som står lige på tærsklen til sit endelige gennembrud. Han går en stor sæson i møde og jeg tror at han kan presse de øvrige midtbanespillere for en plads i startopstillingen.


Eredivisie
Æresdivisionen starter om få dage og Heerenveen starter med at møde mestrene fra AZ Alkmaar på DSB Stadion. Medierne tror dog ikke på at AZ kan genvinde mesterskabet, men til gengæld tror de på at Ajax går hele vejen og vinder deres 32. mesterskab. AZ tippes dog til at snuppe sølvet, mens PSV er bronzefavorit. Feyenoord er tippet til 4. pladsen, mens Heerenveen kun kan overraske med et beskedent tip, som nummer 9.


Logged

- Veni, vidi, vici -

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 43# Heerenveen – Preseason + Trupgennemgang (tidl. The Gunners)
« Svar #362: 03 Aug 2008, 15:56 »

God update, det bliver spændende at læse om hvordan det kommer til at gå i ligaen Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 43# Heerenveen – Preseason + Trupgennemgang (tidl. The Gunners)
« Svar #363: 03 Aug 2008, 16:59 »

God update, det bliver spændende at læse om hvordan det kommer til at gå i ligaen Smiley

Tak for det.. Thumbs Up Jepper.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #364: 03 Aug 2008, 22:47 »


44# Heerenveen – 7 runder spillet

Stort tak til -Benja- for banner & til Cencur for det svenske Thumbs Up



AZ - Heerenveen 1-3
0-1 Dingsdag '12
0-2 Henrique '79
0-2 Dingsdag sent off '84
0-3 Barazite '86
1-3 Jovetic '87

Heerenveen - Ajax 2-3
0-1 Manucharyan '15
1-1 Aquini '25
2-1 Jonsson '29
2-2 Manucharyan '40
2-3 Manucharyan '55

Vitesse - Heerenveen 2-3
0-1 Henrique '6
0-2 Henrique '12
0-3 Henrique '41
1-3 Kaya '82
2-3 Meeuwis '85

Twente - Heerenveen 3-1
0-1 Sulejmani '30
1-1 Pantelic '33
2-1 El Ahmadi
3-1 Pantelic '77 (pen)

Heerenveen - NEC 3-1
1-0 Atienza '37
2-0 Henrique
2-0 Breuer sent off '68
3-0 Sulejmani '78
3-1 Wisse '87

Heerenveen - RBC 3-2
1-0 García-García '29
2-0 Sulejmani '38
2-1 Martha '67
3-1 García-García '78
3-2 Martha '82

Pokal: Heerenveen - NEC 1-0
1-0 Aílton '101

NAC Breda - Heerenveen 0-2
0-1 Sulejmani '10
0-2 Drost '71
0-2 Atienza sent off '69

Syv runder af Æresdivisionen er nu spillet og som sædvanligt er der nogen, som har fået en rigtig god start og nogen, der fået en rigtig dårlig start. Excelsior er en af de klubber, som har fået en rigtig dårlig start med syv nederlag i syv kampe og en målscore på 4-17. Excelsior er derfor håbløst placeret på sidstepladsen hele 21 point efter Ajax, som har vundet samtlige kampe. Feyenoord ligger lige efter med 19 point, mens Utrect (16), Heerenveen (15) og Groningen (13) er placeret på de efterfølgende pladser. PSV indtager 6. pladsen a point med Groningen, mens mestrene fra AZ Alkmaar med 12 point er placeret, som nummer 8. Hvis vi kigger nærmere på Heerenveen kan vi se at de har scoret hele 17 gange i de første 7 kampe svarende til 2,42 mål per kamp. Ajax og Utrecht har dog scoret ligeså mange gange, som Heerenveen, som så til gengæld har lukket en del flere mål ind. Heerenveen-målmændene har faktisk hentet bolden ud af nettet 12 gange indtil videre svarende til 1,71 per kamp. 

Heerenveen startede meget overraskende med at banke mestrene på eget græs og med imponerende 3-1. Unge Barazite fik de sidste 45 minutter på banen og han brillerede meget flotte afleveringer samt et stort overblik. Han scorede sågar et mål i sin debut efter at han havde afdriblet både målmand og forsvar kunne han lade sig hylde foran 16.953 tilskuere. José Soler høstede sine første point og selvtilliden var i orden inden titelaspiranterne fra Ajax kom på besøg. Det blev som ventet et brag af en kamp, hvor man var igennem hele følelsesregisteret, da man oplevede både glæde, sorg, raseri og frustrationer.  Men Ajax var for stærke i denne omgang og José Soler udtalte efter kampen, at han ville gøre alt for at hente 3 point på Amsterdam Arena 5 dage før jul. Heerenveen rejste sig runden efter med en flot 3-2 sejr over Vitesse inden holdet faldt helt fra hinanden og tabte fortjent med 3-1 til Twente. Anonyme kilder har senere udtalt, at Soler var tæt på at miste besindelsen i omklædningsrummet, men det har åbenbart haft en kraftfuld effekt.

Heerenveen har nemlig vundet de sidste 3 kampe overbevisende efter sikre sejre over NEC NIjmegen, RBC Roosendaal og NAC Breda. Derudover har Aílton sikret videre deltagelse i pokalturneringen, da hans enlige scoring sendte Heerenveen videre efter forlænget spilletid. Det var i øvrigt eks FCK’erens første scoring i den blå trøje, men det er også kun blevet til 1 kamp fra start og 2 som indskifter i Æresdivisionen. Det skyldes i øvrigt to ting; Sulejmani og Henrique har gjort det rigtig godt og så har han været småskadet.



Jag har inte spelat så mycket jag kunde ha hoppats på, men jag ger inte upp så lätt. Jag är beredd att slåss för min chans och jag kommer att bevisa, att jag är bra nog för holländska fotbollen. Jag kan inte ångra mitt skifte, även om jag de närmaste 2 veckor ska spela med reserverna. Min coach har förklarat, att det är för jag måste i kampform och att jag fortfarande är en del av förstalagstruppen, när jag kommer i form." Aílton Almeida, Heerenveen

« Seneste Redigering: 03 Aug 2008, 23:19 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder spillet (tidl. The Gunners)
« Svar #365: 03 Aug 2008, 22:47 »

Tillykke med Awarden Jimmy, den vidste du jo slet ikke at du ville få Wink
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #366: 03 Aug 2008, 22:52 »

Et par fejl i det svenske, men ellers ser det godt ud Jimmy!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #367: 03 Aug 2008, 23:07 »

Tillykke med Awarden Jimmy, den vidste du jo slet ikke at du ville få Wink

He he.. nej men jeg blandede mig ikke i valget om måneds blog.. Wink

Et par fejl i det svenske, men ellers ser det godt ud Jimmy!

Hmm.. så må jeg hellere klage til Google translate.. Sur Mange tak Cencur Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #368: 03 Aug 2008, 23:08 »

He he.. nej men jeg blandede mig ikke i valget om måneds blog.. Wink

Hmm.. så må jeg hellere klage til Google translate.. Sur Mange tak Cencur Thumbs Up

Du kan jo også bare spørge en svensker... (mig)

Opstemt
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #369: 03 Aug 2008, 23:10 »

Du kan jo også bare spørge en svensker... (mig)

Opstemt

Okay.. vil du se hvad jeg har skrevet på dansk og som omskrive det til korrekt svensk?

EDIT: Lidt ironisk at en svensker er brøndby-fan.. det bekræfter en af mine teorier.. Grin
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #370: 04 Aug 2008, 00:15 »

Hey hey kids!!

Bloggen's update-hastighed sættes ned den kommende måned, da jeg starter i praktik om lidt over 9 timer.. Jeg vil forsøge at smide en update, så ofte så muligt, men jeg prioterer selvf. min praktik højere end FM.. jeg skal være i praktik det næste halveår, men jeg regner kun med at jeg skal bruge 1 uge eller 2 på at være stresset.. så skulle der gerne komme ro på og tid til FM.. håber i er forstående og så kan i jo i mellemtiden nyde 44 updates.. Wink

Mvh. JimmyGP Thumbs Up

EDIT: Tak for awarden
Logged

- Veni, vidi, vici -

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #371: 04 Aug 2008, 00:37 »

Det klarer vi nok. Må sige du aldrig fangede mig i Arsenal, og troede heller ikke du kunne med Heerenveen, men det har du gjort. Jeg er nu fast læser og det regner jeg da med fortsætter.
Men også tillykke med awarden, du tager alt der er at tage inden for blogområdet fortiden, måske skulle vi andre blogskrivere bare pakke sammen og gå i skrivekloster Cool
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #372: 04 Aug 2008, 08:10 »

Det klarer vi nok. Må sige du aldrig fangede mig i Arsenal, og troede heller ikke du kunne med Heerenveen, men det har du gjort. Jeg er nu fast læser og det regner jeg da med fortsætter.
Men også tillykke med awarden, du tager alt der er at tage inden for blogområdet fortiden, måske skulle vi andre blogskrivere bare pakke sammen og gå i skrivekloster Cool

Godt så.. Det var da rigtig dejligt at du nu er fanget.. Wink Super.. dejligt at vide Thumbs Up

Mange tak.. ja, jeg forstår det heller ikke.. Du er velkommen til at tage i skrivekloster, men det bliver for kedeligt hvis der kun er mine blogs på FmF..

Men tak for en flot kommentar og dejligt at du læser md.. Peace Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 44# Heerenveen – 7 runder (tidl. The Gunners)
« Svar #373: 04 Aug 2008, 08:18 »



SÅ er der afstemning oppe..

EDIT: Thomas Johnson var den fan, som fortalte om sit elskede Arsenal-hold i starten af bloggen.. Afstemningen går ud på at jeg gerne vil vide om jeg skal "lave" en hollansk udgave af ham..  Wink

EDIT2: Afstemningen slutter om 24 timer.. Thumbs Up
« Seneste Redigering: 04 Aug 2008, 08:28 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
45# Heerenveen - Bram de Vries
« Svar #374: 05 Aug 2008, 21:05 »


45# Heerenveen – Bram de Vries

Stort tak til -Benja- for banner Thumbs Up



Heerenveen - De Graafschap 3-2
1-0 Deekman '16
2-0 Henrique '36
2-1 Nelemans '67
3-1 Ghoochannejhad '75
3-2 Delorge '83

Utrecht - Heerenveen 2-1
0-1 Roorda '7
1-1 Boutahar '12
2-1 Faouzi '59

Pokal 3. runde
Zwolle - Heerenveen 2-1

0-1 Aquino '4
0-1 van der Wal missed penalty '20
1-1 Cusell '29
2-1 Bruns '38

Heerenveen - Groningen 3-1
0-1 Berg '38
1-1 Grindheim '42
2-1 Henrique '88
3-1 Aílton '90

Heracles - Heerenveen 1-0
1-0 Honda '45
1-0 Dingsdag sent off '49

Heerenveen - MVV 4-0
1-0 Henrique '51
2-0 H. Drost '54
3-0 Henrique '75
4-0 Henrique '85

Heerenveen - ADO Den Haag 2-1
1-0 Roorda '1
2-0 Aílton '15
2-1 Smárason '77

PSV - Heerenveen 1-1
1-0 Culina '72
1-1 Henrique '83

Hvad skal jeg sige? Jeg er ikke bare vild med sport, men fuldstændig tosset med sport og favoritsporten er selvfølgelig fodbold. Jeg er født og opvokset i Heerenveen, hvilket har resulteret i at jeg har haft sæsonkort til Abe Lenstra Stadion ligeså længe jeg kan huske. Jeg kommer fra en stor familie, hvor vi ofte har været på stadion sammen for at støtte de lokale helte "De Superfriezen". Navnet skyldes i øvrigt at Heerenveen ligger i Frieslandprovinsen. Det er efterhånden et par måneder siden at jeg var dødtræt af holdet, ledelsen og ikke mindst træneren. Men nu er efterhånden gået syv måneder siden, at den spanske legende José Soler blev ansat og Heerenveen er efter et par sæsoners tørke endelig begyndt at blande sig i toppen igen. Det er efterhånden ti år siden, at vi sidst blev mestre, men vi er desværre stadigvæk et stykke fra fordums styrke. Men vi er heldigvis på rette vej. Mit hold er efter 16 runder placeret på en mere end godkendt 4. plads og det er bare dejligt at se blande sig i topstriden.

De har vundet ti kampe, spillet to uafgjorte og tabt fire, mens samtidig de spiller dejlig offensiv fodbold. Det er fornøjelse at følge dem til trods for, at vi ikke har andet at spille for end Æresdivisionen. José Soler valgte at stille med reserver i tredje runde af pokalturneringen i kampen mod Zwolle og selvom ham der Aquino scorede til 1-0 efter fire minutter var det ikke nok. Hjemmeholdets van der Wal brændte endda et straffespark inden Cusell og Bruns scorede til 1-1 og 2-1. Det mærkelige er at vi sad på bolden og vadede i chancer, men det betyder desværre ingen ting. Det er noget rigtig lort, da jeg håbede at pokalturneringen kunne have været vores "fribillet" til Europa.

Jeg har lige kommet hjem fra fanshoppen, hvor jeg netop har hentet billetterne til Ajax-Heerenveen kampen. Jeg skal til Amsterdam med min storebror og jeg ser frem til at få hævn for 3-2 nederlaget tilbage i august. Det er ikke første gang, at jeg skal til Amsterdam og jeg har da flere gange været på AmsterdamArena for at se både Ajax og landsholdet spille. Jeg var faktisk dernede i slutningen af oktober, hvor Holland besejrede Estland med flotte 5-0. Nu er jeg her igen, men denne gang skal vi ikke ryge noget eller have nogen af de sjove kager. Vi skal bare være hel klar i hovedet til at synge vores fantastiske fodboldhold til sejr i en svær kamp, hvor modstanderen har vundet fjorten ud af femten kampe. Da vi efter en smålang tur ankommer til området omkring stadion er det klædt i røde, hvide og blå over det hele og det er faktisk så voldsomt, at man man skulle næsten tro at vi skulle have besøg af den amerikanske præsident. Det er heldigvis ikke tilfældet, men det skaber en helt speciel atmosfære og vi er nu helt klar til kamp. 




I kan jo næste selv gætte, hvad næste update handler om..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 40 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010