home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23292
  1 Bruger, 461 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: Japper
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Afslutning af guldfavoritterne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Afslutning af guldfavoritterne  (Læst 98659 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #120: 22 Jul 2008, 15:55 »

Hvad jeg kan forstå på John Spurs vurderinger, bliver fremtiden ikke taget med, og da Wass endnu ikke har vist noget super stort, så er han ikke berettiget til mere end Bøgelund.
Og til den stabilitet Kolja har, så er det mere end hvad Wass har vist, og der er ingen tvivl om at lige pt. er Kolja en bedre spiller end Wass. I hvert falde ikke i mine øjne. Det er nok kun folk med Brøndby briller på der siger noget andet.

Jeg vurdere på det niveau, som jeg mener de har på nuværende tidspunkt, selvfølgelig kan det ændre sig i løbet af sæsonen - det kan der ikke herske nogen tvivl om. Jeg er jo ikke et orakel, som bare kan fortælle jer, hvordan sæsonen kommer til at forløbe.

Der er ingen tvivl om, at Wass er blandt de største talenter i dansk fodbold, og på sigt ligger han temmelig sikkert i toppen af en sådan vurdering, men pt. har han nogle mangler - specielt i defensiven, hvor han halter. Det kommer dog temmelig sikkert, men han er jo også tidligere offensiv spiller, så det er jo ikke så mærkeligt.

Kolja er om nogen stabil, og derfor har jeg sat ham foran Bøgelund, der som tidligere skrevet har været meget skadet, hvorfor hans egentlig niveau er meget svært at vurdere. Han kan dog toppe listen om et halvt år.

Thomas Rasmussen er i mine øjne en bedre venstreback end Michael Jacobsen, og jeg ville nok også sætte ham sidestillet med Wendt, hvor det er marginaler og generel form der adskiller Wendt og Rasmussen. De er begge to helt fantastiske spillere. Jacobsen ville, som andre har skrevet før mig, være bedre i det centrale forsvar.

Der er ingen tvivl om, at jeg er enig med dig omkring, at MJ i stedet skulle spille midterforsvar, hvilket jeg også håber for ham, at han kommer til. Problemet for AaB er vel, at de kun har Martin Pedersen som backup på backen. Måske det kunne være godt for dem, at hente Allan K. Jepsen tilbage i vinterpausen, så man i stedet kan sætte MJ ind i midten sammen med Beauchamp.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #121: 22 Jul 2008, 15:55 »

Ja en god back, men endnu ikke en topback. Han må nok vente et par år før han kan få en højre placering.
Men fair nok at du har så højre tanker om ham, vi må håbe han ikke skuffer.

Præcis, endelig lidt enighed imellem os hehe Smiley Jeg mener ikke at Wass er en "topspiller" jeg mener han er en god spiller, som jeg også synes kolja og bøgelund er gode, men heller ikke mere.
Men i og med Wass allerede nu er en god spiller på trods af sinde 18 år, kan det jo kun gå fremad, forhåbentlig,.
Logged

stimo92
Gæst
 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #122: 22 Jul 2008, 15:56 »

Skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er en rigtig god vurdering. Pospech er den bedste og mest stabile højreback i suppen, både offensivt og defensivt. Men en lille indvending, jeg synes helt klart bøgelund skal byttes med Kolja. Synes ikke Kolja er en god back, da han stort set aldrig går med frem, og han mest bliver tilbage. Selvfølgelig er han fremragende defensivt, men en back skal altså også være god fremad.

Synes også vurderingen af Wass er rigtig god, ja han er en god back, og han bliver kommende stjerne. Men det kan Brøndby jo ikke bruge til en skid i denne sæson. Helveg er helt præcist den dårligste back af disse 5, og måske også dårligere end nogle af de andre holds backs.

Meget bedre vurdering end din venstre back vurdering synes jeg.
det skal lige siges at det var mig der kom til at skrive fra min fætter account.
Logged

Django1337
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #123: 22 Jul 2008, 15:56 »

Det er da lige det de kan? en kommende stjerne spiller jo ikke en forfærdelig sæson for aå at blive stjernen næste sæson, Wass har allerede nu vist at han er en god-back, som kun bliver bedre. Så det kan Brøndby sagtens bruge til noget.
Niveauet for Wass og Bøgelund nu er Bøgelund ovenpå efter min mening med hans rutine. Dog gør hans utallige skader at man måske skal tage med i vurderingen hvem reserven er i Aab. Jeg personligt ville mega gerne have begge spillere i en trup, men jeg ville vælge Bøgelund fremfor Wass. Hurtigheden er iorden på den snart aldrende Bøgelund som aldrig har virket hæmmet af at hans form konstant er blevet afbrudt af skader. Hvem ved hvad det kunne være blevet til for den mand hvis han havde holdt sig mere skadesfri.

Men pt. ser jeg stadig Wass som en udviklingsspiller som skal have mere rutine før han er på samme niveau som Bøgelund viser når han ellers er i form Wink
Logged

Rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvigen

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #124: 22 Jul 2008, 15:57 »

det skal lige siges at det var mig der kom til at skrive fra min fætter account.
Så kan jeg sove i aften  Thumbs Up,
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #125: 22 Jul 2008, 15:58 »

Præcis, endelig lidt enighed imellem os hehe Smiley Jeg mener ikke at Wass er en "topspiller" jeg mener han er en god spiller, som jeg også synes kolja og bøgelund er gode, men heller ikke mere.
Men i og med Wass allerede nu er en god spiller på trods af sinde 18 år, kan det jo kun gå fremad, forhåbentlig,.

Du har ret i, at det forhåbentlig kun kan gå fremad. Han er om nogen en type, som vi godt kunne bruge på A-landsholdet i fremtiden. Men pt. er han i top fem af højrebacks i DK, også selvom vi tager de resterende hold med, og det må vel siges at være flot af en 18-årig knægt.

Kolja og Bøgelund har en rutine, samtidig med at de er stabile, som gør, at de går ind foran en ung knægt som Wass. Men fremtiden er meget lys for Daniel.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #126: 22 Jul 2008, 16:01 »

Jeg synes det er fabelagtigt initiativ du har taget John. Og så er det fedt, at der kan komme en diskussion igang. Elsker at diskutere, så længe det forbliver sagligt og ikke personligt  Thumbs Up

Jeg synes generelt at du argumenterer godt for dine valg. Det er fedt, da mange jeg til dagligt taler med om spilleres niveau, bare vælger ud fra deres egne favoritter, og ikke spillernes egentlige evner. Top-dollar  Wink

Edit:
Syntes lidt ros var på sin plads. Gode initiativer skal altid roses. Ellers gider man jo ikke lave flere  Opstemt
« Seneste Redigering: 22 Jul 2008, 16:03 af plutonium » Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #127: 22 Jul 2008, 16:08 »

Du har ret i, at det forhåbentlig kun kan gå fremad. Han er om nogen en type, som vi godt kunne bruge på A-landsholdet i fremtiden. Men pt. er han i top fem af højrebacks i DK, også selvom vi tager de resterende hold med, og det må vel siges at være flot af en 18-årig knægt.

Kolja og Bøgelund har en rutine, samtidig med at de er stabile, som gør, at de går ind foran en ung knægt som Wass. Men fremtiden er meget lys for Daniel.

Hørt! Hørt!
Jeg kunne ikke være mere enig. Det er én ting jeg ville ønske FCK ville tage og blive bedre til. Talent-arbejde. Brøndby og FCM er bare fantastiske på det punkt. Wass er jo bare én af en lang række talenter. De talenter der kommer op på FCKs førstehold ryger som regel videre før FCK TØR satse på dem. Bernburg er et godt eksempel. FCK turde ikke bruge et talent, for hvad hvis han ikke er god nok? Så sælger de ham for en slik, og så scorer han bare mål i stride strømme  Sur
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #128: 22 Jul 2008, 16:55 »



Svensk granit. Den stærke forsvarsspiller Max von Schlebrügge var en kæmpe succes i svenske Hammarby, men efter skiftet til den belgiske storklub Anderlecht gik Max i stå, og derfor var Brøndby hurtige til at hente svenskere, som de allerede et år forinden havde forsøgt at hente. Der er ingen tvivl om, at Brøndby ikke har fortrudt købet. Max har skabt stabilitet i forsvaret, og er samtidig god i det opbyggende spil. Han får derfor fem point til Vestegnen.

Det var et hårdt slag for de danske mestre AaB, da Danny Califf skrev under med guldrivalerne fra FC Midtjylland. Den amerikanske forsvarsspiller kunne ikke vente på AaB, og da han endelig fik et tilbud var han overhovedet ikke tilfreds. Derfor blev det i stedet til et skifte til midtjylland, hvor han skal være den styrende mand i forsvaret ved siden af unge Winston Reid. Det er et klassekøb af FC Midtjylland, og han henter fire point til klubben i denne duel.

Tyve millioner smed FC København angiveligt efter Ulrik Laursen, men den bundrutinerede forsvarsspiller har slet ikke holdt niveauet i FCK efter skiftet fra OB. Han har i flere kampe skøjtet rundt, og har samtidig været ramt af skader. Der skal dog ikke være nogen tvivl om, at hvis han kommer op på niveauet fra OB tiden, så ligger han og kæmper med Max om de fem point, men pt. ligger han kun i midten, og henter dermed sølle tre point til hovedstaden.

Ulrik Laursens makker i OB, Anders Møller Christensen, har ikke det samme niveau som FCK manden. Han spiller solidt, og laver ikke mange fejl, men alligevel mener jeg ikke, at han kommer højere op end to point. Hans modstandere i denne duel er simpelthen for stærke.

I AaB må de også have grå hår i hovedet. Efter salget af Danny Califf skal Steve Olfers for alvor træde i karakter, men indtil videre har jeg ikke set noget fra den hollandske forsvarsspiller, som gør, at jeg vil placere ham foran nogle af de andre. Derfor kan det kun blive til ét point til AaB.


« Seneste Redigering: 22 Jul 2008, 17:35 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #129: 22 Jul 2008, 17:03 »

Rigtig god vurdering der, hvor jeg i hvert fald, ikkehar nogen indvendinger
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #130: 22 Jul 2008, 17:04 »

Helt igennem fantastisk projekt af dig JS!

En sådan gennemgang er naturligvis pr. defnintion subjektiv, og derfor mener jeg at det er SKANDALØST at FCM kun får 1 point både på målmandsposten og venstrebacken Wink

Men lækkert at se at Kolja bliver rated som han fortjener - jeg synes der er en tendens til at han tit bliver undervurderet.

Keep up the good work, og jeg skal helt sikkert følge med i de resterende vurderinger!
Logged



fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 'højreback'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #131: 22 Jul 2008, 17:07 »

Ja, jeg er FCK-fan, glødende, men derfor kan jeg godt se på kendsgerningerne.

Jeg synes klart at Pospech er den bedste højreback i ligaen, baseret på hvad jeg har set med ham og de andre backs. Dog vil jeg sige, at Bøgelund er en spiller jeg glæder mig til at se, når han er blevet etableret. Jeg tror han kunne dele topposten med Pospech. Kolja ville jeg ikke give et 4-tal. Han er dygtig, ja, men jeg synes Bøgelund er bedre. Wass er muligvis det største talent på højreback i Danmark. Men han er ikke den bedste, eller næstbedste, endnu. Men giv ham et par år, så kunne han med den rette træning toppe denne liste. Men lige pt tror jeg et 2-tal er på sin plads. Bedømte man ud fra talent, så ville han ligge langt højere, hvis ikke på 5-tallet. Helveg er i mine øjne en fantastisk spiller. Men mest for hans betydning for holdet. Som spiller er han blevet så gammel, at det tydeligt hæmmer hans spil. Men det at de unge spillere har ham at læne sig op ad gør ham til en vigtig del af et hold.

Og så lige et flashback der siger spar to. Angående venstreback-evalueringen.

Thomas Rasmussen er i mine øjne en bedre venstreback end Michael Jacobsen, og jeg ville nok også sætte ham sidestillet med Wendt, hvor det er marginaler og generel form der adskiller Wendt og Rasmussen. De er begge to helt fantastiske spillere. Jacobsen ville, som andre har skrevet før mig, være bedre i det centrale forsvar.
jeg er også FCK, men ser bare på realiteterne, og siger at jeg mener ikke Zdenek er den bedste. Dertil er han bare ikke god nok defensivt, og jeg mener at Bøgelund, er en bedre back end ham. offensivt udligner de hinanden, men bøgelund er bare stærkere defensivt
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #132: 22 Jul 2008, 17:18 »

Syntes din vurdering af centerforsvaret er rigtig godt. Jeg er egentlig enig, dog ville jeg godt kunne acceptere Califf som nummer 1.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #133: 22 Jul 2008, 17:20 »

Helt igennem fantastisk projekt af dig JS!

En sådan gennemgang er naturligvis pr. defnintion subjektiv, og derfor mener jeg at det er SKANDALØST at FCM kun får 1 point både på målmandsposten og venstrebacken Wink

Men lækkert at se at Kolja bliver rated som han fortjener - jeg synes der er en tendens til at han tit bliver undervurderet.

Keep up the good work, og jeg skal helt sikkert følge med i de resterende vurderinger!

Så er du ikke ene der syntes det, valget af at CP kun for et point i duelen om venstrebacken er langt ude i hampen, da han både er bedre end TR og Chris....
Logged

Bilic
Gæst
 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #134: 22 Jul 2008, 17:22 »

Så vil jeg kommentere på dine vurderinger igen..

Dejligt at du langt om længe giver Brøndby et 5-tal og det er fuldt fortjent, da Max virkelig har udviklet sig til en af Ligaens bedste forsvare.

Califf som den næstbedste er jeg dog ikke enig med dig i. Jeg synes ikke han gjorde det voldsomme af sig i AaB og blev kun fremhævet til sidst pga. deres vundne mesterskab. En meget langsom forsvarsspiller og heller ikke noget særlig god forsvarsspiller. Synes Anders Møller er bedre, med hensyn til Ulrik er han nok rimelig lige med ham.

Derfor kan man næsten regne ud at jeg synes Anders M. er den næstbedste. Jeg synes han har løftet niveauet siden Esbjerg-tiden og sammen med resten OB'erne udgør han nok det mest solide forsvar i ligaen.

Ulrik Laursen synes jeg var en flop køb af FCK og det gør jeg stadigvæk. Jeg synes hans alder har gjort sit præg på hans hurtighed og det overblik han har, kan ikke længere kompensere for hans mangel på at kunne følge med stort set alle angribere i ligaen.

Olfers har jeg ingen kommentarer til, 1 point og det er fuld fortjent.
« Seneste Redigering: 22 Jul 2008, 17:25 af Bilic » Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010