home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23292
  0 Brugere, 586 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: Japper
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Afslutning af guldfavoritterne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Afslutning af guldfavoritterne  (Læst 98641 gange)
Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #150: 22 Jul 2008, 19:43 »

(OB) Anders Lindegaard, Jonas Troest, Espen Ruud, Esben Hansen, Cristian Bolaños, Mads Timm, Matti Lund Nielsen, Srdjan Radonjic
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #151: 22 Jul 2008, 19:47 »

Takker Fynbo... Overvejer om jeg skal smide den spillende forsvarere op nu! Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Ben92
Gæst
 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #152: 22 Jul 2008, 19:51 »

Overvejer om jeg skal smide den spillende forsvarere op nu! Opstemt
Det synes jeg du skulle tage at gøre Opstemt
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #153: 22 Jul 2008, 19:52 »

Takker Fynbo... Overvejer om jeg skal smide den spillende forsvarere op nu! Opstemt

Så lidt ... Jeg kommer nok med min vurdering af det hele om en times tid ...
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #154: 22 Jul 2008, 19:53 »



I OB har de hentet Atle Roar Håland ind som afløser for Ulrik Laursen, som manden ved siden af Anders Møller Christensen. Han kommer fra en succesfuld periode i Start, hvor han gennem flere sæsoner var klubbens anfører. Der er derfor ingen tvivl om, at det er et godt køb de har gjort i OB, og jeg forventer, at han kan træde ud af Laursens skygge og markere sig som en af de bedste forsvarsspillere i dansk fodbold. Derfor fem point til OB.

Sidste sæson fik Winston Reid ødelagt det meste af skader, men alligevel viste han stor klasse når han så var klar. Flere trænere i det midtjyske nævner Reid som et større talent end Simon Kjær, hvilket ikke siger så lidt, når manden lige er solgt for tredive millioner til den italienske Serie A klub Palermo. Men det er nu at Reid for alvor skal slå igennem, og det kan han gøre med Califf ved sin side. Fire point til FCM.

Hos FC København har panderynkerne været dybe efter Michael Gravgaard er blevet solgt, men i klubben har man det formentlig et af de største forsvarstalenter siden Daniel Agger. Her snakkes selvfølgelig om Mathias ”Zanka” Jørgensen, som allerede i sidste sæson fik chancen i løvernes forsvar. Han greb chancen som ung spiller, og det forventes derfor, at FCK vælger at satse på den unge mand, som med Ulrik Laursen ved sin side kan støtte sig op af den rutinerede spiller.

Michael Beauchamp er navnet på Danny Califfs afløser i AaB. Han kan vise sig, at være et super køb, men han kan også falde igennem. Han niveau burde dog være rimelig højt, da han blandt andet var en del af den australske VM trup i 2006, hvilket trods alt bør vidne om visse kvaliteter, men om han bliver en succes er endnu uvist. Alene hans deltagelse ved VM – om end han ikke kom på banen, samt at han sidste år spillede rimelig fast i Nürnberg trækker ham forbi svenske Jon Jönsson, der ikke opnåede meget spilletid i Frankrig pga. skader.

På en sidsteplads finder man, måske, noget overraskende Brøndbys nyindkøb den svenske forsvarsspiller Jon Jönsson, som er hentet til klubben fra franske Toulouse. Svenskeren blev kåret til den bedste forsvarsspiller i Sverige, og skiftede siden hen til Toulouse, hvor hans karriere dog er gået i stå pga. skader. Han forventes at slå Mark Howard af, hvilket kan være noget overraskende, da den engelske forsvarsspiller sidste år blevet kåret til årets spiller i klubben. Her spiller det ind, at man ved hvad man har, men ikke hvad man får. Havde det været Howard, så havde han taget fire point, men nu er det kun et point, da Jon er en ubekendt faktor.


Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #155: 22 Jul 2008, 20:00 »

Jeg ved godt, at den følgende vurdering kan virke meget ude i hampen, men jeg havde virkelig svært ved at placere både Jönsson og Beauchamp, da jeg ikke kender deres niveau - samt at Jon har været skadet i store dele af sidste år. Derfor endte de nederst, selvom jeg vil tro, at de begge vil ende højt på listen, måske kommer den ene af dem endda op og overtager pladsen fra nordmanden. Atle Roar har jeg set et par gang fra norsk tv, og der har han gjort det godt, hvorfor jeg mener han er den af de fem der holder højest niveau.

Både Reid og Zanka kunne have taget fire point, men da jeg synes, at Reid i de perioder han spillede sidste år, viste mere end Zanka, så faldt de fire point hans vej, selvom der ingen tvivl er om, at Zanka er et kæmpe talent, som forhåbentlig får lov at spille i år, men som jeg desværre tror ryger på bænken, når FCK henter en ny forsvarsspiller.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

SoAP
Gæst
 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #156: 22 Jul 2008, 20:06 »

synes det er tyndt at zanka for 3 og jonson 1 , men ellers godt initiativ . Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #157: 22 Jul 2008, 20:09 »

synes det er tyndt at zanka for 3 og jonson 1 , men ellers godt initiativ . Smiley

Det er udelukkende fordi Zanka spillede et par gode kampe sidste år, da han blev kastet noget hovedkuls ind i det hele, hvorimod JJ er en ubekendt faktor, omend han da er startet okay i Brøndby indtil videre, men mangler at se hans egentlige niveau. Det samme gør sig gældende mht. Beauchamp.

Men dette var klart den sværeste vurdering for mig, det må jeg sige. Og er heller ikke sikker på, at det vil være sådan om to-tre uger måske. Overvejede at dele pointene mellem dem, men så gik jeg mod mit princip om, at give fra 1-5 uanset hvad.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #158: 22 Jul 2008, 20:12 »

Med fare for at lyde subjektiv:

Winston Ried er ikke nogen god spillende forsvarer. Han losser mange bolde fremad, men spiller bestemt ikke meget fodbold. Jeg er lige ved at sige, at jeg ville vende din skala om, hvis jeg skulle gøre noget Smiley
Logged


Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #159: 22 Jul 2008, 20:13 »

Det her er en af de mest underholdende tråde i laaang tid. funny

Jeg er et langt stykke hen af vejen enig i din vurdering af spillerne, men det er næsten mere underholdende at se hvordan folk debatterer.
Det er tydeligt at se at der er mange der har følelser for deres klub i klemme når man læser deres kommentarer.

Men det er rart at se at der i det store og hele er en sober og faglig debat i denne tråd, som helt sikkert er en topkandidat til måndens tråd. Ikke kun pga JS´s store arbejde med vurderingerne, men også folk som Thore har ydet en hel del.

Jeg glæder mig til resten af gennemgangen Thumbs Up
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #160: 22 Jul 2008, 20:34 »

Hehe.. jeg er sikker på at vi allesammen kunne lave hver vores liste som så meget anderledes ud end dette, men det er stadig klasselæsning og stærkt arbejde!
Logged



Wonder Jones
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #161: 22 Jul 2008, 20:40 »

Når man får set Jon og Beaucamp i action er jeg næppe i tvivl om at de burde få højere points end Zanka. Til gengæld har men ikke set dem i kamp for alvor, så deres karakterer er sådan set i orden..

Giver gOOn fuldstændig ret. Sjovt at tænke på hvor anderledes det ville se ud, hvis hver mand lavede sin liste Opstemt
Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

BenMusalho
Gæst
 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #162: 22 Jul 2008, 21:08 »

Alt for nice idé! Super fedt at læse. Jeg har indtil videre ikke så mange indvendinger. Glæder mig dog til Jon kan overtage 1. pladsen Wink
Og så bliver det fedt, når de andre hold får baghjul på midtbanen, hvor jeg mener vi har den stærkeste i ligaen!

Dog meget sjovt at der er lavet PRÆCIS! det samme på SSO.!? Blev smidt op et par timer efter dette.. Men bare bliv ved. Fantastisk arbejde.

KUTGW
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'spillendeforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #163: 22 Jul 2008, 21:11 »

Alt for nice idé! Super fedt at læse. Jeg har indtil videre ikke så mange indvendinger. Glæder mig dog til Jon kan overtage 1. pladsen Wink
Og så bliver det fedt, når de andre hold får baghjul på midtbanen, hvor jeg mener vi har den stærkeste i ligaen!

Dog meget sjovt at der er lavet PRÆCIS! det samme på SSO.!? Blev smidt op et par timer efter dette.. Men bare bliv ved. Fantastisk arbejde.

KUTGW

Denne her kom op et par timer efter, men det sjove var bare, at jeg allerede inden han smed den op havde lavet den første del - altså målmændene, samt et par andre pladser, hvor jeg var sikker på at spillerne startede inde. Resten ventede jeg på, at nogle fans herinde, samt på MSN, kom med en startopstilling, da jeg gerne vil bedømme dem cirka ud fra den forventede startopstilling:)
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'fysiskforsvar'(SAS)Gennemgang af guldfavoritterne
« Svar #164: 22 Jul 2008, 21:16 »

Hvis jeg tager bredden med. Dvs. 7 spillere fra reservebænken - hvad siger I så til følgende?

(FCM) Martin Raska, Kristian Ipsa, Filip Marcic, Petter Furuseth, Claus Madsen, Kim Christensen, Jude Nworuh

(OB) Anders Lindegaard, Jonas Troest, Espen Ruud, Esben Hansen, Cristian Bolaños, Mads Timm, Srdjan Radonjic

(BIF) Michael Tørnes, Mark Howard, Anders Randrup, Martin Ericsson, Kasper Lorentzen, Tobias Mikkelsen, Peter Madsen

(AaB) Kasper Stenild, Martin Pedersen, Jens-Kristian Sørensen, Caca, Siyabonga Nomvethe, Simon Bræmer, Patrick Kristensen

(FCK) Nathan Coe, Mikael Antonsson, Niclas Jensen, William Kvist, Jesper Grønkjær, Morten Nordstrand, José Junior

Det vil bare blive vurderet samlet på bredden, og ikke så meget på, hvordan den enkelte spiller står overfor den anden, men hvordan bænken står overfor de andre.

Reserve/Rotations spillere vil nok være et bedre ord at bruge her. Hvis du vil vurdere bænken, skal du huske at have U21 reglen med indover  Smiley
Logged


Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010