home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23292
  0 Brugere, 645 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: Japper
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Afslutning af guldfavoritterne
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 Udprint
Forfatter Emne: Afslutning af guldfavoritterne  (Læst 98646 gange)
Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 'venstreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #390: 09 Dec 2008, 20:08 »

Når ja, men du kunne vel ikke stille det op i hvad fx brøndby får på målmandsposten og angrebet sådan man kan se det og så ialt??

Det er ikke meningen... Det er meningen at der skal være et samlet point antal og på den måde, kan man se hvem der er bedst af topholdende, ifølje JS...
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'venstreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #391: 09 Dec 2008, 20:09 »

Jeg synes nu Martin Pedersen er bedre end Chris Sørensen og måske også Christoffer Poulsen.

Det kan godt være det lyder til, at jeg taler med hjertet, og det gør jeg måske også, men det er mindst lige så meget som med min hjerne. Martin P har til tider det med at få nogle raserianfald, men som du selv skriver er det blevet bedre på det sidste. Det seneste jeg kan komme på var da han fik en bold lige i smasken under Celtic kampen, hvor en Celtic spiller efter et dommerkast helt uprovokeret sparkede den i fjæset af Martin P. Kan godt forstå han blev godt gal der.

Men Martin har en overraskende god teknik, sparker gode dødbolde, er god til komme med frem og smækker nogle fremragende indlæg indover. I nogle situationer kan han godt tabe lidt overblik, men alt det gode overgår det mindre gode. Han har heller ikke den store fysik, men er uhyre aggresiv, hvilket stresser modstanderne enormt.

Chris Sørensen er den mere fysiske type, og spiller, ligesom resten af OB holdet, på fysikken overfor andre hold. Det har så givet bonus i denne sæson. Men Chris Sørensen er ikke ligeså god med bolden som Martin Pedersen er, og det ser jeg som noget vigtigt for en Back.

Det var lige min indskydning :-)

Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'venstreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #392: 12 Dec 2008, 23:35 »


På højrebacken har det generelt været et højt niveau hos alle top fem holdene, og derfor er det svært at skulle fordele pointene her. Der er lavet et par enkelte ting om, men det kunne godt være placeret på andre måder.

På toppen af poppen er der ikke ændret meget. Den tjekkiske højreback Zdenek Pospech holder sin plads i toppen, hvor han efter min mening sidder rimelig suverænt. På højrekanten har han specielt et godt samarbejde med sin landsmand Libor Sionko, men han arbejder generelt godt sammen med dem alle, og han er altid en farlig mand i det offensiv, mens der er lukket godt af bagude. Derfor ingen ændring i toppen.

De fire point ryger til Aalborg, hvor Kasper Bøgelund er på vej tilbage til fordumsstyrke efter en masse skader. Han holder et højt niveau og kan blive en stor gevinst for landsholdet, ligesom for AaB, hvis han kan holde det niveau som han også på det seneste har vist i Champions League. En stor gevist for AaB - og Danmark.

I Brøndby har både Daniel Wass og Anders Randrup vist lovende takter. Det virker dog til, at Anders Randrup, efter en skadespause, endte med at være et skridt foran Daniel Wass. Begge spillere har dog gjort det flot, og derfor er de rykket op og tager tre point. Det er lovende for Brøndby med to gode backs i højresiden.

Hos FC Midtjylland gav jeg Kolja Afriyie fire point. Han har, desværre, skuffet mig en del i efteråret, hvor jeg slet ikke føler, at han har nået det niveau som vi ved han har. Det virker som om, at han er gået lidt i stå efter han valgte at forlænge med FC Midtjylland. Derfor mener jeg kun at han nu er berettiget til to point denne gang.

Den tidligere danske landsholdsspiller Thomas Helveg har haft gentagende gange, hvor han har tabt hovedet og burde være smidt ud. Jeg synes han skuffer, og jeg mener, at OB bør sætte Espen Ruud mere i spil. Men OB kan kun få ét enkelt point i denne duel.

13 point Brøndby
12 point FC København
8 point AaB
7 point OB
6 point FC Midtjylland
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #393: 13 Dec 2008, 16:20 »

Jeg forstår ikke at du synes Helveg har været en stor skuffelse, men det skyldes måske at du har haft store forventinger til ham. jeg var ret skeptisk over for ham på et tophold, men jeg synes han har gjort det glimrende og jo netop har skubbet Ruud op på midtbanen, selv om de fleste troede at han straks ville overtage højrebacken. Han er ikke hurtig mere, men jeg synes absolut stadig han har teknikken og han erfaring og spilforståelse har også hjulpet ham meget.

Synes han burde være over ihvertfald koyila, der har faldet sammen med holdet.
Logged

It's gonna be legendary

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #394: 13 Dec 2008, 17:14 »

Det kan godt være, at jeg har haft for store forventninger til Helveg, men det mener jeg nu ikke. Tilgengæld synes jeg bare ikke, at han er god nok mere. Jeg synes Ruud er meget bedre - og jeg mener, at der burde kunne findes en bedre højremidt blandt den resterende trup.
Men ja, det kan da godt være, at han kunne være gået forbi Kolja trods alt!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Andreas93
Gæst
 
Sv: 'højreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #395: 13 Dec 2008, 17:34 »

syens du har helt ret med højrebacksene i den rækkefølge du har sat dem. Pospech har været rigtigt god både i det offensive og deffensive, så er det jo også ham der fører assist listen.
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #396: 13 Dec 2008, 18:58 »

Det kan godt være, at jeg har haft for store forventninger til Helveg, men det mener jeg nu ikke. Tilgengæld synes jeg bare ikke, at han er god nok mere. Jeg synes Ruud er meget bedre - og jeg mener, at der burde kunne findes en bedre højremidt blandt den resterende trup.
Men ja, det kan da godt være, at han kunne være gået forbi Kolja trods alt!

Tja, Hverken Nymann, Bisgaard eller Bolaños har vel før vist at de har klassen og stabiliten, så egengtlig meget forståeligt at han holder fast på dem der gjorde det fremragende - de 2 sidste kampe.
Logged

It's gonna be legendary

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #397: 13 Dec 2008, 19:08 »

Indtil videre har jeg ikke været helt enig i alle dine bedømmelser

Målmandsposten:
At du sætter Onysko højere end Zaza og Christiansen forstår jeg intet af! Jeg synes Zaza nr.2 og Christiansen stadig som en nr. 3

Venstrebacken:
Jeg er egentlig ret enig i den konklution

Højrebacken:
Helt enig i at Pospech er den allerbedste på den position og Bøgelund på anden pladsen, meen!
Hvordan kan du sætte Randrup højere end en rimelig spillende Helveg, og synes egentlig også Kolja er bedre end Randrup og Wass?
Jeg synes pt det er brøndbys svage punkt så jeg forstår desværre ikke din bedømmelse
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

tubbe93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'højreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #398: 13 Dec 2008, 20:15 »

syntes du har taget fejl i nogle af dine bedømmelserne :

Målmand:
Er rimelig tilfreds med din bedømmelse, målmændende er meget tæt, og er rigtig bedømt.

Venstreback:
jeg syntes C. Poulsen har spillet fantastisk og burde være foran Wendt, mener også han er tæt på Rasmussen. Rasmussen er bedst i det offensive mens poulsen er bedst i det defensive af de to. Så dete kommer an på hva man vil have.

Højreback :
Giver dig ret i at posbech og bøgelund er de bedste, men Kolja er bedre end randrup og wass! Mener ikke kolja har underpræsteret, det er bare holdet der har underpræsteret i al almindelighed, og ikk kolja, kolja har spillet stabilt sæonnen igennem.

Det var min mening, håber det kan bruges !
Logged

FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'højreback'(SAS)Opfølgning af guldfavoritterne
« Svar #399: 01 Jun 2009, 14:47 »

Lige et hurtigt kig, så ser vi hvordan min stilling blev


Altså
1. FCK
2. AaB
3. OB
4. FCM
5. BIF

Endte
1. FCK
2. OB
3. BIF
4. FCM
7. AaB

Lidt en overraskelse for mig at se, at AaB kom helt uden for topstriden, men en dårlig stime(og mange europæiske kampe) gjorde udslaget for mig at se. Der var ingen tvivl om, at de havde en stærk trup, men bredden var ikke god nok.
At FCK vandt kommer ikke som den store overraskelse. Mange steder var de bedst, og da det kom til bredden var de endnu bedre, hvilket blandt andet kunne symboliseres ved Nordstrand i front, som sluttede på en delt andenplads på topscorerlisten, til trods for mere tid på bænken end banen.

OB på andenpladsen viste virkelig deres enorme styrke, og havde det ikke været for et par svipsere, så kunne de have fulgt FCK helt til døren. De var stærke og blev efter min mening, noget overraskende, endnu stærkere efter de solgte Djiby Fall. Utaka har om nogen slået igennem og var efter min mening forårets profil foran Aílton.

At Brøndby blev 3er overrasker mig faktisk. De lå på en førsteplads efter efterårssæsonen, men ret beset, så er var bredden ikke god nok til at holde hele vejen. Alligevel gjorde man det, men i foråret må det, i største delen, tilskrives det held som følger et tophold. Det var i hvert fald ikke spillet der berettigede til, at man tre runder før slut førte SAS Ligaen.

FCM har ladet masser af talenter spille. Hatten af for det, og hatten af for, at de trods alt leverede flotte resultater alligevel.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afslutning af guldfavoritterne
« Svar #400: 01 Jun 2009, 14:50 »

Så blev det lige afsluttet - Det var fedt at læse, og var i starten virkelig en god kilde til debat. Jeg er fuldstændig enig med dig omhandlende Brøndby, og forstår virkelig ikke de fans der kræver Kent Nielsen fyret. Han har holdt dem i topstriden igennem næsten hele forårssæsonen, og det er holdet i mine øjne ret beset ikke til. De har nogle store stjerner, som er topklasse, men deres svage punkter er så til gengældd også markante.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Afslutning af guldfavoritterne
« Svar #401: 01 Jun 2009, 14:55 »

Jeg har et par nye idéer i støbeskeen omkring SAS ligaen. Og den næste kommer til at omhandle mine forslag til forstærkninger hos de fem hold vi har med at gøre her! Mine forslag til indkøb, og hvor der er de største mangler. Håber det bliver taget ligeså godt imod som denne blev, da jeg startede den! Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Afslutning af guldfavoritterne
« Svar #402: 01 Jun 2009, 22:13 »

Det har været spændende at følge med og godt skrevet vejen igennem John Smiley
Jeg har været enig i alle dine gennemgang af favoritterne og jeg vil også gerne lige opsummere hvad jeg mener der har været bedst i de forskellige kategorier i denne sæson i min bog:

Årets træner: Ståle Solbakken
Han har ført FCK til guld for 3. gang i den tid han har været der og han tilfører god holdånd til holdet og han har endnu en gang formået at føre FCK op til det helt store niveau som er meget højere end de andre hold. Han er også den FCK har haft mest succes med i Europa hvor han jo på de seneste 2 år har været i Uefa Cuppen/Champions League med holdet, hvilket må siges at være ren dominering fra hans side. Desuden er han god til at vælge de kloge taktiske træk der gør at FCK får vendt resultatet, selv når det ser sortest ud, se bare imod Randers igår.


Årets målmand: Jesper Christiansen
Der var der utrolig hård kamp om pladsen, men når man er den målmand som har lukket færrest mål ind i en sæson og har en god attitude til kampene, så må det i sidste ende blive Jesper fra FCK buret. Manden har en utrolig god attitude til kampene og han kæmper virkelig for det og hjælper sine holdkammerater med at gejle sig op. Det er ikke fordi Stephan A og Onyszko ikke har det, men Jesper har bare det ekstra ''go'' end de 2 andre keepere, samt de andre gode keepere der er i SAS Ligaen. Selvom Stephan A ellers måtte betegnes som den bedste keeper tidligere på sæsonen, så har han svunget al for meget her på det seneste, det samme med Onyszko, derfor falder valget på Jesper Christiansen.


Årets forsvarsspiller: Zdenek Pospech
Når man er en højreback og kan lægge op til 10 mål i en sæson, så må det siges at være imponerende for den tjekkiske back Pospech. Han har haft sine små nedture igennem sæsonen, men alligevel formået at holde sin form oppe efter sine nedture. Han har spillet dårlige kampe, men der har altså også været kampe hvor han har præsteret langt over det niveau de andre backs i SAS Ligaen har. Han er både god til defensiven, men offensiven besidder han også godt. En Max Von Schlebrugge kunne også sagtens have været der med sin utrolige gode arbejdsstyrke nede bag i forsvaret som redder BIF fra indelukkende mål, men han var ikke særlig god imod FCK tidligere på sæsonen og derfor er det en FCK'er der vinder, selvom OB godt kunne have været med.


Årets midtbanespiller: Atiba Hutchinson
Nu skal det hele ikke bare være FCK spillere jeg nævner, men jeg synes stadigvæk Atiba Hutchinson skal blive belønnet med sådan en pris. Hans arbejdsstyrke samt spilforståelse er jo ekstrem. Hver gang modstanderen har boldbesiddelse løber han rundt efter bolden som et eller andet handyr og får næsten altid opsamlet bolden og sendt sit hold i angreb, og somme tider får de også scoret på det. Godt nok er han ikke god teknisk med hensyn til sparketeknik, men han er en sublim midtbanespiller som virkelig kan sætte sine fødder godt på en fodboldbane.


Årets angriber: Marc Nygaard
Med topscorer prisen fortjener man næsten den pris som Årets Angriber. Fran Kristensen, Morten Nordstrand, Peter Utaka, Djiby Fall, Ailton, Farnerud osv. kunne også have været nævnt, men taget i betragtning af at Nygaard får topscorer prisen, må det næsten være et selvfølge han får prisen. Han er en kropsstærk boksspiller som kan både med hovedet, men også med fødderne og alle forsvarsspillere frygter ham jo næsten ved hver kamp med den højde han har, plus fysik. Frank K har det også, men han har været for meget skadet og selvom han har fået et godt comeback, så ryger Nygaard med den alligevel, pga. topscorerprisen.


Årets mål: Ailton Almeida imod AC Horsens
Dette mål taler for sig selv. Fremragende performance af Ailton som beviser sin gode teknik og hans ufattelige driblestyrke. Det mål der er jo næsten umuligt fra den afstand og han starter jo allerede fra banens midte stortset. Alexander Farneruds mål imod Vejle var også et rigtig godt mål hvor han trækker ind i banen og sender et kvalitetsskud afsted over i hjørnet, og en Chris Sørensen mod FCM hvor han banker den op i nettaget fra en lang afstand var også nogle gode mål, men Ailton løber med den når han kan skrue den ind fra den vinkel der.

Årets flop: Morten Duncan Rasmussen
Nu er det ikke fordi jeg er en FCK fan og så bare afviser Brøndby på al ting, men valget falder altså på Duncan. Hvad har han lavet i efteråret og foråret stortset? Intet? Mange anså ham garanteret til at kunne få sit større gennembrud i denne sæson som Brøndby-spiller, men sådan har det ihvf. ikke gået. Han er al for tung og sløv og scorer næsten aldrig, hvilket jeg vil sige han burde kunne når han må betragtes som en god angriber fra nogle steder. Han er valgt til årets flop pga. de præstationer han har vist. Godt nok fik han prikket hul på bylden til slut her, men han skal kunne holde niveauet hele vejen igennem stortset og Brøndby's scoringskrise i angrebet er nok begyndt efter Duncan ikke kan præstere sådan så Jallow og Farnerud har fået pladsen, hvilket har gået meget bedre.

Årets hold:

                                        Jesper Christiansen (FCK)
Zdenek Pospech (FCK)  Max Von Schlebrugge (BIF)  Mikael Antonsson (FCK)  Oscar Wendt (FCK)
Michael Krohn-Dehli (BIF)  Hjalte Bo Nørregaard (FCK)  Eric Djemba-Djemba (OB)  Alexander Farnerud (BIF)
                              Peter Utaka (OB)    Morten Nordstrand (FCK)



Logged

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Afslutning af guldfavoritterne
« Svar #403: 01 Jun 2009, 22:18 »

Uha prøv og vær' lidt mere farvet AFC Wink
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Afslutning af guldfavoritterne
« Svar #404: 01 Jun 2009, 22:22 »

Hva snakker du om, der er da intet i det her indlæg ud over måske antonsson som er farvet Huh

Han har enda Farnerud og MKD med Rullende Øjne ?.. Farnerud som jeg ikke engang ville sætte på det hold.. Så bare drop det Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010