home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  0 Brugere, 738 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Kategori: Supertipperen
| | | |-+  Supertipperens, regler og struktur! !
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Supertipperens, regler og struktur! !  (Læst 9711 gange)
Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Supertipperens, regler og struktur! !
« : 28 Okt 2008, 18:03 »



Her er en mindre guide til spillet, og des regler!

Supertipperen fungerer stort set som almindelig fodbold. Dog er det uden bold osv. men det basale er det samme!
Vinderen findes nemlig på samme måde, den med flest mål, vinder!
Man spiller er en mod en, hvor vinderen får 3 point til vinderen, 1 uafgjort og 0 taberen.

REGLER:

Til hver runde lægger jeg 10 kampe op, som I så skal tippe på, med 1-X-2 systemet. For hver rigtigt tip, scorer man et mål. Vinderen er den med flest mål selvfølgelig Wink

Hvis en kamp ender afgjort, får hvert hold 1 point!

Deadline

Deadline er, hvis nogle ikke ved det, fristen til at tippe. Tipper man ikke inden deadlinen, vil alle de odds, på kampe der er i gang, gå tabt! Derfor vil jeg råde jeg til at gøre det i tide Wink

Udelukkelse

Skulle det ske, at man ikke får tippet to runder i træk, så er man ude af Supertipperen i 2 sæson! Dog kan man snakke sig fra det, hvis man vel og mærket har en grund. Hvis man ”bare glemmer” to gange i løbet af en hel sæson, så vil der ikke udgives nogen ban, det vil der dog uden tøven, ved tredje gang!

LIGAERNE og CUPS

Som lovet har jeg lavet et nyt ligasystem!

Fremover vil der være 10 hold i hver liga, fordelt på 4 lande; Danmark, England, Spanien og Tyskland. I hvert land, vil der findes to divisioner.

Man spiller mod alle én gang i løbet af en sæson, hvilket giver et kampprogram på hele 9 kampe!
De to dårligst placeret i den højeste division, og de to bedste i den dårligste division, rykker henholdsvis op og ned ved sæsons afsluttelse!

Champions League og Uefa Cup

For at kunne deltage i stjernernes turnering, Champions League, skal man kvalificere sig via ligaen.

Da det vil være lidt snyd / ærgerligt for dem der via lodtrækning starter i de dårligste divisioner, og derfor ikke kan komme i CL, vil der i første, og eneste, sæson også være mulighed for at kvalificere sig via 1. division! 

Det vil sige, er Champions League og Uefa Cup pladserne i alle 8 divisioner, er således ud:

1.   CL
2.   CL*
3.   CL*
4.   Uefa
5.   –
6.   –
7.   –
8.   –
9.   Nedrykning
10.   Nedrykning

CL* betyder at man skal i playoff-kampe. Alle andenpladser i de 8 ligaer, skal møde en af alle tredje pladserne.

Playoff-kampene spilles over en kamp. De 8 som går videre, kommer i Champions League gruppespillet, mens taberne ”kvalificere” sig til Uefa gruppespillet.
I Champions League gruppespillet, og Uefa gruppespillet, spilles der 6 kampe, 3 hjemme, 3 ude, men kampene vil dog kun løbe over 3 tipsrunder. Derfor spiller man to kampe, på en runde. Hvis I ikke forstår dette, så skriv Wink

De to bedste fra hver af grupperne, I Uefa´en og CL, går videre til Kvartfinalen, hvor man spiller to kampe, over to runder Wink, ligeledes semi-finalen. Finalen spilles dog kun over en kamp! – som normalt Wink


Fra 2. Sæson kan man dog kun kvalificere sig til CL og Uefa cuppen, via de højeste divisioner! Til den sæson vil kvalifikationen via ligaen se anderledes ud! Mere om det, til den tid;)

Pokal turneringen

I pokalturneringen vil alle have en chance. I første runde, er der 32 ”uheldige” som spiller om en plads videre til 2. Runde. Fra og med 2. Runde, vil alle hold være med.

I pokalen, også kaldet FMFreaks cup, spiller man vind eller forsvinde kampe, så der SKALfindes en vinder!!

For at forbygge en eventuel uafgjort, vil der (kun til pokalturneringen, samt slutspillet i CL og Uefa cuppen) være en ekstra kamp. Den udgør forlænget spilletid. Hvis begge svare rigtigt, eller forkert, slutter forlænget spilletid også uafgjort. Vi skal dog stadigvæk finde en vinder, så den ryger ud i straffesparkkonkurr ence. Ligesom forlænget spilletid, er det noget, man skal huske at udfylde inden kampenes start!

På forhånd skal man, sætte et ”S” ud for 7 af 10 kampe. Det indikerer at man vil benytte de ”odds” til en evt. straffesparkkonkurr ence. Man skal også huske at sætte et tal, fra 1-7 udfor. Tallene repræsenterer rækkefølgen. Hvis man sætter ”S1” ud for en kamp, betyder det, at det er din første skytte i en straffesparkkonkurr ence. Hvis der er en vinder efter de første 5 spark, så har vi en vinder, ellers fortsætter man til 6. og 7. spark. Hvis det mod forventning stadigvæk står lige, så er det lodtrækning!

Vinder man FMFreakcup kvalificere man sig til CL Kvalen. Hvis man i forvejen ikke var det, så smider man ligaens tredjeplads ned på Uefa pladsen, og Uefa deltageren komme pludslig ikke med!

Kampprogram

Der er også sket en revolution under kampprogram, altså hvornår der spilles kampe! Før var det kun lørdag (søndag), men nu, vil der også kunne blive tippet på kampe fra Uefa-cuppen samt Champions League! Hvis nogle synes det er en dum ide, da man så skal tjekke hele tiden, i fare for at der er en midt-uge-runde, opretter jeg snart et indlæg, med ALLE de datoer der bliver tippet på!

Dermed bliver det overskueligt at finde ud af hvornår der er kampe, samt der er ingen undskyldninger for, at man ikke ”vidste” at der var en midt-uge-runde!

Tråden kommer snarest!


Hvis der er spørgsmål til denne guide / regelbog, så skriv en besked, så vil jeg prøve at gøre det mere klart. Wink
« Seneste Redigering: 05 Nov 2008, 20:17 af Toni » Logged

Lang tid siden sidst! Peace

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #1: 28 Okt 2008, 18:23 »

Må man godt stille spørgsmål herinde? For har da et. Det er, om at hvis man vinder FMFreaks Cuppen går man så videre til enten CHL eller UEFA´en eller ingen af dem?
Logged


Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #2: 28 Okt 2008, 18:28 »

Må man godt stille spørgsmål herinde? For har da et. Det er, om at hvis man vinder FMFreaks Cuppen går man så videre til enten CHL eller UEFA´en eller ingen af dem?

Du må gerne stille spørgsmål Wink

Man kommer i CL kval, i stedet for en i ens liga, som har kvalificeret sig.
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #3: 28 Okt 2008, 18:33 »

Du må gerne stille spørgsmål Wink

Man kommer i CL kval, i stedet for en i ens liga, som har kvalificeret sig.

Okay bare iorden. Glæder mig helt vildt hvornår starter det?
Logged


Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #4: 28 Okt 2008, 18:39 »

Okay bare iorden. Glæder mig helt vildt hvornår starter det?

Kommer an på hvornår vi er 80, for muligvis onsdag-torsdag Wink (CL/Uefa kampe!)
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #5: 28 Okt 2008, 19:54 »

Ellers forstår jeg det hele, der er ingen misforståelser, så gode regler og kan godt lide din Liga opsætning.
Logged


Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #6: 28 Okt 2008, 19:56 »

Ellers forstår jeg det hele, der er ingen misforståelser, så gode regler og kan godt lide din Liga opsætning.

Det er da godt, så står det på nogenlunde dansk  Wink Opstemt

Synes også jeg fik en god ide med liga opsætningen Wink

Ps. Hvad synes du om, at vi nok kommer til at tippe på Uefa og CL kampe??
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #7: 28 Okt 2008, 20:02 »

Synes det er helt iorden Smiley
Logged


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #8: 28 Okt 2008, 20:08 »

Det virker som en rigtig god idé og jeg glæder mig meget til at få sparket gang i konkurrencen.  Smiley
Godt initiativ Toni!
Logged

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #9: 28 Okt 2008, 21:27 »

Synes det er rigtig godt, at du lægger datoerne ud, så man kan se hvornår, man skal ind og sætte 1 x 2 !
Det er en dejlig "Feature" som gør det meget mere overskueligt Smiley

Logged

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #10: 28 Okt 2008, 21:31 »

Synes det er rigtig godt, at du lægger datoerne ud, så man kan se hvornår, man skal ind og sætte 1 x 2 !
Det er en dejlig "Feature" som gør det meget mere overskueligt Smiley



Den første dato, bliver nok den 8. November, men det afhænger lidt af, om de sidste lige får tilmeldt sig!

Når jeg ved hvornår vi kan starte, og har set lidt på fodbold kalenderen smider jeg datoerne op i dette link, samt et andet Wink

Tak for rosen  Thumbs Up
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #11: 28 Okt 2008, 22:38 »

Jeg tænkte lidt mht. CL og Uefa cup - kunne det så ikke være passende hvis det var cup-kampene der var midtuge-kampe? altså at CL-grupperne tippede tirsdag og Uefa torsdag? synes det lyder rigtig godt! men synes også det kunne være genialt hvis cup-kampe i vores spil, blev lavet til midtuge-runder Smiley

Skidegodt initiativ Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #12: 28 Okt 2008, 22:44 »

Jeg tænkte lidt mht. CL og Uefa cup - kunne det så ikke være passende hvis det var cup-kampene der var midtuge-kampe? altså at CL-grupperne tippede tirsdag og Uefa torsdag? synes det lyder rigtig godt! men synes også det kunne være genialt hvis cup-kampe i vores spil, blev lavet til midtuge-runder Smiley

Skidegodt initiativ Smiley

Det er faktisk ikke så dårlig en ide, men så vil én sæson bare tage 9 uger! Er det ikke lige i overkanten?  Huh
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

mvh6
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #13: 31 Okt 2008, 17:44 »

To ting.

1). (Spørgsmål) Går førstepladsen direkte i CL og så anden/tredje pladsen i kval. sammen med pokal. Og kan man rykke ud ad første div.

2). (Forslag) Burde det ikke være nummer 1 går direkte i CHL, nummer 2 går i CL kval, nummer 3 går direkte i UEFA og Pokal vinder går i UEFA kval. Og nummer 4 går i Toto cup. Eller noget i den retning. Og så syntes jeg der skal være tre nedrykkere og oprykkere, da det vil give flere chancen.
Logged


Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Supertipperens, regler og struktur! !
« Svar #14: 31 Okt 2008, 17:47 »

To ting.

1). (Spørgsmål) Går førstepladsen direkte i CL og så anden/tredje pladsen i kval. sammen med pokal. Og kan man rykke ud ad første div.

2). (Forslag) Burde det ikke være nummer 1 går direkte i CHL, nummer 2 går i CL kval, nummer 3 går direkte i UEFA og Pokal vinder går i UEFA kval. Og nummer 4 går i Toto cup. Eller noget i den retning. Og så syntes jeg der skal være tre nedrykkere og oprykkere, da det vil give flere chancen.

1.a) Jep.
1.b) nej man kan ikke rykke ud ad 1. division

2.a) Det ville blive alt for indviklet, hvis vi også skal have toto cup osv  Wink
2.b) Hmm, jeg ved ikke rigtigt med tre nedrykker, men tror jeg vil gøre det sådan, at nummer 8 i højeste liga, og nummer 3 i nederste, skal spille play-off kamp, om op- og nedrykning Wink Tak for forslaget
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010