home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Maj 2024, 13:38 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 568 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 40254 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
[#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« : 01 Apr 2009, 06:38 »

ASSOCIAZIONE SPORTIVA CISCO CALCIO ROMA



- en mission i Rom







Rom – byernes by. Italiens hovedstad og hjemby for to storklubber: A.S. Roma & S.S. Lazio, der trækker fulde huse af fanatiske fans til deres kampe. Men der sker faktisk også andre ting på fodboldfronten i Rom.

Da der skulle vælges hold til blogkonkurrencen var det jeg tænkte: Er der ikke plads til endnu et stærkt hold i hovedstaden? Jo, selvfølgelig! Nu er det så heldigt at der rent faktisk findes et lovende hold fra Rom. Navnet er Cisco Roma. Holdet var i FM08 nok et af de mest lovende LLM hold. De er ikke lige så imponerende i FM09, men det gør absolut ikke noget!





There’s something about the small clubs ...
Sådan har et altid været for mit vedkommende. Sidst jeg startede et spil med en topklub var i CM 00/01 (Sao Paolo, Brasilien). I de sidste par udgaver af FM har mine start-klubber typisk været Nottingham Forest, Wigan, Portsmouth (da de var i CCC) Leeds, Fortuna Düsseldorf, Paris FC osv. Den største klub jeg startede med i FM 08 var Newcastle. I FM 09 har jeg hidtil kun spillet med FC Vestsjælland og Barnsley FC. Så jeg er ikke vandt til store transferbudgetter og ditto armbevægelser.

Hvorfor en lille klub? Det er charmen. I FM bliver det, som med så mange andre spil – efter nogle games begynder man at få styr på nogle tricks. Hvilke spillere, der er gode at købe, hvilke taktikker der fungerer osv. Derfor er det fedt at bryde sin sikkerhed, finde en liga man normalt ikke spiller i og spillerne hvis navne man ikke vil kunne udtale korrekt om man så havde en pistol for panden. Jeg har ikke spillet i den italienske liga siden de glade FM06 dage, så derfor var det naturligt for mig at vende tilbage til støvlelandet.



Historie
Normalt plejer min fodboldinteresse at trække mig i retning af klubber med en lang historie. Sådan bliver det ikke denne gang. Cisco Roma blev stiftet i 2004 som resultatet af en fusion mellem A.S. Lodigiani og Cisco Calcio Roma. Den ene klub, A.S. Lodigiani, er kendt for sit ungdomsakademi, der har fostret spillere som Luigi Apolloni, Valerio Fiori, Emiliano Moretti og Francesco Totti. Desuden lagde en ung fyr ved navn Luca Toni også vejen forbi Logigiani i midten af halvfemserne.

Cisco Roma har ambitioner om at blive til noget. I sidste sæson var alle sejl sat til. Den tidligere stjerneangriber Paolo Di Canio valgte at afslutte sin aktive karriere i klubben fra sommeren 2007. Cisco Roma havde en bugnende økonomi og store forhåbninger til sæsonen. Det blev til en andenplads, dvs. slutspil om oprykning. Desværre stod et nederlag til Reggiana i vejen for oprykningen, og igen i år må holdet starte i den fjerde bedste liga i Italien. Di Canio er fortid i klubben, et nyt kapitel kan begynde.




Solo mio
I spillet er jeg en 35-årig tidligere professionel fodboldspiller. Cisco Roma er min all time favorite club på trods af at jeg er pæredansk. Jeg fået en kontakt til sommeren 2012, dvs. at jeg – hvis intet går galt – har 4 år til at skabe noget start i Rom. De kloge plejer jo også at sige at Rom ikke blev bygget på én dag, ikke?

Bloggen vil blive skrevet ud fra en gamervinkel, dvs. at jeg på intet tidspunkt vil bilde jer ind at jeg snakker med spillerne, driver en sportsavis eller er blevet en RL fan, der fortæller om sin klub. Mine updates vil være korte, præcise og uden for meget grafisk lir. Nogle kalder det oldschool, jeg kalder det overkommeligt når man har fuldtidsjob og en masse spændende ting at tage sig til i fritiden (læs: en samboende kæreste, der godt nok gav mig FM09 i gave, men som synes jeg også skal bruge tid på andet end FM i april).

Den eneste liga i spillet er den italienske. Patch 9.3 er installeret, men jeg bruger 9.2 databasen så alle starter med deres sommer-2008 spillere. Det er ikke umiddelbart min plan at skifte job, og jeg vil tænke mig om to gange, hvis jeg bliver tilbudt et landstrænerjob. Jeg har tilføjet spillerne fra cirka 100 lande til mit savegame. Bare så der er lidt at shoppe af.
« Seneste Redigering: 24 Maj 2009, 14:26 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #1: 01 Apr 2009, 06:38 »




Dusty's karriere i Cisco Roma











Sæson 2008/2009


Serie C2/B:

1. plads - 34 kampe - 25 sejre - 4 uafgjort - 5 tabte - 78 point


Coppa Italia

Deltog ikke


Serie C Cup

Tredje runde







Sæson 2009/2010


Serie C1/B:

2. plads - 34 kampe - 18 sejre - 9 uafgjort - 7 tabte - 63 point

Oprykning via playoff


Coppa Italia

Anden kvalifikationsrunde


Serie C Cup

Første runde








Sæson 2010/2011


Serie B:

9. plads - 42 kampe - 17 sejre - 11 uafgjort - 14 tabte - 62 point


Coppa Italia

Tredje kvalifikationsrunde








Sæson 2011/2012


Serie B:

6. plads - 42 kampe - 20 sejre - 13 uafgjort - 9 tabte - 73 point

Oprykning via playoff


Coppa Italia

Tredje kvalifikationsrunde


« Seneste Redigering: 30 Apr 2009, 22:40 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #2: 01 Apr 2009, 06:43 »


Velkommen til Stadio Flamino












Cisco Roma spiller ikke sine kampe hvor som helst, men på et klassisk, flot italiensk stadion med plads til 30.000 hujende fans. Men okay, jeg forventer ikke fuldt hus de første par sæsoner. Cisco Roma deler hjemmebane med A.S. Roma, og af og til lægger min hjemmebane også græs til det italienske landshold. Stadio Flamino var også centrum for de Olympiske leje i 1960, hvor Danmark vandt sølv i fodboldturneringen. Bl.a. på grund af målmandens tyggegummi på stolpen. Men det er en anden historie.




Cisco Roma er knyttet tæt sammen med A.S. Roma. Ikke nok med at vi deler stadion, vi er også ”rugekasseklub” for topholdet. Jeg håber det kan give os muligheden for at låne nogle spændende spillere. Cisco Roma har dog også nogle rugekasseklubber, hele tre af slagsen. Den ene af dem, Celano, spiller faktisk i vores egen liga. Syret, faktisk troede jeg ikke man kunne det, men så lærte jeg også noget.




Cisco Roma starter spillet i Serie C2/B, den fjerde bedste række i Italien. Denne ”fjerde division” er splittet op i tre ligaer med 18 hold i hver. Vinderen i hver af de tre ligaer rykker op i Serie C1. Nr. 2 – 5 skal spille oprykningspil, men da jeg er sproglig student er jeg lidt usikker på om man kun skal slå de andre oprykningskandidate r i sin egen liga, eller om man skal møde de andre også. Men det vil jeg forhåbentlig blive klogere på.

I det hele taget er fodbold i Italien ikke så enkel. Jeg har vedlagt et SS over reglerne for truppens sammensætning, og det bliver en udfordring her i første sæson at kringle mine spillerindkøb og salg så det hele går op. Den regel, der ikke er taget med på billedet er at jeg ikke må købe ikke-EU spillere fra udlandet.

Men udfordringen ser interessant ud. Jeg kan slet ikke vente med at komme i gang.



Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #3: 01 Apr 2009, 08:49 »

Det starter lovende...  Jeg glæder mig til at læse mere.
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #4: 01 Apr 2009, 08:53 »

Ser spændende ud og ser frem til at følge med her Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: En mission i Rom
« Svar #5: 01 Apr 2009, 08:53 »

Fantastisk du gamle! Elskede især din nomade blog om DR Congo, den var rigtig hyggelig, og jeg skal helt sikkert følge med her igen! Thumbs Up
Logged

mandal
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #6: 01 Apr 2009, 09:08 »

spændende valg af hold, helt sikkert en blog jeg vil følge  Wink
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: En mission i Rom
« Svar #7: 01 Apr 2009, 09:13 »

elsker din "oldschool" stil og kan godt lide at høre om LLM hold, så vil helt sikkert følge med her
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #8: 01 Apr 2009, 10:11 »

Ville lige spørge; du skriver i din indledning at "Cisco Roma  blev stiftet i 2004 som resultatet af en fusion mellem A.S. Lodigiani og Cisco Calcio Roma." men i screenshot af holdinfo siger den 1972 er det en af fusionsklubbernes grundlæggelses år?

ellers ser det spændende nu, glæder mig til at høre mere til livet i Italien
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #9: 01 Apr 2009, 10:11 »

Super hold. Vil helt sikkert følge denne blog, da jeg selv lige har oprettet et spil med dem.

Held og lykke..
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #10: 01 Apr 2009, 10:16 »

Ville lige spørge; du skriver i din indledning at "Cisco Roma  blev stiftet i 2004 som resultatet af en fusion mellem A.S. Lodigiani og Cisco Calcio Roma." men i screenshot af holdinfo siger den 1972 er det en af fusionsklubbernes grundlæggelses år?

ellers ser det spændende nu, glæder mig til at høre mere til livet i Italien

Det er et rigtigt godt spørgsmål, jeg undrede mig også da jeg så det.

Historien om Cisco Roma er skrevet ud fra oplysninger fra Wikipedia, så jeg går ud fra at årstallet 1972 henviser til det år hvor en af de to oprindelige klubber opstod.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: En mission i Rom
« Svar #11: 01 Apr 2009, 11:09 »

Lodigiani blev konstitueret i 1972, det er der årstallet stammer fra. De bruger også årstallet officielt, blandt andet i deres logo.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #12: 01 Apr 2009, 12:15 »

Kan godt lide at du skriver ud fra spillets vinkel, og ikke som fan eller som en sportsavis. Dog er der dog en del stavefejl, som jeg håber på der bliver rettet op på i de næste updates. Held og lykke.
Logged


Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En mission i Rom
« Svar #13: 01 Apr 2009, 13:23 »

Må indrømme at på trods af at der ikke er alt muligt grafisk lir (ikke at jeg er meget til den slags anyways, men det kan da være pænt), så er jeg fanget. Kan godt lide den lille italienske Serie C2/B-ting og du skriver ganske udmærket. Jeg føler mig ihvertfald underholdt og glæder mig til næste update Smiley Thumbs Up
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Mikkellas
Gæst
 
Sv: En mission i Rom
« Svar #14: 01 Apr 2009, 13:57 »

Dejlige updates allerede, Dusty Thumbs Up Det bliver utrolig spændende at følge din hverdag hos Cisco Roma!
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010