home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Maj 2024, 16:24 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23295
  0 Brugere, 360 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: fmgod123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #30# Enden på det hele og tak for alt - The new City
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint
Forfatter Emne: #30# Enden på det hele og tak for alt - The new City  (Læst 45170 gange)
Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #19# Optakt til CL-finalen '10 + rettelser i tidligere updates - The new City
« Svar #75: 13 Apr 2009, 20:23 »

Okay Bune (: Jeg må godt nok indrømme, at den næste update (mindst) er lidt i samme stil netop pga. af at jeg er kommet til updaten omkring finalen, men efter det, må jeg tage det til efterretning og helt sikkert se om der er andre muligheder omkring de allervigtigste kampe.

- og så tak for det sidste ord (;

/Svensen
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #19# Optakt til CL-finalen '10 + rettelser i tidligere updates - The new City
« Svar #76: 14 Apr 2009, 16:14 »


#20# Kampen om CL-trofæet 2010



”Goddag og velkommen til Santiago Bernabeu hvor Champions League finalen sparkes i gang inden længe. Mit navn er Mads Vangsø, og jeg skal guide jer garvede radiolyttere gennem sæsonens største og vigtigste fodboldkamp. Selv sidder lige nu i et specialdesignet rum til alle de radioværter der skal formidler kampen ud til diverse lande. Herfra kan jeg selvfølgelig se hele stadion, grønsværen og så videre. Og nu ser det faktisk ud til, at vi får de to startopstillinger op på storskærmen. Lad mig fortælle jer, hvem vi får at se her i Madrid.







03:36: Srna står klar til at sparke hjørnespark og City har de to store midterforsvarer Fazio og Gamberini med fremme. Srna smider den ind over, Fazio kommer op, men bolden ryger over målet.

05:34: Samme situation som sidst: Srna er klar med hjørnesparket fra venstre side. Bolden ligger til på keeperen, og Buffon kommer sikkert op og griber.

14:00: Zhirkov ser ud til at have slået sig. Umiddelbart var der ikke nogen modstander i nærheden, men Citys læge kommer i hvert fald på banen.

23:01: Criscito afleverer fra venstre ind til Marchisio, som hurtigt sender den videre til Amauri, som dækker bolden godt af på kanten af Citys felt. Den bliver lagt af til Marchisio som straks hamrer på mål! Men bolden volder ikke problemer for Akinfeev som nemt griber bolden.

28:25: Grygera kaster indkast i højre side midt på Citys banehalvdel. Amauri tæmmer, men bliver tacklet af en defensiv Vagner Love. Gerrard fører bolden frem og spiller en Balotelli der er helt alene i front. Han holder flot på bolden og spiller en trekant med Kuzmanovic og Love, og er pludselig fri af Juventusforsvarerne . Han skyder men Buffon redder! Grygera får bolden og starter et godt spil fra Juventus. Højre, venstre, højre, venstre, venstre og indlæg. Men Cityforsvaret for headet bolden væk.

38:03: Wright-Phillips er helt fri på højrefløjen, og det undrer mig hvorfor ingen møder ham. Han smider den fladt indover. Der er klumpspil! Men endnu en gang får Juventus afværget faren.

44:16: Fjerdedommeren viser, at der er lagt 2 minutter til.

47:01: Pause

49:28: Srna med frispark midt på Juventus’ banehalvdel. Han spiller den videre til Kuzmanovic som hygger på mål! Men Buffon har styr på den, og den ryger langt over kassen.

52:00: Zhirkov smutter forbi to Juventusspillere og smider et godt indlæg ind, men Grygera opfanger bolden og spiller den ud af farezonen.

61:13: Kuzmanovic med et frispark midt på banen. Wright-Phillips får bolden ude på fløjen, han søger ned mod baglinjen og slår et godt indlæg! Men Arda er derinde og header den væk. Men så modtager Gerrard altså bolden lige uden for feltet! Gerrard hamrer til den, men den sniger sig forbi den ene stolpe.

72:46: Gerrard modtager bolden i den silende regn her i Madrid, men bliver nedlagt af Borriello.

74:04: Shaun Wright-Phillips bliver taget ud til fordel for Wayne Bridge, og det kunne se ud som om at Srna rykker op på højrefløjen mens Bridge overtage pladsen på venstre back.

76:06: Richards kaster indkast. Srna modtager bolden på kanten af feltet og sender den straks videre til Gerrard som hugger til! Men igen er Buffon på plads og får bokset væk. City fastholder altså presset nu, og det er Bridge der holder fast i bolden lige uden for feltet. Han får smidt den indover, men Chiellini hamrer den ud af kommunen. Fazio samler op for City midt på banen. Han smider den over til Srna, men der bliver vinket for offside på kroaten.

79:00: Juventus tager Borriello ud og erstatter ham med veteranen Del Piero.

79:57: Robinho kommer ind og erstatter en træt Yuri Zhirkov på venstrefløjen.

81:44: Srna modtager bolden på fløjen og smider den godt ind imod Vagner Love. Love vender rundt og afslutter, men endnu en gang er Buffon på plads i Juvemålet.

85:56: Fazio, Gerrard, Balotelli og afslutning. City viser altså hurtige kombinationer, men endnu en gang rækker det ikke til andet end en spildt chance.

89:00: Fjerdedommeren viser at der er lagt 2 minutter til. Der står altså stadig 0-0 her på Santiago Bernabeu i Madrid.

91:14: Juventus foretager en dobbelt udskiftning. Molinaro og Inler kommer på banen og ud tages i stedet De Ceglie og Sissoko.

92:40: Dommeren afslutter den ordinære spilletid.

95:44: Robinho mister bolden midt på banen og straks er Juventus i angreb. Amauri bliver spillet fri, vender rundt og skyder! Men Akinfeev er på plads og bokser bolden væk.

96:36: Juve har frispark et farligt sted helt ude i højre side og Arda står klar til at smide den indover. Indlægget kommer ind, men Cityforsvaret for headet den ud til indkast i modsatte side.
 
103:17: Srna rykker med bolden på højrekanten. Han spiller den videre med hurtige kombinationer. Først Kuzmanovic og derefter Gerrard. Gerrard tager et enkelt træk og hugger, men BUffon er på plads og griber bolden.

105:22: Dommeren fløjter til pause i den forlængede spilletid.

105:01: Kuzmanovic tages ud og erstattes af Tymoschuk, som anses for at være en ganske habil straffesparksskytte . Det kunne godt se ud som om Citymanager Jacob Svensen begynder at tænke på straffesparkskonkur rence nu.

109:49: Richards kaster fra højre side. Gerrard modtager bolden og Cityholdet spiller den godt rundt. Juventus spillerne løber forgæves, og Inler laver et frustrationsfrispar k på Tymoschuk et farligt sted. Srna sparker, men bolden ryger over mål.

112:42: Srna sparker hjørnespark i højre side. Dette kunne være en god chance for englænderne… Fazio kommer op! Men bolden ryger igen forbi mål.

114:20: Godt spil her af Manchester City resulterer i en afslutning fra Tymoschuk og nu endnu et hjørnespark til de blå. Det er igen Srna der skal smide den ind over. Gamberini kommer op! Han header på mål!!! Stolpen!!!!! Der er klumpspil, bolden kommer ikke væk fra stregen! Og der dukker Fazio op! Manden prikker den ind over stregen!!!!!!! MÅL TIL CITYYYYYY!!!! (Jeg sidder faktisk og skriver live! Nøj hvor er undertegnede glad!). Fazio løber af sted med en arm i vejret! Han er henrykt!

116:51: Manchester City fastholder overtaget og kommer frem til en chance. Grygera kan ikke gøre andet end at smide bolden ud til hjørnespark. Igen er det Srna der tager sig af det. Juventus ændrer nu opstlling til 4-2-4.  Gamberini stiger op men header bolden over mål.

121:00 Dommeren fløjter kampen af og City har vundet Champions League trofæet. Hvilken stor aften for englænderne! Jeg takker af herfra.
Logged

guldfck
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #20# Kampen om CL-trofæet 2010 - The new City
« Svar #77: 14 Apr 2009, 16:28 »

hvilken kamp!!!!! Thumbs Up
Logged

PSN: Guldfck

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #20# Kampen om CL-trofæet 2010 - The new City
« Svar #78: 14 Apr 2009, 19:26 »

Til lykke med CL-triumfen, godt gået. Men havde du ikke vundet kampen ville updaten have været ulidelig Wink

En mulighed til at dække vigtige kampe kunne være screenshots?

-bune
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #20# Kampen om CL-trofæet 2010 - The new City
« Svar #79: 14 Apr 2009, 21:17 »

Til lykke med CL-triumfen, godt gået. Men havde du ikke vundet kampen ville updaten have været ulidelig Wink

En mulighed til at dække vigtige kampe kunne være screenshots?

-bune
Hvilke screenshots ville det så umiddelbart skulle være af for at give den bedste effekt? Hvis du har nogle gode idéer eller muligheder ? Smiley
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #20# Kampen om CL-trofæet 2010 - The new City
« Svar #80: 15 Apr 2009, 02:55 »

Heps.

Mine bud på anderledes dækning af kampe kunne være:

Screenshots med følgende:

- Uddrag/udklip/beskæring af matchreport
- Post match report fra din assistent
- Player ratings efter kampen
- Vigtige begivender (fx hvis der bliver scoret på direkte frispark så et screen fra replayet, hvor man i 2d/3d ser, hvor det taget fra/murens placering)

samt

- Lægge highlights/mål op på youtube og så linke til det. (Har længe undret mig over, hvorfor ingen bloggere gør brug af den mulighed.)

-bune
« Seneste Redigering: 15 Apr 2009, 02:57 af Bune » Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #20# Kampen om CL-trofæet 2010 - The new City
« Svar #81: 15 Apr 2009, 07:05 »

imponerende at du sidder herinde kl 02:55 og svarer Peace

men jeg vil da helt sikkert prøve at tage det til mig, og så må vi se, om det kan blive til noget i fremtiden - tak for hjælpen og idéen i hvert fald Peace
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #20# Kampen om CL-trofæet 2010 - The new City
« Svar #82: 15 Apr 2009, 21:15 »


#21# Svensen, transfers & venskabskampe



Anden sæson er nu efterhånden ved at være overstået – og det med en pæn succes. Det blev rent faktisk til The Double da både FA og Champions League blev vundet. En grund til dette, mente mange, var Manchester Citys manager, jeg selv, Jacob Svensen. Da jeg blev ansat for nu 2 sæsoner siden, var medier, fans og spillere usikre på mine evner, men jeg synes selv, jeg efterhånden har fået dem overbevist om andet. Eneste sted hvor bestyrelsen så sig utilfredse på mig i sidste sæson, var med hensyn til 3. Pladsen i ligaen – de mente ikke, vi havde været med i guldkampen, hvilket man måske kan give dem ret i, da Manchester United egentlig sluttede rimelig suverænt i front. Men denne skuffelse over ligaen blev tydeligvist glemt da vi første tog FA-titlen og senere også CL. Medier, fans, spillere og bestyrelse var i hvert fald ikke i tvivl om mine evner, og jeg blev da også et par uger senere tilbudt en kontraktforlængelse, som jeg straks sagde ja til. Jeg er desuden blevet tilbudt et par landstrænerjobs. Det var dog ikke for de helt vilde nationer (Nordirland og Ghana), så her valgte jeg at takke nej. Jeg vil stadig holde fuld koncentration på Manchester City – vi skal have The Trible i år!

Transfervinduet er godt nok stadig i gang her d. 8. august 2010, men jeg vil alligevel gerne skrive lidt om det – der er nemlig sket nogle bemærkelsesværdige handler. Tre handler har overskygget alle de andre i England, og det er sjovt nok vores egen klub der har lavet dem. Præcis 1 mia. DKK er der blevet brugt på de tre spillere, som godt nok også er de eneste, der er blevet hentet ind som forstærkninger.

Gareth Bale:
Er en 21-årig knægt fra Wales. Han spiller på venstre back og er allerede nu klar til at overtage pladsen fra Srna/Bridge (Srna op på højre midt). Oprindeligt stammer han fra Southamptons ungdomsakademi, hvorfra Tottenham købte ham i 2007. Nu har han så taget skridtet længere op og har skiftet til Manchester City for 250 mio. DKK. Bale har fået en 4-årig kontrakt, og både han og bestyrelse håber at han bliver i klubben resten af sin forhåbentligt glorværdige karriere.


Sergio Agüero:
22 år, argentiner, 36 landskampe med 14 mål til følge. Bare det siger lidt om hans kvaliteter. Allerede nu betegnes han som en verdensklasse angriber – hvad kan det dog ikke blive til? ”Kun”, som han bliver kaldt, er en typisk offensiv spiller, der både kan tage den offensive midtbane og en angrebsplads. Han kom til Atletico Madrid fra Independiente i 2006 og er altså nu skiftet videre til Manchester City for 350 mio. DKK. Kun har fået en 5-årig kontrakt og siges at være opsat på at imponere sin nye manager.


Kaká:
Ham kender vi vidst alle sammen? Og ja – der er tale om ham fra Milan. Han er efterhånden blevet 28 år, og vil rent faktisk tilføje vores City-hold noget erfaring. En faktor der måske gjorde skiftet muligt, var at Milan ikke kvalificerede sig til Champions League til den kommende sæson. Kaká havde en skuffende sidste sæson med kun 3 mål i godt 30 kampe og et snit på under 7,00. Alligevel smed vi 400 mio. DKK på bordet for ham, og så må vi håbe, han kan genoplive sin karriere i Manchester.


Ved dags dato er vi blevet færdige med venskabskampene og skal faktisk i dag spille Charity Shield mod storebror United. Venskabskampene er forløbet nogenlunde, og der har kun været en enkelt svipser i kampen ude mod franske Nice, hvor det kun blev til 1-1. I alt sluttede kampene med en målscore på 25-1 og en statistik der hed 5-1-0.




Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #21# Svensen, transfers & venskabskampe - The new City
« Svar #83: 17 Apr 2009, 16:05 »


#22# Fremtidens forventninger






Mens jeg sidder her og hører musik, snakker med mine hunde, hører min far komme op i indkørslen og venter på at veninden skal komme forbi, får jeg pludselig et chok. Jeg sidder i mit Football Manager spil med Manchester City og laller lidt rundt i de forskellige klubber, kigger på spillere osv. osv. Jeg opdager at det faktisk er i dag, jeg skal spille den første betydningsfulde kamp i sæsonen – Charity Shield imod Manchester United – en svær kamp.
Men det er egentlig ikke så meget det, der chokerer mig. Inden kampen går jeg ind for at tjekke, hvad bestyrelsen egentlig forventer af kampen. De er ligeglad, de vil hellere ligge fokus på alle de andre turneringer, vi deltager i dette år. Heller ikke dette chokerer mig så meget – det er mere alt det, den benhårde, internationale bestyrelse forventer i alle de andre turneringer og cups, som vi deltager i.

Vi går en svær sæson i måde. Ingen tvivl om det. Bestyrelsen forventer uendeligt meget, og når vi så samtidig skal skifte spillestil pga. nyindkøbte stjerner, kan det godt gå hen og blive svært. Bestyrelsen forventer at vi vinder alt, vi er med i – med undtagelse af Charity Shield og Liga Cuppen, som de faktisk er ligeglade med. Jeg selv er lidt mindre optimistisk. Selvom vi efterhånden har skrabet et rigtig godt hold sammen, forventer jeg altså ikke at vi trumler over alt og alle og snupper det hele. Jeg vil ikke have nogen konkrete forventninger fra start af, men vil hellere evaluere efterhånden som vi kommer længere frem.

Ude over at vi har indkøbt et par nye stjerner til holdet, har vi efterhånden også nogle unge spillere, der skal have lidt førsteholdsfodbold for at kunne udvikle sig optimalt. Efter indkøbene i forrige sæson, har vi skabt en række unge talenter, der burde få niveau til de helt store klubber i Europa, og nu er det nok snart på tide, at de rigtig får chancen.

Mere er der nok ikke at sige på nuværende tidspunkt – jeg skal lige have ordnet United i Charity Shield. Vi snakkes.
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #22# Fremtidens forventninger - The new City
« Svar #84: 17 Apr 2009, 19:35 »

Aloha.

Et par fine updates, hvor du slipper godt fra bare at informere om livet omkring holdet.

Kiggede lige på din startopstillng, der godt nok pivåbent centralt når det går mod dit mål, så lad os håbe din suveræne offensiv er effektive. Og apropos offensiv, så tangerer dét det perverse at du har SWP, Eduardo, Balotelli og Robinho udenfor startopstillingen. Det er sgu rock'n'roll.

-bune

Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #22# Fremtidens forventninger - The new City
« Svar #85: 18 Apr 2009, 09:50 »

Aloha.

Et par fine updates, hvor du slipper godt fra bare at informere om livet omkring holdet.

Kiggede lige på din startopstillng, der godt nok pivåbent centralt når det går mod dit mål, så lad os håbe din suveræne offensiv er effektive. Og apropos offensiv, så tangerer dét det perverse at du har SWP, Eduardo, Balotelli og Robinho udenfor startopstillingen. Det er sgu rock'n'roll.

-bune

Shaun W-P har efterhånden også spillet sig i startopstillingen - han spiller faktisk altid rigtig godt. Det samme gælder Balotelli. Robinho derimod spiller virkelig, virkelig dårligt uanset om han er på fløjen, den offensive eller i angrebet - ved ikke rigtig, hvad jeg skal stille op med ham.

Med hensyn til defensiven, kan jeg afsløre, at jeg på nuværende tidspunkt har lukket færrest mål ind af alle i Premier League, så der må da heldigvis blive gjort et eller andet rigtigt dernede også  Cool
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #22# Fremtidens forventninger - The new City
« Svar #86: 18 Apr 2009, 11:56 »

Heps.

Inspireret af din blog startede jeg et spil med City, og har også haft voldsom succes med SWP, han er godt nok en god spiller i FM. Har derimod også haft tur i den med Robinho ( han har dog været meget skadet: en á 4 mnd og en á 5 uger) men har brugt ham som AM C, hvor han har vist sin giftighed når han har været på plads. Men vil give dig ret i, at han ikke har udpræget stats som berettiger i ham til at starte som angriber på et tophold 
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #22# Fremtidens forventninger - The new City
« Svar #87: 18 Apr 2009, 15:22 »

Heps.

Inspireret af din blog startede jeg et spil med City, og har også haft voldsom succes med SWP, han er godt nok en god spiller i FM. Har derimod også haft tur i den med Robinho ( han har dog været meget skadet: en á 4 mnd og en á 5 uger) men har brugt ham som AM C, hvor han har vist sin giftighed når han har været på plads. Men vil give dig ret i, at han ikke har udpræget stats som berettiger i ham til at starte som angriber på et tophold 
Dejligt at jeg kan inspirere folk - fedt at du også prøver det!
Men ja, som du også selv siger, så er det helt vildt hvad den mørke højrefløj kan, kan psiller helt enormt godt!
Jeg glæder mig da til at høre, hvordan det går dig imens jeg fortsætter min eget spil, nu jeg er blevet færdig med den ene af afleveringerne til næste uge  Wink
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #22# Fremtidens forventninger - The new City
« Svar #88: 18 Apr 2009, 22:17 »


#23# De tidligere vindere


Ikke så meget en update på mine egne resultater her. Jeg ville bare lige give folk et indtryk af, hvordan det er gået i de forskellige lande i de to foregående sæson. De divisioner, jeg har valgt i de forskellige turneringer, har jo alle haft en vinder, og bare lige for informationens skyld, kunne det være, jeg lige skulle give en update på, hvordan det er gået i den bedste række samt pokalen rundt omkring i Europa.

England:
Vinder af bedste liga – 08/09 & 09/10: Manchester United & Manchester United
Pokalvinder – 08/09 & 09/10: Chelsea & Manchester City


Italien:
Vinder af bedste liga – 08/09 & 09/10: Juventus & Roma
Pokalvinder – 08/09 & 09/10: Sampdoria & Roma

Spanien:
Vinder af bedste liga – 08/09 & 09/10: Real Madrid & Real Madrid
Pokalvinder – 08/09 & 09/10: Real Madrid & Villareal

Tyskland:
Vinder af bedste liga – 08/09 & 09/10: Bayern München & Werder Bremen
Pokalvinder – 08/09 & 09/10: Dortmund & Bayer Leverkusen

Frankrig:
Vinder af bedste liga – 08/09 & 09/10: Lyon & Lyon
Pokalvinder – 08/09 & 09/10: Toulouse & Bordeaux

Portugal:
Vinder af bedste liga – 08/09 & 09/10: Sporting & Benfica
Pokalvinder – 08/09 & 09/10: Braga & Porto


Champions League:
08/09 & 09/10: Chelsea & Manchester City

UEFA Cuppen:
08/09 & 09/10: Lyon & Liverpool

VM for klubhold:
08/09 & 09/10: Manchester United & Chelsea

Super Cup:
08/09 & 09/10: Manchester United & Lyon
Logged

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #23# De tidligere vindere - The new City
« Svar #89: 18 Apr 2009, 22:39 »

Rigtig rigtig god blog ! En jeg vil følge med i Smiley

Og kommer nok til inspirere mig af denne blog til mine fremtidige ..

Kanont arbejde..
Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010