home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Maj 2024, 16:24 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23296
  0 Brugere, 675 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: ginisharma
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  Breakdown - Blackburn (lukket)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Breakdown - Blackburn (lukket)  (Læst 35432 gange)
patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6| Januar - Blackburn
« Svar #60: 07 Apr 2009, 11:01 »

Igen en rigtig god blog som du har gang i Jimmy, jeg kan kun erklære mig enig med de andre og sige det her er rigtig godt! KIU Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3| Transfers - Blackburn
« Svar #61: 07 Apr 2009, 14:44 »

Det gik rigtig godt, men det er en svær klub at spille med og i 08 har de også lidt bedre spillere efter min mening.

Jeg synes en 10. plads med Rovers indtil videre i første sæson, er mere end godkendt  Wink

Til bloggen er der jo ikke meget at sige, andet det jeg lige har skrevet på Zulue's (Skru lidt ned for blusset, så vi andre kan være med Wink )

Oki.. Wink Jeg er nu ellers ret godt tilfreds med holdet, selvom de ikke spiller op til deres ypperste..

Det er jeg helt enig i, men når jeg kigger på hvordan nummer 9, 8, 7 og 6 spiller burde vi have en chance for at nuppe en UEFA Cup plads..

Hehe.. Mange tak for en fed kommentar Thumbs Up Jeg vil nu mene at Zulue skal skrue en del mere ned end mig og du er da selv ret godt med.. Thumbs Up

HØRT!  Thumbs Up

Godt så Thumbs Up Thumbs Up

Igen en rigtig god blog som du har gang i Jimmy, jeg kan kun erklære mig enig med de andre og sige det her er rigtig godt! KIU Smiley


Mange tak for det patrick Thumbs Up tak tak Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #62: 07 Apr 2009, 14:45 »


7| Gamst  -> Part One - Blackburn
Tak til superpew for banner & Newton Heath for billede Thumbs Up


I Norge
Norske Morten Gamst Pedersen kom til verden 8. september i 1981 i den nordnorske by Vadsø, som ligger tæt ved den finske og den russiske grænse langt mod nord. Han spillede i den lokale klub Norild fra 1997 til 1999 og her fik han også fik sit gennembrud som seniorspiller. Det blev til nitten kampe uden scoringer, men ”Gamsten” imponerede alligevel så meget, at året efter blev han opdaget af Tippeligaklubben Tromsø, som var imponeret af hans store talent og han underskrev en professionel kontrakt med klubben. Det blev både til optrædener i Tippeligaen og Adeccoligaen i hans fire år på Alfheim Stadion, hvor det i alt blev til 106 førsteholdskampe med 40 mål til følge. I 2004 skiftede han Tippeligaen ud med Premier League, da han skiftede til Blackburn og i dag er Gamst et ikon i den nordnorske klub sammen med angriberne Rune Lange, Sigurd Rushfeldt og Ole Marti Årst. ”Gamsten” er langt fra glemt på Alfheim Stadion og han er stadig én af de spillere man stadig snakker om, når man snakker klublegender.

Landsholdet & Blackburn
2004 er et årstal Gamst aldrig glemmer, da året bød på både landsholdsdebut og et skifte til Blackburn i Premier League. Den 18. februar debuterede han i en venskabskamp mod upåagtede Nordirland og kantspilleren tegnede sig for to scoringer i debuten. Han har siden sin debut optrådt for Norge hele 44 gange med 8 scoringer til følge og han regnes for en bærende del af det norske hold. ”Gamsten” spiller i en stærk venstre side sammen med John Arne Riise og de to kan skabe uro i ethvert forsvar uden de store problemer.

Blackburn betalte en overgangssum på 19.000.000 kroner for venstrekanten i 2004 og fem år senere regnes han for at være én af de vigtigste spillere på Ewood Park. Han blev hentet til Blackburn for at erstatte Damien Duff, som samme år var blevet solgt til Chelsea for hele 132.000.000 kroner. Duff er efterhånden glemt i Blackburn, hvor ”Gamsten” har stadfæstet sig som én af de bedste i klubben og en af de bedste venstrekantsspiller e i hele Premier League. Hos Blackburn har han netop rundet 150 for klubbens førstehold i Premier League og nordmanden står noteret for 25 scoringer.

Kampnummer 150 for Blackburn
På en lun lørdag i marts med fjorten grader og hård fra Nordsøen trådte Blackburn ind på et fyldt St. James Park og i dagens anledning var 150 kampsjubilaren Morten Gamst Pedersen valgt til anfører. Nordmanden blev tiljublet af de medrejsende fans under opvarmningen og et stående bifald, da stadionspeakeren sagde hans navn. De mange Rovers fans havde håbet på at se Gamst i en afgørende rolle, men til trods for flere gode aktioner fra venstrekanten formåede angriberne ikke at sende hans indlæg ind bag en velspillende Steve Harper. Han havde selv et enkelt skud på mål i hele kampen og han fik løbet lidt over ti kilometer i kampen, men set over halvfems minutter var det en jævn præstation fra den norske landsholdsspiller. Morten Gamst Pedersen er nu noteret for 150 førsteholdskampe for Blackburn og nordmanden har nettet 25 gange i sine 5 ½ år på Ewood Park.


Logged

- Veni, vidi, vici -

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #63: 07 Apr 2009, 15:44 »

Super portræt af ham. Gode ting du får med om ham. Fedt med filmen og du har gode detaljer med Jimmy. Flot skrevet. Glæder mig til Part 2.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #64: 07 Apr 2009, 18:39 »

Super portræt af ham. Gode ting du får med om ham. Fedt med filmen og du har gode detaljer med Jimmy. Flot skrevet. Glæder mig til Part 2.

Tak for rosen AFC..

nogen spørgsmål til den kære Gamst?
Logged

- Veni, vidi, vici -

cjensen94
Gæst
 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #65: 07 Apr 2009, 18:43 »

Til Gamsten:

Regner du med at smutte til sommer, hvis i ikke kommer ud i Europa?

Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #66: 07 Apr 2009, 18:47 »

Hvad skete der for dig her, Morten? Opstemt
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #67: 07 Apr 2009, 18:52 »

Hej Morten.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken klub der er din favorit klub, og om du har planer om at spille din sidste sæson i hjemlandet Norge.

Btw. God update Jimmy Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #68: 07 Apr 2009, 20:50 »

Til Gamsten:

Regner du med at smutte til sommer, hvis i ikke kommer ud i Europa?



Tak for det - den kommer med Thumbs Up'

Hvad skete der for dig her, Morten? Opstemt

Uhh ja.. den skal jeg da spørge ind til ham om.. hehe.. ser ikke for godt ud.. og Shearer sidder i studiet.. hehe Thumbs Up

Hej Morten.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken klub der er din favorit klub, og om du har planer om at spille din sidste sæson i hjemlandet Norge.

Btw. God update Jimmy Thumbs Up

To gode spørgsmål fra dig - de er med... Thumbs Up

Mange tak superpew Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #69: 07 Apr 2009, 21:26 »

Rigtig fedt skrevet! Glæder mig allerede meget til at læse næste del! Som jeg har sagt alle de andre gange, du skriver rigtig godt! Jeg vil gerne fremhæve den del af din blog fordi det er der jeg synes du er rigtig stærk, nok også derfor du blev Blogmester anno 2008 og tror du har gode chancer for at blive det igen i år Thumbs Up

Til Gamsten: Hvorfor valgte du lige Blackburn og ikke en af de andre hold i Premier League?
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #70: 07 Apr 2009, 21:46 »

Rigtig fedt skrevet! Glæder mig allerede meget til at læse næste del! Som jeg har sagt alle de andre gange, du skriver rigtig godt! Jeg vil gerne fremhæve den del af din blog fordi det er der jeg synes du er rigtig stærk, nok også derfor du blev Blogmester anno 2008 og tror du har gode chancer for at blive det igen i år Thumbs Up

Til Gamsten: Hvorfor valgte du lige Blackburn og ikke en af de andre hold i Premier League?

Mange tak Kasper.. er jeg glad for at høre.. Wink tak for de flotte ord Thumbs Up

jeg ser om jeg kan få flettet spørgsmålet ind.. hehe.. har en del efterhånden..


I behøver ikke komme med flere spørgsmål.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

mvh6
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7| Gamst -> Part One - Blackburn
« Svar #71: 07 Apr 2009, 22:12 »

Nå, nu havde jeg ellers lige et spørgsmål  ticked off   Græder. Hehe  Opstemt

Jeg ville bare have spurgt, om hvad der havde været størst. At komme på landsholdet, eller til Premier League. Og om han tror på at Norge kan kvalificere sig til en slutrunde imens han er aktiv.

Du kan tage dem med, vis du vil, og kan nå det. Jeg ved godt at jeg kom i sidste øjeblik  Wink

Glæder mig til updaten  Peace
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
8| Gamst -> Part two - Blackburn
« Svar #72: 07 Apr 2009, 23:11 »


8| Gamst  -> Part two - Blackburn
Tak til superpew for banner Thumbs Up



Morten Gamst Pedersen har indfundet sig på Ewood Park og til trods for protester fra Green Keeperen har jeg fået lov til at interviewe ham på en havestol i midtercirkelen. Men med lidt kvinde list fik jeg overtalt både pressesekretæren og Green Keeperen til at det var det helt rigtige sted at interviewe en stjerne i svøb. Mit navn Heidi Frederikke Rasmussen og jeg er udsendt af TV2 sporten for at se nærmere på den norske stjerne i forbindelse med vores programmer om ”Skandinaviske Stjerner”. Jeg venter tålmodigt sammen med kameramanden Lars og ud af det blå kommer ”Gamsten" i en Blackburn-trøje, shorts og solbriller samt et bredt smil. Han giver pænt hånd, mens vi hilser på hinanden og han spørger om han må snakke norsk under interviewet. Det får han selvfølgelig lov til og han sætter sig til rette i stolen, mens vi småsludrer lidt inden selve interviewet.

HF: Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken klub, der er din favorit klub og om du har planer om at spille din sidste sæson som aktiv i Norge?
MGP: Hmmm… den er faktisk rigtig svær, men det ligger mellem Tromsø, Blackburn og Manchester United. Det er jo svært at sige – jeg er kun 27 år gammel og jeg har forhåbentlig et par år tilbage på topplan inden jeg vil overveje at vende snuden hjemad. Men jeg har det rigtig godt i England så pt. ser jeg inden grund til at vende hjem. Men hvis jeg vender hjem håber jeg da på at det bliver Tromsø, som bliver mit sidste hold.


HF: Er Manchester United drømmeklubben eller trækker Tromsø og Blackburn alligevel mere?
MGP: Jeg er rigtig glad for både Tromsø og Blackburn, som har givet mig meget i min fodboldkarriere, men ja; det må være det ultimative at spille for ”The Red Devils”. Jeg nyder dog livet i Blackburn og hvorfor skulle man jeg skifte det ud med reservetjans hos én af de store når jeg er tilfreds her.

HF: Regner du med at smutte til sommer, hvis ikke i kommer ud i Europa?
MGP: Nej det gør jeg bestemt ikke. Jeg har snart spillet seks år for Blackburn og i min tid har vi kvalificeret os til UEFA cuppen hvert andet år. Det er ikke et must for mig at spille i Europa, men jeg kunne da godt tænke mig at prøve at spille Champions League inden karrieren slutter. Men jeg tror da fuldt på at vi kan spille os i UEFA Cuppen i næste sæson via en syvendeplads. 

HF: Hvad er det der gør at du vælger at kæmpe videre i Blackburn i stedet for at bejle til de store klubber?
MGP: Blackburn har en stor plads i mit hjerte og det vil de altid have. Jeg er glad for at trække Blackburn-trøjen over hovedet hvert evigt eneste gang og jeg føler mig værdsat af både trænerstaben, fansene og alle omkring klubben. Derudover er der en helt speciel stemning på Ewood Park, som jeg for alt i verden ikke har lyst til at undvære, men alt i alt må jeg jo ikke være god nok for at spille for The Big Four. HF: Tror du det er for sent for dig, at få et gennembrud i en storklub som f.eks. Manchester United taget din alder i betragtning?
MGP: Jamen som førnævnt tror jeg ikke at jeg er god nok til The Big Four, men jeg føler ikke at jeg er for gammel til at gribe chancen, hvis jeg fik den.

HF: Hvad er drømmen med landsholdet?
MGP: Det er der ingen tvivl om – det er selvfølgelig at spille sig til VM i Sydafrika næste år
HF: I den sammenhæng – kommer Norge med til VM?
MGP: Vi får det svært, men hvis vi kan slå både Island og Skotland bør vi kunne spille os i playoffs. Holland er desværre alt for stærke for os, men det kan jo være at vi overrasker.


HF: Hvor meget betyder det for dig at spille på landsholdet?
MGP: Det betyder alverden og jeg er rigtig stolt over at være blandt de bedste norske spillere. Jeg nærmer mig halvtreds kampe, hvilket betyder at jeg er den med femteflest kampe på holdet. Det er jeg også stolt over, men jeg kunne da godt tænke mig at overgå Riise (red. John Arne Riise) i landsholdsmål. Men han har selvfølgelig også en del flere kampe i bagagen end mig.

HF: Hvad er dit største ønske inden for fodbolden?
MGP: Jeg vil gerne vinde trofæer med både Blackburn og Norge.

HF: Hvilken landsmand ser du helst blive hentet til Blackburn?
MGP: Jeg har et supersamarbejde med John Arne Riise og det ville jeg da gerne prøve af på klubbasis, men vores anfører Brede Hangeland eller John Carew kunne også være spændende at få til Blackburn.

HF: I et interview med norsk TV2 udtalte du, at du altid har haft stor respekt for dine trænere og at du mener at de altid kan lære dig noget nyt. Føler du sig så inspireret af Mark Hughes, Drillo og Alan Shearer, at du selv har planer om at blive træner en dag?
MGP: Jeg må indrømme at det er noget, som jeg ikke rigtig har tænkt over, men det er da klart noget som jeg vil overveje lidt tættere på min karrieres afslutning.

HF: Afslutningsvis kunne vores danske seere godt tænke sig at høre hvad du har gang i her? MGP ser følgende klip, mens han klør sig i hovedet og rømmer sig.
MGP: Ja det er jo ikke min bedste aktion i karrieren og det er sku rigtig dumt lavet af mig. Jeg har ikke tænkt at forsvare det, men det er vist af ren frustration at jeg gør det, men jeg holder fast i at det er dumt.

Tiden er desværre gået efter det sidste spørgsmål og jeg skynder mig at spørge Morten om det sidste spørgsmål var grænsen. Han forsikrer mig at det var helt okay og med et glimt i øjet lister han over mod spillertunnelen for at hente sin sportstaske. Han samler tasken op, vinker og skynder sig ud til bilen for at nå til træning i tide. Jeg er meget tilfreds med interviewet og det bliver spændende hvordan det endelige interview kommer til at se ud på skærmen.
 
Heidi Frederikke Rasmussen, TV2 Sporten siger tak for denne gang på Ewood Park i Blackburn.

« Seneste Redigering: 08 Apr 2009, 09:37 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8| Gamst -> Part Two - Blackburn
« Svar #73: 07 Apr 2009, 23:20 »

Super flot interview. Håber du fortsætter med den gode stil. KIU! Thumbs Up
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: 8| Gamst -> Part Two - Blackburn
« Svar #74: 07 Apr 2009, 23:27 »

Super interwiew!:)
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010