home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 291 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #20 Forlænget; Sydkystens Perle
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: #20 Forlænget; Sydkystens Perle  (Læst 38446 gange)
V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #13 Mødet; Sydkystens Perle
« Svar #105: 08 Apr 2009, 10:10 »

Ligesom krimiserier. Hvor man ser den myrdede og en skygge. I næste afsnit bliver skyggen så afsløret, men "skyggen" er ikke morderen, i stedet får de telefonopringning, der leder dem på nye spor. Og det spor bliver så fulgt i næste afsnit. Svært at forklare. Et setup er egentlig bare en slags teaser. Fx da du holder meget fokus på den vigtige samtale med bestyrelsen, og forløsningen så kommer i næste update. Og i den update kommer der så en ny teaser, nemlig kampen imod Stoke, som bare SKAL vindes
Logged


nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 Mødet; Sydkystens Perle
« Svar #106: 08 Apr 2009, 10:13 »

Ligesom krimiserier. Hvor man ser den myrdede og en skygge. I næste afsnit bliver skyggen så afsløret, men "skyggen" er ikke morderen, i stedet får de telefonopringning, der leder dem på nye spor. Og det spor bliver så fulgt i næste afsnit. Svært at forklare. Et setup er egentlig bare en slags teaser. Fx da du holder meget fokus på den vigtige samtale med bestyrelsen, og forløsningen så kommer i næste update. Og i den update kommer der så en ny teaser, nemlig kampen imod Stoke, som bare SKAL vindes
nåår på den måde! det har jeg ikke tænkt på at jeg gjorde, men det kan jeg jo så blive ved med  Peace
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 Mødet; Sydkystens Perle
« Svar #107: 08 Apr 2009, 10:14 »

Er så småt begyndt at læse med her også Thumbs Up Du skriver fandme godt og håber du klarer Stoke!
en ny læser, fedt  Thumbs Up
ja, men stoke burde være til at slå, selvom jeg ikke har vundet én eneste kamp i PL endnu, og der er spillet 12 runder
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 Mødet; Sydkystens Perle
« Svar #108: 08 Apr 2009, 12:18 »

updaten om stoke er udskudt lidt, den kommer så snart jeg lige har tid. den kommer i dag, helt sikkert. der kommer nok også flere i dag, så det er jo ikke så slemt alliigevel Peace
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 Mødet; Sydkystens Perle
« Svar #109: 08 Apr 2009, 14:27 »




#14 Endelig!




Portsmouth 2-1 Stoke
1-0 P. Crouch 15'
1-1 R. Fuller 20'
2-1 A. Basinas 79'


Portsmouth 1-0 Aston Villa
1-0 N. Kranjcar 31'

Next Opponent: Bristol City

To sejre i træk! Fantastisk!



Basinas, "Hero"

16.11.'08
En sejr mod Stoke var det eneste der talte hvis jeg skulle blive ved med at være manager i Portsmouth. Min popularitet var stærkt nedadgående blandt fangrupper byen rundt, og hvis ikke vi vandt kampen, var jeg færdig. Sat ud af spil ... fyret.
Der var 16000 tilskuere på tribunerne til min skæbneskamp. Det var ret lidt i forhold til hvad vi startede ud med, forståeligt nok. Indtil videre havde Crouch været grunden til at vi overhovedet havde fået mål. Han var uerstattelig for os. Men altså kampen startede nervøs, og jeg sad stort set ikke ned i hele kampen. Efter et kvarters spil kom forløsningen, som hele stadion havde væntet på, især vores fans. I kan vel selv gætte hvem der scorede? Det var selvfølgelig gode gamle Peter Crouch, der med et flot skud bragte os i front.
Glæden var kort, alt for kort. Omkring fem minutter efter eller 300 sekunder hvis man vil have det i sekund-tal udlignede Ricardo Fuller. David James kludrede lidt i det, og fik slet ikke clearet ordentligt efter et hjørnespark, og det straffede Fuller fuldt ud.
Igennem anden halvleg pressede Stoke på, og jeg satsede på en god kontra fra vores side. Jeg tænkte at et kvarter var nok til at score det afgørende mål for holdet, og ikke mindst for mig.
Så kom det squ! Målet til 2-1, det gjorde det faktisk! Den rutinerede græker Angelos Basinas var på ét sølle sekund blevet vores alle sammens helt. Det var en helt vild fantastisk følelse at se målet gå ind, simpelthen fænomenalt. Basinas blev matchvinder og vi vandt 2-1! Glimrende, intet mindre! Fantastisk!



Carling Cup sejr!

I 4. runde skulle vi møde formstærke Aston Villa. Stadion var kun halvt fyldt op for første gang. Mærkeligt synes jeg. Vi pressede på fra starten af mod et tamt Villa-mandskab. Efter lidt over en halv time inde i kampen scorer Kranjcar fra kanten af feltet. Veteranen Brad Freidel fik fingrene på, men den ramte desværre for dem, stolpen og gik ind. Det var somom at efter scoringen var der ikke rigtig nogle hold der gad at have bolden. Enten var det fordi at Villa-spillerne ikke kunne mere eller også fordi de ikke gad. Vandt vi, gjorde vi ihvertfald. 1-0, og det var den anden sejr i træk!







BACK ON TRACK!
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

guldfck
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #110: 08 Apr 2009, 14:30 »

endelig god update hvornår købte du basinas
Logged

PSN: Guldfck

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #111: 08 Apr 2009, 14:31 »

han er i portsmouth fra starten Opstemt
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #112: 08 Apr 2009, 14:32 »

Sådan nu kører det Opstemt
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #113: 08 Apr 2009, 14:55 »

Sådan nu kører det Opstemt
ja, godt med et par sejre  Smiley
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #114: 08 Apr 2009, 15:25 »

Så vendte bøtten, nu kommer resultaterne  Thumbs Up
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #115: 08 Apr 2009, 15:37 »

ja, lad os nu se, jeg begynder på update om lidt
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

mvh6
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #116: 08 Apr 2009, 16:54 »

Gode updates. Jeg har dog kun læst fra "Mødet". Da jeg fandt det spændene, og så fandt jeg ud af at du skriver vildt godt  Wink. Jeg følger med, man kan nok ikke lige få læst alle updatesne op til. Men jeg læser alle fra nu af  Peace.

Du er nu blog nummer 4 jeg følger fast  Thumbs Up
Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #117: 08 Apr 2009, 17:44 »

God update. Dejlig let og overkommelig at læse.
Logged


nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 Endelig!; Sydkystens Perle
« Svar #118: 08 Apr 2009, 18:16 »




#15 UEFA Cup Group F




Portsmouth 1-1 Dinamo Buc.
1-0 P. Crouch 22'
1-1 F. Bratu 62'

Vit. Setubal 1-3 Portsmouth
0-1 P. Crouch 22'
1-1 L. Carrijo 39'
1-2 N. Kranjcar 42'
1-3 T. Gekas 67'

Portsmouth 1-2 Ajax
0-1 M. Sulejmani 31'
1-1 P. Crouch 46'
1-2 R. Wielaert 73' (str.)

Dynamo Kiev 5-1 Portsmouth
1-0 B. Kaddouri 3'
2-0 A. Yussuf 6'
3-0 I. Bangoura 33'
4-0 A. Milevskiy 68' (str.)
4-1 P. Crouch 73'
5-1 A. Milevskiy 83'


UEFA Cup topscorer Peter Crouch

21.12.'08
Det hele startede da Portsmouth blev de sensationelle vindere af FA Cuppen 2008, via en finalesejr på 1-0 over Cardiff. Fra den dag af vidste man at klubben skulle prøves af i Europa. Jeg var af den tro at vi kunne nå kvartfinalen med en god lodtrækning. Vi var 4. seedet i vores gruppe, som jeg synes så overkommelig ud. Vi kunne ihvertfald nappe 3. pladsen regnede jeg med. Vi skulle starte hjemme mod Dinamo Bucarest.

UEFA Cup Group F, 1st Round; Portsmouth vs Dinamo Buc. at Fratton Park
Fratton Park var næsten fyldt helt op, på nær de sæder der var tildelt udeholdet, for det var i begrænsede mængder at Bucarest fansene mødte op. Jeg var selv spændt på min første kamp ude i Europa. Det er jo en helt speciel overhovedet at have muligheden for det. Men ihvertfald bringer ingen ringere end Peter Crouch os i front efter 22 minutter. Inden kampen havde jeg regnet med en sejr, og det var også det jeg sagde til pressekonferencen, og nu var vi altså foran. Desværre kunne vi ikke holde hele vejen hjem, og det blev til et skuffende 1-1 resultat, mod, ifølge mig, vores direkte konkurrenter om 3. pladsen.

UEFA Cup Group F; 2nd Round; Vit. Setubal vs Portsmouth at Estadio de Bonfirm
Jeg har altid sagt at hvert eneste point tæller i gruppespillet i UEFA Cuppen, i og med at der kun spilles 4 kampe. Selvom man taber de første to kan man stadig gå videre, det er derfor at gruppespillet er så nervepirrende.
Vi rejste til Portugal med tro og håb på en vigtig sejr. Vi vidste også at portugiserne ville give alt for at vinde, så på forhånd igen en spændene kamp. Det var selveste Herbert Fandel der styrede slagets gang, mest kendt blandt os danskere for at have dømt kampen mellem Danmark og Sverige den gang 'Fodboldidioten' løb ind og prøvede at få fat i ham. Nå, ikke mere om den sag, vi vil jo helst glemme den kamp. Det var selvfølgelig Peter Crouch der bragte os foran. Det er efterhånden en sensation hvis ikke han scorer, så han er en meget vigtig brik. Portugiserne udlignede med seks minutter tilbage af 1. halvleg. Deres glæde varede dog kort, der gik nemlig 150 sekunder før Niko Kranjcar bragte os foran én gang til. Vi var på ret kurs, og styrede kampen hele anden halvleg, så Gekas' 3-1 scoring var fortjent. Vi rejste hjem meget glade, for nu kunne vi selv afgøre vores skæbne hjemme mod de hollandske giganter Ajax Amsterdam.

UEFA Cup Group F, Round 3; Portsmouth vs Ajax at Fratton Park
Det kan ikke overraske nogen at der var udsolgt  sytten minutter efter at billetsalget var gået igang til kampen. Alle fans snakkede om det, og glædede sig til at se, hvad deres ynglingshold egentligt kunne imod gode europæiske hold. De første fem minutter eksploderede i chancer, hvor bland andet vi ramte overliggeren to gange, mens Ajaz ramte stolpen en enkelt gang. Gassen gik så af ballonen, da begge hold kunne være tilfredse med 0-0. På den ene side var jeg glad, på den anden side ret sur, over at Sulejmani bragte Ajax foran. Jeg vidste at dette var et 'wake-up call' til mine spillere om at komme igang igen. Det blev dog først efter min opsang til dem i omklædningsrummet. Vores første angreb i 2. halveg gav bonus, og det var selvfølgelig, i hved hvem, der scorede. Et flot hovedstød fra vores target-man.  Vi havde tidligere i sæsonen problemer med at give for mange straffespark væk, det kom så tilbage her. En dum handling fra vice-kaptajn Sylvain Distin, gjorde at Ajax's Robert Wielaert kunne score sikkert i højre side. Vi kom desværre aldrig tilbage i kampen, og tabte så 2-1. Et ærgerligt resultat, hvor vi kunne have afgjort vores videre deltagelse. Vi havde nu en meget svær udekamp mod velspillende Dynamo Kiev tilbage.

UEFA Cup, Round 4; Dynamo Kiev vs Portsmouth at Valeriy Lobanovs'kyi Stadium Dinamo
Den 3. december kunne vi afgøre om vi skulle videre eller ej. Runden den 18. december blev uden os, så det var nu vi skulle have point. Okay, vi blev fuldstændig gennembanket, mere har jeg ikke at sige om den kamp, andet end at Crouch scorede for os, men det er efterhånden heller ikke nogen nyhed når det gælder UEFA Cup'en. Men altså vi fik slet ikke en fod til jorden i kampen, så det var let for Kiev at nedslagte os. Dårlig dag må man sige ... meget dårlig.


Situationen efter vores sidste kamp var at vi havde 4 point, Dinamo Bucarest 2 point, og Vit. Setubal 1 point, og de havde en kamp mindre på kontoen. Bucarest skulle møde Kiev på hjemmebane, og hvis de vandt, var vi ude. Setubal skulle hjemme tage imod Ajax, og hvis de vandt 3-0 overhalede de os med en bedre målscore. Læs selv reglerne, jeg kan lige sige at vi havde fire udebanemål, så det kunne blive vigtigt.

Da kalenderen viste 18. december var jeg meget nervøs. Jeg skulle se Bucarest-Kiev over internettet. De kom foran 1-0 efter otte minutter ... pis! De følgende minutter havde de to skud der prællede at træværket...pis! igen! De var foran 1-0 i pausen, og vi var ude hvis den stilling holdt. Jeg kiggede lige på livescore.com go så at den stod 1-2 til Ajax mod Setubal, så fokuset skulle være på Bucarest's kamp. I anden halvleg var Kiev, til min meget store glæde overlegne og vandt 1-3. Dermed var vi videre til knockout-fasen. Det var simpelthen en mindre sensation. Alle fra bestyrelsen ringede og sagde tillykke.









Lodtrækningen i UEFA's hovedkvarter i den franske by Nyon resulterede med at vi i 1/16-finalerne skulle møde CSKA Moskva. Hvis vi slår dem skal vi op imod Hertha BSC Berlin eller Sporting CP. Jeg er klar til at acceptere at vi ikke kommer videre herfra. Vi er allerede nået meget længere end bestyrelsen og fans havde forventet.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2009, 20:08 af nicolas-nth » Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 UEFA Cup Group F; Sydkystens Perle
« Svar #119: 08 Apr 2009, 22:57 »

efter chelsea sejr på 3-1 IRL er jeg i godt humør, og kunne godt fristes til at lægge nytårs-updatesn op Opstemt
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010