home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 364 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Når BIF marcherer frem, så er vi ikke til at stoppe!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Når BIF marcherer frem, så er vi ikke til at stoppe!  (Læst 12598 gange)
ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Når BIF marcherer frem, så er vi ikke til at stoppe!
« : 17 Jul 2007, 14:52 »

Brøndby Idræts Forening

Version: Freak-Up 1.3
René Meulensteen sat som chef-træner så Tom Køhlert bliver som ungdomstræner
Valgte ligaer:
Danmark: SAS-Ligaen, Viasat Sport Divisionen, 2. Division
England: Premier League, Coca-Cola Championship
Tyskland: Bundesligaen
Italien: Serie A, Serie B
Norge: Tippeligaen
Spanien: La primera, Segunda division A
Sverige: Allsvenskan
Brasilien: Campeonato Brasileiro A
Holland: Eresdivisie
Frankrig: Ligue Orange 1






Chok-tilstand på Vestegnen
Min historie begynder den 28 juni 2006. For ikke mindre end en måned siden havde Michael Laudrup sagt op som chef-træner i Brøndby IF grundet uoverensstemmelser med Per Bjerregaard. Flere bejlere meldte sig straks til jobbet, her i blandt mig selv, med en fortid som professionel fodbold spiller i Brøndby og et diplom på jeg lige havde bestået træner uddannelsen søgte jeg jobbet men blev afvist da en mere kvalificeret person kom til.
René Meulensteen kom til Manchester Uniteds ungdoms akademi med varme anbefalinger fra Sir Alex Ferguson, og alle begyndte straks at plapre op om at Brøndby nu havde fået en træner og at Brøndby skulle hente store talenter over fra Man Utd. Den første spiller kom også i form af Mark Howard, en ung engelsk midterforsvarer der blev hentet gratis til klubben. Han fik snart følge af Adam Eckersley der blev lejet, var han talentet der kunne dække vores venstre back? En position som både Asbjørn Sennels og Joseph Elange havde forsøgt uden held.
Disse handler blev fulgt op af nogle højst mærkværdige handler. Efter salg af både Daniel Agger, Morten Skoubo, Johan Elmander og Jonas Kamper manglede man i den grad spillere der kunne gå ind og gøre en forskel, især i det offensive. Derfor valgte man at hente Hannes Sigurdsson og Giovanni Rector, hvoraf den sidste ingen nogensinde havde hørt noget om.
Alt dette kulminerede så idag da jeg fik et telefon opkald fra ledelsen i Brøndby. Der ville blive holdt et pressemøde senere idag hvor offentligheden ville få af vide at Brøndby IF og René Meulensteen med øjeblikkelig virkning havde opsagt samarbejdet og hevet Eckersley med sig tilbage til Man Utd hvor han allerede havde fået et nyt job. Den officielle version skulle være at René familie blot efter lidt under en måned i landet ville hjem igen, mens Per (Bjerregaard) i telefonen gav mig et hint om at René ville have gjort Brøndby til rugekasse klub for Man Utd. En ting bestyrelsen bestemt ikke var glade for da deres ambitioner rakte højere end det. Per bad mig om at komme ind til en samtale en af de følgende dage.





Brøndby præsenterer ny chef-træner
Lørdag d. 1 juli 2006
Per klappede mig på skulderen inden han gik ind til bordet i loungen til pressemødet på Brøndby stadion. Han havde tidligere indkaldt til pressemøde, og selvfølgelig vidste folk allerede hvad der skulle til at ske. Brøndby havde fundet den nye mand til at styre klubber mod nye og bedre tider!
Blitz lysene bankede derud af da han satte sig ved bordet inden han bad om ro.
"Først og fremmest vil jeg have lov til at takke for fremmødet her idag. Som i alle ved har der det sidste stykke tid været en masse tumult herude. Ansættelsen af René viste sig hurtigt at være en fiasko, og da vi fik besked om hans opsigelse skred vi straks til værks og fik fat i den kandidat vi havde som nummer 2 på vores liste. Han har tidligere spillet i Brøndby som angriber, indtil en skade satte en alt for tidlig stopper for hans karriere. Det er med glæde jeg præsenterer vores nye chef-træner, Chris Andersen!"

Ved disse ord gjorde jeg min entre og satte mig på stolen ved siden af Doktor Bjerregaard. Blitzene blændede mig da repræsentanterne for alle de store blade i Danmark fyrede løs, både med billeder og spørgsmål.
Per fik dog hurtigt dæmpet journalisterne og jeg fik ørenlyd til at sige hvad jeg ville.
"Tak skal i have. Jeg er utrolig glad for at jeg er blevet ansat i min drømmeklub, og jeg glæder mig til at komme ud og samle truppen så vi kan have en god snak om hvad der skal ske. Mit første mål er at nå ud i Europa. Dette skal gøres samtidig med at vi hænger fast i toppen af dansk fodbold, men for at dette skal ske, skal der udskiftes spillere på flere pladser. Jeg har allerede haft samtaler med disse spillere og nogle af dem er allerede sendt godt på vej.
Der er snakke om følgende spillere; Joseph Elanga, Kim Daugaard, Thomas Rytter, Morten 'Molle' Rasmussen, Giovanni Rector.
Dette kræver selvfølgelig at der kommer nye spillere til, men hvem jeg er på udkig efter vil jeg holde for mig selv da prisen har det med at stige drastisk på spillere der rygtes til andre klubber.
Som det sidste jeg har valgt at sige på dette pressemøde, vil jeg introducere et nyt spillesystem herude. Michael Laudrup har indført et 4-3-3 system der i de fleste kampe har holdt til flot og velpoleret spil, men det har også sørget for manglen af konsekvens og dermed lukket FC København ind på den danske fodbold scene med flere og flere mesterskaber de seneste år. Under mig kommer vi til at konvetere til en 4-3-1-2. En sikker 4-bak kæde, en midtbane med to kantspillere og en central styrmand, en offensiv midtbanespiller og 2 angribere.
Det var alt for idag, jeg håber det besvarer alle jeres eventuelle spørgsmål."

Armene røg i vejret da jeg sluttede min talestrøm, men jeg rejste mig blot og forsvandt ud af loungen. Puha, det havde virket perfekt. Jeg havde fortalt pressen præcis nok til at der ikke behøvede at blive skabt dumme rygter og artikler om spillerne der skulle skiftes ud, samtidig med at jeg fortalte at jeg bestemt ikke var en ny Michael Laudrup og dermed ville konventere til en anden spille stil.
På trods af mine konsekvente udtalelser kunne jeg dog næste dag i avisen læse at både Brøndby, FC København og Rosenborg var ude efter Odd Grenland talentet Per Nilsson. Kim Vilfort burde virkelig lære at skjule sig bedre...




Handler:
Vi primære mål for Brøndby er at skabe et hold næsten udelukkende bestående af skandinaviske spillere der kan klare sig godt i Europa såvel som at vinde. Dette betyder dog ikke at jeg ikke vil købe spillere med andre nationaliteter og da sommerens handler var faldet på plads kunne jeg ånde lettet op.

Solgte spillere:
Morten 'Molle' Rasmussen til FC Midtjylland for 950.000 kr.
Kim Daugaard til Reggina for 1,7 millioner kr.
Joseph Elanga til Elfsborg for 4,75 millioner kr.

Alle tre er spillere jeg dømte for svage til at spille for det Brøndby hold jeg er i færd med at opbygge og derfor røg de videre. Ydermere er Thomas Rytter og Trond Andersen også begge sat til salg.

Købte spillere:
Per Nilsson fra Odd Grenland for 7,5 millioner kr.
Dong Fangzhou fra Manchester United for 15 millioner kr.
Jon Anders Riise fra Ham Kam for 10 millioner kr.
Samuel Holmén fra Elfsborg for 13 millioner kr.
Njogu Demba-Nyrén fra Esbjerg fB for 16 millioner kr.
Espen Ruud fra Odd Grenland for 7,25 millioner kr.
Mikael Dorsin fra Rosenborg for 9,25 millioner kr.
Kasper Schmeichel fra Manchester City for 5,5 millioner kr.
Nicolás Millán fra Colo Colo for 220.000 kr.
Yoel Goldstein fra Beitar Jerusalem for 2,4 millioner kr.
Dong kommer fra storklubben Man Utd

Det er rigtig mange spillere at købe ind til et hold, og nogle af dem også til overpris, men det var de spillere jeg ville have og derfor måtte jeg også betale hvad klubberne forlangte. Stort set hele bagkæden er med disse indkøb udskiftet, eneste tilbageblivende som er sikker på en start plads er Per Nielsen. Men samtidig er han gammel, så derfor er Per Nilsson samtidig købt som en fremtidig erstatning. Mark Howard og Mikkel Bischoff vil derfor blive brugt som reserver.
På højre-back pladsen er Espen Ruud set til at gå direkte ind men at Anders Randrup langsomt skal oplæres, han e ung og har stadig mange mangler.
Venstre-back pladsen er nu blevet rigtig stærkt besat syntes jeg. Mikael Dorsin har en del rutine og har spillet i hvad der tidligere var Nordens største klub, men and Jon Anders Riise er et talent der klart er værd at satse på.
Til midtbanen er Samuel Holmén indkøbt. Det er meningen at både ham og Retov skal kæmpe om en startplads, ihvertfald indtil næste sæson hvor Stefan Gíslason kommer til klubber. Samuel kan også spille højre midt.
I angrebet har jeg købt Dong Fangzhuo og Demba. Dong er ung og jeg tror der med tiden kan komme mange mål ud af ham, mens jeg af Demba forventer at han skal ind og være makker for Duncan indtil næste sæson hvor Peter Madsen kommer til. Chris Katongo og David Williams vil derudover kæmpe indbyrdes om indskifter pladsen, og hvis de gør det godt, om en eventuel startplads.
Til sidst har jeg hentet to store talenter i Nicolás og Yoel. Begge bliver sendt ned til U-18 holdet da de ikke er spille berettigede til nogle af de andre hold da begge kun er 14 år.
« Seneste Redigering: 07 Aug 2007, 14:37 af ragin6 » Logged


MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #1: 17 Jul 2007, 15:00 »

endnu en BIF blog fra din side..
-Det bliver da spændene at følge
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #2: 17 Jul 2007, 15:04 »

Jaaa... Brøndby er bare mit hold i FM, kan ikke rigtig finde følelsen frem hvis jeg ikke spiller med dem.. Denne gang tror jeg dog at jeg kan holde fast i den  Smiley Og så har jeg trods alt valgt at krydre den med Liverpool også
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #3: 17 Jul 2007, 15:16 »

Jo jo.. En go' start fra din side med en masse handler.. Spiller du også for "din far"? synes det virker lidt underligt.. men nu får vi se Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #4: 17 Jul 2007, 16:18 »

Sæsonen sparkes igang
Efter knap 2 ugers træning skulle den første test stå på udebane mod Skála, men det blev uden de fleste af nyindkøbene da jeg havde været nødt til at registrere spillerne inden de andre kom til klubben. Dog kunne de helt unge spille, dvs. at der bl.a. var plads til at give Riise, Randrup, Schmeichel og Fangzhuo debut.
Den eftertragtede pokal som Brøndby skal kæmpe om

Kampen startede dog ikke særlig godt. På et hurtigt igangsat angreb kom vi bagud 1-0 da der blev sparket en bold ind fra siden som Jan Danielsen ekspederede ind bag Kasper allerede i det første minut.
Men takket være en god boldbesiddelse fra vores side kunne vi juble allerede 5 minutter senere da Martin Ericsson sparkede bolden forbi en sagesløs målmand i Skála målet. Dette betød at resten af 1. halvleg var vores, men på trods af det flotte polerede spil som drengene vist kunne vi bare ikke sparke den ind.
I pausen fortalte jeg drengene at de kunne vinde kampen, de skulle bare lige finde de 10 ekstra procent frem. Det virkede dog ikke som om de lyttede efter indtil jeg tog konsekvensen af kampens udfald og brugte alle tre udskiftninger på en gang.
Duncan vågnede op til dåd

Ericsson, Fangzhou og Mads Jørgensen blev taget ud og erstattet med David Williams, Chris Katongo og Mike Jensen efter ca. en times spil, og det var med stor tilfredshed jeg 3 minutter senere kunne se Katongo levere bolden til en fuldstændig fri Duncan der omsatte chancen til mål!
Det var startskuddet til nedsablingen af Skála. 10 minutter senere kunne unge Williams banke bolden ind med et kraftfuldt langskud, dette udløste vrede hos Rune Petersen der måtte se rødt efter at have nedlagt Duncan som sidste mand, blot 4 minutter senere. På det efterfølgende frispark gjorde Mike Jensen det til 4-1 inden at Duncan kunne hamre sidste søm i kisten til en 5-1 sejr til os.








Det blev søndag den 16 Juli og den første store kamp i dansk fodbold skulle stå. I Dong SuperCup skulle Pokal Mestrene fra Randers FC møde FC København som de forsvarende danske mestre. Kampen skulle dog vise sig at være at være noget af en kedelig affære da hverken FCK eller Randers kunne finde det pæne spil frem, og kampen endte derefter i straffesparks konkurrence hvor FCK tog de længste strå med 2-1 da stort set de fleste skud blev reddet eller skudt over.





Onsdag d. 19 Juli
Ny spiller langtidsskadet!
Det blev tid til den første kamp i SAS-Ligaen hvor vi på udebane skulle forsøge at besejre Esbjerg fB. 9721 tilskuere havde valgt at dukke op på denne varme solskinsdag for at se disse to hold kæmpe om hvem der skulle starte i toppen og bunden af tabellen.
Esbjerg startede som ild og torden, og det var også forståeligt nok at vores spil ikke hang rigtig sammen da halvdelen af holdet var helt nye spillere! Der var bl.a. også givet debut til Demba der skulle stille op mod sit gamle hold, og han skulle da også vise sig at spille en rigtig god kamp med blandt andet et skud på stolpen.
Winde var dagens mand i skysovs




Vi fik dog lidt mere fat i spillet i slutningen af første halvleg og ufortjent kom vi foran 1-0 på et mål af Mike Jensen der var trukket ind i banen hvor han modtog en aflevering som han konsekvent hamrede ind bag Lars Winde.
Desværre valgte Demba's tidligere angrebs makker, Murcy at svare igen med det samme, og blot to minutter senere stod den 1-1. En fortjent udligning der holdt kampen ud.
Vi spillede dog ellers en god kamp resten af tiden, og det var kun takket være Lars Winde at Esbjerg ikke tabte, han fik derfor også Man of the Match prisen.
Jeg kunne dog efter kampen konstatere noget meget sørgeligt. Vores nyindkøb til midtbanen - Samuel Holmén - Blev skadet og holdes ud mellem 2-5 måneder.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2007, 21:19 af ragin6 » Logged


Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #5: 17 Jul 2007, 19:02 »


Er enige i det JimmyGP, med at det med "din far" er underligt. egentlig synes jeg det ødelægger det lidt.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #6: 17 Jul 2007, 19:42 »

Kan du uddybe det?  Huh Ser da intet mækeligt i at både far og søn kan være træner, og villere hellere bruge en helt 3. person til at træne et andet hold end bare at lave en anden mig eller lade som om det var en kendt manager der overtog holdet - Men som sagt, du er velkommen til at uddybe
Logged


Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #7: 17 Jul 2007, 20:11 »


Synes du skal holde fokus på et hold. Du præsentere jo bloggen fra et holds synespunkt.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #8: 17 Jul 2007, 20:17 »

Tjo, men ville gerne spille med Liverpool også og gad bare ikke starte to seperate spil.. Desuden ville det jo heller ikke være meget anderledes hvis jeg med Brøndby alene senere var gået hen og blevet landstræner. Men nu er bloggen blevet som den er blevet og jeg tror ikke jeg ændrer så meget på det  Smiley Men det er jo op til hver mands smag om han kan lide det, og også op til dig om du har lyst til at følge med, så jeg håber da ikke det helt har tabt din interesse
Logged


Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #9: 17 Jul 2007, 20:41 »


Ja det er jo det. Synes også du skal kører din egen stil.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #10: 17 Jul 2007, 21:17 »

Spillertruppen til den nye sæson!
Efter kampen mod Esbjerg tog vi tilbage til Brøndby hvor vi dagen efter kunne stille op til det nye hold foto og sætte navne på hvem der fast var i A-truppen denne sæson.

16. Stephan Andersen
1. Kasper Schmeichel
Samuel Holmén har fået Kim Daugaards nummer 8

20. Mikkel Bischoff
32. Anders Randrup
23. Martin Spelmann
5. Mark Howard
4. Per Nielsen
29. Per Nilsson
27. Mikael Dorsin
22. Jon Anders Riise
34. Espen Ruud

6. Marcus Lantz
8. Samuel Holmén
9. Martin Retov
11. Mads Jørgensen
21. Thomas Rasmussen
7. Kasper Lorentzen
33. Marc Olsen
10. Martin Ericsson

31. David Williams
28. Njogu Demba-Nyrén
25. Dong Fangzhuo
17. Duncan
24. Chris Katongo




AaB sendt hjem med nederlag!
Søndag d. 23 Juli
Foran 18466 tilskuere løb drengene på banen til årets første hjemmekamp hvor jeg også var blevet taget rigtig godt imod af Faxe-tribunen. Med så mange tilskuere virkede drengene også ekstra opsatte på at gå ud og bevise at det uafgjorte resultat mod Esbjerg blot var en smutter og at vi nok skulle komme stærkt igen.
På trods af det var det AaB der startede kampen bedst, men ligesom i de andre kampe har der været en ukuelig vilje til at komme igen og kæmpe alt hvad liv og lemmer kunne holde.
Det resulterede i en 1-0 føring til os på mål sat ind af Demba i sin blot anden optræden i den gule bluse, og så foran sit nye hjemme publikum!
Kasper Schmichel holdt rent mål på sin nye hjemmebane

11 minutter senere øgede Duncan til 2-0 og herefter var Brøndby stadion vores legeland. Mike Jensen fortsatte sit fremragende spil ude på højrekanten ved at sætte bolden ind til 3-0, 3 minutter før pausen.
Jeg fortalte gutterne at de skulle holde tempoet i anden halvleg. På trods af at vi førte 3-0 skulle man aldrig vide sig sikker, og bestemt ikke med et hold som AaB. Så vi holdt stand og skabte endda også en chance der førte til et 4-0 mål der hurtigt blev annulleret af linievogteren der dømte at Demba havde været offside da han modtog bolden.
Det blev dog stadig 4-0 da et andet nyindkøb også lige skulle markere sit værd foran Faxe tribunen. 15-millions indkøbet fra Manchester United - Dong Fangzhuo - scorede i det 86 minut og sente dermed nordjyderne hjem med bussen mens der fra tribunerne blev sunget "4, 4, 4, 4-0!" - En perfekt hjemmebane debut!




Duncan fortæller her hvad den samlede score blev

Det blev tid til returkampen mod Skála hvor vi denne gang tog imod dem på hjemmebane. Efter vores flotte kamp i søndags havde knap 21000 valgt at dukke op til denne kamp, og de fik da også flot fodbold for alle pengene!
Vi var stort set allerede videre, men på trods af det havde jeg bedt om at de skulle kæmpe med næb og kløer for at vinde så vi også kunne hive nogle dyrebare point hjem til Danmark.
Duncan har været i rigtig god form i de første kampe her i efteråret, og endnu en gang slog den skarpe angriber til da han i det 13. minut modtog en dyb stikning fra Demba der syntes at arbejde rigtig godt sammen med Duncan.
Duncan vår nådesløs og satte bolden ind uden problemer.
Så var det tid til at Ericsson skulle vise sin klasse. Først pressede han Skála forsvareren Jan Danielsen så meget at han scorede selvmål, for senere, i anden halvleg selv at score på et flot langskud.
Herefter sendte Duncan bolden i mål endnu en gang inden at Thomas Rasmussen kunne sende bolden i mål til 5-0 og dermed sende os videre med en 10-1 sejr.






Svenske Gefle er næste udfordring!
Fredag d 28. Juli
Dagen efter vores stor sejr var det tid til at trække vores næste modstander i UEFA-Cuppen og jeg åndede lettet op da vi trak Gefle IF. Ikke fordi det ikke er et hold man ikke skal passe på, men af nogle af de hold vi kunne have trukket var de klart at foretrække.
Samtidig kunne vi på vores hjemmeside offentliggøre samarbejdet med endnu en udenlandsk klub. Águilas fra Segunda B i Spanien er blevet en ny rugekasseklub for hvor vi også har fået førstekøbs ret på deres spillere hvis vi skulle finde nogle der var interessante.
Logged


ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #11: 17 Jul 2007, 21:24 »

Hmm, har efter snak med John Spurs besluttet at holde Liverpool uden for denne blog (dog spiller jeg stadig med dem). Jeg respekterer John's evner som blog-skribent da jeg syntes han er en af de bedste til det herinde, så da han sagde det så for rodet ud, og med de andre meninger herinde om det, besluttede jeg bare at udelade Liverpool fra bloggen
Logged


ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #12: 18 Jul 2007, 12:28 »

Første nederlag!
Størstedelen af tilskuerne på Essex park gik fornøjede hjem

Det var lettere skuffet at vi tog hjem fra dagens kamp i Randers. Spillet hænger i store dele af kampen stadig ikke sammen, og især Per og Per har haft problemer med at finde hinanden. Det var også grundet vores ustabile forsvars spil at vi blev sendt hjem med et 2-1 nederlag hvor først at Randers's senegaleser, Tidiane Sane, scorede på smukt forarbejde af Kenneth Møller Pedersen, hvorefter sidstnævnte selv scorede på straffespark begået af Per Nielsen i det 35 minut.

Jeg fortalte drengene min uforbeholdte mening i pausen og det virkede da også som om der var mere gejst i deres spil for at vende det til en sejr i anden halvleg, men på trods af det kom vi dog aldrig tættere på end at Dong fik reduceret i det 70. minut.
Det skal dog også nævnes at Dick Last fra Randers stod sit livs kamp.

Samtidig, et andet sted i verden blev en pokal løftet op af Lyon da de med ciffrene 2-0 vandt Coupe de Champions over Paris SG



Kampen havde været den sidste i Juli, og det betød vi gik en ny måned i møde hvor diverse kåringer skulle gives af Ekstra Bladet. Det betød for vores vedkommende at Duncan som har været i storform i denne måned, fik kåringen som månedens andet bedste mål, mens at Per Nielsen, Thomas Rasmussen og Marcus Lantz havde sneget sig ind på månedens hold. Begge ting er noget jeg er stolt over da jeg syntes det er velfotjent på trods af de svingende resultater i den hjemlige liga indtil videre.



Jonas Troest var lettere uheldig idag.

Vi kom frem til søndag den 6 August. Dagen forinden havde Hamburg vundet den Tyske Liga Pokal ved at slå mægtige Bayern Munchen. En ting jeg er sikker på at Munchen nok skal revanchere til næste år hvor der allerede er hentet flere spiller til den nye sæson, heriblandt Miroslav Klose og Luca Toni.
Men mit fokus lå på danges hjemmebane kamp mod OB. Vi havde noget at bevise for de loyale tilskuere på Faxe-tribunen, og OB var et hold jeg mere end gerne ville slå eftersom de må beregnes som et tophold.
Endnu en gang var stadion rigtig godt fyldt, og brølet fra de 24000 tilskuere var også smukt da de så bolden trille forbi Arek Onyszko - Jonas Troest's tilbagelægning havde været for kraftig og målet var en realitet.
Der kom dog ikke flere mål i kampen på trods af store chancer til begge hold, men med de 3 point hjemme var jeg godt tilfreds.






Duncan er i storform for tiden!




Gode nok til Europa?
Den 10 August skulle den næste test i Europa så beståes da vi på udebane skulle møde værterne fra Gefle IF. Flere af mine spillere var stadig ikke berettiget til at spille, og med diverse små skader var det et noget amputeret hold jeg var nød til at stille med.
Gefle fik da også den bedste start da Gefle's venstre fløj driblede forbi en sagesløs Anders Randrup, der idag erstattede Espen Ruud på højrekanten, og serverede bolden til Stolpe fra Gefle der uden problemer kunne sende bolden ind bag Kasper Schmeichel i målet. Dette var blot i det 6 minut.
Vi kom dog stærkt igen og det var en forløsning at se Duncan heade bolden i mål efter et hjørnespark hvor Jon Anders Riise smukt havde sparket den ind i feltet til Duncan's pandebrask, der som så mange gange før, ikke fejlede og udlignede til 1-1.
Dette var også kampens resultat, men jeg var glad nok for at få det ene mål med hjem, da det i sidste ende kan være en afgørende faktor for om vi går videre.



Sidste gang Brøndby gæstede dette stadion var Laudrup ved roret

Blot 3 dage senere skulle den næste store kamp stå. Det har været noget af et hårdt program at starte med, og jeg håber snart vi kommer til at møde nogle af de mindre hold, for med den ydelse vi skal lægge for dagen for at spille alle de kampe mod så gode hold, bliver vi da hurtigt trætte.
Denne gang var vi rejst til Herning hvor SAS Arena skulle lægge græs til noget der skulle vise sig at være sæsonens hidtil, mest underholdende kamp.
Som så mange gange før kom vi bagud da farlige Dennis Sørensen udnyttede en fejl af Mikael Dorsin til at smutte ind i feltet og sætte bolden over i det lange hjørne hvor Kasper ikke havde en chance for at hente den. Der var dog flere meninger om hvad resultatet skulle være, og Demba var bestemt ikke en mand der syntes vi skulle nøjes, så blot 7 minutter efter FCM's scoring modtog han en flot aflevering fra Martin Ericsson hvorefter han med blot 1 træk, snød to forsvarere og placerede bolden oppe i hjørnet.
Dennis scorede et flot hattrick

Dennis Sørensen var dog af den mening at FC Midtjylland skulle have alle tre point, og derfor tog han endnu en gang sagerne i egen hånd da han modtog bolden dybt nede i banen, og endnu en gang pløjede forbi Dorsin der bestemt ikke havde sin bedste kamp i den gule trøje, og da vi gik til pause stod der 2-1 på tavlen.

Jeg fortalte drengene at de kunne vinde, og det virker som om at den spiller der tager disse ord mest til sig er Fangzhuo, for da han blev indskiftet, ligesom i kampen mod Randers, gik der ikke længe før han var alene med forsvaret og fik scoret.
Kampen var dog langt fra afviklet. Dennis Sørensen skulle vise sig at være ulvenes helt store helt da han fuldbyrdede sit hattrick ved at score på hovedstød ved et hjørnespark. Dette fik de medrejsende Brøndby fans til at bryde voldsomt ud i sang, og "Vilje til sejr!" var bestemt en sang der var passende - Det var lige før jeg selv sang med!
Det fik da også spillerne frem af banen og blot 5 minutter efter at Dennis Sørensen havde fået SAS Arena op og ringe, fik Chris Katongo Brøndbys fans helt op og gå amok da han efter sin scoring til resultatet 3-3 flikflakkede hele vejen forbi mål.
En rigtig god kamp på heden, og med spillet idag er jeg egentlig tilfreds med det ene point.
Logged


ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #13: 18 Jul 2007, 14:18 »

Det første New Firm!
Per spillede sæsonens dårligste kamp

Det var med stor ærefrygt at jeg gjorde klar til den første kamp mod FCK. Med de virkemidler de har, har de været i stand til at skabe hvad der lige p.t. klart må være Danmarks bedste trup, og det er heller ikke ubetinget at de indtager førstepladsen i ligaen.
Vi var på hjemmebane hvilket jeg håbede ville gøre en forskel, men ak og ve.
Efter blot 10 minutter kunne jeg se Markus Allbäck gøre det til 1-0 da han scorede på riposten fra Aíltons skud. Derefter virkede det som om vi fik lidt bedre fat i kampen, men på trods af det kom vi også bagud 2-0 da Per Nielsen efter en masse klump spil inde i boksen fik puffet bolden ind bag Kasper til et selvmål.
Jeg var mildt sagt ikke tilfreds med udfaldet af kampen og jeg bad også spillerne gå ud og kæmpe alt havd de kunne, både for deres egen, men også fansenes skyld.
Spillet blev bedre og vi holdt FCK fra flere store chancer, men udover et mål der blev underkendt for offside af Fangzhuo blev det ikke mere spændende.

David står for gennembrud!

Vi så frem til den næste kamp med stor spænding efter det kedelige nederlag mod FCK. Det var returkampen mod Gefle, der ville bestemme om vi skulle videre i Europa og til 3. runde af UEFA-Cuppen.
Men efter kampen skulle det vise sig at vi bestemt ikke havde nogle grunde til at være bekymrede for resultatet.
Blot 6 minutter inde i kampen scorede Demba endnu et flot mål da han alene driblede gennem hele midtbanen for til sidst at udplacere Gefle's målmand og samlet sætte os på 2-1.
Kaptajnen, Per Nielsen, havde også noget at bevise efter kampen mod FCK, og han virkede da også fuld af overskud da han ved et hjørnespark i det 36. minut var gået med frem og fik sat sin pande på til en 2-0 føring. Desværre lod vi Gefle komme tilbage i kampen da Anders Randrup med en tilbagelægning til Kasper kom til at trille den i eget net. 2-1.
To minutter senere skulle vi dog cementere vores sejr ved Martin Ericsson. Endnu engang beviser han at han er en af ligaens bedste langskuds skytter ved at skyde fra 20 meter ude og sætte bolden ind i netmaskerne. Herefter blev det ren legeestue da David Williams kom ind istedet for en træt Demba. Det unge australske talent takkede for tilliden ved at score to gange i henholdsvis det 77. og 89. minut. En dejlig sejr der giver os lidt selvtillid til igen at give FCK kamp til stregen.

Efter torsdagens kamp skulle det vise sig at blive en begivenhedsrig weekend. Om fredagen tog Barcelona deres første store pokal hjem, da de på et enkelt mål af Messi, besejrede Sevilla 1-0 i den Eurpæiske Supercup.
Lørdag blev det så Inters tur til at løfte et trofæ. Det blev hentet efter at slå Roma på straffe spark i finalen i Supercoppa.
Men Inters sejr var ikke det der interesserede mig. Lørdag var nemlig også dagen hvor næste rundes trækning i UEFA-Cuppen skulle stå. Til min og både far søn Bjerregaards store forløsning blev det Nancy. Et hold vi skal kunne konkurrere med og også skulle kunne slå så vi ville ryge i gruppe spillet.



Nordstrand skifter til FCK næste sommer

Blandet afslutning på August
Søndag d. 27 August skulle vi tage imod Nordsjælland på hjemme, og trofast blev Morten Wieghorst klappet ned mod Faxetribunen til trods for at han nu var træner for udebaneholdet.
Kampen kom igang og vi kom som sædvanlig bagud ved Morten Nordstrand. Men til trods for det har vi en ukuelig gejst til at komme igen, og blot 4 minutter senere, og så igen 10 minutter efter det, scorede Duncan 2 mål og så var kampen pludselig vendt til vores fordel.
Nordstrand scorede dog igen i anden halvleg men Dong Fangzhuo scorede til vores fordel og vi kunne tage 3 point med en 3-2 sejr.

Glæden skulle dog kun være kortvarig da vi allerede om onsdagen løb ind i endnu et nederlag. Denne gang var Vejle vores onde ånd, og især Andreas Hermansson var grunden til det uventede nederlag da han med et hattrick sendte os hjem med et 3-2 smæk i bagen. Demba og Per Nielsen scorede for os.
Denne blandede måned sørgede også for at kun Per Nielsen kom på månedens hold.
Umiddelbart efter denne kamp kunne vi også på vores hjemmeside fortælle at Marcus Lantz var blevet solgt til Reading for 5,5 millioner. Et salg der virker logisk nok med vores seneste investeringer på midtbanen, og indtil Samuel er tilbage vil Retov og Spelmann udgøre en fin erstatning.
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #14: 18 Jul 2007, 14:47 »

Bryder mig ikke så meget om holdet, men synes tilgengæld at bloggen er super Thumbs Up

INDLÆG NR. 1800
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010