home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 415 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Paris SG - Way to victory
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Paris SG - Way to victory  (Læst 8697 gange)
Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Paris SG - Way to victory
« : 28 Feb 2009, 17:26 »



Paris SG er en fransk Ligue 1 klub, med stolte traditioner, på trods af dens noget korte levetid. Op igennem 90'erne har den franske hovedstadsklub, høstet adskillige titler til sig, blandt andet ét fransk mesterskab og en triumf i UEFA Cup Winners Cup. I 1999 kom der ny træner til, Phillipe Bergeroo, men efter to sæsoner uden titler er han nu blevet smidt på porten. Sæson 2001/2002 skal være en succes, hvis klubben skal bevare dens image. Som afløser for Bergeroo, der er på tale som ny cheftræner hos konkurrenterne fra Rennes, nævnes Didier Deschamps, som netop har stoppet hans aktive karriere. Han er dog ikke den eneste mulige træner, også Arsene Wenger, der er kommet i unåde i Arsenal, nævnes som mulig afløser. Hvem det bliver vil sandsynligvis blive afgjort i løbet af de næste par dage, så den kommende træner kan få en god, lang optakt med spillerne, før det hele går løs i august.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #1: 28 Feb 2009, 17:51 »

Nostalgi-blogs rulez!

Bare bliv ved, jeg skal nok følge med  Thumbs Up
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #2: 28 Feb 2009, 17:59 »

Nostalgi-blogs rulez!

Bare bliv ved, jeg skal nok følge med  Thumbs Up
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #3: 28 Feb 2009, 18:03 »

Lyder mega fedt det her! Har aldrig rigtig hørt om en klub i de ældre udgaver, men jeg følger da klart med! Og rigtig godt skriftligt i øvrigt!
Logged


Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #4: 28 Feb 2009, 19:23 »

Arsene Wenger offentliggjort på Parc des Princes


Det blev som ventet den rutinerede franskmand, Arsene Wenger, der blev offentliggjort som ny cheftræner for Paris SG tidligere i dag. Den tidligere Arsenal manager har igennem de sidste 5 år, høstet den ene store triumf efter den anden til London klubben, men en konflikt med ejerne har nu fået ham tilbage til hjemlandet. Konfliktens start skal findes ét år tilbage, hvor Wenger var interesseret i at hente Javier Saviola til London. Ejerne svarede nej, og siden har der været kold luft imellem de to parter, hvilket altså har kulmineret i en afskedigelse. I Arsenal fejrede han ellers store triumfer, med sæson 97/98 som højdepunktet. Her lykkedes det "The Gunners" at vinde Premier League og FA Cuppen. Fra 98 - 01 blev det til 3, 2.pladser i træk.

Det er dog ikke Arsene Wengers første job i hjemlandet. Han startede trænerkarrieren for mindre kendte Nancy, som han stod i spidsen for i 3 sæsoner. Herefter drog han til fyrstendømmet Monaco, hvor han trænede Paris SG's ligakonkurrenter i hele 7 sæsoner. I denne periode lykkedes det Wenger at snuppe ét fransk ligatrofæ og UEFA Cup Winners Cup. Nu er turen så kommet til Paris SG, hvor Arsene Wenger skal forsøge at løfte klubben, der uden tvivl har budgettet og truppen til at opleve store triumfer, allerede i denne sæson.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #5: 28 Feb 2009, 20:57 »

- Første arbejdsdag:

Efter 4 år i den engelske hovedstad London, var jeg vendt tilbage til hjemlandet. Nu boede jeg i den franske ditto, nemlig Paris. Det havde været en noget turbulent tid, men også en tid jeg, efter sidste sæsons problemer med Arsenal ledelsen, vidste var uundgåelig. Efter bruddet med "The Gunners" meldte mange klubber sig på banen, men især Paris SG og italienske AS Roma virkede interesserede. Derfor stod det mig også hurtigt klart at det skulle være en af de to klubber, som skulle være min kommende arbejdsgiver. Paris SG tiltalte mig dog mest, da jeg havde savnet den franske kultur, og jeg så et stort potientiale i truppen.

Paris SG truppen havde en god portion stjerner, heriblandt Anelka og verdens måske største talent, Ronaldinho. Chancen for at arbejde sammen med en spiller af hans kaliber, var også en væsentlig faktor til at valget faldt på Paris SG.

Her kommer lige en kort trupgennemgang:

Målmand:
Jerome Alonzo (28 - Frankrig)
Lionel Letizi (28 - Frankring)

Forsvar:
Bernhard Mendy (19 - Frankrig - VB, HB, CB)
Didier Domi (23 - Frankrig - VB)
Lionel Potillon (27 - Frankrig - VB, CB)
Gabriel Ivan Heinze (23 - Argentina/Italien - VB, CB)
Mauricio Pochettino (29 - Argentina - CB)
Talal El-Karkouri (25 - Marokko - CB)
Frederic Dehu (28 - Frankrig - CB)
Cristobal (33 - Spanien - HB)

Midtbane:
Ronaldinho (21 - Brasilien - AV, AC)
Pierre Ducrocq (24 - Frankrig - MC)
Jay Jay Okocha (27 - Nigeria - DM)
Eduoard Cissé (23 - Frankrig - DM)
Peter Luccin (22 - Frankrig - DM)
Anthony Fernandes (21 - Frankrig - AH, AC)
Hugo Leal (21 - Portugal - OMC)

Angriber:
Aloisio (26 - Brasilien - AC)
Alex (29 - Brasilien - AC)
Nicolas Anelka (22 - Frankrig - AC)

Disse spillere, danner denne startformation, som lige umiddelbart er det stærkeste vi kan mønstre:

                      Letizi
Cristobal - Dehu - Heinze - Domi
              Okocha - Luccin
Fernandes - Hugo Leal  - Ronaldinho
                    Anelka

(De 4 spillere markeret med fed er stammen)
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #6: 01 Mar 2009, 22:15 »

Livet i Paris

Min første uge i Paris var fløjet af sted. Jeg havde dirigeret talentspejder rundt i nærmest alle afkroge af verden, for at observerer spillere. Jeg havde ikke fået nogle svar endnu, men ventede spændt. Imens gik træningen med den nuværende trup langsomt fremad. Formen var tæt på nulpunktet, og derfor var det da også nogle tiltrængte løbeture, spillerne blev sendt ud på. Vi nærmede os efterhånden også første kamp med mig ved roret. Den 14. Juli – 2001 på Parc des Princes mod østrigske SV Ried, og det var faktisk ikke en træningskamp, men derimod 3. Runde af Inter Toto Cuppen. Det er bestemt en prøvelse jeg ser frem til.

Ellers går det såmænd stille og roligt for sig. Jeg kan, uden at røbe for meget, sige at jeg er på jagt efter en hel del talenter. Især et portugisisk talent i særklasse står højt på listen, men meget mere om denne sag vil blive klargjort de næste par uger.

Inter Toto Cup / Parc des Princes / Paris SG – SV Ried:

Jeg var enorm spændt på denne kamp. Min første kamp på fransk jord I lang tid, stod for døren. Godt nok imod en mindre profileret modstander, men stadigvæk en gedigen trussel. Efter at have set bånd med SV Ried, havde jeg hurtigt gennemskuet deres taktik. Den var simpel, og lykkedes den plan ikke, var de ikke udstyret med en plan B. De satsede på lange bolde., frem mod deres håb, Hannes Forster. Hannes (Forster) var en stor fysisk angriber, noget der på papiret ikke lige ligger til vores noget små midterforsvarer (Heinze – Dehu).

9”: Efter en forrygende aggressiv start fra vores side af, lykkedes det, efter flot opspil af Jay Jay Okocha, for Anelka at sende os i front. 1-0!
23”: Efter scoringen går kampen lidt i stå, dog med os som klart spilovertagende. Det udløser også et par løse chancer, dog uden scoring som følge.
45”: Halvleg. En fornuftigt første halvleg med os som spilstyrende, og en føring, dog en anelse spinkel.
46”: Dårlig start på 2. Halvleg, Fernandes må humpe fra banen. Aloisio kommer ind.
63”: Svag markering af Heinze, gør Hannes Forster kan stige let til vejrs og udligne. 1-1.
90”: Vi presser på resten af kampen, men det lykkedes os ikke at sejre i min debut. Slutresultat: 1-1.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #7: 01 Mar 2009, 22:27 »

Wenger i tætte forhandlinger med argentinsk måltyv

L'Equipe - 17/7 - Sport

Den franske træner Arsene Wenger, der står i spidsen for Paris SG, er i denne uge blevet spottet i Bologna. Arsene Wenger og en følgesvend, formentlig en talentspejder, er blevet spottet både tæt ved og inde på stadion, da Bologna i weekenden spillede træningskamp mod tjekkiske Teplice. Wenger skulle ifølge pålidelige kilder, have et godt øje til den argentinske landsholdsspiller, Julio Richardo Cruz. Den 26-årige måltyv har igennem en del år været en ganske sikker målscorer, hvilket i sidste sæson udløste 13 mål i 27 optræderne, noget Arsene Wenger altså har fået øjnene op for.  Vi fangede Wenger sidst på eftermiddagen i går, men den tidligere Arsenal træner ønskede ikke at udtale sig om situationen. Træningskampen endte i øvrigt 3-1 til Bologna, og Cruz scorede oven i købet det første mål.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

SoAP
Gæst
 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #8: 01 Mar 2009, 22:39 »

Er Ronaldinho egentlig god i det her spil og hva er det for et, helt præcist?
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #9: 01 Mar 2009, 22:43 »

Jeg tror det er CM 01/02

-Held og lykke mes Paris SG Smiley
Logged


Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #10: 01 Mar 2009, 22:51 »

Det er CM 01/02 . Og kan evt. godt smide et SS op af Ronaldinho imorgen Wink
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

SoAP
Gæst
 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #11: 01 Mar 2009, 23:06 »

aah okay. Det kunne være sjovt hvis du gjorde, kunne du evt også ligge et op af Lionel Letizi og Anelka?
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #12: 02 Mar 2009, 21:58 »

Anelka:

Letizi:

Ronaldinho:
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #13: 03 Mar 2009, 18:55 »

InterToto Cuppen / Stadium das Stadt Ried / SV Ried – Paris SG (1-1):

En uge var gået og vi var nu nået til returkampen i InterToto Cuppens 3. Runde. Vi havde blot formået at få 1-1 med fra Parc des Princes, og det var derfor ikke uden nervøsitet jeg og spillerne tog til Østrig. Jeg havde givet genvalg til alle 11 spillere fra sidste uge. Det var disse 11 jeg havde tiltro til, og derfor skulle en enkelt svipser, ikke ødelægge det for dem.

3”: Kampen var knap gået i gang, før den østrigske målmand måtte hente bolden ud af nettet. Efter en lang bold fra Heinze, lykkedes det Anelka at slippe igennem og score sikkert. 1-0!
29”: Efter en halv times spil fører vi stadigvæk 1-0, men med spil til langt mere.
45”: Halvleg! En fornuftigt 1. Halvleg, der indtil videre var under kontrol.
53”: Så lang tid skulle der gå før Ried’s første afslutning blev sendt af sted. Den ramte dog et godt stykke ved siden af.
75”: Kæmpe mulighed til Hugo Leal der misbruger på det skammeligste.
90”: Efter lang tids venten, lykkedes det os i sidste minut af overtiden, at konsolidere føringen. Anelka steg til vejrs på hjørnespark og slog sejren fast. 2-0!

InterToto Cuppen / Parc des Princes / Paris SG – Lokeren (Semi-Finale):

Blot 4 dage efter 2-0 sejren i Østrig, var vi tilbage på Parc des Princes, til endnu en runde af InterToto Cuppen. Vi var nået frem til semi-finalen og var blevet parret med Lokeren. Vi lagde ligesom i sidste uge ud på hjemmebane.

6”: Ligesom i Østrig starter vi hurtigt ud, og allerede efter 6 minutter står den 1-0. Igen er det Anelka, der denne gang header bolden ind, efter solo-tur fra Domi på kanten. 1-0!
25”: Efter at være blevet splittet ad det første kvarter, kommer Lokeren bedre med. Dog uden farlige forsøg på Letizi.
45”: Vi går fortjent til halvleg foran 1-0.
55”: Kane er tæt på at bringe Lokeren tilbage i kampen, men han må se hans forsøg stryge lige over.
69”: Lokeren kommer tættere og tættere på udligningen, men stor spil af Letizi holder dem på nullet. Paris SG er dog lynende hurtige på kontraer.
86”: Kampens afgørelse. Ronaldinho afdribler et par mand hvorefter han sender et projektil af sted. 2-0!
90”: Lokeren går helt ned med flaget, og indskiftede Alex kan sikre os en komfortabel 3-0 føring før returopgøret. 3-0!


To succesfulde opgør, begge med os som sejrsherrer. Det tegnede sig til en god Ligue 1 premiere, hvor vi d. 29/7 (4 dage senere) skulle spille mod Rennes. Indkøb og salg har der ikke været mange af endnu, men vi nærmere os en afgørelse på flere sager, og det er ikke usandsynligt den første nye spiller kan blive præsenteret senere på ugen.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Paris SG - Way to victory
« Svar #14: 04 Mar 2009, 15:56 »

"JAY JAY OKOOOCHA"


Den lokale kommentator skreg navnet ud igennem højtalerne på Parc des Princes. Jay Jay Okocha havde netop udlignet Delaye's føringsmål. Forud var gået 60 minutters intens fight, hvor det polerede spil ikke var tilstedeværende. Rennes havde bragt sig foran 4 minutter før Okocha's udligning. Efter klumpspil dukkede Delaye op og så stod den 0-1. Det var sæsonpremieren og derfor også min første Ligue 1 kamp i spidsen for Paris SG. Et fyldt Parc des Princes jublede og klappede i hænderne og bar os fremad. Nervøsiteten steg mig til hovedet og jeg tog en tår vand. Den lunkne væske strømmede igennem min krop, imens Anelka missede en stor chance. Jeg skævede over mod Rennes bænken, hvor en af mine tidligere kammerater stod. Christian Gourchuff og jeg havde tidligere været på en del trænerkurser sammen, men alt venskab var lagt på hylden i denne stund.

Klokken tikkede fremad, og påtrods af vores massive pres, kunne vi ikke få den afgørende scoring sat ind. Dommerens fløjte lød for sidste gang. Jeg hamrede vanddunken ned i græsset, mens Gourchuff gav et lettelsens suk. Et smil sneg sig frem på hans læber. Jeg gav ham hånden og tog derefter den lange tur mod omklædningsrummet.

Paris SG 1-1 Rennes
56" - Delaye (Rennes)
60" - Okocha (Paris SG)


InterToto Cuppen / Daknam / Lokeren - Paris SG (0-3):

Det var en alvorlig hård opstart vi havde fået. InterToto Cuppen maste sig ind i vores program, nærmest her, der og alle vegne. Det var blot 3 dage siden vi mødte Rennes i Ligue 1, og nu, d. 1.August, står vi klar i Lokeren, Belgien. Vi havde en komfortabel 3-0 føring med fra Paris, og derfor var det også et noget amputeret hold, jeg sendte på banen. Ronaldinho, Okocha, Hugo Leal og Heinze fik alle pause, mens Anelka måtte tage det store slæb.

17": Peter Luccin trykker kanonen af, men må se sit skud gå over mål. Vi har startet bedst ud, men Lokeren er bestemt også med.
45": En kedelig 1. Halvleg tager sin slutning. Spillet fungerer ikke, og der er blevet for meget "kick and rush" over det.
51": Halvlegssamtalen havde sin tydelige indvirkning, og pludselig spillerr vi igen flot og attraktivt fodbold, med Anelka som dagens helt store spiller.
77": Stor chance til Aloisio, der desværre brænder på den belgiske keeper.
87": Endelig kom målet. Anelka stiger til vejrs på indlæg fra Aloisio og sætter den sikkert i kassen. 0-1!   
90": Vi er nu videre til InterToto Cup finalen, hvor vi med en samlet sejr kan sikre os adgang til Uefa Cuppen.

Vi gik altså videre med en samlet 4-0 sejr over Lokeren. I finalen venter tjekkiske Teplice, hvilket betyder vi blandt andet undgår Newcastle.
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010